Skocz do zawartości

Dziwna usterka w aucie...


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, maarec napisał:

Wymień jeszcze raz ten filtr paliwa.

Jeśli okaże się, że po tak krótkim okresie jeżdżenia na tym świeżym wkładzie wewnątrz filtra będzie syf to pozostanie opcja rewizji baku.
Podłączałeś go pod kompa czy wymieniałeś wkład filtra z marszu? Pytam, bo może wygenerował by jakąś wskazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 minut temu, Marcin T napisał:

Podłączałeś go pod kompa czy wymieniałeś wkład filtra z marszu?

Wymieniłem bez kompa

7 minut temu, Marcin T napisał:

pozostanie opcja rewizji baku.

W jaki sposób to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jeszcze pod moim nie byłem :) W niektórych autach jest możliwość wyjęcia bebechów z baku w bagażniku pod podłogą.
Tak tylko teoretyzuję, że jeśli filtr znowu będzie zawalony to przyczyna jest łatwiejsza do ustalenia. Wszystko co przed nim jest tańsza opcją niż szukanie problemu w tym co za filtrem.
Jak jednak podpiąłbym tego kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwintesencja francuskiego samochodu, wczoraj samo się popsuło dzisiaj samo się naprawiło... poczekam aż znowu zacznie dławić i wymienię filtr, mam kupiony. Bo jak póki co się naprawiło to nie zauważę różnicy. A wymiana jak coś to 5min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwintesencja francuskiego samochodu, wczoraj samo się popsuło dzisiaj samo się naprawiło... poczekam aż znowu zacznie dławić i wymienię filtr, mam kupiony. Bo jak póki co się naprawiło to nie zauważę różnicy. A wymiana jak coś to 5min
To może kwestia mrozu w takim razie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, jacek00 napisał:
43 minuty temu, jacekzoo napisał:
Kwintesencja francuskiego samochodu, wczoraj samo się popsuło dzisiaj samo się naprawiło... poczekam aż znowu zacznie dławić i wymienię filtr, mam kupiony. Bo jak póki co się naprawiło to nie zauważę różnicy. A wymiana jak coś to 5min

To może kwestia mrozu w takim razie?

Stoi w ogrzewanym garażu, ma minimum +12st

4 minuty temu, Commander napisał:

A nie łapie powietrza przy filtrze????

Myślisz, że może raz łapać a raz nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, jacekzoo napisał:

Stoi w ogrzewanym garażu, ma minimum +12st

Może się w d.....ie francy poprzewracało od luksusu :) Na mróz z nią na nockę :) Opcja zerokosztowa żeby sprawdzić czy coś się zmienia gdy "przemrozi" - wyjdzie czy coś się zmienia itp, np. ewentualne błędy czujników, może coś się osadzi w pamięci usterek chwilowych, co pozwoli później na diagnozie kompem wyciągnąć jakieś bardziej konstruktywne wnioski. Jeśli jest gdzieś nieszczelny oring, łączenie węży dolotu z króćcami itp, to jak zesztywnieje na mrozie będą dawały bardziej jednoznaczne objawy, które mogą bardziej jednoznacznie naprowadzić na rzeczywistą przyczynę. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez diagnozy ani rusz, tym bardziej że nie jest to raczej filtr paliwa. Tyle że trzeba ruszyć z tym do kogoś kto ma pojęcie, nie tylko podepnie interfejs i powie co "widzi" komputer, ale będzie umiał to zinterpretować. "Komputer" też nie jest magicznym pudełkiem, który wyrzuca gotową diagnozę, a jeśli się to tak traktuje, to i pół silnika/osprzętu można wymienić, a dalej będzie nie halo.

A z zostawieniem samochodu na noc na zewnątrz, pisałem jak najbardziej serio. Dla odmiany, niech będzie wiadomo co się dzieje gdy auto jest mocno wychłodzone.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat komputery do francuzów, zresztą jak do wielu innych producentów, po odczycie błędów i ich okazaniu, o ile takowe są, mają też zakładkę, która opisuje możliwe przyczyny usterki i metody naprawy.
Co innego brak błędów. W takim przypadku potrzeba kogoś, kto potrafi zinterpretować parametry bieżące, no i poświęci trochę czasu na to. Najkepiy podpiąć komputer i jeździć obserwując parametry paliwa i powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programy diagnostyczne pokazują co sprawdzić przy danym błędzie, jeśli nie ma błędów można sprawdzić na żywo parametry w czasie jazdy, np przy tym dławieniu co się dzieje z paliwem lub doładowaniem, tak jak Cezar napisał, lepiej dzwonić do Macieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.