Skocz do zawartości

rozładowany akumulator , mover nie działa, radio nie gra


prince122

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

18 minut temu, prince122 napisał:

co to znaczy jak mierzysz biegunowość ? zastanowiła mnie ta uwaga

 

co to znaczy jak mierzysz biegunowość ? zastanowiła mnie ta uwaga ,

we wcześniejszym poście miałeś o *-* ( minus) dziś rano mierzyłem aku w kosiarce traktorku miałem 13,5V miernik czyli czerwony do czerwonego czarny do minusa zaś  tak samo zrobiłem w aku przyczepki pojawił się miunis i 10V napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prince122 napisał:

tak samo zrobiłem w aku przyczepki pojawił się miunis i 10V napięcia

W aku przyczepy pomyliłeś bieguny, czyli plus z miernika podłączyłeś do minusa aku. Dodatkowo, masz prawdopodobnie zepsuty aku z przyczepy, 10v to stanowczo za mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, prince122 napisał:

we wcześniejszym poście miałeś o *-* ( minus) dziś rano mierzyłem aku w kosiarce traktorku miałem 13,5V miernik czyli czerwony do czerwonego czarny do minusa zaś  tak samo zrobiłem w aku przyczepki pojawił się miunis i 10V napięcia

Chodzi mi o to czy Funkcyjny miernika (czerwony) podłączasz do + akumulatora, a COM (czarny) miernika podłączałeś do - akumulatora przyczepy. Jeśli tak robiłeś i miernik pokazuje ujemną wartość napięcia to przebiegunowałeś akumulator. Jeśli podłączałeś miernik odwrotnie to takie wskazanie z minusem jest poprawne. 

Oczywiście 10V to stanowczo za mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję  za instrukcję i to co na ten czas zrobiłem , pożyczyłem nowy prostownik ze sklepu za jakieś tam 250 zł nie ważne jaki podłączyłem zaciski do aku i wskaźnik ( wycieraczka ) wszedł na maxa - nie podłączając prostownika do zasilania 230V oczywiście skusiło mnie by podłączyć wtyczkę i bezpiecznik zadziałał . Mając stary 20 letni duży prostownik jest bardzo prawdopodobne że  pomyliłem bieguny jak aku miał 0V teraz jest naładowany  10 V i część urządzeń działa a część nie . Proszę o instrukcje co dalej mając też na uwadze tego maat ( to niebieskie urządzenie) czy spaliłem coś mover, instalację czy poprostu jest to niemożliwe by naładować aku na odwrót .:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne ustalenia dotyczące aku . Tak prawdą jest to że aku zostało naładowane odwrotnie tzn biegunami plus za minus , minus za plus . niektóre odbiorniki w przeczepie nie wymagały prawidłowego przepływu prądu . Odwróciłem aku i podłączyłem kable zasilające przyczepkę . naprawił się wskaźnik poziomu wody, oświetlenie dachowe a co najważniejsze mover się ruszył przy napięciu 10V niestety radio niestety nie działa ale to już drobiazg.

Ładuję w tej chwile aku oczywiście kable prostownika odwrotnie zobaczymy co z tego będzie. Jeśli macie jakieś uwagi to bardzo proszę :)

ale czad ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, prince122 napisał:

kolejne ustalenia dotyczące aku . Tak prawdą jest to że aku zostało naładowane odwrotnie tzn biegunami plus za minus , minus za plus . niektóre odbiorniki w przeczepie nie wymagały prawidłowego przepływu prądu . Odwróciłem aku i podłączyłem kable zasilające przyczepkę . naprawił się wskaźnik poziomu wody, oświetlenie dachowe a co najważniejsze mover się ruszył przy napięciu 10V niestety radio niestety nie działa ale to już drobiazg.

Ładuję w tej chwile aku oczywiście kable prostownika odwrotnie zobaczymy co z tego będzie. Jeśli macie jakieś uwagi to bardzo proszę :)

ale czad ,

Z tej mąki już chleba nie będzie. Aku nadaje się tylko do wymiany, już go nic nie uratuje, a Tobie może zaszkodzić wodór który się ulatnia w trakcie ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Peter

Dziękuję za uwagi ale zdaje mi się , że z aku żelowych właśnie wodór się nie wytrąca . po powiedzmy godzinki ładowania i odłączenia prostownika od zasilania 230V napięcie jest 12,8V , wiadomo że to chwilowe ale jakiś progres jest. zobaczymy dalej. Zobaczę do rana i odłączę prostownik na kilkadziesiąt godzin . koszt takiego akumulatora to blisko 800 PLN https://sklep.uruchom.com/akumulator-exide-equipment-gel-80ah-es900-p-596.html

dlatego trochę mi szkoda nie próbować go reanimować.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, prince122 napisał:

@Peter

Dziękuję za uwagi ale zdaje mi się , że z aku żelowych właśnie wodór się nie wytrąca . po powiedzmy godzinki ładowania i odłączenia prostownika od zasilania 230V napięcie jest 12,8V , wiadomo że to chwilowe ale jakiś progres jest. zobaczymy dalej. Zobaczę do rana i odłączę prostownik na kilkadziesiąt godzin . koszt takiego akumulatora to blisko 800 PLN https://sklep.uruchom.com/akumulator-exide-equipment-gel-80ah-es900-p-596.html

dlatego trochę mi szkoda nie próbować go reanimować.:)

Otóż zmartwię Cię. Wodór wydziela się w każdym akumulatorze ołowiowo-kwasowym,  nawet jak taki aku stoi. Kwestia jest tego ile sie go wydziela i czy ilość powstających gazów tworzy już mieszaninę wybuchową czy też nie. Wodór jest gazem bezwonnym więc może być problem z wykryciem go przez zmysł powonienia.  Zwróć też uwagę, że sprawny akumulator z elektrolitem związanym w postaci żelu ładowany odpowiednią charakterystyką J-U będzie wydzielał bardzo małe ilości gazów, ale niesprawny który np dostał zwarcia na jednej z cel na pozostałych celach może wydzielać spore ilości gazów (dla akumulatorów kwasowych punkt gazowania jest powyżej 2.40V/c) i tak dla przykładu 2.40x6 cel = 14.4V ale gdy jedna z cel będzie zwarta 14.4 / 5 cel = 2.88V i wtedy masz intensywne gazowanie. Tak czy siak szykuj monetę na nowy akumulator, a ten zostaw sobie do eksperymentów bo pociechy z niego nie będzie. Jeśli nawet chwilowo ożyje to nie będzie miał odpowiedniej pojemności oraz prądu. Akumulatory z żelem związanym można bezpiecznie ładować do punktu gazowania, przy cyklicznej pracy chwilowo ten próg można przekraczać ale przy użyciu niskiego prądu ładowania, co oznacza że do ładowania tego typu akumulatorów trzeba używać odpowiednich prostowników. Ładowanie ich czymkolwiek również nie wpływa poprawnie na ich żywotność. Oraz ostatnia bardzo  ważna kwestia: akumulatory ołowiowe muszą być niezwłocznie ładowane i dotyczy to również akumulatorów rozładowanych częściowo, oznacza to że najlepiej im jest w stanie naładowanym. Pozostawienie ich rozładowanych prowadzi do uszkodzeń płyt. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, PolariS napisał:

Otóż zmartwię Cię

PolariS wyłożyłeś to kapitalnie, niesprawdzalne dla mnie, ale wierzę Ci na słowo :D. Pisałem Księciowi122, że ma aku do wymiany, zbyt delikatnie, a trzeba być bardziej stanowczym, tak jak piszesz właśnie ?.

Prince, ten aku jest do wywalenia!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , rozumiem wasze uwagi, i bardzo za nie dziękuję , przygodę z karawaningiem zacząłem 5 lat temu więc uczę się pilnie cały czas, wyjątkowo aku rozładowałem do 0 , wesele córki, ogólne zamieszanie itd co oczywiście mnie nie usprawiedliwia . a że zamienić skutecznie bieguny to mi się w głowie nie mieści. Dzięki waszym sugestią znaleźliśmy chyba przyczynę awarii i za to szacun . Liczę się z wyminą aku przed sezonem , lepsze to niż zjarany mover czy połowę instalacji , z dwojga złego i tak do przodu. :) , Tak jak powiedział polaris aku  niech będzie do testów   jak będzie żył to dr frankenstein jak nie zadziała to na wymianę , ale powiem szczerze pierwszy raz spotkałem się z aku  naładowanym odwrotnie , Jeżeli pozwolicie dokończę eksperyment zobaczymy czy uda się postawić choć na jedna nogę akumulator. bo używam go tylko przy moverze .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie ten film a jeszcze lepiej napisz do nich może nakręcą film z Twoim pacjentem w akcji.  Nie rób tylko niczego co mogłoby Cię uszkodzić. 

Co do radia to najpierw sprawdź czy nie uszkodził się bezpiecznik na jego zasilaniu. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.