Skocz do zawartości

DMC przyczepy 1400 i i zestawu 3500


Marco82

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A coś się tak Marco82 uparł na te 3,5t? W czym tkwi problem z tą wagą bo w sumie to nie napisałeś? Robisz kat. B96 jak napisał kol. jacekzoo i kupujesz to co chcesz, a nie to co musisz. Piszesz że po Polsce nie jeździsz, więc tym bardziej. Koszt egzaminu: 170 zł, i masz uprawnienia na zestaw do 4250 kg. Czy warto się naciągać z kupowaniem/sprzedawaniem auta, kupowaniem przyczepy nie takiej jakiej by się chciało za koszt ok. 200zł?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6 c5 1.9 tdi kombi 2100 dmc, sedan 2010kg. Passaty podobnie, saaby też ale to wynalazki, merc c klasa kombi, volvo s60, forester, superbeeee, Cytrynen c5. Taką przyczepkę 1400 kg a6 ciągnie b komfortowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jacekzoo napisał:

B+e załatwia sprawę, nie jestem pewny co do b96, ale raczej nie bo to tylko dodatek do b. 

 

Wagi są ok

Jakie to auto i jaki silnik?

Jacek,
na jakiej podstawie mając B+E można ciągnąć przyczepę cięższą od holownika ? 
Sorki doczytałem - masz rację, na B DMC przyczepy < WM pojazdu, przy B+E DMC przyczepy może być większe od masy pojazdu, jendak masa rzeczywista cepki < od masy rzeczywstej holownika.
 

Edytowane przez motylek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jacekzoo napisał:

I byle nie przez alpy :D 

ale i tak musisz rozszerzyć uprawnienia

rozmawiałem z ITD oraz zaprzyjaźnionym radcą prawnym.

na terenie UE dla krajów członkowskich decyduje dyrektywa UE odnosząca się tylko do DMC holownika i przyczepy i mas rzeczywistych.

co innego jeśliby wyjechać poza UE wtedy rzeczywiście mógłby być problem - bo tam mogą obowiązywać przepisy konwencji i wtedy lepiej mieć BE.

Inną kwestią jest czy tłumaczenie w każdym kraju jest takie same (MW holownika albo MR holownika).

Tak czy owak zamierzam dorobić E.

Edytowane przez Bolo1980 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i panie)....skupmy się na temacie. ? Niemal w każdym wątku dotyczącym mas pojazdów co drugi post to zdziwienie pomieszane z politowaniem ze jak to? Ze czemu nie b+e? Ze to głupota tak się ograniczać! A pytanie w wątku dotyczy czegoś zupełnie innego niż rad odnośnie prawa jazdy. Możecie mnie „zjeść” ale uważam, że to wcale nie takie niebezpieczne ani skrajnie niekomfortowe ciągnąć dwutonowym (a nawet ponad dwutonowym) samochodem przyczepę o dmc 1300 czy 1400 kg. Oczywiście zestawienie pojazdów do 3,5 tony ma swoje wady ale tez sporo zalet. Podobnie pewnie jak i zestawy ponad 3,5 tonowe.

Chcialbym po prostu dowiedzieć się (w oparciu o wasze doświadczenie) jakie mam opcje w przypadku zdecydowania się na przyczepę o dmc do 1,4 t z zachowaniem 3,5 t dla całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko...problem polega na tym, że ilość takich pojazdów się zmniejsza i w grę będą wchodzić coraz starsze używki, bo i samochody i przyczepy tyją na potęgę.

Poleciłem Ci Vectrę C i np nie dasz rady ruszyć tego tematu Mondeo z tego rocznika a to przecież najbliższy konkurent.

Dlatego wyższe uprawnienia to.tak na prawdę wyjście w przyszłość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że samochodów spełniających założenie nie jest za wiele i wiem że w miarę jedzenia apetyt rośnie. Podobnie trudno jest o przyczepę która pomieści 5 osób i będzie miała dmc poniżej 1500 kg,niemniej to bedzie mój pierwszy zakup wiec inwestycje w ciężki holownik, prawo jazdy i przestronną przyczepę pozostawię na drugi raz kiedy sie przekonam ze karawaning jest absolutnie dla mnie.?

1 godzinę temu, Commander napisał:

 

Poleciłem Ci Vectrę C i np nie dasz rady ruszyć tego tematu Mondeo z tego rocznika a to przecież najbliższy 

 

Vectra jest dobrym wyborem który poważnie biorę pod uwagę. Mondeo mk4 mieści się w limitach ale tez tylko w htb i w 2,0 pb 145 km (wolnossące - nie wiem czy nie za mało mocy i momentu ale samochód fajniejszy od vectry). Dziś oglądałem c5 htb 2,0 hdi 136 km chyba z 2005 roku, tez spełnia założenia ale to już trochę leciwe auto no i nie wiem jak się ma zawieszenie hydractiv przy holowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, kumam że ktoś nie chce powyżej 3,5T, ale 

3 godziny temu, Marco82 napisał:

inwestycje w ciężki holownik,

To u Ciebie odpada, bo masz taki, a nawet dwa, właśnie musiałbyś inwestować w mniejszy

Jedynie musiałbyś zainwestować w prawko. 

 

A co do przyczepy, wbrew pozorom większą i cięższą można taniej kupić bo jest na nie mniejszy popyt. Prosty przykład, w tamtym roku sprzedawałem hobbitke 495 1350dmc, poszła w niecały tydzień i cena była zaporowo wysoka. W tym czasie kumpel sprzedawał też hobbitke, ciutke większą bo 540 ale sporo cięższą bo 1600, pół roku sprzedawał i nie mógł sprzedać, a każdy kto dzwonił to pytał czy można dmc obniżyć. W końcu sprzedał ale mimo że 5 lat młodsza to wziął minimalnie więcej jak ja. 

 

Dlatego moim zdaniem akurat w Twoim przypadku jest bez sensu spinać się na 3,5T, zwłaszcza że smax będzie i wygodny dla takiego składu i dla większej budy. I przede wszystkim już go masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marco82 napisał:

Chcialbym po prostu dowiedzieć się (w oparciu o wasze doświadczenie) jakie mam opcje w przypadku zdecydowania się na przyczepę o dmc do 1,4 t z zachowaniem 3,5 t dla całości.

Miałem Saaba 9-3 Sportcombi 1.9 150KM, czyli technicznie dosc mocno z Vectra C spokrewniony i miał DMC 2100kg a DMC przyczepy 1600kg, czyli 1400kg w 3500 mieścił. Bardzo fajny, mocny i trwały jest też ten silnik (po wykonaniu paru zabiegów, jak klapki w kolektorze itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacekzoo napisał:

Zaraz zaraz, kumam że ktoś nie chce powyżej 3,5T, ale 

To u Ciebie odpada, bo masz taki, a nawet dwa, właśnie musiałbyś inwestować w mniejszy

Nie do końca tak jest. S-max ma 130 km co przy jego gabarytach jest mocą ledwie wystarczającą i wcale nie uważam że dokładając mu na hak np 1600 kg będzie aż tak komfortowo jak przekonujesz.

Sportage jest wystarczająco mocny ale to turbo benzyna (wiec przy obciążeniu silnika duże spalanie) no i mam w niej dwusprzęgłowy automat i mam wątpliwości co będzie z jego trwałością przy holowaniu. Plusem jest dołączany napęd na 4 koła ale gabarytowo to kompakt wśród suvów a wagowo to jeden z samochodów o których tu dyskutujemy (DMC 2190) - to na pewno nie jest ciężki holownik, ot jak passat, mondeo, vectra itp.

Sam piszesz ze lżejsze przyczepy są popularniejsze, ciekawe czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, golob napisał:

DMC przyczepy 1600kg, czyli 1400kg

Nie rozumiem... 

9 godzin temu, Marco82 napisał:

trudno jest o przyczepę która pomieści 5 osób i będzie miała dmc poniżej 1500 kg,niemniej to bedzie mój pierwszy zakup wiec inwestycje w ciężki holownik, prawo jazdy i przestronną przyczepę pozostawię na drugi raz kiedy sie przekonam ze karawaning jest absolutnie dla mnie.?

Ja pomieściłem 5 osób w DMC 900.

Funkcjonujemy w pełnym namiocie a w przyczepie tylko śpimy. Wszystko zależy od podejścia do karawaningu. Po dwóch latach stwierdziliśmy, że karawaning jest dla nas a, że najstarsze dziecko już z nami nie jeździ to przyczepa została 900 a ja zanim najmłodsze dorosnąć (6 i 4) dorobię E do B. 

Wiem, że zadałeś proste pytanie ale to jest forum nie automatów tylko ludzi którzy chcą coś doradzić :)

I czasem się uda coś mądrego napisać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.