Skocz do zawartości

Dziwna usterka w aucie...


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, ktoś ma pomysł? Przy przyspieszaniu na biegach 3-5 go przydławia, w momencie nagrywania gaz jednakowo wciśnięty, 3-4 razy się zadławi i ,,idzie,,  pomyślałem o sprzęgle, ale byłoby odwrotnie, obroty by rosły a przyspieszenia by nie było. A tutaj odczucie dosłownie jakby esp się włączało, zdławia obroty i przyspieszanie. 2.0hdi manual

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Na kompie usterka egr wyjdzie? 

Z netu:

Typowe objawy usterki zaworu EGR to kontrolka “Check Engine” na pulpicie, -BRAK

 

nagły, permanentny spadek mocy -BRAK

lub nagłe, krótkotrwałe spadki mocy- JEST

. Z rur wydobywa się czarny dym (w przypadku Diesla), -BRAK

a silnik gasnie na wolnych obrotach. -BRAK

Trochę wygląda to tak, jakby silnik się dławił, tracił moc przy dodawaniu gazu, bo właśnie wówczas silnik gaśnie lub traci moc.- JEST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Xsarze miałem tylko jeden z objawów - nagłe spadki mocy przy przyspieszaniu/ruszaniu, ale w postaci takich strzałów jakbym w coś uderzał. Kiepskie wrażenie. Check nie świecił, dopiero błąd po podpięciu było widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to z dieslami. Czasem bez podpięcia to wróżenie z fusów, bo podobne objawy przy wielu usterkach ;)
Hmm, a filtr paliwa ?. Sam jestem ciekawy. Daj znać co wyszło z diagnostyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie usterka egr wyjdzie? 
Z netu:
Typowe objawy usterki zaworu EGR to kontrolka “Check Engine” na pulpicie, -BRAK
 
nagły, permanentny spadek mocy -BRAK
lub nagłe, krótkotrwałe spadki mocy- JEST
. Z rur wydobywa się czarny dym (w przypadku Diesla), -BRAK
a silnik gasnie na wolnych obrotach. -BRAK
Trochę wygląda to tak, jakby silnik się dławił, tracił moc przy dodawaniu gazu, bo właśnie wówczas silnik gaśnie lub traci moc.- JEST
Może jakieś trefne paliwo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał:
25 minut temu, jacekzoo napisał:
Na kompie usterka egr wyjdzie? 
Z netu:
Typowe objawy usterki zaworu EGR to kontrolka “Check Engine” na pulpicie, -BRAK
 
nagły, permanentny spadek mocy -BRAK
lub nagłe, krótkotrwałe spadki mocy- JEST
. Z rur wydobywa się czarny dym (w przypadku Diesla), -BRAK
a silnik gasnie na wolnych obrotach. -BRAK
Trochę wygląda to tak, jakby silnik się dławił, tracił moc przy dodawaniu gazu, bo właśnie wówczas silnik gaśnie lub traci moc.- JEST

Może jakieś trefne paliwo?

Wątpie, od dawna tankuję na jednej stacji, nawet zjednego dystrybutora. A ostatnio nie tankowałem nigdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby silnik dostawał za mało paliwa. Dawno tankowałeś? Może masz letniego diesla jeszcze, a dziś mroźno było w nocy, mogły się gdzieś grudki parafiny/wody wytrącić i utrudniać przepływ paliwa? 
Ja bym najsampierw zatankował świeżego, zimowego paliwa, to może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie pod kompa przede wszystkim, chociaż wydaje się że ECU nie "widzi" tego jako usterki wywalającej check-a. Jeśli o mnie chodzi, stawiałbym na 2 rzeczy: okolice turbiny - węże, sterowanie podciśnieniowe, siłownik, czujniki ciśnienia, albo układ paliwowy - brak pełnej wydajności pompy wysokiego ciśnienia albo spadki ciśnienia w szynie wtryskowej - "pulsowanie" zaczyna się powyżej progu załączania turbiny, i dotyczy czegoś "nioepomiarowanego" bezpośrednio lub działajacego w granicach normalnych odczytów :) Np. nadpęknięty lub nie do końca dokręcony wąż między turbiną a kolektorem, jak turbo dmuchnie, upuszcza, ciśnienie spada, znowu pompuje i narasta itd., albo np. walnięty zawór sterujący ciśnienia szyny CR, odpukać - trafiona pompa wysokiego ciśnienia, ale przy takim przebiegu to raczej nie to, raczej jakaś pierdoła, która wyjdzie na kompie, może nawet nie bezpośrednio jako błąd, a wg parametrów pracy podawanych do kompa.

Co do paliwa, Jacek raczej małych przebiegów nie jeździ,  a od 16 listopada ON powinien być już zimowy na każdej stacji (-20 stopni), od 1 października był przejściowy (do -10). Nie ma raczej szans na to, żeby nawet przypadkiem zatankować "letnie" - w hurcie w sprzedaży jest tylko zimowe, raczej nikt nie trzymał kilku tys. litrów "letniego" na boku

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też zacierać się zmienna geometria turbiny. W moim 1.6 hdi zardzewiał pierścień z łopatkami geometrii i ocierał o obudowę i to przy przebiegu 50 tyś.km.  Rozebrałem oczyściłem i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, czyś napisał:

nadpęknięty lub nie do końca dokręcony wąż między turbiną a kolektorem,

Byłem parę dni temu u mechanika z zawieszeniem i zauważyliśmy się olej na dolocie turbiny, wyczyścił mi to żeby sprawdzić dokładnie skąd leci bo było ogólnie pożygane, może to jest trop? ? 

32 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Dawno tankowałeś?

Minimum raz w tygodniu, czasami 2-3 razy w tygodniu. To nie to.

Poza tym jak parkuje to cały czas w ogrzewanym garażu

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.