Skocz do zawartości

Abbey Dorset


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.10.2019 o 23:16, PolariS napisał:

Chodzi o to że blacha ma dziury przepalone nadmiernym opalaniem na słońcu i sito z niej zostało.

Z tej wypowiedzi można wywnioskować tyle, że z przyczepą można wyjechać tylko wtedy kiedy nie ma słońca na horyzoncie - inaczej - wypruje dziury w poszyciu? 

A tak na poważnie, to dziury w poszyciu są wynikiem długotrwałego działania wody w jednym miejscu. Pojawiają się w miejscu styku przemokniętego drewna (konstrukcji) z blachą. Łatać można stosując (wspomniany wyżej) klej i cienką blachę alu, bądź jak w samochodach: żywica, włókno, etc. - oczywiście od wewnątrz. 

W dniu 14.10.2019 o 19:16, Bob Duży napisał:

Wiecie bo to jest tak że niektórzy nie idą do przodu tylko stoją w miejscu z butylem. Owszem butyl to butyl i nic tego nie zastąpi i kiedy robi się od zera i ma na wierzchu to butyl i tylko butyl. Natomiast każdy powinien wiedzieć, że wykręcanie i wkręcanie listw to one już się mogą tak nie trzymać. Ba.. może i by się trzymały ale nie świadomie można zerwać gwint w drewnia i co?  DLa tego uważam że taki patent wzdłuż listwy i uszczelki zamyka  temat a 252 jest do tego doskonały bo jest i elastyczny i stosunkowo dobrze go usunąć.

Listwy (i nie tylko) celowo montuje się na uszczelniaczu (butylu właśnie) aby, w razie potrzeby, można w miarę swobodnie je zdemontować, bez deformacji delikatnego poszycia i uszkodzenia elementu demontowanego. Owszem, wspomniany klej załatwia temat, natomiast gdy zajdzie potrzeba ponownego demontażu, pojawia się problem. Dlatego, przy ponownym osadzeniu listw zewnętrznych, uszczelek okien, klap inspekcyjnych, etc powinno się stosować uszczelniacz - najlepiej ze względów na właściwości butylowy (kartusz, bądź taśma) - a nie klej. Otwory w śladzie listwy które "nie trzymają" pomijamy robiąc nowy otwór w listwie i zarazem konstrukcji, obok istniejącego (oczywiście przy założeniu że mamy do czynienia ze zdrową konstrukcją). Pominięty i tak nie będzie widoczny bo w listwę wejdzie klin maskujący, a pozostały pusty otwór siłą docisku pobocznego, zaklei się uszczelniaczem. Jeśli konstrukcja jest "zdrowa", wkręty mocno docisną listwę zewnętrzną, nawet gdybyś wkręcił co drugi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zgadza się można i tak :)  dodam robiąc otwór i podwiercenie pod stożek łba wkreta  bo w budzie  w większości łby stozkowe :) 
Zwracam uwagę na właściwe podwiercernie pod stożek - mechanicznie nie ma to większego znaczenia ale klin francowacie wciągnąć jak łeb sterczy

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czepkateam napisał:

inaczej - wypruje dziury w poszyciu?

No nie chciałem ordynarnie pisać że korozja ją zechlała. ?.  Wiadomo że słońce lubi przyczepy a przyczepy lubią......  

Tak czy inaczej bez zdjęcia styropianu albo co najmniej obejrzenia niższych części przyczepy z bliska (wręcz z lupą) nie da rady określić czy nie ma więcej dziur poniżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj pany winiecie słoneczko a ono niewinne do ziemi jego temperatura dociera trochę za mała żeby wypalać dziury w alu, UV też nie jest super groźne dla alu.

To co robi dziury w alu to obleziony lub przetarty lakier i kwaskowate deszczyki oraz życiodajny tlen.

Podzielam w 1000 i więcej % opinie o potrzebie prewencyjnego dokładnego przeglądnięcia wszystkich blach jak już też wcześniej pisałem - fakt z lupą również nie zaszkodzi bo dziura zaczyna się zwykle od szpileczki a później to już szybko leci.

Szkoda by przecież było po takim zakresie remontu wracać do do niego ponownie i niszczyć to co się zrobiło np. uszczelnienia

 Duże znaczenie dla trwałości blachy ma również zadbanie o jej powłokę lakiernicza bo tu czynniki atmosferyczne i słoneczko robią też kuku.

Nawet pełne malowanie będzie tańsze od wymiany blachy a naprawa taka jak wcześniej pisaliśmy fakt sprawdza się doraźnie na małym obszarze ale na całym boku już nie

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze na sekundę ws. "kropelki" i "proszku".. .

Może tu chodzi o coś innego, niż rzeczywistą reakcję chemiczną, a bardziej o wykorzystanie "proszku" {pył, czy soda} jako "nieskończenie" wielkiej powierzchni kontaktowej na drobinach proszku, jednocześnie wykorzystanie jej do "kontaktowości" oraz dostarczenia wilgoci w całej objętości, co jest niezbędne do procesu polimeryzacji... . Może wtedy taka kropla zastyga "sama w sobie" {co nie dzieje się przecież w tubce}, łącząc się także ze ścianami otworu.... .

 Miłego dnia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może - i do pyłu drzewnego nie miałbym zastrzeżeń jako nieaktywnego chemicznie natomiast do soli czy sody już tak  no chyba że ktoś jest dobry z chemii i umie powiedzieć jakie reakcje tu zajdą z klejem. Jakie i to nie tylko dziś ale i jutro bo w chemii czasem też potrzeba czasu i nie wszystko dzieje się od razu.
Sorry wiem ze jestem nieznośnie uparty :) ale dalej po mojemu drewno to ma być klej do drewna, metal to klej do metalu a nie jakieś  mieszanki rodem z kiosku Ruchu i domowej solniczki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2019 o 00:34, czepkateam napisał:

Jeśli konstrukcja jest "zdrowa", wkręty mocno docisną listwę zewnętrzną, nawet gdybyś wkręcił co drugi

Ja bym takich rad nie zaryzykował. 

Ale może się nie znam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Wy macie problem, szukacie kwadratowych jaj. Śmialiście się z KIKI świat za taśmę którą dał, on nie martwi się czy będzie coś lecieć bo zareagował w porę jak bo jak ale to zrobił. Zamiast szukać problemu wystarczy zrobić tak samo. Wczoraj dostałem taśmę butylową(kiki dał Bitumiczną) do załatania kilku dziurek po wkrętach na dachu z blachy falistej. Z ciekawości nakleiłem ją na skorupę z żywicy w towarówce którą najpeirw przetarłem brudnym rękawem potem szmatką i nakleiłem a temp.+7st rano przed pracą próbowałem to odkleić przy +4 i niestety/stety dla nas idzie to mega ciężko ale usuwalnie. Zamiast kleić kropelką drewna i dziur po prostu przyklejcie za w czasu taką taśmę. Tak wiem zaraz się odezwą osoby ale to prowizorka,ale to brzydko. Szczerze?  w d.pie to mieć i jestem za tym by mieć suchą budkę a jak się zrobi estetycznie to nie jest  źle. Tasma klei się od -40 do +80, trzyma rewelacyjnie a jest na butylu. Zawsze się ja zdemontuje bez uszczerbku a mamy pewność że będzie sucho!. Nie jestem za wykręcaniem i wkręcaniem wkrętów bo prawidłowo przy wykreceniu powinno dać się rozmiar większy. Kto to robi? nikt. Źle przykręcona listwa z butylem nie da Wam gwarancji szczelności. Nie ma co się oszukiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Ja bym takich rad nie zaryzykował. 

Ale może się nie znam. 

Gdybym napisał, że koniecznie trzeba wkręcić co drugi wkręt - to byłaby rada - i to najgorsza z możliwych. Chodziło mi raczej, o swego rodzaju porównanie, ale może nie wyraziłem się zbyt jasno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, czepkateam napisał:

Gdybym napisał, że koniecznie trzeba wkręcić co drugi wkręt - to byłaby rada - i to najgorsza z możliwych. Chodziło mi raczej, o swego rodzaju porównanie, ale może nie wyraziłem się zbyt jasno. 

Gdyby producent dał np. co 20cm a nie co 10cm to było by dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektant liczy to że sztywności profilu i ustala odległość otworów
Być może z zapasem ale jakim nie wiemy więc trzymałbym się fabrycznego rozstawu
Im gęściej tym przy właściwym kręceniu bardziej równomierny docisk uszczelnienia

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam trochę czasu mnie nie było ale niestety praca i inne obowiązki mnie ograniczają. Prace trwają lewa  strona  mojej przyczepy wygląda dużo lepiej już wymienione i wklejone uszkodzone listwy szkiekletu. Czekam jeszcze na taśmę butylowa 3mm pod listwy aluminiowe. Proszę Was o pomoc czy dawać sama taśmę czy jeszcze sikaflex na to? Pozdrawiam 

20191022_132142.jpg

Edytowane przez kubispawel1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kubispawel1 napisał:

Czekam jeszcze na taśmę butylowa 3mm pod listwy aluminiowe. Proszę Was o pomoc czy dawać sama taśmę czy jeszcze sikaflex na to?

Jak taśma to już nie uszczelniacz.

Czy podejrzewasz, że 3mm nie wystarczą? Masz takie nierówności?

Narożnik podłogi chyba też do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kubispawel1 napisał:

Proszę Was o pomoc czy dawać sama taśmę czy jeszcze sikaflex na to? Pozdrawiam 

 

Ludzie weźcie z tym Sikaflexem się uspokójcie!!! Jeśli pod listwę coś ma iść od Siki to będzie to Sikalastomer 710. 

Sikaflex 221 ma zupełnie inne zastosowanie, a nie wiedzieć czemu wszystkich ciągnie żeby używać właśnie jego.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomii napisał:

Ludzie weźcie z tym Sikaflexem się uspokójcie!!! Jeśli pod listwę coś ma iść od Siki to będzie to Sikalastomer 710. 

Sikaflex 221 ma zupełnie inne zastosowanie, a nie wiedzieć czemu wszystkich ciągnie żeby używać właśnie jego.  

Witam Tomii chodziło mi właśnie o sikalastomer 710 wiem że sikaflex ma inne zastosowanie źle napisałem. 

5 godzin temu, filipert napisał:

Jak taśma to już nie uszczelniacz.

Czy podejrzewasz, że 3mm nie wystarczą? Masz takie nierówności?

Narożnik podłogi chyba też do wymiany

Nie wszystko równe ale wolę zapytać żeby nie robić dwa razy. Gdzieś czytałem że podtasme ktoś jeszcze dawał uszczelniacz z tuby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.