Skocz do zawartości

Techniki ekonomicznej jazdy z przyczepą


Dethleffs

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chrysler Voyager z przyczepą 950 kg autostrada 120-130km/h - 21l l LPG/100km, 80-90 km/h - 16l LPG/100km. Dużo ale z poczuciem komfortu w chwilach awaryjnych - przyspieszanie i hamowanie.

Uważam, że w czasie jazdy urlopowej wystarczy max. 70-80 km/h. Po drodze można też coś zobaczyć i zatrzymać się - w porównaniu z tymi co jadą autkiem, my "przyczepiarze" nie musimy przyjechać na określoną godzinę - rozpoczęcie turnusu. Dojazd na miejsce można rozłożyć na 2-3 dni z których każdy może zawierać wiecej wspomnień niż te w czasie dłuższego postoju.

Oby nie mieć wspomnień jak ostatni idiota z poniższego filmu.

 

http://pl.youtube.com/watch?v=XNbGREgtg0A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack, W fotelach "kapitańskich" Voyager'kiem można się zapomnieć , płynąc traską nie zważając na spalanie . :piwko:

To , że motorek 3 litrowy , zdaje się w automacie , tyle spali , to byłeś pewnie na to przygotowany i nie rusza Cię zbytnio ten wynik . Przecież musi coś wchłaniać , żeby jechać przez duże J . Ci co mieli okazję przejechać się Chryslerem więdzą , że ciężko się później odnaleźć w innym aucie . Szczerze zazdroszczę holownika .

Co do prędkości , ktore rozwijasz z ogonem to bardziej skłaniałbym się bardziej do wolnej jazdy . Trzeba przecież pamiętać o rzeczy nadrzędnej - bezpieczeństwie dla siebie i innych . Przyznasz , że na naszych traskach o to bezpieczeństwo trochę ciężko , a i na zachodnich autostradach widziałem już sporo . Lepiej przecież dojechać bezpiecznie na miejsce i usłyszeć to magiczne ... pssssst ulubionego napoju :bukiet::piwko::piwko: Pozdrawiam :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finger. Zgadzam się z Tobą całkowicie. Chciałem tylko kiedyś sprawdzić spalanie. Odradzano mi ten wózek ze względu na koszty utrzymania ale to jest zupełnie inna jazda. Posłuchałem kolegi który twierdzi, że warto robić sobie przyjemności a jazda nim to daje. Pozdrawiam

 

Taniej można bez holownika

http://pl.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Potwierdzam, że w przypadku silnika benzynowego z gazem spalanie rośnie o połowę. W moim wypadku holownikiem jest Nubira combi 2.0 136 km z lpg prowadzona przez ojca, camping DMC 750 kg (i ważący tyle w praktyce), typowa prędkość 75-80 km/h - auto samo w trasie pali ok. 8l/100 km, z przyczepą 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że w przypadku silnika benzynowego z gazem spalanie rośnie o połowę.

 

 

bzdura - czyli co jak auto pali mi 10l Pb to gazu wypije 15 l??

 

z autopsji wiem ze roznica wynosi okolo 10% z cepka czy bez...

 

u Ciebie najpewniej jest spartolona instalacja gazowa - ktora to generacja? druga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carnivall 2,9 HDPI (takie koreańskie tdi) w automacie (to akurat w trasie bez znaczenia) z budą o masie podróżnej 1200-1300kg na równym asfalcie 9-10 przy prędkościach około 100km , przy niższych prędkościach spada nieznacznie - w zasadzie pomijalne bo 0,5 litra to może być błąd obliczeń. Natomiast jak droga jest nierówna i z koleinami to rośnie do 12 litrów a jak góry plus dziury/koleiny/zakręty to 16-17. Czyli w moim przypadku największy wpływ na ekonomikę jazdy ma stan drogi a nie technika jazdy bo jak są koleiny (to i tak muszę zwolnić do około 60km) buda będzie szarpać to nic nie poczaruję mogę co najwyżej zwolnić Jeszcze bardziej ale to pozytywnie na spalanie nie wpłynie - zmniejszenie prędkości wpłynie natomiast pozytywnie na meble w budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura - czyli co jak auto pali mi 10l Pb to gazu wypije 15 l??

 

z autopsji wiem ze roznica wynosi okolo 10% z cepka czy bez...

 

u Ciebie najpewniej jest spartolona instalacja gazowa - ktora to generacja? druga?

 

Trafiłeś szczerze mówiąc (choć widzę, że nie ja jeden mam takie doświadczenie) - instalacja 2 generacji, przebieg auta na gazie prawie 100 tys, łącznie ok. 220 tys. Druga sprawa, że Daewoo są na obciążenie i dynamikę jazdy dość czułe. Nubira jest ojca, ja mam Lanosa 1,5 8v , także z gazem (2 gen.) - w trasie jadąc przepisowo we 2-3 osoby +niewiele bagażu ok. 8l/100 km, ale przy obciążeniu rzędu 350 kg na trasie Łódź-Poznań (wyjazd i wjazd z/do miasta, cała reszta autostrada 140-150 km/h) - 12 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

koledzy swego czasu trafiłem na forum na link do niemieckiej strony, gdzie wybierało się model holownika i cepki, a program obliczał jakieśc cuda dotyczące ekonomicznej jazdy itp. , Szukam, szukam i nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadne programy obliczające zużycie paliwa auta z p-pką w zależności od marki holownika i cepki nie wieżę. Za to wieżę w zdrowy rozsądek kierującego.

Ostatnia jazda; Pcim, Toruń, Lubiatów 700 km średnio 14 l. I tylko dlatego, że pierwszego dnia wiało w d..ę. Utrzymywałem na dwupasmówkach 80 -90 a na pozostałych 75 - 80 km/godz. Mocno zwalniałem na gorszej nawierzchni. Średnia ~ 55 km/godz.. MAM WAKACJE - MAM CZAS.

Pozdrawiam AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy swego czasu trafiłem na forum na link do niemieckiej strony, gdzie wybierało się model holownika i cepki, a program obliczał jakieśc cuda dotyczące ekonomicznej jazdy itp. , Szukam, szukam i nie mogę znaleźć.

 

Proszę:

http://www.zugwagen.info/basic_index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.