Skocz do zawartości

Sterckeman Evolution 496PE - rzeczywista masa w gotowości do jazdy VS dane katalogowe?


Łuki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem zainteresowany zakupem nowej przyczepy w układzie takim jak Sterckeman Evolution 496PE (łóżko małżeńskie + piętrowe + stolik + osobna kabina prysznicowa). Z uwagi na posiadany holownik (Dacia Duster 1.5dCi 4x4, na haku do 1400kg DMC z uwzględnieniem 1,33), brak doświadczenia w ciągnięciu dużej przyczepy oraz planowane doposażenie (mover, solar, akumulator, klima, może markiza) kluczowa wydaje się być masa w gotowości do jazdy. I tutaj dochodzimy do sedna - z lektury forum oraz własnego "śledztwa" wynika, że częste jest zaniżanie masy przyczepy w danych katalogowych.

Przykładowo Knaus dla modelu Sport 500KD (bliźniaczy do interesującego mnie Sterckemana) podaje masę w gotowości do jazdy 1170kg, a tymczasem rzeczywista masa w gotowości do jazdy, zmierzona przy wyjeździe z fabryki dla obecnie oferowanej wersji Silver Selection, bez movera i innych dodatków, wynosi ponad 1250kg (zatem 80kg różnicy oznaczającej 80kg mniej ładowności). Podobno katalogowe 1170kg odnosiło się do wersji wcześniejszej niż obecnie oferowana Silver Selection.

Sterckeman podaje masę w gotowości do jazdy 1197kg +/-5%, a masę na pusto 1180kg, czyli teoretycznie jedynie 17kg różnicy. Wg mnie 50l wody w zbiorniku, kilka l w spłuczce oraz gaz powinny dawać 70-80kg różnicy, jak też nie wiadomo czy na pewno podane masy uwzględniają wszelkie aktualnie oferowane standardowe wyposażenie przyczepy. Producent nigdzie nie podaje swojej definicji masy w gotowości do jazdy, a kilkukrotne próby pozyskanie tej informacji z fabryki nie spotkały się z jakimkolwiek odzewem. Polscy dealerzy (Mańczak i ACK) nie mają pojęcia. Te +5% może teoretycznie stanowić "brakujące" 60kg, ale z drugiej strony dlaczego może też być -5%?

W moim przypadku pod kątem ładowności wspomniany Sterckeman wypada teoretycznie o 50kg korzystniej, niż Knaus, ale jak widać trudno o wiarygodne dane i może też okazać się, że obydwa modele mają niemal identyczną masę w gotowości do jazdy.

Wiem, że Sterckeman, a szczególnie linia Evolution, są raczej mało popularne na tym forum i chyba nawet ogólnie w Polsce, ale może ktoś z Kolegów ma wiedzę w tym temacie lub doświadczenie związane z użytkowaniem innych modeli Sterckeman?

 

Edytowane przez Łuki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam wszystkich!

Jestem zainteresowany zakupem nowej przyczepy w układzie takim jak Sterckeman Evolution 496PE (łóżko małżeńskie + piętrowe + stolik + osobna kabina prysznicowa). Z uwagi na posiadany holownik (Dacia Duster 1.5dCi 4x4, na haku do 1400kg DMC z uwzględnieniem 1,33), brak doświadczenia w ciągnięciu dużej przyczepy oraz planowane doposażenie (mover, solar, akumulator, klima, może markiza) kluczowa wydaje się być masa w gotowości do jazdy. I tutaj dochodzimy do sedna - z lektury forum oraz własnego "śledztwa" wynika, że częste jest zaniżanie masy przyczepy w danych katalogowych.

Przykładowo Knaus dla modelu Sport 500KD (bliźniaczy do interesującego mnie Sterckemana) podaje masę w gotowości do jazdy 1170kg, a tymczasem rzeczywista masa w gotowości do jazdy, zmierzona przy wyjeździe z fabryki dla obecnie oferowanej wersji Silver Selection, bez movera i innych dodatków, wynosi ponad 1250kg (zatem 80kg różnicy oznaczającej 80kg mniej ładowności). Podobno katalogowe 1170kg odnosiło się do wersji wcześniejszej niż obecnie oferowana Silver Selection.

Sterckeman podaje masę w gotowości do jazdy 1197kg +/-5%, a masę na pusto 1180kg, czyli teoretycznie jedynie 17kg różnicy. Wg mnie 50l wody w zbiorniku, kilka l w spłuczce oraz gaz powinny dawać 70-80kg różnicy, jak też nie wiadomo czy na pewno podane masy uwzględniają wszelkie aktualnie oferowane standardowe wyposażenie przyczepy. Producent nigdzie nie podaje swojej definicji masy w gotowości do jazdy, a kilkukrotne próby pozyskanie tej informacji z fabryki nie spotkały się z jakimkolwiek odzewem. Polscy dealerzy (Mańczak i ACK) nie mają pojęcia. Te +5% może teoretycznie stanowić "brakujące" 60kg, ale z drugiej strony dlaczego może też być -5%?

W moim przypadku pod kątem ładowności wspomniany Sterckeman wypada teoretycznie o 50kg korzystniej, niż Knaus, ale jak widać trudno o wiarygodne dane i może też okazać się, że obydwa modele mają niemal identyczną masę w gotowości do jazdy.

Wiem, że Sterckeman, a szczególnie linia Evolution, są raczej mało popularne na tym forum i chyba nawet ogólnie w Polsce, ale może ktoś z Kolegów ma wiedzę w tym temacie lub doświadczenie związane z użytkowaniem innych modeli Sterckeman?

 

 

Knaus Sport 500 KD ma 1170 kg MW pojazdu gotowego do jazdy. Sport Silver Selection 500 KD z osią 1300 kg ma MW 1220 kg. W to wliczone już masz 18 kg na butlę z gazem + pełna terma wody 5l + 45l świeżej wody. Czyli powinien on na pusto ważyć 1152 kg. Wersja z osią 1500 kg ważyć będzie o około 25k więcej - MW z osią 1500 gotowego pojazdu do jazdy to 1245 kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, ponieważ ja zaraz po zakupie  zważyłem swojego 420qd SS i waży tak jak w papierach - 1070 kg. Bez butli, bez wody.
Natomiast zauważyłem, że niezwykle istotne dla dokładnego zważenia jest miejsce, w którym stoi się na wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

 

Knaus Sport 500 KD ma 1170 kg MW pojazdu gotowego do jazdy. Sport Silver Selection 500 KD z osią 1300 kg ma MW 1220 kg.

 

Rzecz w tym, że ogólnodostępne katalogi Knaus podsuwają nam tylko informację o masie w stanie gotowym do jazdy dla wersji Sport wynoszącej 1170kg, natomiast nigdzie nie dotarłem do oficjalnych informacji o masie wersji Sport Silver Selection. Nie wiem nawet czy w ogóle da się kupić nówkę w wersji Sport (nie Sport Silver Selection). Posłużyłem się Knausem jedynie jako przykładem obrazującym, że dane katalogowe mogą być mylące. Dla Sterckemana niestety nie udało mi się dotychczas wydobyć jakichkolwiek potwierdzonych danych.

Edytowane przez Łuki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin T napisał:
To dziwne, ponieważ ja zaraz po zakupie  zważyłem swojego 420qd SS i waży tak jak w papierach - 1070 kg. Bez butli, bez wody. Natomiast zauważyłem, że niezwykle istotne dla dokładnego zważenia jest miejsce, w którym stoi się na wadze. 

Dziwna i głupia to jest polityka Knausa, że w specyfikacji technicznej podają dane od czapy. Po prostu Knaus podaje wagi pojazdu podstawowego. Taki model specjalny jak Silver Selection ma sporo wyposażenia dodatkowego, które nie jest uwzględnione w specyfikacji na stronie. Za to jest już w konfiguratorze .

 

23 minuty temu, Łuki napisał:
Rzecz w tym, że ogólnodostępne katalogi Knaus podsuwają nam tylko informację o masie w stanie gotowym do jazdy dla wersji Sport wynoszącej 1170kg, natomiast nigdzie nie dotarłem do oficjalnych informacji o masie wersji Sport Silver Selection. Posłużyłem się Knausem jedynie jako przykładem obrazującym, że dane katalogowe mogą być mylące.  

Ja Knausa rozgryzłem i wszystko rozkminialem. W końcu zamówiłem Sudwinda 500 QDK i musiałem dojść do ładu z tymi wagami. Jak odbiorę to go zważę i się okaże jaka jest prawda.  

Ale masz rację, że te katalogi mogliby robić lepiej, bo potem jest zdziwienie

 

23 minuty temu, Łuki napisał:
Nie wiem nawet czy w ogóle da się kupić nówkę w wersji Sport (nie Sport Silver Selection).

 Da się ale się nie opłaca

 

Cytat
Posłużyłem się Knausem jedynie jako przykładem obrazującym, że dane katalogowe mogą być mylące. Dla Sterckemana niestety nie udało mi się dotychczas wydobyć jakichkolwiek potwierdzonych danych. 

 Sterckeman to grupa Trigano, czyli ten sam właściciel co Adrii. W Adrii waga się zgadzała, a nawet była niższa niż masa pojazdu gotowego do drogi.

 

W Sterckemanie też się zgadza. Ważyłem ze znajomym jego Sterckemana 476 (chyba) i waga była zgodna z papierami

 

Co do Sterckemana to radzę się spieszyć. Obecnie można jeszcze zamówić model na 2021 rok, czego nie zrobisz już u większości producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, jacek00 napisał:

Dziwna i głupia to jest polityka Knausa, że w specyfikacji technicznej podają dane od czapy. Po prostu Knaus podaje wagi pojazdu podstawowego. Taki model specjalny jak Silver Selection ma sporo wyposażenia dodatkowego, które nie jest uwzględnione w specyfikacji na stronie. Za to jest już w konfiguratorze .

Aż sobie musiałem zaglądnąć w papiery...
Tak to wygląda w mojej i znacznie różni się od tego co jest na www, nawet w zakładce o wersji Silver Selection.

Jacek, czytałem, że zamówiłeś wersję rocznicową, więc pewnie w żadnej tabelce nie znajdziesz w 100% pewnego info o jej masie.

IMG_2738.JPG

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Marcin T napisał:

Aż sobie musiałem zaglądnąć w papiery...

Tak to wygląda w mojej i znacznie różni się od tego co jest na www, nawet w zakładce o wersji Silver Selection.

Ty masz wersję Sport czy Sport Silver Selection? Czyli u Ciebie jest mniej niż na www? A realnie ile waży? Sprawdzałeś po odbiorze?

16 minut temu, Marcin T napisał:

Jacek, czytałem, że zamówiłeś wersję rocznicową, więc pewnie w żadnej tabelce nie znajdziesz w 100% pewnego info o jej masie.

Oczywiście, że w tabelce są jakieś bzdury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Ty masz wersję Sport czy Sport Silver Selection? Czyli u Ciebie jest mniej niż na www? A realnie ile waży? Sprawdzałeś po odbiorze?

Ja mam Sport Silver Selection. Realnie ważyła 1070 kg, bylem na wadze bez butli i wody.

Sporta w zasadzie nie da się kupić u naszego dealera, a przynajmniej takie info otrzymałem przy składaniu zamówienia we wrześniu 2019. Nie trudno pominąć nieopłacalność tej standardowej wersji (o czym wspominasz wyżej), ale od sprzedawcy otrzymałem info, że nie ściągają tych modeli. Pytałem o to, bo przede wszystkim nie byłem przekonany do gładkiej blachy poszycia, ale mi przeszło :) Nie dyskutowałem, bo i tak wyposażenie Silver Selection przekonuje i bardzo sobie je teraz chwalę.

Nie bez znaczenia jest fakt, że wyposażenie Silver Selection w Polsce delikatnie różni się od innych, np. Niemiec, ale o tym nie ma nigdzie ani słowa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2020 o 19:52, Łuki napisał:

Witam wszystkich!

Jestem zainteresowany zakupem nowej przyczepy w układzie takim jak Sterckeman Evolution 496PE (łóżko małżeńskie + piętrowe + stolik + osobna kabina prysznicowa). Z uwagi na posiadany holownik (Dacia Duster 1.5dCi 4x4, na haku do 1400kg DMC z uwzględnieniem 1,33), brak doświadczenia w ciągnięciu dużej przyczepy oraz planowane doposażenie (mover, solar, akumulator, klima, może markiza) kluczowa wydaje się być masa w gotowości do jazdy. I tutaj dochodzimy do sedna - z lektury forum oraz własnego "śledztwa" wynika, że częste jest zaniżanie masy przyczepy w danych katalogowych.

Przykładowo Knaus dla modelu Sport 500KD (bliźniaczy do interesującego mnie Sterckemana) podaje masę w gotowości do jazdy 1170kg, a tymczasem rzeczywista masa w gotowości do jazdy, zmierzona przy wyjeździe z fabryki dla obecnie oferowanej wersji Silver Selection, bez movera i innych dodatków, wynosi ponad 1250kg (zatem 80kg różnicy oznaczającej 80kg mniej ładowności). Podobno katalogowe 1170kg odnosiło się do wersji wcześniejszej niż obecnie oferowana Silver Selection.

Sterckeman podaje masę w gotowości do jazdy 1197kg +/-5%, a masę na pusto 1180kg, czyli teoretycznie jedynie 17kg różnicy. Wg mnie 50l wody w zbiorniku, kilka l w spłuczce oraz gaz powinny dawać 70-80kg różnicy, jak też nie wiadomo czy na pewno podane masy uwzględniają wszelkie aktualnie oferowane standardowe wyposażenie przyczepy. Producent nigdzie nie podaje swojej definicji masy w gotowości do jazdy, a kilkukrotne próby pozyskanie tej informacji z fabryki nie spotkały się z jakimkolwiek odzewem. Polscy dealerzy (Mańczak i ACK) nie mają pojęcia. Te +5% może teoretycznie stanowić "brakujące" 60kg, ale z drugiej strony dlaczego może też być -5%?

W moim przypadku pod kątem ładowności wspomniany Sterckeman wypada teoretycznie o 50kg korzystniej, niż Knaus, ale jak widać trudno o wiarygodne dane i może też okazać się, że obydwa modele mają niemal identyczną masę w gotowości do jazdy.

Wiem, że Sterckeman, a szczególnie linia Evolution, są raczej mało popularne na tym forum i chyba nawet ogólnie w Polsce, ale może ktoś z Kolegów ma wiedzę w tym temacie lub doświadczenie związane z użytkowaniem innych modeli Sterckeman?

 

Tak się składa że:

1.Mam Knausa 500KD i zaraz po zakupie doposażyłem w moover z Aku i markizę. Załadowałem sprzętem minimum bez którego wyjazd nie ma sensu (pościel,sprzęt kuchenny, stół, krzesła, butla pełna...)wjechałem na wagę i mi wyszło. 1300kg. Potwierdzilo to że dane które poddaje Knaus są zaniżone. Z takim podejściem można założyć że oś też jest przygotowana na większe obciążenie niż 1300kg.

2. Z takim sprzętem kulałem się przez cały sezon Dusterm 1.6SCE. Głównie na Pomorzu. Na prostej jakoś jechał.Jak była większa góra to już trochę była walka. Nie przekraczałem 90km/h że względów bezpieczeństwa.W góry bym nie pojechał. A że w nowym sezonie plany są ambitniejsze to przyszedł czas na zmianę holownika lepiej dopasowanego do tego zestawu. Wiadomo 1.6SCE nie ma co porównywać do Diesla 4x4..

3. Takiego Streckmana o jakim piszesz możesz wypożyczyć w Gdańsku i wszystko przetestować. Ja go nawet miałem zarezerwowany na sezon ale kupiłem Knausa i już nie musiałem. Wypożyczalnia Europa Travel ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ja mam Sport Silver Selection. Realnie ważyła 1070 kg, bylem na wadze bez butli i wody.
Sporta w zasadzie nie da się kupić u naszego dealera, a przynajmniej takie info otrzymałem przy składaniu zamówienia we wrześniu 2019.


Da się. Uprzesz się to zamówisz. Tylko jak mówiłem - nie opłaca się bo różnica w cenie jest minimalna a jednak Silver jest dużo lepiej wyposażony.


Nie trudno pominąć nieopłacalność tej standardowej wersji (o czym wspominasz wyżej), ale od sprzedawcy otrzymałem info, że nie ściągają tych modeli. Pytałem o to, bo przede wszystkim nie byłem przekonany do gładkiej blachy poszycia, ale mi przeszło  Nie dyskutowałem, bo i tak wyposażenie Silver Selection przekonuje i bardzo sobie je teraz chwalę.



Ale Silver czy nie Silver to to samo. Kwestia wyposażenia. Po prostu Silver Sport to jest wersja Sporta tylko odpowiednio doposażona. Poza tym niczym się nie różni. W przypadku Sudwinda którego zamówiłem jest tak samo. Dealer zamówił wersję jubileuszowa ale jakbym się uparł to mógłbym w jej miejsce zamówić zwyklego Sudwinda. Tylko jak pisałem zupełnie się to nie opłaca.


Nie bez znaczenia jest fakt, że wyposażenie Silver Selection w Polsce delikatnie różni się od innych, np. Niemiec, ale o tym nie ma nigdzie ani słowa!


Z ciekawości to co się różni poza osią i homologacja na 1300 kg?

W Sudwindzie chyba jest wszystko to samo, poza właśnie osią. Na Polskę DMC bazowe jest 1500 kg. Pierwotnie takie wziąłem ale uznałem, że lepiej zmienić oś na mocniejszą. W przyszłości będę mógł zmienić DMC do 1700 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek00 napisał:

Ale Silver czy nie Silver to to samo. Kwestia wyposażenia.

Tak, wiem o tym :) Wyposażenie to jedno, ale poszycie zewnętrzne to drugie. Silver Selection ma poszycie z gładkiej blachy, zwykły sport rybią łuskę. Tak było gdy zamawiałem. Teraz nie orientuję się.

5 minut temu, jacek00 napisał:

Z ciekawości to co się różni poza osią i homologacja na 1300 kg?

O podwyższeniu DMC sam decydowałem, stąd dopłacałem do 1300, gdzie standard to 1200 kg.

W wersji na Polskę nie ma np. uchwytu na telewizor. Są tylko paskudnie wyprowadzone przewody i tyle. Męczyłem o to Procamp, ale tylko niepotrzebnie ciśnienie rosło ;)
Ponadto rozgryzałem temat felg aluminiowych. Z informacji od dealerów w DE wynikało, że one są w standardzie zakładane do Silver Selection, zaś fabryka odpowiedziała mi, że zakładają obie wersje, zależnie od zamówienia. Podobały mi się te ciemne, ale z uwagi na niski profil opon do nich, w/g opinii użytkowników są kłopotliwe (podobno pękają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Gizbern napisał:

Tak się składa że:

1.Mam Knausa 500KD i zaraz po zakupie doposażyłem w moover z Aku i markizę. Załadowałem sprzętem minimum bez którego wyjazd nie ma sensu (pościel,sprzęt kuchenny, stół, krzesła, butla pełna...)wjechałem na wagę i mi wyszło. 1300kg. Potwierdzilo to że dane które poddaje Knaus są zaniżone. Z takim podejściem można założyć że oś też jest przygotowana na większe obciążenie niż 1300kg.

Dla 100% pewności dopytam - czy masz wersję Sport, czy Sport Silver Selection?

Czy podana masa wyszła z pełnymi zbiornikami wody, czy pusto/niezbędne minimum kilka litrów? Lodówka pełna, czy też raczej pusto / minimum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Marcin T napisał:

Tak, wiem o tym :) Wyposażenie to jedno, ale poszycie zewnętrzne to drugie. Silver Selection ma poszycie z gładkiej blachy, zwykły sport rybią łuskę. Tak było gdy zamawiałem. Teraz nie orientuję się.

Poszycie zewnętrzne zaliczam do wyposażenia ;) Zamawiając zwykłego sporta też możesz zamówić sobie go z poszyciem z gładkiej blachy - to występuje jako opcja. 

13 godzin temu, Marcin T napisał:

O podwyższeniu DMC sam decydowałem, stąd dopłacałem do 1300, gdzie standard to 1200 kg.

Ciekawe ile CIę policzyli zważywszy, że oś na 1200 i 1300 jest taka sama ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Zamawiając zwykłego sporta też możesz zamówić sobie go z poszyciem z gładkiej blachy - to występuje jako opcja. 

Ja chciałem odwrotnie. Silver w rybiej łusce ?. Zresztą wiele idiotycznych rozwiązań zmodyfikowałbym na etapie projektowania, ale w PL nie ma z kim o tym nawet rozmawiać.

 

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Ciekawe ile CIę policzyli zważywszy, że oś na 1200 i 1300 jest taka sama ;) 

Dokładnie, rama ta sama. Dopłata była 103 EUR. Spocili się wyjątkowo przy wpisywaniu 1300 w miejsce 1200;). No, ale to już wymysł producenta. 
Zmniejszenie wagi po czasie jest droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, rama ta sama. Dopłata była 103 EUR. Spocili się wyjątkowo przy wpisywaniu 1300 w miejsce 1200. No, ale to już wymysł producenta. 
Zmniejszenie wagi po czasie jest droższe.
Ja płace 542 eu ale to w związku z wymianą osi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.