Skocz do zawartości

Odczepianie przyczepy i jej prawidłowe poziomowanie


radziu797

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 minuty temu, mundek28 napisał:

Wiele renomowanych firm motoryzacyjnych z uparciem osła promowała i promuje wymianę oleju co 30 tys. km.- i co -tak jest dobrze?

Mało tego. Wg wiekszości firm oleju w skrzyni (manualnej) się wcale nie wymienia.

A polska rzeczywistość jest taka, że samochody jeżdzą po 30lat. Tego producent po prostu nie przewiduje. Idąc dalej żaden producent oleju nie zagwarantuje że jego olej bedzie trzymał właściwości przez więcej jak dziesięć lat.

Podobnie pewnie z przyczepami. Nowej i sztywnej może nie zaszkodzi podniesienie na podporach. Natomiast stara to już inna bajka. Podobnie jak podnoszenie starego samochodu na lewarku fabrycznym - trzeba uważać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak odepniesz przyczepę to opuść ją na kole manewrowym do minimum i poziomuj na łapach.

Czasami ręce opadają

A potem czekaj na efekty no chyba że masz nową przyczepę i co 5 lat wymieniasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Voku napisał:

My tu nie mówimy o podnoszeniu tylko o poziomowaniu, wiadomo że podnosić nie wolno w żaden sposób bo zaszkodzi to przyczepie

Dlaczego podnoszenie za ramę ma zaszkodzić?

Jeśli uniosę  za ramę lekko przyczepe z któregokolwiek boku by złapać pożądany poziom to co się stanie ?

A potem podeprę podporami by ustabilzowac. 

Napewno podnoszenie podporami leciwej przyczepy by ją wypoziomować,  będzie bardziej szkodliwe niż podnoszenie  jej za ramę ,czy podnoszenie na przednim kole podporowym czy manewrowym bo różnie nazywacie .

 

 

 

 

.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jackvoyager napisał:

Dlaczego podnoszenie za ramę ma zaszkodzić?

Jeśli uniosę  za ramę lekko przyczepe z któregokolwiek boku by złapać pożądany poziom to co się stanie ?

A potem podeprę podporami by ustabilzowac. 

Napewno podnoszenie podporami leciwej przyczepy by ją wypoziomować,  będzie bardziej szkodliwe niż podnoszenie  jej za ramę ,czy podnoszenie na przednim kole podporowym czy manewrowym bo różnie nazywacie .

 

 

 

 

.

 

 

 

Mowa o podnoszeniu na podporach. Ludzie czytajcie ze zrozumieniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja też mówię o takim podnoszeniu w celu wypoziomowania .

Zresztą w taki właśnie sposób będę poziomowal swoją przyczepę tylko muszę sobie zorganizować odpowiednie podnośniki które wytrzymają jej ciężar. 

Edytowane przez jackvoyager (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Voku napisał:

Ja mówię o takim podnoszeniu

Ok, podniesienie lewarkiem za ramę w celu wymiany koła jest prawidłowe, ale podniesienie lewarkiem za ramę w celu rozstawienia podpór i pozostawienia tego tak jak tutaj to już nie koniecznie. Gumy belki z jednej strony są ściśnięte bo koło jest oparte na ziemi a z drugiej są nie obciążone bo koło w powietrzu. Raczej podnieść nieco wyżej podłożyć pod koła i opuścić. Sam lewarek trapezowy też ultra niezawodny nie jest więc wolałbym aby finalnie jednak była albo na kołach albo na kobyłce / stałej podporze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym weź wdrap się do tak podniesionej przyczepy, toż to trzy stopnie minimum trzeba.

Też bałbym się tak podnosić, pod jedną podporą grunt siądzie pod podnośnikiem nie, konstrukcja zwiotczeje i nieszczęście gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby trochę wyżej podnieść to można pod spodem stolik i krzesła zorganizować jak pada. Nie potrzeba przedsionka.

A tak na poważnie to nie rozumiem po co te całe przepychanki z podnoszeniem. Na pewno nie jest to korzystne dla przyczepy. Dodatkowo jeśli nie mamy hydrauliki jak na filmie to jest to pracochłonne. Więc po co kombinować?

Na boki - klin (najazd). Przód tył - kółko. Rozstawiamy podpory i już. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.