Skocz do zawartości

budowa kampera na bazie autobusu autosan h-6


projekt Da Vinci

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gratuluję sukcesów.

To nie dokładnie ten temat ale tez dotyczy rejestracji . Jeżeli nie tu to proszę przenieść i mnie powiadomić gdzie.

Chcemy kupić kampervana z gotową zabudową.

Jest zarejestrowany jako ciężarowy na 3 osoby. Siedzenia w szoferce ma z pasami, w kabinie mieszkalnej są 2 siedzenia samochodowe z pasami, pomiędzy szoferką a częścią mieszkalną jest grodź w formie solidnej rolety zewnętrznej okiennej .

Wg oświadczenia obecnego właściciela  jest użytkowany od 5 lat z tą zabudowąi nie było problemu.

My będziemy jeździć we dwójkę i zawsze  w kabinie pasażerskiej.

Czy jest to zgodne z  przepisami a w szczególności dla ubezpieczyciela gdyby coś...?

Od stycznia 2020 są nowe przepisy ale jakoś w tym nie mogę się połapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bozka napisał:

Gratuluję sukcesów.

To nie dokładnie ten temat ale tez dotyczy rejestracji . Jeżeli nie tu to proszę przenieść i mnie powiadomić gdzie.

Chcemy kupić kampervana z gotową zabudową.

Jest zarejestrowany jako ciężarowy na 3 osoby. Siedzenia w szoferce ma z pasami, w kabinie mieszkalnej są 2 siedzenia samochodowe z pasami, pomiędzy szoferką a częścią mieszkalną jest grodź w formie solidnej rolety zewnętrznej okiennej .

Wg oświadczenia obecnego właściciela  jest użytkowany od 5 lat z tą zabudowąi nie było problemu.

My będziemy jeździć we dwójkę i zawsze  w kabinie pasażerskiej.

Czy jest to zgodne z  przepisami a w szczególności dla ubezpieczyciela gdyby coś...?

Od stycznia 2020 są nowe przepisy ale jakoś w tym nie mogę się połapać.

Z tego co się orientuję to jeżeli będziesz używać go tak jak do tej pory czyli "Ciężarowy ew. dostawczy" to nic nie zmieniasz jeżeli natomiast chcesz zarejestrować go jako kamper musisz mieć nowe fotele, pasy z homologacją oraz miejsca mocowania homologowane. Nie wiem jak diagnosta ewentualnie policja będą podchodzić do stałej zabudowy czyli czy za chwilę nie będą zmuszać do przerejestrowania na kampera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, projekt Da Vinci napisał:

Z tego co się orientuję to jeżeli będziesz używać go tak jak do tej pory czyli "Ciężarowy ew. dostawczy" to nic nie zmieniasz jeżeli natomiast chcesz zarejestrować go jako kamper musisz mieć nowe fotele, pasy z homologacją oraz miejsca mocowania homologowane. Nie wiem jak diagnosta ewentualnie policja będą podchodzić do stałej zabudowy czyli czy za chwilę nie będą zmuszać do przerejestrowania na kampera.

Czyli ta grodź umożliwiałaby legalne z niego korzystanie?

Dlaczego przy rejestracji na kamper konieczna jest homologacja? przecież samochód jako nowy był kiedyś kupiony z tymi siedzeniami więc musiały mieć homologację. Zakładam, że nikt ich nie wymieniał. Zresztą jak udowodnić po 15 latach czy siedzenia były różowe czy czerwone.

My nie mamy potrzeby przerejestrowania ale może przepisy i dla ubezpieczenia.

Może ktoś coś więcej na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bozka napisał:

Czyli ta grodź umożliwiałaby legalne z niego korzystanie?

Dlaczego przy rejestracji na kamper konieczna jest homologacja? przecież samochód jako nowy był kiedyś kupiony z tymi siedzeniami więc musiały mieć homologację. Zakładam, że nikt ich nie wymieniał. Zresztą jak udowodnić po 15 latach czy siedzenia były różowe czy czerwone.

My nie mamy potrzeby przerejestrowania ale może przepisy i dla ubezpieczenia.

Może ktoś coś więcej na ten temat.

Pytania do ustawodawcy. W ITS-ie kierownik działu homologacji z którym rozmawiałem też nie w tym widzi sensu ale jest ustawa i "Pan diagnosta" który, w zderzeniu z przepisami sam interpretuje co można a co nie. Niestety podstawą rejestracji przy zmianie sposobu użytkowanie jest homologacja na fotele, pasy i miejsca mocowania. Mogę podpowiedzieć że są firmy które mają możliwość wykonania takiej zmiany ponieważ sprzedają fotele, pasy homologowane i mają homologacje na dany model pojazdu i te firmy mogą przeprowadzić montaż wystawiają wtedy świadectwo homologacji i można rejestrować. Ustawodawca zmienił przepisy ze względu że w przerobionych w "garażach" blaszakach na autobusy zginęło trochę ludzi więc wylali dziecko z kąpielą i zmienili przepisy dla wszystkich. Mam 21 miejsc siedzących chcę zostawić 4 i muszę montować wszystko nowe z homologacją i ja tylko w AUTOSANIE ponieważ nikt inny nie ma możliwości wystawić mi świadectw homologacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, projekt Da Vinci napisał:

Pytania do ustawodawcy. W ITS-ie kierownik działu homologacji z którym rozmawiałem też nie w tym widzi sensu ale jest ustawa i "Pan diagnosta" który, w zderzeniu z przepisami sam interpretuje co można a co nie. Niestety podstawą rejestracji przy zmianie sposobu użytkowanie jest homologacja na fotele, pasy i miejsca mocowania. Mogę podpowiedzieć że są firmy które mają możliwość wykonania takiej zmiany ponieważ sprzedają fotele, pasy homologowane i mają homologacje na dany model pojazdu i te firmy mogą przeprowadzić montaż wystawiają wtedy świadectwo homologacji i można rejestrować. Ustawodawca zmienił przepisy ze względu że w przerobionych w "garażach" blaszakach na autobusy zginęło trochę ludzi więc wylali dziecko z kąpielą i zmienili przepisy dla wszystkich. Mam 21 miejsc siedzących chcę zostawić 4 i muszę montować wszystko nowe z homologacją i ja tylko w AUTOSANIE ponieważ nikt inny nie ma możliwości wystawić mi świadectw homologacji. 

A co jeżeli nie chcę zmienić sposobu użytkowania? Nie zależy nam na tym.

Czy też ten przepis obowiązuje?

Mamy grodź, z tyłu podczas jazdy nikt nie siedzi więc może dalej jest to furgon czy dostawczy? Zwał jak zwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bozka napisał:

A co jeżeli nie chcę zmienić sposobu użytkowania? Nie zależy nam na tym.

Czy też ten przepis obowiązuje?

Mamy grodź, z tyłu podczas jazdy nikt nie siedzi więc może dalej jest to furgon czy dostawczy? Zwał jak zwał.

Nie będę się wymądrzał nie pytałem w ITS-ie o takie rozwiązanie ponieważ ja niestety nie mam wyjścia i muszę przerejestrować, natomiast wg obecnych przepisów masz auto dostawcze, zarejestrowane na trzy osoby tyle może jechać i tak możesz jeździć. W razie gdyby ktoś wjechał w Ciebie, ubezpieczyciel zapłaci tylko za szkodę na pojeździe bez zabudowy ponieważ masz takie auto, a zabudowa nie jest wpisana w dowód rejestracyjny który jest załącznikiem do umowy z ubezpieczycielem, i tak w razie wypadku śmiertelnego możesz nie dostać odszkodowania, ponieważ w myśl przepisów auto nie spełnia wymogów ustawy- teraz rozumiesz dla kogo była ta ustawa, ubezpieczalnie musiały zapłacić odszkodowania za tych którzy zginęli wewnątrz "autobusów" były takie trzy głośne wypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, projekt Da Vinci napisał:

Nie będę się wymądrzał nie pytałem w ITS-ie o takie rozwiązanie ponieważ ja niestety nie mam wyjścia i muszę przerejestrować, natomiast wg obecnych przepisów masz auto dostawcze, zarejestrowane na trzy osoby tyle może jechać i tak możesz jeździć. W razie gdyby ktoś wjechał w Ciebie, ubezpieczyciel zapłaci tylko za szkodę na pojeździe bez zabudowy ponieważ masz takie auto, a zabudowa nie jest wpisana w dowód rejestracyjny który jest załącznikiem do umowy z ubezpieczycielem, i tak w razie wypadku śmiertelnego możesz nie dostać odszkodowania, ponieważ w myśl przepisów auto nie spełnia wymogów ustawy- teraz rozumiesz dla kogo była ta ustawa, ubezpieczalnie musiały zapłacić odszkodowania za tych którzy zginęli wewnątrz "autobusów" były takie trzy głośne wypadki.

Więc reasumując : jeżeli jedziemy tylko i wyłącznie 2 osoby z przodu to ubezpieczenie działa tylko w stosunku do  nas , nie na zabudowę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2020 o 19:33, bozka napisał:

Więc reasumując : jeżeli jedziemy tylko i wyłącznie 2 osoby z przodu to ubezpieczenie działa tylko w stosunku do  nas , nie na zabudowę?

 

tak, ale do momentu póki nie zginie kierowca lub pasażer, furtką dla ubezpieczalni jest ustawa a w walce z nimi i z takimi dokumentami nie wygrasz, jest to oczywiście ekstremum z promilem prawdopodobieństwa ale jest. Przepraszam że nie mogę więcej pomóc ale kierunek moich pytań w ITS-ie był inny, dzisiaj bardzo bym się zastanawiał czy kupić auto nieprzerejestrowane lub bez takiej możliwości, nie wiemy co jeszcze może strzelić do łba politykom i jak bardziej mogą skomplikować przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.