Skocz do zawartości

DMC przyczepy 1400 i i zestawu 3500


Marco82

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Interesuje mnie takie zestawienie: przyczepa o dmc 1400 i mw około 1100 + holownik o dmc takim żeby się zestaw mieścił w DMC 3500 (czyli DMC holownika 2100 kg max). Jaki samochód wg was da radę i będzie optymalnym wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ideał będzie ciężko znaleźć - to będzie sztuka kompromisów. Oczywiście da się - i to nawet zapewniając słynne 1,33 i zapis konwencji wiedeńskiej (MW holownika większe od DMC cepki).

Czy kompletnie nie zależy Ci na rodzaju/typie samochodu - kombi/SUV/sedan/VAN?

Bez szczegółow odnośnie preferencji trudno coś doradzić - tak naprawdę w każdym salonie znajdziesz samochód, który się wpisze w cyfry, ale niekoniecznie będzie dobrym holownikiem. No i chyba nie chcesz kupić samochodu, który kompletnie nie pasuje Ci stylistycznie.

Rzuć jakieś tytpy, to wtedy będzie można Ci doradzić, co lepsze.

Jeśli chodzi o ciężar, to wiadomo - im cięższy, tym lepszy.

Co do mocy - IMHO dobrym przelicznikiem minimalnych parametrów, które gwarantują komfort jazdy, jest - przytaczany już na forum wiele razy - 10% mocy i 20% Nm względem DMC cepki.

Czyli skoro masz cepkę 1400 DMC, to minimum 140 KM i 280 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nie doprecyzowałem. Przyczepa jest już upatrzoną i ma 1400 dmc. Samochód nie ma być nowy ....budżet to około 20 tys zł i musi być w miarę wygodny dla 2+3 (3,4 i 12 lat). Oczywiście są dostępne dane w necie o mniej więcej wiem jakie modele się łapią w tych granicach ale mi chodzi o doświadczenia z autopsji bo cyfry na papierze to jedno a odczucia z jazdy to inna bajka.  Będę wdzięczny za podpowiedzi

Edytowane przez Marco82
Błędy gramatyczne (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 490kmf  właśnie z DMC 1400. Ciągnąłem ją Octavia III 2.0 TDI 150km i było całkiem ok. Później Peugeotem 3008 tym nowym, też 2.0d 150km oraz przez chwilę nowym Picasso 1.6d 120km. O dziwo też dawał sobie jakoś tam radę, ale jednak 150km w poprzednich autach było dużo lepsze. Wszystkie auta z przyczepą mieściły się w 3,5t.

Teraz ciągnę Alhambrą 2.0 TDI DSG 150km i....  jakbym nie miał przyczepy. Prowadzi się to super. Nawet ta moc wystarcza, choć pewnie 184km to byłby cud. Ale tu już jest ponad 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, olas1 napisał:

Teraz ciągnę Alhambrą 2.0 TDI DSG 150km i....  jakbym nie miał przyczepy

:) no właśnie 

Proponuję poczytać forum i może będzie słuszny wniosek o robieniu b96 lub E do B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, filipert napisał:

:) no właśnie 

Proponuję poczytać forum i może będzie słuszny wniosek o robieniu b96 lub E do B

Wiem, że to byłby najlepszy pomysł zwłaszcza ze mam s-maxa 2,0 TDCI 130 km, który ma 2505 dmc i możliwość ciągnięcia chyba 1750 kg..... jednak wciąż póki co wolałbym mniejszy zestaw....

 

Dziś oglądałem Seata exeo 2,0 tdi... wszystkie parametry się mieszczą. Ma ktoś?

Dziś oglądałem Seata exeo 2,0 tdi... wszystkie parametry się mieszczą. Ma ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Marco82 napisał:

Seata exeo 2,0 tdi

Jego MW to coś koło 1500

Pojedziesz w 5 osób więc będzie pewnie z 2000

Można ale dla mnie trochę słabo. 

Oczywiście wszystko zależy też gdzie będziesz jeździł. Jeśli 50 - 100 km nad jezioro lokalnymi drogami to OK ale jeśli myślisz o dalekich wyprawach np. na południe Europy to warto się zastanowić jak pisałem wyżej. 

Weź pod uwagę, że piszę z doświadczenia zestawu DMC 3410kg gdzie przyczepa ma 900. 

Raz holowałem przyczepę chyba 1300 laguną 1.9 dci 130 KM i na 100km było całkiem OK. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem w stanie zrozumieć czemu na siłę szukasz gorszego holownika niż już posiadasz zamiast dorobić kategorię do prawka. Za 2 lata będziesz chciał zmienić budę i znowu problem, krótkowzroczne myślenie

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Ponieważ będę zaczynał przygodę z przyczepą czytam od jakiegoś czasu wiele wpisów na forum - i czym dłużej to robię mam coraz większy mętlik w głowie... ale do rzeczy.

Pogubiłem się trochę z tymi naszymi kochanymi przepisami.

Mam przyczepę o MW 1100 kg i DMC 1400 kg.

holownik o MW 1379 kg i DMC 1895 kg (max DMC przyczepy w DR to 1400 kg).

Prawo jazdy B, współczynnik 1,33 jest, DMC ok, zgodnie z art 62,1 prawa o ruchu drogowym po zapakowaniu się do holownika rzeczywista masa holownika > rzeczywistej masy  przyczepy (o to zadbam).

Niby wszystko ok, ale pojawia się zonk po znalezieniu odwołania do Konwencji Wiedeńskiej - art 41.4 . gdzie wyczytuję , że do pojazdów samochodowych kategorii B może być dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg, ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg.

 

Jak to właściwie jest - zamontowany do samochodu hak + moja nadwyżka ponad 75 kg daje przeszło 21 kg więc masa na wadze będzie ok. Czy poza granicami PL mam się czymś przejmować czy nie (bo jak wezmą na wagę to istotne będą masy rzeczywiste?). Czy nasza kontrola nie każe mi odpiąć przyczepy przy kontroli? Czy też powinienem zważyć auto z zapiętym hakiem i przejść drogę zmiany masy własnej w dowodzie samochodu? Może ktoś ma wiedzę albo doświadczenie w tym temacie.

 

Edytowane przez Bolo1980 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.