Skocz do zawartości

Nad zakupem przyczepy rozważania [5os.; 30k]


fritz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chwilę mi zabrało zanim zabrałem się za pisanie tej wiadomości.

Ilość materiałów do przeczytania jest ogromna i poświęciłem na to trochę czasu, a wiele jeszcze przede mną.. :)
Dlatego będę wdzięczny za pokierowanie w konkretne miejsce, jeżeli jest coś czego jeszcze nie doczytałem.

Z zakupem przyczepy nosiliśmy się już od jakiegoś czasu - zazwyczaj podróżowaliśmy nocując pod namiotem.
W tym sezonie postanowiliśmy popracować nad komfortem, jest decyzja i środki, żeby zakupić przyczepę.
Czas może nie jest najlepszy i ceny, z tego co widziałem, dużo wyższe niż jeszcze rok temu więc trzeba to zaakceptować.

Plan:
Pozdróżować będziemy w zestawie 2+2+1 (ja z żoną + dzieci 11, 16 + teściowa).
W planach wyjazdowych jest zarówno Polska jak i Europa.

Budżet:
Około 30k, z możliwością zwiększenia, jeżeli będzie naprawdę warto.
Wolałbym zmieścić się w w/w kwocie, żeby móc później dołożyć elementy typu moover, solary itp.
Jestem w stanie konieczne zmiany/poprawki wykonać we własnym zakresie, jeżeli będzie taka potrzeba.

Wymagania:
Holownik to Ford S-Max i zakładam max DMC przyczepy w okolicach 1500/1600, dobrze jeżeli będzie mniej.
Min. 250kg ładowności.
Podkowa rozkładana w łóżko, kuchenka, łazienka oraz WC.
Przyczepa koniecznie w wersji EU.


Myśleliśmy o przyczepach w następujących układach (wybaczcie różne grafiki, posiłkowałem się tym co znalazłem):

#1 Łóżko piętrowe powinno się sprawdzić.

1397919082_ukd-hobby_UHK.png.44f2b4de7f87cb8385bf04c33f3a2862.png

#2 Też dobry, z ewentualnym przesunięciem toalety na środek przyczepy.
Widziałem wersje z łączonym środkiem i to pewnie też by się sprawdziło.
Do rozważenia dołożenie łózka piętrowego we własnym zakresie.

1391035201_ukad-hobby_WLU.jpg.997b359cfa061cd179708e72615ccbbc.jpg

#3 To wydaje się też być niezłe.

1140221894_ukad-hobby_KMFE.gif.610e944d9d1d541c5618d075fc1b7a3f.gif

Teraz parę pytań:

  1. Co sądzicie o wybranych układach - zadziałają?
  2. Jak to jest z przyczepami robionymi zazwyczaj na rynek EU a sprowadzonymi z UK? Zauważyłem, że prócz marek typowo brytyjskich trafiają się takie jak Adria, Knaus, Hobby.
    Czy różnią się czymś więcej niż drzwiami z lewej strony?

Przeglądam olx, otomoto, sprzedajemy i facebuka.
Te konkretne budki wydały mi się najbardziej interesujące - proszę o opinie:

a. https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-sudwind-530-6-osobowa-stan-idealny-ID6DxGbZ.html
Wygląda całkiem nieźle, mieści się w budżecie, chociaż niespecjalnie podoba się mojej lepszej połówce..
Zastanawiam się na ile szkodliwy dla konstrukcji przczepy jest wystrzał opony? 

b. https://gratka.pl/motoryzacja/chateau-caratt-490-6-osob-z-dopinanym-gankiem-jak-nowa/ob/300922?oferta-archiwalna
Ogłoszenie archiwalne, przy czym mam konktakt do sprzedającego.
Przyczepa wygląda ładnie, jest około 10 lat w jednych rękach i wg sprzedającego jak nowa.
Zastrzeżenia mam dwa - cena i to, że niewiele informacji można znaleźć na forum o marce Chateau..

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

układ 1 i 3 powinny się sprawdzić. Choć w takim przypadku 3 jest moim faworytem.

co do angielek, to po pierwsze drzwi na lewą w naszym ruchu są po prostu niewygodne i poważnie zagrażają bezpieczeństwu. Po drugie nie ma czegoś takiego jak angielki (drzwi po lewej) na europę. To są stricte przyczepy na ich wewnętrzny rynek, to europa kontynentalna produkuje wersje na UK. A z racji przewagi mokrych dni na wyspach starsze przyczepy są po prostu zawilgotniałe. Ponadto nikt z wysp nie sprowadza do PL "cukierków" tylko zazwyczaj zgniłki, które łatwo zamarkować - jak poczytasz fb czy to forum to w wielu miejscach znajdziesz potwierdzenie moich słów. 

Oczywiście, są zwolennicy cepek UK, ale ja opisuje tylko moje zdanie, na podstawie wielu lat czytania i rozmów z karawaningowacmi, jak również "handlarzami" którzy również są jednymi z nas.

realnie w budżecie ~30k możesz spodziewać się cepki ok rp 2000

odnośnie ogłoszeń to nie lubię oceniać cepek po ogłoszeniach.
1) Dla mnie dziwnie tania. Piszą o prysznicu a jest tylko brodzik. No i ten wybuch opony, należałoby pojechać i to dokładnie sprawdzić.
2) cena bardziej realna (na ten rok), producent francuski, którego niestety już nie ma. Warta obejrzenia, pomimo tego że zdaje się być po wypożyczalni.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fritz napisał:

DMC przyczepy w okolicach 1500/1600, dobrze jeżeli będzie mniej.
Min. 250kg ładowności.

To rozsądne wartości. Przy tych układach ja bym nie celował poniżej 1500/1400 bo niewiele zostanie ładowności, chyba, że nic nie będziesz dokładał z wyposażenia. Zawsze jednak warto zorientować się ile przyczepa wazy realnie na wadze i zweryfikować oś, czy będzie możliwe podniesienie DMC. I tutaj np. zalinkowany Knaus ma tylko 200 ładowności na papierze a np. w mojej przyczepie doczytałem w instrukcji, ze masa wyjściowa rośnie na + np. ze zmianą układu sypialni i np. pokoik dziecięcy (jak tu, pietruski) to około 20 kg+ a już francuski 60kg+. Tak, że to 1300 DMC może być Ci mało przy założeniu min 250kg ładowności.

Co do układów, to ja bym polecał #1 lub #3, ten drugi czasem bywa klaustrofobiczny. Zawsze to indywidualna ocena na którą złoży się również kolor mebli, ilość słońca itd.

Nie napisałeś kto z kim śpi więc tylko mogę się domyślać, że poza rodzicami, wszyscy woleli by spać w osobnych łóżkach i wtedy odpada uklad #2 chyba, że z piętrusem po jednej stronie a widziałem takie przez pół roku tylko 2 szt: raz Adria a raz LMC i obie grubo przekraczały 40.000. Wtedy układ #2 bije na głowę pozostałe niezależnym natryskiem. Oddzielny prysznic to rzadkość w tak małych przyczepach i pojawia się częściej wraz z rocznikiem i co za tym idzie, budżetem.

10 godzin temu, fritz napisał:

Jak to jest z przyczepami robionymi zazwyczaj na rynek EU a sprowadzonymi z UK? Zauważyłem, że prócz marek typowo brytyjskich trafiają się takie jak Adria, Knaus, Hobby.
Czy różnią się czymś więcej niż drzwiami z lewej strony?

Czasem maja typowy dla UK układ i często mają "must have" w UK czyli piekarnik :)

Konstrukcyjnie to "nasze" kontynentalne przyczepy.

 

Chateau wygląda bardzo fajnie ale brak danych technicznych. Zwróć uwagę, że to rozmiarowo niewielka przyczepa (mniejsza niż #1).

8 godzin temu, Adasiuuu napisał:

Warta obejrzenia, pomimo tego że zdaje się być po wypożyczalni.

Ja nie widzę co by świadczyło o wypożyczalni. Można szerzej. Zwłaszcza, że

10 godzin temu, fritz napisał:

Przyczepa wygląda ładnie, jest około 10 lat w jednych rękach

Moim zdaniem warta zainteresowania

 

9 godzin temu, Adasiuuu napisał:

realnie w budżecie ~30k możesz spodziewać się cepki ok rp 2000

Też tak uważam. Warto szukać wyjątków potwierdzających regułę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

14 godzin temu, Adasiuuu napisał:

co do angielek, to po pierwsze drzwi na lewą w naszym ruchu są po prostu niewygodne i poważnie zagrażają bezpieczeństwu. Po drugie nie ma czegoś takiego jak angielki (drzwi po lewej) na europę. To są stricte przyczepy na ich wewnętrzny rynek, to europa kontynentalna produkuje wersje na UK. A z racji przewagi mokrych dni na wyspach starsze przyczepy są po prostu zawilgotniałe. Ponadto nikt z wysp nie sprowadza do PL "cukierków" tylko zazwyczaj zgniłki, które łatwo zamarkować - jak poczytasz fb czy to forum to w wielu miejscach znajdziesz potwierdzenie moich słów. 

Czytałem trochę o angielkach i z tego co zrozumiałem to one mają zupełnie inną konstrukcję, co czyni je mniej odpornymi na warunki zewnętrzne, plus wnętrze robi za stelaż.
Dlatego, widząc to co pisze @filipert

4 godziny temu, filipert napisał:

Konstrukcyjnie to "nasze" kontynentalne przyczepy.

zastanawiam się na ile taka np. Adria z drzwiami po lewej stronie jest potencjalną miną..

 

4 godziny temu, filipert napisał:

Przy tych układach ja bym nie celował poniżej 1500/1400 bo niewiele zostanie ładowności, chyba, że nic nie będziesz dokładał z wyposażenia.

Plan mam, żeby dołożyć parę rzeczy. Podstawa to moover, na pewno dojdą solary, a obie rzeczy i tak będą wymagać aku..
Do tego, być może dodatkowy zbiornik na wodę itp.. pewnie wyjdzie w praniu :)

4 godziny temu, filipert napisał:

Nie napisałeś kto z kim śpi

Tutaj myślę, że temat elastyczny. Jasne, że lepiej, aby każdy miało swoje wyrko i do tego dążę, ale jesteśmy w stanie zaakceptować mieszankę spania. Dzieciaki nie mają problemu, żęby spać z nami czy z babcią - przetestowane pod namiotem ;)

4 godziny temu, filipert napisał:

chyba, że z piętrusem po jednej stronie

Dlatego myślałem o tym, żeby dołożyć piętro we własnym zakresie, będzie pewność, że solidne :)

Niemniej, wygląda na to, że Knausa odpuszczę - żonka się ucieszy :D
 

Co do Chateau to planuję się wybrać obejrzeć, tyle, że chciałbym, żeby pogoda się nieco poprawiła, żeby można było ją spokojnie wyprowadzić.

Zastanawiam się tylko czy jest możliwość dostępu w razie czego do serwisu czy jakichkolwiek katalogów.
Marka, z tego co widziałem została przejęta przez KIP, napisałem nawet do nich przez formularz na stronie, ale jak dotąd brak odzewu..

5 godzin temu, filipert napisał:

Chateau wygląda bardzo fajnie ale brak danych technicznych. Zwróć uwagę, że to rozmiarowo niewielka przyczepa (mniejsza niż #1).

Doszedłem do tego, że to ten model: https://henkpen.nl/occasion/hp1350-chateau-carratt-490-kv/
Czyli jest 7m, 300kg ładowności.

14 godzin temu, Adasiuuu napisał:

zdaje się być po wypożyczalni

Po czym wnosisz? Gość twierdzi, że sam ją sprowadził i używał prywatnie, a teraz od czasu do czasu na ryby..

W międzyczasie szukam dalej i jak się coś pojawi, wrzucę tutaj :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, fritz napisał:

Doszedłem do tego, że to ten model: https://henkpen.nl/occasion/hp1350-chateau-carratt-490-kv/
Czyli jest 7m, 300kg ładowności.

 Grafika układu jest w lustrzanym odbiciu i w obu przypadkach ogłoszeń kuchnia i szafa ubraniowa nad piecem jest mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipert napisał:

 Grafika układu jest w lustrzanym odbiciu i w obu przypadkach ogłoszeń kuchnia i szafa ubraniowa nad piecem jest mniejsza.

Masz na myśli to, że przyczepa mniejsza od tego co na grafice #1?

Na tą chwilę trudno mi się do tego odnieść, jak wejdziemy do środka będzie łatwiej powiedzieć czy pasuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Po czym wnosisz? Gość twierdzi, że sam ją sprowadził...


Patrzę po naklejkach, wydaje mi się ze ma oryginalne francuskie wypożyczalniane. Często niestety jest tak że sprzęt po wypożyczalni nosi większe ślady użycia lub ma zatuszowane uszkodzenia - ale nie jest tak zawsze. Zauważyłem to napisałem.
Niemniej jednak jeszcze raz podkreślę, że jest warta obejrzenia i sprawdzenia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fritz napisał:

Masz na myśli to, że przyczepa mniejsza od tego co na grafice #1?

Nie

o grafikę Henka Penka mi chodzi

carK.jpg

 

13 minut temu, Adasiuuu napisał:

Patrzę po naklejkach, wydaje mi się ze ma oryginalne francuskie wypożyczalniane

Jeśli tak jest, to szczególnie trzeba obadać podłogę za wejściem do przyczepy, czy nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Ja podobnie jak Klosek23 mam Hobby tyle że 500 KMFE i też daj radę z tyłu piętrus w środku stolik z możliwością zmiany na łóżko na przodzie łóżko małżeńskie. Sprawdza się znakomicie 1500 dmc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Adasiuuu napisał:

Patrzę po naklejkach, wydaje mi się ze ma oryginalne francuskie wypożyczalniane. Często niestety jest tak że sprzęt po wypożyczalni nosi większe ślady użycia lub ma zatuszowane uszkodzenia - ale nie jest tak zawsze. Zauważyłem to napisałem.

Dzięki za spostrzeżenie. Czym takim wyróżniają się naklejki z wypożyczalni? Z tego co widziałem inne Chateau to kolorystyka jest bardzo podobna.

26 minut temu, filipert napisał:

o grafikę Henka Penka mi chodzi

OK, rozumiem :)

27 minut temu, filipert napisał:

Jeśli tak jest, to szczególnie trzeba obadać podłogę za wejściem do przyczepy, czy nie pracuje

Tak też zrobię, dzięki.

Zastanawiam się mimo wszystko, jeżeli ona jest 10 lat w kraju to opowieść właściciela może być całkiem spójna..
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dpong napisał:

ja poleciłbym Tobie rozpatrzyć jeszcze taki układ jak na fotce, sam taki miałem i byłem zadowolony

 

3 godziny temu, klosek23 napisał:

to mój układ, 1600kg dmc, rewelacja

 

55 minut temu, Smolik napisał:

Ja podobnie jak Klosek23 mam Hobby tyle że 500 KMFE i też daj radę z tyłu piętrus w środku stolik z możliwością zmiany na łóżko na przodzie łóżko małżeńskie. Sprawdza się znakomicie 1500 dmc.

Dzięki.
To co napisaliście łapie się na układ #3, będę robił podejście i do niego jak się trafi ;)

@Dpong

Wydaje mi się, że przeglądając ogłoszenia, chyba ani razu nie trafiłem na taki.
Bbyło małżeńskie ułożone w ten sposób, ale wtedy bez piętrowego bo tam kuchnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Chateau, poprosiłem sprzedającego o dane z dowodu i wyszło parę kwiatków.. ?

Sprawdziłem na historiapojazdu.gov.pl - ostatni przegląd w 2014 - wskazywałoby to, że przyczepa więcej stoi niż jeździ, bądź właściciel lubi ryzyko..

historia-pojazdu-CHATEAU-20210112_001555.pdf

Wg opisu na budce, jest to model Caratt 490, wg dekodera VIN - Calista 490. Jeżeli dobrze rozumiem to co napisali tutaj, Caratt jest odmianą Calista więc teoretycznie jest OK, choć układ Calista KMF w przyczepach, które znalazłęm jest zupełnie inny.
Żeby było ciekawiej w dowodzie jest wpisane Chateau 550c..

Dowód mówi również, że DMC to 1500, pczy czym ładowność to 235kg.
Ewidentnie do zważenia, żeby się upewnić jak to jest naprawdę.

Co myślicie - czy w/w dyskfalifikuje zakup?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.