Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


roadwarrior23

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W porządku. Jeśli nie myślisz o zakosztowaniu karawaningu od późnej zimy, do wczesnej wiosny, to są jak najbardziej ok.

Bardziej premium do przyczepy naprawdę nie ma już sensu, lepiej kasę przeznaczyć na coś innego, gdy i tak po max. 5-6 latach opony choćby najlepsze i najdroższe zużyte choćby tylko o 1-2 mm wysokosci bieżnika i tak będą do zmiany. W przyczepie naprawdę nie poczuje sie różnicy między oponą contiego czy michelena, a dobrze dobraną i sprawdzoną przez innych oponą ze średniej półki, czy nawet dobraną z tych opon budżetowych, które się sprawdziły w praktyce na innych przyczepach. Bogatemu nikt nie zabroni, ale cena o 50 czy 100% wyższa w tym przypadku nie oznacza wcale opony o 50 czy 100%, a nawet o choćby 25% lepszej: wytrzymalszej, trwalszej. Realnie może o 10%, a czasem wcale, tyle że samopoczucie lepsze :)  

Wiem że każdy "na wejściu" chce "jak najlepsze", ale dopiero po jakichś doświadczeniach, jak się z tego człowiek otrząśnie, to widać gdzie wziąć równie dobre i pewne a tańsze, a gdzie i na co konstruktywnie "przesunąć" uwolnione w ten sposób środki żeby naprawdę mieć coś odczuwalnie i wyraźnie "więcej" lub "lepiej". Przyczepa to taka niekończąca się skarbonka. Lepiej zaoszczędzone środki przeznaczyć np. na wymianę szczęk czy innych zużywających się elementów (okładzin stabilizatora, prowadnic suwadła, czy np. wymianę amorów, bo jakkolwiek nie ciekną, to po latach nie mają już pełnej skuteczności), to tylko przykłady. Z tego może być więcej pożytku niż ze 100-ki "dołożonej" do każdej opony.  

Po paru latach np. żałuję że nie wziąłem z metra całosezonówek, bo już bym jakąś zimę spróbował zaliczyć. A brać do przyczepy 2 komplety - bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sezon zaczyna się na majówkę a kończy przed październikiem :) Także niskich temperatur nie uświadczy. Nawet zastanawiam się czy nie rozejrzeć się za czymś tańszym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem ja będę wygodny.

 

Czy ktoś może opisać jak to jest ze zmianą wielkości opon w przyczepie i jak to się ma do homologacji w innych krajach.

 

W moim przypadku Hobby przy określonym DMC zgodnie z homologacją podaje konkretny rozmiar opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.03.2024 o 09:39, Ventyl napisał(a):

Tym razem ja będę wygodny.

 

Czy ktoś może opisać jak to jest ze zmianą wielkości opon w przyczepie i jak to się ma do homologacji w innych krajach.

 

W moim przypadku Hobby przy określonym DMC zgodnie z homologacją podaje konkretny rozmiar opon.

Jak podnosiłem DMC z 1200 na 1350 , to podali konkretny rozmiar opon ( już nie pamiętam jakie były stare ) ale przy nowych do 6 lat mam też legal podniesioną prędkość do 100km/h - oczywiście w krajach gdzie taka jest dopuszczalna :) :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat wiem że podają bo ja dostałem info  Hobby wstępnie przy jakich oponach może być 1350 

 

" Ihr Wohnwagen aus der Saison 2011 kann in Verbindung mit der Reifengröße 195/70 R 14 XL LI 96 auf ein zulässiges Gesamtgewicht von max. 1350 kg aufgelastet werden."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2024 o 14:35, Michał Konopka napisał(a):

Tylko premium 3 opony to już prawie 2 tys...

chryste - Ty chcesz kupić opony na wyścigi formuły 1?

Bo zwykłe wielosezonowe jak np. w/w matadory to ok. 300 zł/szt

Pzdr

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

chryste - Ty chcesz kupić opony na wyścigi formuły 1?

Bo zwykłe wielosezonowe jak np. w/w matadory to ok. 300 zł/szt

U mnie jedna opona to koszt ok 500-700 zł. Za 300 to kupię jakiegoś totalnego chińczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacek00 napisał(a):

U mnie jedna opona to koszt ok 500-700 zł. Za 300 to kupię jakiegoś totalnego chińczyka

a te matadory nie pasują ?

Moje jeszcze są OK ale za rok/dwa myślę wymienić właśnie na takie - rozmiar mi pasuje.

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/caloroczne/t=2/osobowe,dostawcze/p=2/hankook,matador/r=1/185-80-r14

image.png.5c99c4de21d6016480781d0d43fddc0d.png

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, BuryKocur napisał(a):

a te matadory nie pasują ?

Nie, chyba że jakoś bym je naciągnął :D

17 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Moje jeszcze są OK ale za rok/dwa myślę wymienić właśnie na takie - rozmiar mi pasuje.

Ale zdajesz sobie sprawę, że w przyczepach jak w samochodach, nie ma jednego rozmiaru opon? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, BuryKocur napisał(a):

a te matadory nie pasują ?

Moje jeszcze są OK ale za rok/dwa myślę wymienić właśnie na takie - rozmiar mi pasuje.

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/caloroczne/t=2/osobowe,dostawcze/p=2/hankook,matador/r=1/185-80-r14

image.png.5c99c4de21d6016480781d0d43fddc0d.png

Jak rozmiar tych konkretnych Matadorów pasuje  rozmiarem to nic więcej nam nie potrzeba. To są przyzwoite opony do przyczepy zarówno kempingowej ,towarowej czy też lawety.

Jak ktoś ją zjedzie do "końca" bieżnika przez sześć lat to chylę czoło a jednocześnie zazdroszczę tylu przejechanych  kilometrów w przeciągu tych lat. 

Ale jak ktoś chce kupić coś  top premium to OK ,jak to mówią kto bogatemu zabroni :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maras napisał(a):

Ale jak ktoś chce kupić coś  top premium to OK ,jak to mówią kto bogatemu zabroni :)

Nie zawsze jest taka możliwość. Zależy od rozmiaru. W wielu przypadkach wybór jest między chińskim tanim szmelcem potem długo długo nic i półka premium. Jeśli mam wybierać wolę dopłacić więcej i nie stresować się czy opona zostanie „zjedzona” na jakimś odcinku - a tak potrafiło się już zdarzyć tu np. na semperit. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maricn i Jacek niestety mają rację, są rozmiary, w których albo chińczyk ("kastrat" "przyczepowy", z b. wysokim indeksem nośności, i podejrzanie lekki), albo dopiero półka premium, i w zasadzie nic "podchodzącego" pośrodku. Tzn. w "średniakach" rozmiar to i może by się i znalazł, ale indeks nośności będzie za mały.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, czyś napisał(a):

ale indeks nośności będzie za mały.   

Dokładnie. Sam rozmiar problemem nie jest ale w połączeniu z nośnością już tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2024 o 15:38, Eastnomad napisał(a):

Sam rozmiar problemem nie jest ale w połączeniu z nośnością już tak.

A to nie można trochę zmniejszyć/zwiększyć oponki, by uzyskać "standard"? Producenci chyba celowo zmieniają te rozmiary, by zarabiać na nowych przyczepach :mlot:

W mojej Hobby z 2007 r. był bardzo duży wybór i trudno było się zdecydować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.