Skocz do zawartości

Sterckeman Evolution 496PE - rzeczywista masa w gotowości do jazdy VS dane katalogowe?


Łuki

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Łuki napisał:

A czy miałeś możliwość przyjrzeć się na targach dokładnie rozwiązaniu w Sterckemanie / Caravelair? Ma to ręce i nogi?

No mają one całe kabiny, tak jak widać to na fotkach. W Knausie Sport 500 KD masz jedynie brodzik a ścianki z drewna. Raczej nie obawiałbym się o wykonanie kabiny w  Sterckemanie. Prędzej o jakość tej w Sporcie i jak wilgoć na to może mieć ewentualnie wpływ

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czy wiesz może czy brodzik oraz ściany to jest jednolity plastik (w sensie jeden element), czy też występuję łączenie na ścianie pomiędzy tą ścianą osadzonym w niej brodzikiem? Jeśli tak - czy Twoim zdaniem to łączenie jest wykonane w miarę solidnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2020 o 23:42, Łuki napisał:

Czy wiesz może czy brodzik oraz ściany to jest jednolity plastik (w sensie jeden element), czy też występuję łączenie na ścianie pomiędzy tą ścianą osadzonym w niej brodzikiem? Jeśli tak - czy Twoim zdaniem to łączenie jest wykonane w miarę solidnie?

Nie jest to jednolity plastik. Ściany są połączone z brodzikiem. Jak jest to wykonane to nie mam pojęcia, bo nie zagłębiałem się aż tak mocno i tam nie zaglądałem, ale ja osobiście nie miałbym obaw - masz cała kabinę z plastiku - powinno być to szczelne, a na pewno wyglądało to wszystko solidnie i nie budziło zastrzeżeń - nic nie odłaziło :D  Tego typu łączenia są też w innych przyczepach przecież i to się sprawdza - np w zamówionym przeze mnie Knausie Sudwindzie 500 QDK. 

W ogóle znalazłem filmik na YT o tej przyczepie. https://www.youtube.com/watch?v=j6Gt8JkZr6I

W dniu 14.11.2020 o 12:16, Łuki napisał:

Dziękuję za zdjęcia i wszelkie uwagi.

Aktualna wycena Sterckeman Evolution 496PE z firmy Mańczak:

- przyczepa wersja podstawowa 20900Eur,

- pakiet Arctic (elektryczna podłogówka, klima dachowa, ultra heat) 2190Eur,

- Trumatherme 10l 230V/gaz 750Eur,

- ATC 890Eur,

- koło zapasowe na feldze stalowej 200Eur.

Przy obecnym kursie EUR wersja podstawowa wychodzi ok. 95kzł.

Drugi polski dealer (ACK) wycenia drożej i ogólnie wydaje się być znacznie mniej zainteresowany sprzedażą.

Jeśli Ci odpowiada ta przyczepa, wizualnie Cię nie gryzie i nie odpycha to ja bym się nie zastanawiał. W tych pieniądzach chyba nie znajdziesz niczego z osobną i pełną kabiną - no jedynie Adria Aviva 563 PT mogłaby stanowić cenową konkurencję. I to wszystko.

Za Sterckemanem na plus na pewno przemawia to, że jest cała z poliestru GRP - włącznie ze ścianami i podłogą:

image.png.a65ab5112e52fbc9541f6e214efed21b.png

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jacek00 napisał:

W tych pieniądzach chyba nie znajdziesz niczego z osobną i pełną kabiną - no jedynie Adria Aviva 563 PT mogłaby stanowić cenową konkurencję. I to wszystko.

Drążę temat dalej. Kluczowa będzie masa na pusto i w stanie gotowości do jazdy. Jak tylko coś konkretnego ustalę, to podzielę się na forum. Widzę po innych wątkach, że jest zainteresowanie modelami w tym układzie, a sprawdzonych informacji o Sterckemanie niestety jak na lekarstwo.

Adria Aviva 563PT ma szerokość zewnętrzną 245cm, także w moim przypadku odpada.

Do rozważenia mam jeszcze wspominanego wcześniej Weinsberga Caraone 550QDK po solidnym doposażeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążę temat dalej. Kluczowa będzie masa na pusto i w stanie gotowości do jazdy. Jak tylko coś konkretnego ustalę, to podzielę się na forum. Widzę po innych wątkach, że jest zainteresowanie modelami w tym układzie, a sprawdzonych informacji o Sterckemanie niestety jak na lekarstwo.

Adria Aviva 563PT ma szerokość zewnętrzną 245cm, także w moim przypadku odpada.

Do rozważenia mam jeszcze wspominanego wcześniej Weinsberga Caraone 550QDK po solidnym doposażeniu.

Ale Weinsberg nie ma pełnej kabiny z drzwiami a szmatę. A ja kabinę miałem na myśli pisząc o Avivie i Sterckemanie - w takim budżecie niczego z pełną kabiną po prostu nie znajdziesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2020 o 09:32, jacek00 napisał:

Nie jest to jednolity plastik. Ściany są połączone z brodzikiem. Jak jest to wykonane to nie mam pojęcia, bo nie zagłębiałem się aż tak mocno i tam nie zaglądałem, ale ja osobiście nie miałbym obaw - masz cała kabinę z plastiku - powinno być to szczelne, a na pewno wyglądało to wszystko solidnie i nie budziło zastrzeżeń - nic nie odłaziło :D  Tego typu łączenia są też w innych przyczepach przecież i to się sprawdza - np w zamówionym przeze mnie Knausie Sudwindzie 500 QDK. 

W ogóle znalazłem filmik na YT o tej przyczepie. https://www.youtube.com/watch?v=j6Gt8JkZr6I

Jeśli Ci odpowiada ta przyczepa, wizualnie Cię nie gryzie i nie odpycha to ja bym się nie zastanawiał. W tych pieniądzach chyba nie znajdziesz niczego z osobną i pełną kabiną - no jedynie Adria Aviva 563 PT mogłaby stanowić cenową konkurencję. I to wszystko.

Za Sterckemanem na plus na pewno przemawia to, że jest cała z poliestru GRP - włącznie ze ścianami i podłogą:

image.png.a65ab5112e52fbc9541f6e214efed21b.png

Jacek oglądałem 2 dni temu kabine w sudwindzie i te tworzywo nie było wcale złączone dołem z brodzikiem?? Tak jakby po prostu był nałożony kawałek cienkiego plastiku na sklejke i tylko przyłapany w kilku miejscach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Dejv napisał:

Jacek oglądałem 2 dni temu kabine w sudwindzie i te tworzywo nie było wcale złączone dołem z brodzikiem?? Tak jakby po prostu był nałożony kawałek cienkiego plastiku na sklejke i tylko przyłapany w kilku miejscach. 

Też nie wiem jak to dokładnie jest zrobione w Sudwindzie, pisałem, że nie miałbym obaw przed tego typu konstrukcjami. Od lat to producenci stosują (swoje patenty jakieś) i nic się przecież z tym nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem ci że po obejrzeniu tego to szału nie robi, dla mnie to jest odrazu do poprawki. Powinno być dołem jakoś zamocowane z tym brodzikiem a nie luźne. Drzwi też srednio były spasowane. Po obejrzeniu pomyślałem że kotara z tą dętką nie jest zła w sporcie. Ogólnie nie wiem czemu sudwind jest tyle droższy bo jak patrzyłem na wykończenie frontów i tej kabiny to mogliby troche bardziej się postarać za te pieniadze;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dejv napisał:

No to powiem ci że po obejrzeniu tego to szału nie robi, dla mnie to jest odrazu do poprawki. Powinno być dołem jakoś zamocowane z tym brodzikiem a nie luźne.

Nie wnikałem jak to jest zrobione. Odbiorę przyczepę to będę się zastanawiał ;) Z tego co mówisz to wynika, że jest to zrobione na zakładkę? 

2 godziny temu, Dejv napisał:

Drzwi też srednio były spasowane.

To w modelu jaki ja miałem okazję oglądać na targach nie było złego spasowania. Normalnie drzwi się i zamykały i chodziły ok i były dobrze spasowane. Pytanie jak była wypoziomowana przyczepa i czy była podparta? Bo to też ma znaczenie.

2 godziny temu, Dejv napisał:

Po obejrzeniu pomyślałem że kotara z tą dętką nie jest zła w sporcie. 

Kto co lubi :P Dla mnie jednak nie. 

2 godziny temu, Dejv napisał:

Ogólnie nie wiem czemu sudwind jest tyle droższy bo jak patrzyłem na wykończenie frontów i tej kabiny to mogliby troche bardziej się postarać za te pieniadze;)

Na pierwszy rzut oka różnić aż takich nie widać, ale kilka rzeczy ma na to wpływ. Nie ma się co oszukiwać, to w wielu aspektach są podobne przyczepy. Ale diabeł tkwi w szczegółach - w Sudwindzie masz inne drzwi, inne okna, inną ramę i oś, inne materiały użyte do wykończenia mebli, meble wykonane z lepszych materiałów,  inne podpory, inne obicia, inne materace, detale jak samozamykąjące się szafki czy szuflady (w 500 KD nieporozumieniem wg mnie było to, że otwierając szafkę siłowniki ją podnosiły tak mocno do góry, że rączką waliła ona o sufit), oświetlenie inne i inaczej zrobione, inne blaty, sufit pokryty plastikiem - wykończenie po prostu inne. Z jakiegoś powodu Sudwind jest cięższy przy tych samych wymiarach - mowa o 100 kg różnicy (po odjęciu wagi za oś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dlatego mowie że nie wiem jakie są różnice:) wiadomo że w 10 minut oglądania się tego nie wyłapie:) ja oceniam głównie prysznic i mogli to zrobić małym kosztem jednak troche lepiej. Raczej nie było na zakładkę ,  chyba że kawałek brodzika był jakby pod tym plastikiem ale tak dokładnie nie oglądałem. Raczej nie były dobrze poziomowane bo w każdej drzwi od łazienki się nie domykały;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dejv napisał:

Raczej nie były dobrze poziomowane bo w każdej drzwi od łazienki się nie domykały;)

Tutaj poziomowanie nie ma raczej żadnego znaczenia. Potwierdzałem to u siebie. Aby zamknąć drzwi nie potrzebna jest nawet klamka, bo jest to rozwiązanie na magnesie. Z drzwiami problem polega na tym, że lubią się wypaczać. Knaus to wymienia i kto wie czy w tych, które oglądałeś już to nie wylazło..

Ale...hmmm, Jacku, czy w Sudwind drzwi w wc też są na magnesie? Nie zwróciłem uwagi na to...

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcin T napisał:

Ale...hmmm, Jacku, czy w Sudwind drzwi w wc też są na magnesie? Nie zwróciłem uwagi na to...

Nie mam pojęcia. W drzwiach do WC byłą normalnie klamka - o to pytasz? To jest rozwiązane na jakiś magnes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał:

Nie mam pojęcia. W drzwiach do WC byłą normalnie klamka - o to pytasz? To jest rozwiązane na jakiś magnes?

Tak. W Sporcie jest klamka, ale służy tylko do otwarcia drzwi. Gdy je otworzysz, języczek zamka jest schowany wewnątrz skrzydła drzwi. Magnes jest w nazwijmy to...ościeżnicy. Gdy domykasz drzwi, magnes wyciąga języczek zamka i...gotowe :)

Nie wiem czy to zrozumiałe :)
Patent świetny np. gdyby drzwi ktoś na czas jazdy nie zamknął to same się zablokują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Marcin T napisał:

Tak. W Sporcie jest klamka, ale służy tylko do otwarcia drzwi. Gdy je otworzysz, języczek zamka jest schowany wewnątrz skrzydła drzwi. Magnes jest w nazwijmy to...ościeżnicy. Gdy domykasz drzwi, magnes wyciąga języczek zamka i...gotowe :)

Nie wiem czy to zrozumiałe :)
Patent świetny np. gdyby drzwi ktoś na czas jazdy nie zamknął to same się zablokują.

No to pewnie jest to zrobione tak samo. Ale piszesz ,że się psują - no zobaczymy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.