Skocz do zawartości

rozładowany akumulator , mover nie działa, radio nie gra


prince122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa ponownie

dziękuje za uwagi i opinie te pomocne i te irytujące. @ Panie Piotrowin serdecznie dziękuję za instrukcje tylko , wie Pan ja lubię macać,  nawet na ślepo nie zaraz eksperymentować już się pogubiłem ale życzę Panu wszystkiego dobrego :)

@ Panie Ibuster  udziela się Pan zacnie na tym forum szacun. i też się zdarzyło  . Tak co do radia sprawdzę czy posiada jakiś  bezpiecznik próbowałem kiedyś je wymienić ale jest mega zabudowany , zrobię to  w wolnym czasie , zresztą jak wspomniał PolariS to najmniejszy kłopot. ale dzięki. Pan Piotrowin wspomniał o stratach jeszcze ten niebieski transformator nie wiem jeszcze czy działa i też jeszcze nie wiem co ładuje akumulator podczas postoju. Pomału kwestia mojego wolnego czasu. Nie wiem czy to ważne ale mover działa chyba pisałem o tym wcześniej. W kwestii nowego akumulatora oczywiście jak będzie potrzeba przed sezonem zakupie nowy. To nie jest kwestia pieniędzy. ale do rzeczy:

akumulator ładowany codziennie ok 6-7h za każdym razem mierzone miernikiem po naładowaniu ( prostownik odłączony) i przed ładowaniem tzn ok 15 h przed ponownym ładowaniem.

ładowanie na moim prostowniku na 3 to jest ok 12,6V  w skali do 7 i efekt taki:  po naładowaniu akumulatora i odłączeniu prostownika miernik wskazywał  nie co ponad 10V przed ładowaniem 6V i z dnia na dzień zwiększała się wartość napięcia akumulatora  na teraz rano czyli przed ładowaniem aku miało 12,4V podłączyłem jeszcze raz pod prostownik na "3" czyli 12,6V zobaczę rano jak będzie miał 12,5V to chyba wszystko zwiększę na 4 ale już na krótki okres czasu. Reasumując wydaje mi się że bateryjka ożyła może na chwilkę ale ożyła. Napiszę jeszcze o efektach .

miłego dnia :),

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, PolariS napisał:

A o tym też już pisałem

 

Tak wiem, ja dopisałem to z autopsji :ok:

 

1 godzinę temu, prince122 napisał:

Panie Ibuster  udziela się Pan zacnie na tym forum szacun. i też się zdarzyło

Zdarzyło się, zdarzyło :(

Dzięki za miłe słowo :)

I jedna prośba, na forum pisz na Ty a nie na per Pan ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , Po nie ładowaniu akumulatora przez ok. 36h napięcie zostało 11V , akumulator przebywa na wolnym powietrzu pod zadaszeniem temperatura na teraz to 4 stopnie ( Zachodniopomorskie)  jutro zamierzam zacząć pomiary instalacji dwóch prostowników , zamierzam ale i też się zastanawiam czy to oku wsadzić do przyczepy nadmieniam że przyczepa przez cały czas jest podpięta do 230V tym samym coś ją ładowało jutro ustalę co , czy ten prostownik co już jest w przyczepie czy też ten niebieski który na tan czas nie ładuje .

Pytania czy:

- ten matt po zmianie polaryzacji  mógłby się spalić ? jak tak to co z nim dalej , śmietnik czy też jakaś regeneracja?,  ( 7A)

-  jeden prostownik wystarczy w przyczepie do ładowania aku jak tak to jaki ? mając na uwadze wszystkie urządzenia na 12V ( światło , pompka , wskaźniki, mover bez podpięcia stałego 230V, o może i lodówka itd.

- może faktycznie ten akumulator zezłomować i kupić podobny lub taki sam?

- akumulator zabrać do stałej temperatury 18 stopni i na przyszły sezon wstawić do przyczepy?

serdecznie pozdrawiam

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatora to moim zdaniem co najmniej jedna cela w nim ma zwarcie, lub bardzo niski poziom.

Do ładowania  (ale tylko ładowania a nie zasilania przyczepy) wystarczy, nawet ten z Juli.

Reszty Twojej wypowiedzi niestety nie rozumiem, nie wiem o co chodzi w 

8 minut temu, prince122 napisał:

jutro zamierzam zacząć pomiary instalacji dwóch prostowników , zamierzam ale i też się zastanawiam czy to oku wsadzić do przyczepy nadmieniam że przyczepa przez cały czas jest podpięta do 230V tym samym coś ją ładowało jutro ustalę co , czy ten prostownik co już jest w przyczepie czy też ten niebieski który na tan czas nie ładuje .

Ile Ty tych prostowników tam w końcu masz? O co chodzi że przyczepę ładowało , dziwnie mi się to kojarzy, przecież akumulator z przyczepy masz wyjęty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przepraszam za nie czytelny wpis :( już wyjaśniam . Mieszkam w domku z działką przyczepa jest podpięta przez okres "zimowy " na stałe pod zasilanie 230V po prostu zjeżdżam z nad morza po 3m  wracam do domu i od razu podpinam  się pod już uszykowany kabel zasilający. Oczywiście w tym roku tego nie zrobiłem . Zastanawiam się czy mój akumulator wsadzić do przyczepy i zostawić go na zimę z podpiętym zasilaniem 230V .

Druga sprawa to taka że w przyczepie były dwa prostowniki ten niebieski matt który nie działa i jakiś obok akumulatora zdjęcie na początku tematu. dlaczego dwa nie mam pojęcia dziś mam nadzieję dojdę dlaczego .

Piszesz kolego o Juli czy masz na myśli sklep Jula?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejna dla mnie niespodzianka . Może faktycznie kolega PIOTROWIN miał rację by oddać do sprawdzenia elektrykowi instalację przyczepy. To co myślałem , że jest ładowarką (prostownikiem) zdjęcia niżej nie jest podpięte pod akumulator . wychodzą z tego 4 przewody i znikają pod ścianą w toalecie. napięcie wyjściowe to 54V . czy ktoś coś ma wiedze po co to komu w przyczepie i nie tylko w przyczepie IMG_20191006_122406_resized_20191006_122745139.thumb.jpg.b381597c4c2fcf0857c9faaecb213b0d.jpg

 

IMG_20191006_122421_resized_20191006_122744725.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, prince122 napisał:

w przyczepie były dwa prostowniki ten niebieski matt który nie działa i jakiś obok akumulatora

Nie matt tylko Matti, sterowana elektronicznie automatyczna ładowarka akumulatorów, stosowana w przyczepach kempingowych. Niezły sprzęcik, ma swoje wady ale o akumulatory dba.

 

Wiem, że

W dniu 2.10.2019 o 22:00, prince122 napisał:

te irytujące. @ Panie Piotrowin serdecznie dziękuję za instrukcje tylko , wie Pan ja lubię macać,  nawet na ślepo

ale, proszę bardzo, schemat_Matti, można poeksperymentować przed wyrzuceniem.  Ona może być dobra, a na stole nie pokaże napięcia bo ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrowin napisał:

Studiując schemat, za wiele to w tej ładowarce nie ma co by mogło się tam uszkodzić,  symetryczne trafo, dwu połówkowy mostek prostowniczy oparty na tyrystorach, źródło napięcia odniesienia i wzmacniacz do tego źródła. Generalnie po załączeniu zasilania powinno być napięcie na wyjściu (na akumulator) jeśli nie ma to można sprawdzić czy układ TL431 podaje napięcie referencyjne oraz czy pojawia się napięcie w miejscu połączenia rezystorów R10 R12 R13,  Na schemacie jest też na czerwono przycisk "Pakkolataus" czy jakoś tak - na płytce go nie widzę ale połączenie w tym miejscu powinno dać maksymalny prąd i napięcie na wyjściu prostownika. Potencjometr R2 ustala maksymalne napięcie wyjściowe.

Na schemacie natomiast potencjometr jet narysowany odwrotnie do tego jak jest na płytce, co nie ma znaczenia z punktu widzenia elektroniki i jego działania. 

8 godzin temu, piotrowin napisał:

a na stole nie pokaże napięcia bo ...?

 

Godzinę temu, prince122 napisał:

ależ zagadka, proszę o dokończenie zdania

 Bo kolega nie sprawdzał?  Zgadłem? 

14 godzin temu, prince122 napisał:

Zastanawiam się czy mój akumulator wsadzić do przyczepy i zostawić go na zimę z podpiętym zasilaniem 230V

Zdecydowanie nie polecam takiego manewru.

14 godzin temu, prince122 napisał:

Piszesz kolego o Juli czy masz na myśli sklep Jula?

Tak, chodzi o ten prostownik.

 

Zrób zdjęcia tego wynalazku z ostatnich postów - chodzi mi o tabliczkę znamionową, napisy wszelakie i jeśli możesz to zdjęcie ze środka. Może dojdziemy co to. 54V bez obciążenia, ciekawe ile z obciążeniem, może coś się tam uszkodziło ? Albo jakiś neon zasilał czy coś. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, PolariS napisał:

Może dojdziemy co to. 54V bez obciążenia, ciekawe ile z obciążeniem, może coś się tam uszkodziło ? Albo jakiś neon zasilał czy coś. 

A może to pozostałości po ogrzewaniu?

W dniu 15.09.2019 o 14:40, prince122 napisał:

Zdemontowałem ogrzewania gdyż pod brodzikiem grzało tak mocno że potopił się sam brodzik.

Ten zasilacz to daje napięcie stałe czy zmienne? Wynik odczytany ze skali czy zmierzony? Po odłączeniu kabelków czy tak jak widać na zdjęciu? Skoro są jakieś napisy na urządzeniu to DTRkę można znaleźć.

Niestety prince122 cedzi informacje jakby na wagę złota były.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotrowin napisał:

prince122 cedzi informacje jakby na wagę złota były

:lol2:

Może faktycznie zasilało to jakiś rodzaj maty grzewczej, ale tak na oko to trochę mały ten zasilacz do tego, chyba że tylko grzał brodzik.  Co do informacji to chyba prince po prostu nie wie ci może być przydatne do dalszej pomocy, tak mi się wydaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, PolariS napisał:

nie wie co może być przydatne do dalszej pomocy,

Pomoc? proszę bardzo, ale wędka a nie ryba.

 

W przyczepie mam urządzenia A, B i C podpięte do 230VAC.

Urządzenia mają następujące napisy i oznaczenia ... [które i jakie?]. Przeszukałem Google [w jaki sposób?] i znalazłem, że są to ... [wymienić markę, model i typ]. Do urządzeń pod adresami [wymienić] znalazłem DTRki. Jeżeli nie znalazłem to w jaki sposób szukałem, że nie znalazłem.

Po podaniu 230VAC napięcie pojawia się na wejściu urządzeń ... [na których i jakie?, czy takie samo jak na gnieździe wejściowym przyczepy czy też jest spadek?]. Jeśli się nie pojawia to przedzwoniłem przewody, wykluczyłem spalone bezpieczniki po drodze.

Na wyjściach urządzeń pojawia się / nie pojawia się napięcie [ile wolt i jakie? AC, DC?] (Jeśli nie wiem co to jest AC/DC to zapytam wujka Google). Pomiarów dokonałem urządzeniem [jakim?] bez obciążenia.

Ogrzewanie podłogowe to [mata?], zasilane napięciem [jakim?]. Zdemontowałem je [co i jak?] Jeżeli jest to ogrzewanie elektryczne to z czego jest zasilane?

Klemy akumulatora były podpięte do urządzenia [...] co sprawdziłem przedzwaniając przewody.

 

O czym zapomniałem?

Edytowane przez piotrowin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, piotrowin napisał:

O czym zapomniałem?

Jeśli o mnie chodzi to staram się podchodzić właśnie w ten sposób, niestety nawet u mnie w pracy ludzie, którzy powinni mieć wiedzę czasem zadają mi takie pytania, że to jest dramat. Jeden majster (posiadający uprawnienia ) nie potrafił rozróżnić napięcia fazowego od międzyfazowego.... Nie wiemy niestety jakie umiejętności ma autor tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PolariS napisał:

Bo kolega nie sprawdzał?  Zgadłem? 

tak Polaris nie sprawdzał bo nie wiem co sprawdzać nie mam wystarczającej wiedzy w elektronice - niestety

 

10 godzin temu, PolariS napisał:
W dniu 6.10.2019 o 08:52, prince122 napisał:

Zastanawiam się czy mój akumulator wsadzić do przyczepy i zostawić go na zimę z podpiętym zasilaniem 230V

Zdecydowanie nie polecam takiego manewru

tak wczoraj wsadziłem ten akumulator z  powrotem do przyczepy zaraz opiszę ten temat

10 godzin temu, PolariS napisał:

Zrób zdjęcia tego wynalazku z ostatnich postów - chodzi mi o tabliczkę znamionową, napisy wszelakie i jeśli możesz to zdjęcie ze środka. Może dojdziemy co to. 54V bez obciążenia, ciekawe ile z obciążeniem, może coś się tam uszkodziło ? Albo jakiś neon zasilał czy coś. 

na zewnątrz urządzenia jest tylko ciąg liczb widoczny na zdjęciach  postaram się dziś rozkręcić to urządzenie

10 godzin temu, piotrowin napisał:

A może to pozostałości po ogrzewaniu?

Piotrowin myślę , że na 99% to urządzenie jest w zasadzie było podpięte do ogrzewania niestety gdzieś mi zdjęcia uciekły ale były to maty grzewcze na całej podłodze ok 8 kawałków połączonych .

10 godzin temu, PolariS napisał:

Może faktycznie zasilało to jakiś rodzaj maty grzewczej, ale tak na oko to trochę mały ten zasilacz do tego, chyba że tylko grzał brodzik.  Co do informacji to chyba prince po prostu nie wie ci może być przydatne do dalszej pomocy, tak mi się wydaje. 

Polaris bardzo dobrze Ci się wydaje nie wiem co może być pomocne

10 godzin temu, piotrowin napisał:

Pomoc? proszę bardzo, ale wędka a nie ryba.

 

W przyczepie mam urządzenia A, B i C podpięte do 230VAC.

Urządzenia mają następujące napisy i oznaczenia ... [które i jakie?]. Przeszukałem Google [w jaki sposób?] i znalazłem, że są to ... [wymienić markę, model i typ]. Do urządzeń pod adresami [wymienić] znalazłem DTRki. Jeżeli nie znalazłem to w jaki sposób szukałem, że nie znalazłem.

Po podaniu 230VAC napięcie pojawia się na wejściu urządzeń ... [na których i jakie?, czy takie samo jak na gnieździe wejściowym przyczepy czy też jest spadek?]. Jeśli się nie pojawia to przedzwoniłem przewody, wykluczyłem spalone bezpieczniki po drodze.

Na wyjściach urządzeń pojawia się / nie pojawia się napięcie [ile wolt i jakie? AC, DC?] (Jeśli nie wiem co to jest AC/DC to zapytam wujka Google). Pomiarów dokonałem urządzeniem [jakim?] bez obciążenia.

Ogrzewanie podłogowe to [mata?], zasilane napięciem [jakim?]. Zdemontowałem je [co i jak?] Jeżeli jest to ogrzewanie elektryczne to z czego jest zasilane?

Klemy akumulatora były podpięte do urządzenia [...] co sprawdziłem przedzwaniając przewody.

 

O czym zapomniałem?

Tak "Panowie" dokładnie tak rozumiem w zasadzie prawie wszystkie te funkcje zrobiłem i fakt nie ze wszystkim tymi czynnościami się dzielę nie które też są dla mnie nie zrozumiałe , nie jestem elektrykiem i traktuję to jako pogłębianie swojej  wiedzy  od kolegów profesjonalistów w tym fachu i za to dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.