Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze przyczepy


artmen201

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Kilka słów na wstępnie. W okresie lipiec-wrzesień czeka mnie wyjazd z pracy na delegację do Szwecji. Chcę ze sobą na ten okres zabrać rodzinę (żona + synek 2 latka). Od pewnego czasu rozglądamy się już za przyczepą i teraz będzie "dobry" czas żeby w końcu coś kupić.

Zacznę od holownika. Samochód to Renault Megane IV HB. W załączniku zdjęcie z dowodu. Trochę czytałem i według moich wyliczeń mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1300kg. Prosiłbym o zweryfikowanie (F2 + O1 > F3, F3 - F2 = 1300kg). Jeżeli mógłbym ciągnąć przyczepę o DMC 1350kg to nawet lepiej. Nie chciałbym zmieniać samochodu.

Co do samej przyczepy to mamy budżet do 35 tyś. zł. Rocznik przyczepy minimum 2000 rok. Interesują nas tylko przyczepy EU.

Na razie szukamy coś pokroju Hobby 460. Z układem jak coś na tej aukcji: https://www.otomoto.pl/oferta/hobby-460-dmc1300kg-namiot-isabella-ID6Djdoo.html?

Jak uważacie jest to dobry wybór, czy polecacie rozglądać się za czymś innym? Na kupno mamy jeszcze czas więc nie będziemy się śpieszyć, ale chcemy poznać opinie innych forumowiczów.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!

IMG_20210207_231433507.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Możesz ciągnąć przyczepę 1300DMC. Co do kupna to albo będziesz miał niesamowitego farta i kupisz od razu, albo sobie ciut dłużej poszukasz. Przerabiałem to w zeszłym roku, po kilku tysiącach km po Polsce ostatecznie kupiłem w Holandii :)

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, artmen201 napisał:

Trochę czytałem i według moich wyliczeń mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1300kg.

Możesz

7 godzin temu, artmen201 napisał:

Jedź i zobacz :)

Ale

obok masz komis w Białogardzie, gdzie kupiło wielu forumowiczów i jak na razie wszyscy polecają Panią Olę więc tam tez polecam zajrzeć, nie trzeba zagranicznych wycieczek.

Układ który wytypowałeś jest bardzo popularny i nie powinno być problemu ze znalezieniem czegoś.

Czas oczywiście nie sprzyja zakupom przyczepy ale jak się jest cierpliwym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Orzel napisał:

Możesz ciągnąć przyczepę 1300DMC. 

Z hamulcem najazdowym, po uwzględnieniu przelicznika można ciągnąć 1319 kg.

9 godzin temu, artmen201 napisał:

Zacznę od holownika. Samochód to Renault Megane IV HB. W załączniku zdjęcie z dowodu. Trochę czytałem i według moich wyliczeń mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1300kg. Prosiłbym o zweryfikowanie (F2 + O1 > F3, F3 - F2 = 1300kg). Jeżeli mógłbym ciągnąć przyczepę o DMC 1350kg to nawet lepiej. Nie chciałbym zmieniać samochodu.

Gdyby nie nasz krajowy przelicznik 1,33 to mógłbyś ciągnąć nawet więcej. No ale jeśli chcesz być w zgodzie z przepisami to maks z uwzględnieniem hamulca najazdowego to 1319 kg. F3 to nie jest suma F2 i O1. F3 to DMC całego zestawu, czyli RMC zestawu nie może być większe niż DMC zestawu.

Co do samego auta to nie jest ono najlepsze niestety. Bardzo niski moment, mała moc i to dostępna przy 5500 obr/min. Po płaskim pojedziesz. W górach możesz się męczyć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za potwierdzenie DMC.

Chętnie jechałbym obejrzeć tą przyczepę jak tylko aura za oknem by się poprawiła, ale jestem ze śląska i do Białogardu mam do przejechania całą Polskę. Poczekam jeszcze trochę, może pojawią się jakieś oferty bliżej, jeżeli nie to będę musiał sobie zrobić wycieczkę.

12 minut temu, jacek00 napisał:

Co do samego auta to nie jest ono najlepsze niestety. Bardzo niski moment, mała moc i to dostępna przy 5500 obr/min. Po płaskim pojedziesz. W górach możesz się męczyć. 

Tak wiem, auto nie jest stworzone do ciągnięcia przyczepy, ale jak je kupowałem to jeszcze nie miałem w zamyśle kupna przyczepy. Będę musiał się pomęczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Z hamulcem najazdowym, po uwzględnieniu przelicznika można ciągnąć 1319 kg.
 


F3 to nie RM zestawu tylko max DMC zestawu i O1 nie może przekroczyć F3 - F2 czyli 1300DMC. Trochę dziwne te wartości w dowodzie rejestracyjnym, ale już nie takie cuda widziałem.


Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Orzel napisał:


F3 to nie RM zestawu tylko max DMC zestawu

A ktoś pisał inaczej? ?

Cytat

i O1 nie może przekroczyć F3 - F2 czyli 1300DMC.

Bzdura, F3 nie jest sumą F2 i O1 i O1 nie wynika z F3. F3 to DMC zespołu, F2 to DMC auta (solo), a O1 to MMC (nie DMC) przyczepy z hamulcem. 

DMC to maksymalna waga pojazdu/zespołu pojazdów po załadowaniu bagażami i osobami - czyli jak załadujesz zestaw bagażami i osobami to jego RMC nie może przekroczyć wagi wpisanej jako DMC zespołu. RMC zespołu musi być mniejsze lub równe DMC, nie może być większe niż DMC. Tak samo RMC auta nie może być większe niż DMC auta i tak samo jak RMC przyczepy nie może być większa niż DMC przyczepy. To chyba logiczne prawda? ;) 

Cytat

Trochę dziwne te wartości w dowodzie rejestracyjnym, ale już nie takie cuda widziałem

W DR żadnych dziwnych wartości nie ma. Pojazd tak został homologowany przez producenta, zresztą jak masa innych poruszających się po naszych drogach. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy jeszcze wspomnieć, że na kategorie B nie można ciągnąć przyczepy, której DMC jest większe od MW pojazdu. 

G- MW pojazdu: 1234kg  DMC przyczepy:  1300kg

Więc jak nie masz B + E to nie możesz mieć takiego zestawu. 

Edytowane przez Koczaj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Koczaj napisał:

Należy jeszcze wspomnieć, że na kategorie B nie można ciągnąć przyczepy, której DMC jest większe od MW pojazdu. 

G- MW pojazdu: 1234kg  DMC przyczepy:  1300kg

Więc jak nie masz B + E to nie możesz mieć takiego zestawu. 

Czyli muszę zrobić jeszcze B+E albo szukać przyczepy do DMC 1200kg. Albo zmienić holownik, tak żeby miał wyższe MW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Koczaj napisał:

Należy jeszcze wspomnieć, że na kategorie B nie można ciągnąć przyczepy, której DMC jest większe od MW pojazdu. 

G- MW pojazdu: 1234kg  DMC przyczepy:  1300kg

Więc jak nie masz B + E to nie możesz mieć takiego zestawu. 

Jesteś pewien ? bo nie wiem czy RMC przyczepy nie moze byc wieksza od RMC pojazdu,

Ograniczenia techniczne i prawne dotyczące pojazdu ciągnącego i przyczepy:

  1. Dmc zespołu (samochód i przyczepa) nie może przekraczać wartości z rubryki F.3 w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego.
  2. Przyczepa nie może mieć wyższej wartości dmc niż wartość podana w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego w rubryce O.1 lub O.2.
  3. Pojazd holujący przyczepę wyposażoną w hamulec najazdowy musi mieć wyższą o 33 proc. dmc od dmc przyczepy.
  4. Masa rzeczywista przyczepy nie można przekraczać wartości siły D haka holowniczego pojazdu
  5. Rzeczywista masa przyczepy nie może przekraczać rzeczywistej masy pojazdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Klimator napisał:

Jesteś pewien ? bo nie wiem czy RMC przyczepy nie moze byc wieksza od RMC pojazdu,

Ograniczenia techniczne i prawne dotyczące pojazdu ciągnącego i przyczepy:

  1. Dmc zespołu (samochód i przyczepa) nie może przekraczać wartości z rubryki F.3 w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego.
  2. Przyczepa nie może mieć wyższej wartości dmc niż wartość podana w dowodzie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego w rubryce O.1 lub O.2.
  3. Pojazd holujący przyczepę wyposażoną w hamulec najazdowy musi mieć wyższą o 33 proc. dmc od dmc przyczepy.
  4. Masa rzeczywista przyczepy nie można przekraczać wartości siły D haka holowniczego pojazdu
  5. Rzeczywista masa przyczepy nie może przekraczać rzeczywistej masy pojazdu

Skąd ten screen? 

A to, że MW musi być większe niż DMC przyczepy w przypadku kat. B wynika z konwencji wiedeńskiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieram się o Konwencje Wiedeńska z 1968r  https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000/documents/konwencja_wiedenska.pdf
image.thumb.png.c0ac93fd646509db5d30e75aaf9a1867.png
 

Nawet jeśli hipotetycznie jest to pominięte w Polsce to nie ma się pewności jak jest w innych krajach np. Austrii 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Koczaj napisał:

Opieram się o Konwencje Wiedeńska z 1968r  https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000/documents/konwencja_wiedenska.pdf

Nawet jeśli hipotetycznie jest to pominięte w Polsce to nie ma się pewności jak jest w innych krajach np. Austrii 

 

o widzisz dzięki nie wiedziałem :), tak samo jak nie wiedziałem o przeliczniku 1,33 i wychodzi ze max dla mnie to 1 493 a myslalem ze 1500 :) co zawęża mój obszar poszukiwań do przyczep z DMC do max 1493 bo holownik ma 1987 DMC ;/

 

Czyli dla @artmen201max DMC przyczepy przy tym holowniku to 1234  :)

Edytowane przez Klimator (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, artmen201 napisał:
23 minuty temu, Klimator napisał:

Czyli dla @artmen201max DMC przyczepy przy tym holowniku to 1234  :)

Tak, czyli Hobby 460 już odpada :) muszę poszukać czegoś mniejszego.

Matematyka!

policz albo zobacz co napisał Jacek

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Z hamulcem najazdowym, po uwzględnieniu przelicznika można ciągnąć 1319 kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.