Skocz do zawartości

Odczepianie przyczepy i jej prawidłowe poziomowanie


radziu797

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może mi wyjaśnić całą ideologię z tym poziomowaniem ?... bo chyba czegoś nie rozumiem...

Do tej pory wydawało mi się, że do poziomowania powinny wystarczyć podpory, które się rozkręca i nimi poziomuje.

Jedynie co to mam dorobione drewniane klocki pod podpory żeby nie trzeba ich za bardzo rozkręcać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak sama nazwa wskazuje podpora służy do czego? Do podpierania :) do poziomowania ,,na boki,, służą koła, jak jedno jest za nisko to najeżdżasz na klin najazdowy lub jakieś deseczki. Natomiast poziom ,,przôd-tył’’ ustawiasz kołem podporowym. Jak to ogarniesz rozkręcasz podpory do ustabilizowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będąc na wakacjach w PL widziałem na kempingu Niemców jak mieli podniesionego  swojego kampera na czterech siłownikach tak że koła były w powietrzu...

To podsunęło mi myśl że ja zamiast klinów pod koła i całego tego majdanu , zorganizuję sobie cztery podnośniki trapezowe od Discavery  i na nich będę odpowiednio podnosił przyczepę za ramę by ją wypoziomować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jackvoyager napisał:

Ja będąc na wakacjach w PL widziałem na kempingu Niemców jak mieli podniesionego  swojego kampera na czterech siłownikach tak że koła były w powietrzu...

To podsunęło mi myśl że ja zamiast klinów pod koła i całego tego majdanu , zorganizuję sobie cztery podnośniki trapezowe od Discavery  i na nich będę odpowiednio podnosił przyczepę za ramę by ją wypoziomować .

Spokojnie, przeczytaj to jeszcze raz.

18 godzin temu, jacekzoo napisał:

Jak sama nazwa wskazuje podpora służy do czego? Do podpierania :) do poziomowania ,,na boki,, służą koła, jak jedno jest za nisko to najeżdżasz na klin najazdowy lub jakieś deseczki. Natomiast poziom ,,przôd-tył’’ ustawiasz kołem podporowym. Jak to ogarniesz rozkręcasz podpory do ustabilizowania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa wskazuje podpora służy do czego? Do podpierania  do poziomowania ,,na boki,, służą koła, jak jedno jest za nisko to najeżdżasz na klin najazdowy lub jakieś deseczki. Natomiast poziom ,,przôd-tył’’ ustawiasz kołem podporowym. Jak to ogarniesz rozkręcasz podpory do ustabilizowania
A skąd taka daleko idąca niekonsekwencja? Podpora do popierania ale koło podporowe do poziomowania? Dość pokrętna próba udowodnienia, że masz rację. Nie kwestionuję prawidłowości postępowania, ale samo uzasadnienie dlaczego tak a nie inaczej.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego że podpora jest przykręcona do podłogi, czyli kawałka sklejki i styropianu, a koło na sztywno do ramy?

Dlatego, że kółko jest przystosowane do takich przeciążeń a podłoga nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co ta złośliwość? Człowiek pyta jak poziomować, a Ty tłumaczysz mu, że podpora (jak sama nazwa wskazuje) służy do podpierania a koło podporowe (mimo tego, że nazwa tego nie sugeruje) do poziomowania.

Wiem, o co chodziło i nie zależy mi na łapaniu za słówka. W poprzedniej odpowiedzi wyjaśniłeś czemu tak a nie inaczej, ale wcześniej zachowałeś się w moim odczuciu dość arogancko - dlatego zapytałem. Nie mam zamiaru Cię pouczać, jak należy się zachowywać, ale zaczepka "jak się lepiej poczujesz" do najgrzeczniejszych nie należy.

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem kółko o którym mowa to nie jest kółko manewrowe? Bo tak myslałem od dawien dawna....Pamiętajcie o jednej sprawie, zwróćcie uwagę na lawety gdzie one mają kółko, nie z boku ramy lecz pomiędzy ramą na samych urządzeniu najazdowym a dlaczego? dlatego że przenosi równomiernie siły dzialające na rame delikatnej lawety a kółko manewrowe w kempingu jest do jednej części ramy co pewnie w jakiś sposób skutkuje "wyginaniem" nie podpartego elementu. Wniosek? Jest to tylko kółko manewrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, W210 napisał:

Wniosek? Jest to tylko kółko manewrowe.

Czyli jak poprawnie należy poziomować przód - tył?

Jest całe mnóstwo lawet które mają koło po jednej stronie ramy na zewnątrz lub w środku ramy na jednej części. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, PolariS napisał:

Czyli jak poprawnie należy poziomować przód - tył?

Jest całe mnóstwo lawet które mają koło po jednej stronie ramy na zewnątrz lub w środku ramy na jednej części. 

Trzeba tak manewrować przyczepą po całym kempingu, aż się ustawi poziomo. Ale tak naprawdę to nie powinniśmy używać słowa poziomowanie, ponieważ ziemia jest okrągła. 

Jeśli laweta ma kółko na zewnątrz ramy to wtedy nie powinniśmy używać słowa laweta, tylko platforma transportowa, bo ma ona wtedy całką inna funkcję.

I jeszcze się zastanawiam czy ilość śrub na które jest przykręcone kółko wpływa na jego nazewnictwo???

To się nam temat rozwija... Sorry, nie wytrzymałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotrekm13 napisał:

Trzeba tak manewrować przyczepą po całym kempingu, aż się ustawi poziomo.

????

to przód tył się nigdy nie uda bez tego kółka ......?

1 minutę temu, Voku napisał:

Teoretycznie Mógłbyś poziomować przód z tyłem na łapach, ale unosząc tylko jedną ze stron. 

Czyli jak, tak jak Maciej RnG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, PolariS napisał:

Czyli jak poprawnie należy poziomować przód - tył?

Jest całe mnóstwo lawet które mają koło po jednej stronie ramy na zewnątrz lub w środku ramy na jednej części. 

Tylko nie zwrociłeś uwagi na jakie lawety patrzyleś z kółkiem  na jednej części ramy. Ot.... nie chce mi się pouczac mądrzejszych ode mnie więc tyle mialem do powiedzeniaa jeżdżę troszkę z "platformami" i co nie co widziałęm. Poziomujcie sobie przyczepę jak uważacie wszak to są wasze pieniądze:)  MOżesz wierzyć bądź nie ale  np. lawety  Humbaur typ.200 którą sam ciągam od kilku lat potrafi ładnie się poddać wciągajac auto 1500kg, a takich jest wiele:) Zresztą w lawetach w sumie to mało widziałem żeby kółko było fabrycznie z boku i raczej pewne że  sporo takich jeździ bo kółko boczne kosztuje 100zł a kółko centralne 900zl i zespół najazdowy ma tam właśnie odpowiednie śrby pod centralne. ALe ja się nie znam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.