Skocz do zawartości

Dziwna usterka w aucie...


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

8 godzin temu, maxiek napisał:

Może poprostu wymień filtr paliwa..... czasem rozwiązania są banalne

Dokładnie. Jeśli nie chcesz zrobić konkretnej diagnostyki, to zacznij od najprostszych i najtańszych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Citroenie wszystkie usterki są dziwne :D Sorry, musiałem :D

A tak na poważnie. Mam to samo od kilku lat w Caddym. Co ciekawe występuje to zdecydowanie częściej latem a jak jest w okolicy zera i poniżej to nie zdarza się praktycznie wcale. Kilku mechaników twierdzi że błędów żadnych nie ma i nie wiedzą co to jest. Ostatni, najbardziej ogarnięty obstawia w kolejności: układ paliwowy, egr/dpf, turbo. Na dokładną diagnozę stawię się pewnie w styczniu to mam nadzieje że wreszcie uda się to wyeliminować.

PS. U mnie to jest głównie 1,2 i czasem 3 bieg. Na wyższych to nie występuje i tego nie czuć. Dlatego zdziwiłbym się gdyby było to coś z układem paliwowym. Na chłopski rozum przy jeżdzie autostradowej też by to występowało a tymczasem 4/5/6 bieg, gaz w podłogę i 100% normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dudek_t napisał:

 

W Citroenie wszystkie usterki są dziwne

 

Jakbyś nie mógł tego powiedzieć zanim kupiłem cytryne :mlot:

 

układ paliwowy raczej bym odrzucił, jakby coś było przytkane to moim zdaniem by miał tylko zwieche w przyspieszaniu, a on ewidentnie obniża obroty. Egr może, chociaż czytałem, że zaczynają się sypać po 200kkm. Jutro kupię filtr paliwa i zobaczę, najtaniej i najprościej. Mam na samym wierzchu, kwestia dwóch śrubek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dudek_t napisał:

U mnie to jest głównie 1,2 i czasem 3 bieg. Na wyższych to nie występuje i tego nie czuć. Dlatego zdziwiłbym się gdyby było to coś z układem paliwowym. Na chłopski rozum przy jeżdzie autostradowej też by to występowało a tymczasem 4/5/6 bieg, gaz w podłogę i 100% normy.

Czyli to nie jest to samo. Chociaż, jeśli tak jest w caddym, a inaczej w citroenie, to ani chybi będzie to samo :) No dobra, bez żartów, też mam francuza. Trafica 1.9 dci "odcina" przy jeździe ekspresówką/autostradą na V-tym biegu, kiedy jest między 10 a 18 stopni stopni, kiedy jest cieplej, lub chłodniej - nie zdarzyło się, ale jak już się zdarzy, nie idzie się dotelepać do zjazdu, tyle że wywala check-a, i czasem po kilku sekundach samo przechodzi, a czasem nie, trzeba zgasić i za chwilę odpalić ponownie. Stawiam na egr/coś wokół turbiny, ale przyjrzę się temu jak wywalę i wyczyszczę dolot razem z egr-em, powymieniam filtry, przepłuczę wtryski, zrobię test na przelewy, sprawdzę działanie świec i dogrzewacza, obejrzę luzy na wirniku turbiny, pomierze kompresję. Wtedy dopiero cokolwiek będzie miarodajne, przy prawie 300tkm od tego trzeba zacząć, żeby w ogóle podłączać się pod kompa. Jak się to francy nie dzieje, chodzi jak złoto.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam info z warsztatu zajmującego się regeneracją turbin że bardzo często zaciera się zmienna geometria turbiny szczególnie podczas emeryckiej jazdy. Dlatego zalecają dosyć często dawać w "palnik" by rozruszać to urządzenie. U mnie jak się zapiekło to przy szybkiej jeździe wywalało błąd silnika i przechodził  w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu wracał do normy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Cichy56 napisał:

Mam info z warsztatu zajmującego się regeneracją turbin że bardzo często zaciera się zmienna geometria turbiny szczególnie podczas emeryckiej jazdy. Dlatego zalecają dosyć często dawać w "palnik" by rozruszać to urządzenie. U mnie jak się zapiekło to przy szybkiej jeździe wywalało błąd silnika i przechodził  w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu wracał do normy. 

No to na pewno mnie nie dotyczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
34 minuty temu, Commander napisał:

Hej.

To powiedz jeszcze czy to oryginał czy zamiennik był...

Cholera wie, w cytrynie wyciąga się sam wkład, nie było na nim widać żadnych oznaczeń, a nawet się nie przyglądałem. A taki zawalony, że wyglądał jak olejowy. 
 

albo tak g... paliwo mają na tej stacji co tankuję, albo co bardziej podejrzewam na przeglądzie ,,jakoś im się zapomniało filterek wymienić,, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacekzoo napisał:

No i tzw Dupa ? znowu wróciło to przerywanie przy przyspieszaniu. 
 

@dudek_t ogarnąłeś to już u siebie?

Wymień jeszcze raz ten filtr paliwa. Zajrzyj czy nie ma tam metalicznych wiórów na dnie filtra. Dawki paliwa sprawdzane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.