Skocz do zawartości

No i Kupilismy Dethleffs Camper QSK500


Bighos

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, jacek00 napisał:

U mnie nie jest tak źle, bo przyczepa zapakowana na wyjazd, z rowerami i całym szpejem waży około 1200 kg. Na pusto mam wagę z moverem i innymi pierdołami na poziomie 1020 kg. Ja specjalnie kupowałem lekką przyczepę więc ładowności trochę mam.

No to rzeczywiście ta Aviva to mocno "budżetowa" opcja - moja 420-tka waży na sucho ok. 940 kg (20 kg względem wagi producenta więcej daje pakiet wyposażenia na Polskę).

Na stronie producenta jest podana nawet masa "na sucho" 950/970 kg, a gotowej do jazdy 1049 kg (obecnie na stronie producenta w mojej podają odpowiednio 950 i 1020 kg), więc rzeczywiście jak na swoje gabaryty jest bardzo lekka.

No ale większość rozwiązań w niej zastosowanych rzeczywiście widać, że pod kątem redukcji masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, Cezarr napisał:

I po zmianie auta zrobisz znowu 1800kg?

Albo ile Ci tam będzie pasowało?
Można tak ?

Najwyrazniej mozna bo Pan potraktowal to dosc profesjonalnie tzn klient chce klient ma :)

1 godzinę temu, Commander napisał:

Cześć.

Jesteś w lekkiej kropce. Ale nie bez wyjścia.

Co można zrobić? Obniżyć DMC przyczepy do żądanej wartości, kupić duży box na dach samochodu i ładować tam cały szpej, aby dociążać auto, oraz ważyć przyczepę przy każdym wyjeździe. RMC nie może przekroczyć 1500 kg. Nie rozpędzał bym się też za bardzo z tym zestawem. Jakiś te 2 lata przecierpisz. 

To fakt, demon szybkosci to to nie bedzie ale i tak w wiekszosci krajow europy limity wiec szalec niebede. Box juz jest wiec jakos sie bedziemy pakowac :) wazne zeby zestaw krzesel, koldry i majtki byly w przyczepie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cosik3 napisał:

co do ładowania ciężkich rzeczy do auto to proponuję zwrócić uwagę również na DMC zestawu

 

3 godziny temu, poziom napisał:

No i DMC auta...

DMC auta 2180, DMC zestawu 3380.

Robilem zestawienie ale jest po holendersku wiec ...... ale dla zainteresowanych ponizej raport

doc.pdf

Edytowane przez Bighos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Commander napisał:

Będzie dobrze ale pamiętaj że wiatr boczny to wróg największy. Dbaj o załadowanie samochodu bardziej niż przyczepy no i ... szerokości.

Piękną masz przyczepę. Gratuluję.

Bedziemy sie mocno trzymac!

Dzieki bardzo!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, vrs napisał:

@Maras@Bighos IMHO można obniżać DMC w granicach homologacji. Jeżeli najniższa jest na 1500 to już poniżej tego się nie obniży. 

Najniższa wartość to MW a to jest równoznaczne z tym ,że jej ładowność = 0

Mój przykład .Buda salon PL jej fabryczne DMC było 1350 kg. Za dopłatą w fabryce założyli inny zaczep, oś , opony i amortyzatory i wtedy jej DMC wzrosło do 1500 kg. Jednocześnie powiększyła się    ładowność do prawie 400 kg. Tyle było w DR po jakimś czasie zmiana na 1200 DMC . Bo  wtedy do tego auta niemiecki TUV na 100 km/h ,który robiłem w DE  byłby nie możliwy.  Więc można balansować :) od jej MW do 1500 ( w moim przypadku) i to na legalu w PL.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale... na przykładzie mojego Dethleffsa, można zamówić z DMC 2000kg (standardowa rama i osie) oraz 2200kg (osie na 2600 (2x1300) i rama na 2800) oraz 2500kg (te same osie i rama co dla wersji 2200). Ze względu na 1,33 najbardziej by mi pasowało żeby DMC było 2400 lub nawet 2450. Otóż okazało się że nie jest to możliwe bo przyczepa jest homologowana na 2t, 2,2t i 2,5t. Tylko takie wartości DMC może przyjąć. Pytałem się o to w fabryce. Oczywiście nie wiem jak jest z MW tzn czy można DMC obniżyć do wartości MW bo to mnie nie interesowało. Dlatego mam DMC 2,2t i muszę się ograniczać :] . Plus jest taki że jakbym wykombinował jakiś jeszcze cięższy holownik to mogę zmienić DMC na 2,5t    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na Twoim przykładzie jest inaczej. Ciekawe od czego to zależy, czy importer/diler idzie na łatwiznę czyt. jest mało elastyczny czy też może fabryka ma taką a nie inną politykę sprzedaży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteś pewien że gdzie indziej jest inaczej? Moim zdaniem nie można sobie zmienić DMC na dowolne z przedziału tylko na takie jakie jest homologowane. Jak masz producenta który homologował więcej wag / mas to możesz coś z tego wybrać ale i tak są to wartości z jakiegoś skończonego katalogu czyli powiedzmy 1500, 1600, 1700 a nie np 1535kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bighos napisał:

DMC auta 2180, DMC zestawu 3380.

Przy takich parametrach to się dziwię po co robisz B96 albo B+E no chyba, że już podjąłeś decyzję o zmianie holownika na większy bo przy takim DMC zestawu to IMHO nawet nie wyjedziesz z podwórka a już będziesz przekraczał DMC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, vrs napisał:

Ale jesteś pewien że gdzie indziej jest inaczej? Moim zdaniem nie można sobie zmienić DMC na dowolne z przedziału tylko na takie jakie jest homologowane. Jak masz producenta który homologował więcej wag / mas to możesz coś z tego wybrać ale i tak są to wartości z jakiegoś skończonego katalogu czyli powiedzmy 1500, 1600, 1700 a nie np 1535kg.

Moze rzeczywiscie  zalezy to od kraju, w Holandi pan niemial zadnych obiekcji na wybor dowolnej masy z przedzialu ponizej DMC. Powiedzial nawet ze jest to normalny zabiegiem bo auta maja dosc roznorodne limity holowania, a ten zabieg pozwala wykorzystac ich 100% mozliwosc. 

Edytowane przez Bighos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.