Skocz do zawartości

Adria Aviva 400 PS, sens dokładania movera.


Mars

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Marcin_G napisał:

Tak, używam bigfoot'ów. Z reguły robiłem tak kręciłem dopóki nie mogłem ruszyć podkładki ręką. Wtedy uznawałem że jest ok, ale właśnie mi się budka lekko huśtała. 

Ja kręce tak, że noga się "zapiera". Jak kręcę korbą to robię dokładnie tak samo, jak już czuję opór to często jeszcze dokręcam pół obrotu. Ale często podpory wymagają poprawy, przyczepa się ułoży, czy jak jest podmokły czy grząski teren, piach itp to trzeba podpory dokręcić mocniej po jakimś czasie. 

Cytat

Pytam o wkrętarkę bo czasem oglądam jak ludzie nimi podkręcają podpory i widzę że jadą na max, często wkrętarka już mocno jęczy i dopiero się sprzęgło odzywa. Jakoś ręcznie wydaje mi się bezpieczniej, że nie przeciągnę. Ale może to przesadna obawa.

To kwestia wyczucia, podłoża itp. Jak dorkęcasz śrubki wkrętarką to tez uależniasz siłę od podłoża. Tu jest dokładnie tak samo. Ja generalnie jak odkręcam podpory to w skali na wkrętarce do 20 daje około 7-8. Jak siła dokręcania jest zbyt mała to zwiększam powoli i dokręcam z wyczuciem obserwując podporę. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kiedyś mieliśmy okazję dostać się na kemping w Insbruku, tylko dlatego, że była paskudna pogoda. Takiego terenu na kempingu jeszcze nie zaliczyliśmy. Cały terem to jedna "skocznia narciarska". Tam ustawić przyczepę to był naprawdę majstersztik.  Kliny to nic nie dały. Byliśmy zaopatrzenie w dwa podnośniki do kół. Tył był na ziemi a przód, prawie do nieba. Z ziemi wchodziliśmy do przyczepy. Nie wiem czy movera by się nie załatwiło. Tylko wciąganie samochodem. To tyle. Na takie okoliczności też trzeba się przygotować jeżeli zależy nam na m-scówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek00, jak sprawuje się Twój mover z Obelinka: Excellent? Polecasz go? Kupić go do mojej Avivy?
Mam go za krótko aby ocenić. Raptem zaliczył 3 wyjazdy i kilka manewrów. Działa bardzo dobrze, mógłby jeździć ciut szybciej. Innych zastrzeżeń nie mam.


Za te pieniądze, czyli 4k wg mnie w pełni automatyczny mover i ważący w granicach rozsądku to najlepszy stosunek jakości do ceny.

Pamiętaj że to jest de facto mover Enduro obramowany tylko przez Obelinka. Więc w opakowaniu Obelinka kupujesz tak naprawdę markowy produkt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma soft start - "miękko" startuje i potem przyspiesza, czy "miękko" startuje i dalej też jedzie z tą samą prędkością?

Jak jest ogarnięta gwarancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma soft start - "miękko" startuje i potem przyspiesza, czy "miękko" startuje i dalej też jedzie z tą samą prędkością?

Jak jest ogarnięta gwarancja?

Rusza powoli i trochę szybciej zaczyna jechać. Zatrzymuje się miękko, można podjeżdżać co do centymetra. To istotne bo są niektóre movery, które potrzebują kilku cm na zatrzymanie się.

 

Gwarancja w Obelinku, chyba 5 lat. Nie pamiętam już

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam amortyzatory przed osią, więc mover musiałby być zamontowany za nią. Tam za to mam chlapacze i trochę mi ich szkoda, no ale cóż. Wolę mover ?.

Ile potrzebuje taki silnik miejsca na długość, szerokość, no i na wysokość, bo zastanawiam się też nad ewentualnymi dystansami - jak to zmierzyć, żeby być pewnym, że one są potrzebne lub nie? 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Mars napisał:

Mam amortyzatory przed osią, więc mover musiałby być zamontowany za nią.

Niekoniecznie amortyzator musi przeszkadzać. Ale to już kwestia konkretnego modelu movera.

23 minuty temu, Mars napisał:

Ile potrzebuje taki silnik miejsca na długość, szerokość, no i na wysokość, bo zastanawiam się też nad ewentualnymi dystansami - jak to zmierzyć, żeby być pewnym, że one są potrzebne lub nie? 

Masz w manualu:

image.thumb.png.13e38c31b58c70c044b839d129813300.png

image.thumb.png.071607e27b6b7402a5a1ccf96c5bef47.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tę chwilę widzę jeden problem: jeśli chcę zamontować mover przed osią (czyli standardowo), to mam zbyt małą odległość zaznaczoną na drugim schemacie (Fig 14) między ramą i oponą. Na schemacie jest podane minimum 85 mm, a u mnie jest 70 mm, bo mam amortyzator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tę chwilę widzę jeden problem: jeśli chcę zamontować mover przed osią (czyli standardowo), to mam zbyt małą odległość zaznaczoną na drugim schemacie (Fig 14) między ramą i oponą. Na schemacie jest podane minimum 85 mm, a u mnie jest 70 mm, bo mam amortyzator. 
Ale to jest odległość od dystansów. Poza tym amortyzator wcale nie musi przeszkadzać, ale oczywiście może i wtedy montaż będzie niemożliwy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wyjście. Między felgę i bęben hamulcowy założyć pierścień i dłuższe śruby. Grubości tych pierścieni są różne. Widziałem takie komplety na aledrogo. Pewnie nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale znam takich, którzy tak jeżdżą. Za kołem mover to wszystko spod kół masz na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Ale to jest odległość od dystansów. 

Jakich dystansów? Tych, co dokupiłeś? Te ceowniki na Fig 14, to nie jest rama?

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.