Skocz do zawartości

No i Kupilismy Dethleffs Camper QSK500


Bighos

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Bighos napisał:

To jest roznica 25kg, mam nadzieje sobie jakos z tym poradzic, podobno przeladowanie do 10% nie powinno byc karane. Po za tym to 1475kg jest tylko przez wzglad na automatyczna skrzynie ktora nb jest bardzo delikatna. To samo auto z manualna skrzynia moze ciagnac do 1800 kg, a dokladnie 1775 kg, wiec to nie kwestia bezpieczenstwa

Formalno-prawnie to co mówisz nie ma żadnego znaczenia i nikogo (w razie kontroli, wypadku, kwestii wypłaty odszkodowania itp. itd.) nie obchodzi - formalno-prawnie jest to nie legalne. Zamiast 25kg mogłoby być nawet i 1kg i dalej tak samo sytuacja formalnie by wyglądała.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

10 minut temu, jacekzoo napisał:

Przeładowanie to co innego. Jakbyś miał bude 1400 i przeładował o 25kg to wtedy nie problem. Ale masz w dowodzie 1475, na tym się kończy, nie ważne czy ze względu na skrzynie czy ktoś miał taki kaprys czy się pomylił, tyle i koniec

Masz racje, jest roznica 25kg, nic z tym juz nie zrobie, za bardzo mi sie podobala ta przyczepa. Moglem pojsc w C’Go albo cos jeszcze innego ale ta bardziej przypadla mi do gustu.

7 minut temu, golob napisał:

Formalno-prawnie to co mówisz nie ma żadnego znaczenia i nikogo (w razie kontroli, wypadku, kwestii wypłaty odszkodowania itp. itd.) nie obchodzi - formalno-prawnie jest to nie legalne. Zamiast 25kg mogłoby być nawet i 1kg i dalej tak samo sytuacja formalnie by wyglądała.

 

 

Jakie sa tego reperkusje? Mandat? Zabranie dokumentow? Moze i ma to sens w przypadku wypadkow i wyplaty odszkodowania, ale co w takim razie DMC musze obnizyc do 1475kg?

Edytowane przez Bighos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Bighos napisał:

Jakie sa tego reperkusje? Mandat? Zabranie dokumentow? 

Przy kontroli to tylko mandat i zakaz dalszej jazdy - ciągasz przyczepę którą auta formalnie nie może ciągać. Ale mandat to jest pikuś.

Znacznie większe problemy mogą mogą być np. gdy zdarzy się jakiś wypadek a Ty formalnie ciągasz autem nie przystosowanym do takiej przyczepy. Jasne że tylko 25kg przekraczasz, ale różnie to sie może potoczyć i przykładowo ubezpieczyciel może się wypiąć na Ciebie i wykorzystać sytuację. Oczywiście to teoria, możesz jeździć do końca życia i nic Ci sie nie przytrafi, ale dobrze być świadomym potencjalnych konsekwencji.

10 minut temu, Bighos napisał:

Masz racje, jest roznica 25kg, nic z tym juz nie zrobie, za bardzo mi sie podobala ta przyczepa. Moglem pojsc w C’Go albo cos jeszcze innego ale ta bardziej przypadla mi do gustu.

Zmieniaj auto i się nie przejmuj, przyczepa bardzo fajna, gratulacje. Z ciekawości dlaczego akurat padło na Dethleffsa a nie inne firmy? co głównie zadecydowało?

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, ktos tu wlasnie pojechal z 1 kwietnia, ale to powazne kwestie sa wiec przydala by sie porzadna opinia.
osobiscie mysle ze jesli zarejestruje przyczepe na 1500kg nie bedzie klopotu.
troche nie usmiecha mi sie zmiana auta.
Jak zmienili Ci os na 1800 to już możesz nie dostać homologacji dla 1500 kg
Jeżeli przyczepa jest z placu a nie z produkcji to już mu DMC w fabryce nie zmienią ale da się to DMC obniżyć zgodnie z homolacją przyczepy. Było to gdzieś na forum wałkowane. 
DMC niezarejestrowanej budy ustali Ci producent w homologacji. Tylko tabliczkę trzeba wymienić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacek00 napisał:

Jak zmienili Ci os na 1800 to już możesz nie dostać homologacji dla 1500 kgDMC niezarejestrowanej budy ustali Ci producent w homologacji. Tylko tabliczkę trzeba wymienić

Ok, zadzwonie jutro do servisu, poprosze o obnizenie DMC i dwie tabliczki,  zeby nie trzeba bylo zmieniac homologacji po zmianie auta. 

Dam wam znac jak udalo sie sprawe zalatwic. Moze sie wszyscy czegos nowego dowiemy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi byc  Prima Aprilis ,poczekam do godz 0:01.

Nieznam sie za bardzo ale na bank nie dadzą ci 2 tabliczki.

Dlaczego? Ja mam dwie od Adrii Jedna na budzie a druga w szufladzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Voku napisał:

Ty tak na serio czy 1 kwietnia? A tak poza tym to przyczepa super gratuluje.

Jak zacząłem czytać wątek to w pierwszym odruchu miałem napisać to samo co Voku .

Powstrzymałem się jednak bo zaraz wyszłoby ,że jestem uszczypliwy ( jak w przypadku słynnego Hobby WLU wyjętego nówka spod pociągu ?  z Mazur pod Siedlcami )..... wątek zaginął.

 

W tym przypadku radzę koledze zastanowić się czy ma MILION EURO  na kupce na zbyciu ?!!!???

Bo jeśli majtnie przyczepką na estakadzie w Holandii albo innej Belgii a kierowca cysterny obok spanikuje i przeleci w dół przez barierki to wierz mi ..... ten MILION EURO może być za mało. Zaprawdę powiadam Ci - te 25 kilogramów może czynić cuda !

To tak w kwestiach formalno-prawnych. Wiem co piszę bo znam taki przypadek ,gdzie 5-te pokolenie nie odrobi tematu Miliona.

 

A tak poza tym to bardzo fajna buda....  gratki i dużo rozwagi przy rozwiązywaniu tego problemu życzę.

Buda jest "na lata" więc rozważ wszystko na spokojnie i podejmij jedyne słuszne kroki .

 

 

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Jarosław69 napisał:

Jak zacząłem czytać wątek to w pierwszym odruchu miałem napisać to samo co Voku .

Powstrzymałem się jednak bo zaraz wyszłoby ,że jestem uszczypliwy ( jak w przypadku słynnego Hobby WLU wyjętego nówka spod pociągu ?  z Mazur pod Siedlcami )..... wątek zaginął.

 

W tym przypadku radzę koledze zastanowić się czy ma MILION EURO  na kupce na zbyciu ?!!!???

Bo jeśli majtnie przyczepką na estakadzie w Holandii albo innej Belgii a kierowca cysterny obok spanikuje i przeleci w dół przez barierki to wierz mi ..... ten MILION EURO może być za mało. Zaprawdę powiadam Ci - te 25 kilogramów może czynić cuda !

To tak w kwestiach formalno-prawnych. Wiem co piszę bo znam taki przypadek ,gdzie 5-te pokolenie nie odrobi tematu Miliona.

 

A tak poza tym to bardzo fajna buda....  gratki i dużo rozwagi przy rozwiązywaniu tego problemu życzę.

Buda jest "na lata" więc rozważ wszystko na spokojnie i podejmij jedyne słuszne kroki .

 

 

A taki raport mi sie wygenerowal, jak dla mnie pieknie wyglada nawet jak na mojego peugota

doc.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bighos napisał:

... jak dla mnie pieknie wyglada nawet jak na mojego peugota

@Bighos, Ty se chyba z nas jaja robisz! Wybacz za szczerość ale po entuzjastycznym zakupie przyszedł od nas forumowiczów kubeł zimnej wody i na siłę próbujesz wyjść cało z tego "bigosu", który sam sobie nawarzyłeś! Próbujesz nam udowodnić, że producent Twojego auta się nie zna bo DR pokazuje tylko 1475kg a Ty sobie zapodałeś 1800kg i tak chcesz jeździć!? Mój poprzedni holownik miał MW1791/DMC2291kg a DMC przyczepy tylko 1500kg. Czyżby inżynierowie motoryzacyjni na całym świecie się nie znali?

Zrób sobie test- wynajmij lawetę 1800kg, zapakuj ją do granicy DMC i wyjedź sobie w trasę. Zobaczysz jak ładnie się będzie prowadziła, Twoje auto będzie ładnie przyśpieszać ale potem sobie nagle zahamuj i zobacz, co wtedy Twoje auto pokaże. Nie zdziw się, jak zatrzymasz się kilka metrów za przejściem dla pieszych... To samo będzie z Twoją cepką bo jak zaczniesz pakować graty to bardzo szybko osiągniesz wynik, którego się nawet nie spodziewasz. A wtedy MILION wspomniany przez @Jarosław69 na pewno Ci nie wystarczy...

Mój aktualny holownik sam w sobie waży prawie tyle, co DMC Twojego Peugeota a się zastanawiam czy w bezpieczny sposób da się holować 1800kg. To, że się da i to, że holownik da radę to nie mam żadnych wątpliwości ale dla mnie najważniejsze jest SAFETY FIRST!!!

I na koniec, żeby nie było, że jestem burak, cham, zazdrośnik i uszczypliwiec- gratulacje, bardzo fajna budka, sam się zastanawiam nad Detkiem po obejrzeniu takiej jednej w Niedzicy ale jeśli było Cię stać na nową budkę za kilkanaście tysiaków ojro (nie wiem dokładnie ile bo ogłoszenie już zniknęło) to i stać Cię będzie na zakup holownika, który prawnie będzie mógł holować ten Twój nowy nabytek. I uwierz mi a szczególnie koledze @Jarosław69, że te kilkanaście następnych tysiaków ojro będzie niczym w porównaniu z tym potencjalnym milionem...

A, i jeszcze jedno- czy holenderscy handlowcy kiedykolwiek zapytali Cię czym chcesz holować tę cepkę? Musieli chyba widzieć czym podjeżdżasz pod ich salon... No tak, ale cyferki na koniec miesiąca muszą się zgadzać więc handlowiec ma to w cewce czy samochód może czy nie może- ważne, że sprzedane i jest bonus na koncie!

@Jarosław69, mogłeś napisać o dwóch bańkach- może by bardziej zadziałało na wyobraźnię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mandrol napisał:

@Bighos, Ty se chyba z nas jaja robisz! Wybacz za szczerość ale po entuzjastycznym zakupie przyszedł od nas forumowiczów kubeł zimnej wody i na siłę próbujesz wyjść cało z tego "bigosu", który sam sobie nawarzyłeś! Próbujesz nam udowodnić, że producent Twojego auta się nie zna bo DR pokazuje tylko 1475kg a Ty sobie zapodałeś 1800kg i tak chcesz jeździć!? Mój poprzedni holownik miał MW1791/DMC2291kg a DMC przyczepy tylko 1500kg. Czyżby inżynierowie motoryzacyjni na całym świecie się nie znali?

Zrób sobie test- wynajmij lawetę 1800kg, zapakuj ją do granicy DMC i wyjedź sobie w trasę. Zobaczysz jak ładnie się będzie prowadziła, Twoje auto będzie ładnie przyśpieszać ale potem sobie nagle zahamuj i zobacz, co wtedy Twoje auto pokaże. Nie zdziw się, jak zatrzymasz się kilka metrów za przejściem dla pieszych... To samo będzie z Twoją cepką bo jak zaczniesz pakować graty to bardzo szybko osiągniesz wynik, którego się nawet nie spodziewasz. A wtedy MILION wspomniany przez @Jarosław69 na pewno Ci nie wystarczy...

Mój aktualny holownik sam w sobie waży prawie tyle, co DMC Twojego Peugeota a się zastanawiam czy w bezpieczny sposób da się holować 1800kg. To, że się da i to, że holownik da radę to nie mam żadnych wątpliwości ale dla mnie najważniejsze jest SAFETY FIRST!!!

I na koniec, żeby nie było, że jestem burak, cham, zazdrośnik i uszczypliwiec- gratulacje, bardzo fajna budka, sam się zastanawiam nad Detkiem po obejrzeniu takiej jednej w Niedzicy ale jeśli było Cię stać na nową budkę za kilkanaście tysiaków ojro (nie wiem dokładnie ile bo ogłoszenie już zniknęło) to i stać Cię będzie na zakup holownika, który prawnie będzie mógł holować ten Twój nowy nabytek. I uwierz mi a szczególnie koledze @Jarosław69, że te kilkanaście następnych tysiaków ojro będzie niczym w porównaniu z tym potencjalnym milionem...

A, i jeszcze jedno- czy holenderscy handlowcy kiedykolwiek zapytali Cię czym chcesz holować tę cepkę? Musieli chyba widzieć czym podjeżdżasz pod ich salon... No tak, ale cyferki na koniec miesiąca muszą się zgadzać więc handlowiec ma to w cewce czy samochód może czy nie może- ważne, że sprzedane i jest bonus na koncie!

@Jarosław69, mogłeś napisać o dwóch bańkach- może by bardziej zadziałało na wyobraźnię...

Mandrol, musisz uwaznie przestudiowac co wczesniej napisalem.

Przyczepa moze akceptowac DMC 1800,

ale obnize jej DMC do 1500 moze 1475.

Po zmianie auta zmienie DMC przyczepy znow na 1800

Edytowane przez Bighos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, golob napisał:

Przy kontroli to tylko mandat i zakaz dalszej jazdy - ciągasz przyczepę którą auta formalnie nie może ciągać. Ale mandat to jest pikuś.

Znacznie większe problemy mogą mogą być np. gdy zdarzy się jakiś wypadek a Ty formalnie ciągasz autem nie przystosowanym do takiej przyczepy. Jasne że tylko 25kg przekraczasz, ale różnie to sie może potoczyć i przykładowo ubezpieczyciel może się wypiąć na Ciebie i wykorzystać sytuację. Oczywiście to teoria, możesz jeździć do końca życia i nic Ci sie nie przytrafi, ale dobrze być świadomym potencjalnych konsekwencji.

Zmieniaj auto i się nie przejmuj, przyczepa bardzo fajna, gratulacje. Z ciekawości dlaczego akurat padło na Dethleffsa a nie inne firmy? co głównie zadecydowało?

Mielismy campera Dethleffsa, zonie bardzo podobaly sie rozwiazania, i stylowe wykonczenia. W sumie mozna by powiedziec ze bardziej okazja przyczynila sie do ostatecznej decyzji.

Dostalismy dobra oferte z moverem i panelem slonecznym.

Generalnie w Holandi uwazaja Dethleffsa za dostawce dobrej jakosci pojazdow kempingowych i ja podzoelam ta opinie.

Edytowane przez Bighos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bighos napisał:

 

Przyczepa moze akceptowac DMC 1800,

ale obnize jej DMC do 1500 moze 1475.

Po zmianie auta zmienie DMC przyczepy znow na 1800

Jak najbardziej się z tym zgadzam. Można pewnie i mniej jednak nie mniej niż jej MW z tym ,że w tym przypadku mamy ZERO ładowności.   Powodzenia.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.