Skocz do zawartości

rozładowany akumulator , mover nie działa, radio nie gra


prince122

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Jerzy i Beata napisał:

Czy próbowałeś podpiąć na próbę inny pewny akumulator?

@Jerzy i BeataTeoretycznie :D podpięcie innego akumulatora nie zmieni nic w sytuacji. Problem prince122 polega na tym, że część urządzeń mu działa, a część nie... Ale teoria - teorią, a praktyka - praktyką. Chociaż nie liczyłbym, aby to pomogło...

 

@prince122 Niestety, ale skończyły mi się pomysły na zdalną pomoc... Przerabiam podobny problem w swojej przyczepie - próbuję zgadnąć jak są zasilane poszczególne urządzenia i tutaj tylko miernik i pomiary...  Myślę, że niestety, ale musisz odwiedzić elektryka... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 minuty temu, prince122 napisał:

nie nie próbowałem. aku było zawsze sprawne .  teraz po naładowaniu trzyma swoje tam ok 12,6V po podłączeniu prostownika napięcie w sieci było ponad 13V blisko 14V nie zmieniło to niczego dalej nie działały niedziałające rzeczy. Tak jakby był ukryty jakiś bezpiecznik pod mover i chyba drugi pod resztę urządzeń. mover działał pod bardzo dużym obciążeniem  ciężka przyczepa wraz z ciężkim dodatkowym wyposażeniem z jazdą po piasku . czasami mały blok ale to na chwilę . 20 sierpnia przejechał jakieś 25 m z manewrowaniem pomiędzy drzewami i 3 dni temu już nie odpalił. Jakby piorun strzelił  to bym widział dziurę a tak to po prostu powiedział stary nie radź sobie sam.:)

IMG_20190915_153045_resized_20190915_033105233.jpg

Podepnij 100% sprawny to wykluczymy sprawność aku. Nawet jeśli jest naładowany jego sprawność mogła spaść, a mover potrzebuje swojego.

3 minuty temu, Gio napisał:

@Jerzy i BeataTeoretycznie :D podpięcie innego akumulatora nie zmieni nic w sytuacji. Problem prince122 polega na tym, że część urządzeń mu działa, a część nie... Ale teoria - teorią, a praktyka - praktyką. Chociaż nie liczyłbym, aby to pomogło...

 

@prince122 Niestety, ale skończyły mi się pomysły na zdalną pomoc... Przerabiam podobny problem w swojej przyczepie - próbuję zgadnąć jak są zasilane poszczególne urządzenia i tutaj tylko miernik i pomiary...  Myślę, że niestety, ale musisz odwiedzić elektryka... 

Nalegam na podmianę aku. gdyż w samochodach wszystko niby działa, a rozrusznik nie ruszy bo on potrzebuje dużo prądu no a mower sądzę znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w wolnej chwili podmienię akumulator. i zobaczę czy to coś zmienia . Jest jeszcze jedna sprawa która mnie zastanowiła pilot ma wejście Jack nie wiem jak się to fachowo nazywa w skrzynce obok wyłącznika movera jest też Jack wraz z takim małym przyciskiem jakby reset lub parowanie pilota czy grzebać coś przy tym ? jakoś mnie korci jednak nie mam wiedzy co to jest

ok zrobię to... z aku ,  zwolniłem już rolki z koła by miał lżej jednak na ten czas nawet nie zagada- dziad jeden. brakuje mi cudownego guziczka który załatwi sprawę .:)

Dziękuję też za udzielenie wskazówek cenne bardzo jako to że pół dnia siedziałem przy przetwornicy by dać więcej tej samej mocy.  Co też to kolejna zagadka  każdy ma jakieś hobby.... ja mam hobby 540 prestige

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz wiedzy to nie grzeb... Wiedza nabyta w ten sposób jest najdroższa...

Przetwornica jako wspomagacz akumulatora... Obawiam się, że spalisz przetwornicę, a nie pomożesz akumulatorowi... (Mam nadzieję, że nie próbowałeś...)

Podłącz miernik do akumulatora i włącz mover. Jeżeli napięcie nie spadnie, to mover nie działa. Jeżeli spadnie (i to dużo), to znaczy, że akumulator jest za mało naładowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam wiedzy i nie będę grzebał Gio możesz być pewien że nie zrobię niczego głupiego  chyba że ktoś mi podpowie że tak to trzeba zrobić . Co do przetwornicy to jest ta niebieska , jak pisałem jeszcze jest ładowarka obok  aku ze wskaźnikiem ( wycieraczka) też pewnie przetwarza zasilanie jest jeszcze jakaś jedna . W ogóle brakuję jeszcze fortepianu . dlatego też myślę że ktoś zbudował potrójną instalację 12V stąd tyle wszystkiego . była też instalacja ogrzewanej podłogi. Dlatego też nic samemu nie podłączałem 

9 minut temu, Gio napisał:

Jak nie masz wiedzy to nie grzeb... Wiedza nabyta w ten sposób jest najdroższa...

Przetwornica jako wspomagacz akumulatora... Obawiam się, że spalisz przetwornicę, a nie pomożesz akumulatorowi... (Mam nadzieję, że nie próbowałeś...)

Podłącz miernik do akumulatora i włącz mover. Jeżeli napięcie nie spadnie, to mover nie działa. Jeżeli spadnie (i to dużo), to znaczy, że akumulator jest za mało naładowany...

Temat z miernikiem i włączonym moverem nie próbowałem,  gdyż nawet nie drgnął ale oczywiście sprawdzę w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niebieskie matti to 7 amperowy prostownik do ładowania akumulatora , a Ty masz poważnie zasiarczony akumulator i pewnie po podłączenia słusznego obciążenia (mover, radio czy lampki halogenowe) napięcie spada do 2-3 voltów i większe odbiorniki nie działają. Podłącz inny akumulator i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj tarapukuara, dziękuję za informację, dziś po pracy zmienię aku . Matti 7 powinien ładować aku moim zdaniem powinno być blisko baterii czy słuszne jest umieszczenie go obok zbiornika wody pod siedzeniem w drugiej części przyczepy? Zadaje dla niektórych oczywiste pytania jednak ja chciałbym troszkę posprzątać pajęczynę przewodów w tej przyczepie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , niestety z braku możliwości na ten czas jeszcze akumulatora nie wymieniłem , ale sprawdziłem napięcie na aku i wynosi 12,6V ale  pierwsze zdjęcie to chyba sterownik od movera jest na nim dioda nie świeci z tyłu są przewody  oznaczone l+-l-12v+ 12v- r+ r- zasilanie jest na środkowych dwóch czyli 12V. 

11 godzin temu, tarapukuara napisał:

To niebieskie matti to 7 amperowy prostownik do ładowania akumulatora , a Ty masz poważnie zasiarczony akumulator i pewnie po podłączenia słusznego obciążenia (mover, radio czy lampki halogenowe) napięcie spada do 2-3 voltów i większe odbiorniki nie działają. Podłącz inny akumulator i sprawdź.

wydaje mi się że jakby był zasiarczony to by nie trzymał napięcia i pozostałe urządzenie by nie działały .

 

Na drugim zdjęciu obok aku jest kolejny prostownik  :)

IMG-20190916-WA0000 (002).jpg

IMG-20190916-WA0001 (002).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, prince122 napisał:

wydaje mi się że jakby był zasiarczony to by nie trzymał napięcia i pozostałe urządzenie by nie działały .

To akurat musisz bardzo wnikliwie sprawdzić, ledy mogą się świecić, a po włączeniu prawdziwego obciążenia spada na łeb na szyję. @tarapukuara moim zdaniem ma rację, tzn. to trzeba bezwzględnie ustalić i ewentualnie wykluczyć, lub usunąć awarię (aku). 

Edit: podłącz miernik do aku i włączaj po kolei obciążenia (oświetlenie i co tam mosz na pokładzie :) ), może pomoże Ci ktoś, będzie szybciej. Podaj wyniki. 

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całość sprawy traktuję jako przygodę z elektryką i nie nakręcam się zbytnio jak czegoś nie będę mógł zrobić proszę o informację . wczoraj jeszcze zrobiłem tak.:

odłączyłem dopływ 230v do przyczepy po przez dwa klawiszowe bezpieczniki ( nie wiem jak nazywają fachowo) napięcie na aku zostało ok 12,6V po włączeniu odbiorników prądu np. jedna żarówa - napięcie spadło o 0,1V . potem zestaw dwie żarówki , następne dwie itd  na mierniku co każdy odbiornik dodatkowy napięcie spada średnio jedna żarówka o 0,1V mógłbym jeszcze spróbować z lodówką ale nie używałem jeszcze na 12V, Mam jeszcze w głowie ten aku może porostu ukląkł ( na chwilę ) następnie będę sprawdzał  każde niedziałające urządzenie np zdemontuje radio - demontaż trudny ale konieczny chyba.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rozładowanie akumulatora do zera powoduje jego uszkodzenie, czasem stosując magiczne sposoby ładowania według różnych charakterystyk udaje się obudzić do życia akumulator, jednak nie spotkałem się jeszcze z akumulatorem który po takiej akcji wróciłby do swoich parametrów, takie traktowanie zawsze odbija się niekorzystnie na nim. Wynika to z samej zasady działania akumulatorów ołowiowo-kwasowych. Podczas rozładowania siarka z elektrolitu wędruje na płyty (a tak dokładniej na dodatnią) i osiada tam w postaci kryształów. Płyty akumulatorów nie są gładkie jak szkło ale porowate. Pozostawienie akumulatora na dłużej powoduje że rosnące kryształy rozsadzają strukturę płyt. Podczas ładowania odwracamy ten proces, siarka z płyt wraca do elektrolitu, jednak uszkodzenia płyt niestety zostają. 

Prince - skąd jesteś? Może da radę obejrzeć temat ?   Proponuje też iść z miernikiem po kolei - od akumulatora w stronę urządzenia które Ci nie działa Niestety na szybko nie doczytałem - na wejściu sterownika movera jest zasilanie? Podłącz miernik do zacisków zasilających mover  miernik i spróbuj uruchomić jazdę,  i mierz napięcie pod obciążeniem. Dobrym sposobem szukania który przewód ma uszkodzenie jest pomiar spadków napięć (czyli mierzysz np przewód ujemny od akumulatora do urządzenia pod obciążeniem ) lub też krzyżowo (jeden biegun miernika np na + akumulatora a drugi przewód miernika na minus mierzonego urządzenia, a potem zamieniasz bieguny) . 

A przede wszystkim naładuj porządnie akumulator. Nie wiem jaki masz do tego prostownik ale dobry by był taki który na koniec ładowania przechodzi w stan ładowania buforowego czyli utrzymywałby napięcie na poziomie 2.25-2.30 V.c co odpowiada napięciu 13.5 do 13.8 V i tak bym pozostawił akumulator nawet na tydzień.  12.6V w spoczynku bez obciążenia dla akumulatora po ładowaniu to nieco za mało.

 

I co najważniejsze - sprawdź napięcie przykładając COM miernika do _ akumulatora a funkcyjny miernika do + akumulatora i zobacz czy napięcie na nim wskazywane przez miernik jest bez "-" na wyświetlaczu.  

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogłem już edytować ale spróbuj jeszcze przeczytać to :

 

W dniu 10.05.2015 o 01:58, Kristofer napisał:

 

Witam!

Cieszy mnie, że opis wciąż się przydaje :skromny:

Zakup pilota nie jest problemem, problemem zawsze jest cena. W zasadzie bez znaczenia jest fakt, czy pilot ma być nowy, czy używany, ponieważ używki są na ogół bliskie cenowo nowym. Piloty, o które pytasz, spotyka się coraz rzadziej i dlatego tą cenę trzymają. Przykłady:

http://www.ebay.pl/itm/REICH-MOTOR-MOVER-REPLACEMENT-REMOTE-CONTROL-HANDSET-/231495477415?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item35e634a8a7

http://www.campingshop-24.de/campingartikel-ersatzteile/mover-ersatzteile/22587/fernbedienung-1-fuer-move-control-twin-ersatzteil-move-control

Niestety, nie znam na chwilę obecną żadnego źródła zakupu w okazyjnej cenie.

 

Co do programowania (parowania) pilota z centralką, chyba jest tak (nie wiem, czy dobrze pamiętam):

* Centralka ma być wyłączona wyłącznikiem głównym (odłączona od accu).

* Na pilocie trzeba nacisnąć jeden raz przycisk "włączenia/wyłączenia", aby upewnić się, że pilot będzie wyłączony.

* Włączyć zasilanie centralki.

* Nacisnąć przycisk "Reset" (microswitch) centralki i przytrzymywać cały czas wciśnięty. Jednocześnie, w tym samym czasie, nie puszczając przycisku "Reset", nacisnąć szybko dwa razy przycisk włączenia na pilocie (trzeba to zrobić błyskawicznie, maksymalnie do dwóch sekund od naciśnięcia przycisku "Reset", ponieważ w przeciwnym razie, funkcja przestaje działać i trzeba procedurę rozpocząć od początku). 

* W tym momencie powinny się zaświecić diody LED na pilocie i na centralce. Nie puszczamy przycisku "Reset", trzymając go wciśniętym cały czas, naciskamy teraz na pilocie przycisk wyłącznika (jeden raz) - diody LED na centralce i pilocie powinny zgasnąć.

* Dopiero teraz, można zwolnić przycisk "Reset" centralki. Synchronizacja została zakończona.

 

Jeśli coś się nie powiodło, wszystkie czynności należy powtórzyć.

Pilot się resetuje i wyłącza samoczynnie, gdy przez 15 sek. nie zostanie naciśnięty żaden jego przycisk.

 

Jest jeszcze druga procedura, tzw. "resetowania" centralki.

Wykonać ją należy w przypadku, gdyby podczas normalnej eksploatacji, zaświeciła się na stałe czerwona dioda LED centralki, co z kolei jest sygnalizacją wystąpienia jakiegoś błędu.

W tym przypadku:

* Nacisnąć szybko dwa razy przycisk włączenia pilota, aby został włączony (zaświeci się dioda LED pilota).

* Nacisnąć krótko przycisk "Reset" na centralce - dioda LED centralki powinna teraz przestać świecić.

* Nacisnąć raz przycisk wyłączający na pilocie.

Operacja "resetu" zakończona. Gdyby mimo wszystko nie udawało się zlikwidować świecenia diody sygnalizującej błąd, to będzie to oznaczać poważne uszkodzenie centralki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.