Skocz do zawartości

DMC przyczepy 1400 i i zestawu 3500


Marco82

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, filipert napisał:

Nie rozumiem... 

 DMC przyczepy w O1 ma 1600kg, a samo auto mając DMC 2100kg, może ciągać 1400kg i mieści się w 3500kg jak ktoś potrzebuje sie mieścić w tym limicie, bo takie było pytanie założyciela wątku jeśli dobrze zrozumiałem (zobacz tytuł wątku). Z 1.33 wychodzi 1578kg dla przyczepy dla tego Saaba.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Passat b8 ma dmc 2020 kg więc twoja kia jest dużo cięższym holownikiem. Turbo benzyna sprawdza się super do przyczepy, a przyrost spalania nie jest wcale jakiś ogromny mam już drugą i nie żałuję. Smax można zmienić program na jakieś 150 i będzie cacy.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kvasir napisał:

Passat b8 ma dmc 2020 kg więc twoja kia jest dużo cięższym holownikiem. Turbo benzyna sprawdza się super do przyczepy, a przyrost spalania nie jest wcale jakiś ogromny mam już drugą i nie żałuję. Smax można zmienić program na jakieś 150 i będzie cacy.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Kia sama w sobie pali średnio 11litrow na 100 km (w trasie około 9).Z przyczepa zakładam ze byłoby to pewnie z 15-16 a może i więcej. Ale oczywiście jeśli uda mi się kupić w miarę wygodna przyczepę do 1300 kg to Kia zostanie holownikiem.

Jesli jednak przyczepa trafi się o te 100 kg cięższa to chyba moim pierwszym wyborem będzie volvo s60 2,5 d5. Co sądzicie? Zastanawiam sie jeszcze nad cr-v III wersja, wiem ze w benzynie się mieści (wolnossące 2,0 155 km) ale chyba lepszy byłby diesel 2,2 ale nie mogę znaleźć pewnych danych odnośnie mas. Może ktoś wie na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelvio pali 10,8 solo, z przyczepą 1600kg 250cm w drodze do chorwacji wyszło 13,4.

Silnik 2.0 benzyna

Nie ma powodu myśleć że się w 15 nie zmieścisz.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 Tfsi AT w Passacie B6 , z ogonem 1300kg palił poniżej 15 l/100km (ale poniżej 90 km/h) . KIA Sportage 1.6 T-GDI DCT pali solo 8-10 l/100km bo jest wysoka (suv). Z ogonem jeszcze nie testowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Marco82 napisał:

Kia sama w sobie pali średnio 11litrow na 100 km (w trasie około 9).Z przyczepa zakładam ze byłoby to pewnie z 15-16 a może i więcej. Ale oczywiście jeśli uda mi się kupić w miarę wygodna przyczepę do 1300 kg to Kia zostanie holownikiem.

Jesli jednak przyczepa trafi się o te 100 kg cięższa to chyba moim pierwszym wyborem będzie volvo s60 2,5 d5. Co sądzicie? Zastanawiam sie jeszcze nad cr-v III wersja, wiem ze w benzynie się mieści (wolnossące 2,0 155 km) ale chyba lepszy byłby diesel 2,2 ale nie mogę znaleźć pewnych danych odnośnie mas. Może ktoś wie na pewno?

Przeczytalem dopiero cały wątęk i moim zdaniem kombinujesz bez sensu i robisz wszystko od  d..py strony (bez urazy) i jeszcze irytujesz się jak koledzy dobrze CI piszą, rób B+E, masz 2 dobre auta do holowania.

Potrzebujesz większa przyczepę dla 5os. Po co sie ograniczać do 3,5T?? Aby nie robić prawka B+E za ok. 1500zł (lub nawet B96 za niecałe 200zł)? Czasowo też jeśli zechcesz zrobisz to bardzo szybko. Mówisz że chcesz spróbować jak to jest z przyczepą, OK, tak można by robić i kombinować z 3,5t gdybys nie miał żadnego auta do holowania, ale masz dobre auta i to 2 sztuki.

Chcesz zaoszczędzić 1500zł na prawko B+E, ale jednoczesnie chcesz kupic dosc leciwe auto za ok 20tys jak pisałeś, przeciez kupujac takie auto na start jak zawsze wydasz dość sporo na pierwszy serwis, oleje, filtry, rozrząd, opony - to wszystko musisz mieć na cacy tym bardziej jeśli to auto do holowania przyczepy, bo jak Ci w trasie sie posypie z przyczepą to masz jeszcze wieksza komplikacje. Jak tu chcesz zaoszczędzić? Komplet opon to min. 1000zł. Sam podatek PCC od takiego auta to 400zł będziesz miał...

Oba auta bez problemu beda ciagały przyczepe 1400-1500kg i z mocą będzie ok (a Ty jeszcze rozwazasz np. jakies wolnossące CRV... po co to??). 130KM w tym S-Maxie da sobie rade, a jak Ci sie spodoba to za pare groszy zrobisz soft na 150-160KM tak jak CI pisali koledzy.

To co chcesz zrobić to bezsensownie wpakować się w nie za duże auto, oraz za małą i nie wygodną przyczepę dla 5 osób, wydając przy tym dużo kasy. OK, to Twoja kasa i masz prawo, ale posłuchaj trochę innych.

Kia na pewno spali Ci mniej niż 15-16, moge sie założyc ze w 11-12 sie zmiescisz spokojnie na polskich trasach. Nie porównuj spalania 9L w  trasie solo z jazdą z przyczepą. Z przyczepą jedziesz dużo spokojniej, przewidywalnej, nie wyprzedzasz tyle, predkosc tez przeciez nie 150km/h. A nawet już teoretycznie, gdyby paliło CI 16L to co? Wielki problem jak do wyjazdu z przyczepą dołożysz 50-100zł więcej na paliwo? A przy jakims dalekim wyjezdzie raz do roku 300zł więcej na paliwo? Przypominam Ci że to auto już masz, wiec to nie jest takie rozważanie że w tej chwili kupujesz to auto i mozna analizować i szukać ekonomiczniejszego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Golob:

Wszystkie argumenty które wymieniłeś docierają do mnie, wszystkie są trafne, logiczne, a ja pewnie niepotrzebnie kombinuję.

Tylko powiedz mi: czy żonę też wysłać na robienie prawka gdyby chciała pojechać beze mnie? (bo np mam dosyć wymagającą poświęcenia firmę), czy mojego tatę - gdyby sobie chciał pożyczyć cepkę żeby wyskoczyć na ryby to też mam wysłać na prawko? To naprawdę nie chodzi o pieniądze za kurs i egzamin:). Nie chodzi nawet o viatoll czy ewentualne wyższe opłaty na niektórych kempingach

Dla mnie nie ma problemu sprzedać jeden samochód by kupić inny:) S-max na swoje lata;-)

Wracając do tematu;-) i CR-V-ki...jeśli 2,2 diesel mieści sie w 2100 kg to byłby chyba też dobry wybór?

Póki co lista jest taka:

1. Volvo S60 2,5 D5

2. Opel Vectra HTB 1,9 JTD (120-150km)

2. SAAB 9-3 (tu może być kombi a silniki jak Vectra)

4. Peugeot 3008 2,0 HDI (tu nie jestem pewien mas-chodzi o pierwszą wersję)

5 Audi A4 B7 1,9 TDI (miałem kiedyś, fajne auto ale ciasne) kombi

6. Passat B6 sedan 1,9 lub 2,0 TDI (nie wiem jak ma kombi 1,9 TDI bo 2,0 to wiem że DMC ma 2140kg)

Bardzo was proszę o kolejne propozycje, może przeoczyłem jakieś oczywistości?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba było tak od razu, nie byłoby 4 stron przekonywania. 

Mnie akurat nie przekonują bo u mnie żona nie ma opcji żeby chciała budę holować, mimo że dobrze jeździ. A budy też nikomu nie pożyczam. 

 

Ale jak w Twoim wypadku są to argumenty to ja już milknę w przekonywaniu :D 

 

co do holownika, z tych co wymieniłeś to każdy da radę, wybieraj co Ci się podoba z wyglądu i na co trafisz w ładnym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jacekzoo napisał:

No i trzeba było tak od razu, nie byłoby 4 stron przekonywania. 

 

Od początku prosiłem żeby się skupić na pytaniu z tematu zamiast na przekonywaniu że to głupota:). Jak już pisałem wcześniej: każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy i ja bardziej doceniam ludzi którzy zamiast stwarzać problem szukają rozwiązania;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marco82 napisał:

Wszystkie argumenty które wymieniłeś docierają do mnie, wszystkie są trafne, logiczne, a ja pewnie niepotrzebnie kombinuję.

 

Spoko, robisz jak uważasz, nikt Ci tego przecież nie zabroni. Ale moim zdaniem nie masz żadnej przyczepy jeszcze i dość dużo teoretyzujesz po prostu. X osób mówi Ci tutaj że masz średni pomysł i nie masz mocnych argumentów, ale zrobisz jak chcesz.

36 minut temu, Marco82 napisał:

i ja bardziej doceniam ludzi którzy zamiast stwarzać problem szukają rozwiązania;-)

Dzięki czyli nas doceniasz :D bo to Ty stworzyłeś problem, a my znaleźliśmy rozwiązanie :D

Godzinę temu, Marco82 napisał:

Tylko powiedz mi: czy żonę też wysłać na robienie prawka gdyby chciała pojechać beze mnie? (bo np mam dosyć wymagającą poświęcenia firmę), czy mojego tatę - gdyby sobie chciał pożyczyć cepkę żeby wyskoczyć na ryby to też mam wysłać na prawko? To naprawdę nie chodzi o pieniądze za kurs i egzamin:).

A dlaczego by nie? Jak kasa nie problem to dlaczego mają nie zrobic B96 za niecałe 200zł? Przeciez oni nie potrzebują prawka od 1 dnia zakupu, to tylko Ty musisz je zrobić na początku. I od razu nie za bardzo wierzę że Twoja żona będzie ochoczo chciała sama z dzieciakami (nie wiem jak małe dzieciaki masz, moze jeszcze jak masz duże nastolatki to ok) ciągać budkę. Tak jak Jacek pisał powyżej, moja żona też doskonale prowadzi auto i dużo jeździ, ale nie ciągała przyczepy i nie ma takiego zamiaru i ochoty. A jak gdzieś blisko to zaciągniesz żonie przyczepę na miejsce i wrócisz. Przecież do Grecji Twoja żona z przyczepą sama nie pojedzie... To samo z pożyczaniem.

Więcej z mojej strony nie będę Cie przekonywał, jeśli spodoba Ci się karawaning to sam dojdziesz do wniosków które tutaj ludzie Ci podsuwają jako gotowce.

Jeszcze moja ostatnia podpowiedź w Twojej całej sytuacji - szukaj coś do 1300kg, coś tam znajdziesz, możesz to holować Kia na kat.B. Pewnie będzie ciasno dla 5os. ale będzie, zobaczycie jaki układ Wam pasuje/niepasuje, co chcecie mieć z wyposażenia a co nie jest ważne. Wtedy albo będziesz szukał większej przyczepy, albo ocenisz że te 1300kg jest ok i nie bedzie problemu. Bo teraz szukasz i auta używanego i przyczepy używanej - kupić i jedno i drugie w fajnym stanie nie jest proste (zwłaszcza przyczepę co pokazują dziesiątki watków tutaj jak ludzie poszukują przyczepy....).

Godzinę temu, Marco82 napisał:

Bardzo was proszę o kolejne propozycje, może przeoczyłem jakieś oczywistości?

Przeoczyłeś, co do aut to masz główny wątek z danymi od użytkowników jakie auta mają masy, masy przyczep, tutaj jeszcze podpowiedź że jeśli znajdziesz jakies auto które ma np. 2120kg DMC to mozesz drążyć czy np. w innym roczniku, wersji silnikowej, nie ma ciut mniejszego DMC np. do 2100kg i wtedy może CI podpasować, bo te wartości są inne.

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Marco82 napisał:

volvo s60 2,5 d5. Co sądzicie?

z D5 to będzie bardzo fajny holownik a są jeszcze v z przodu i xc ;)

Marku, a może skoro mamy sezon to pożycz jakąś przyczepę i zapnij do jednego ze swoich holowników zrób trochę kilometrów pobiwakuj i oceń wtedy bez teoretyzowania ile pali, jak ciągnie, czy wygodna, czy nie za mała, za duża itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.