Skocz do zawartości

Odczepianie przyczepy i jej prawidłowe poziomowanie


radziu797

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Ostatnio na pierwszym w życiu wyjeździe na kempingu mieliśmy delikatny spór o to jak prawidłowo odczepia się przyczepe od haka i ja prawidłowo poziomuje. Chciałem Was zapytać drodzy koledzy jak wy to robicie i jak to poprawnie powinno wyglądać jak się zjeżdża na kemping. Które łapy pierwsze co robimy z kołem przy haku co i jak w jakiej kolejnosci itd. Bede bardzo wdzięczny za pomoc :)

 

Ps: gdybym nie trafił z działem bo zastanawiałem się gdzie lepiej zadać pytanie to przepraszam i proszę admina o przeniesienie tematu jakby co ;)

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj. Temat wałkowany na forum wiele razy, i dla jednych jest to 5 min. roboty,  są też osoby potrafiące zrobić z tej prostej czynności skomplikowany rytuał angażujący wszystkie zmysły. Ja należę do pierwszej grupy i robię to tak. Ustawiam przyczepę w miejscu docelowym, zaciągam ręczny i za pomocą poziomicy sprawdzam poziom w osi wzdłużnej i poprzecznej i w zależności od potrzeby kołem podporowym i klinami pod koła lub lewarkiem podłożonym pod oś reguluje cepę do poziomu, potem za pomocą  wkrętarki ze sprzęgłem ustawionym na 15 opuszczam wszystkie podpory.... gotowe!. Podczas ostatniego wyjazdu zapomniałem poziomicy i wszystko robiłem na oko i żyję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, KlAn napisał:

.... Podczas ostatniego wyjazdu zapomniałem poziomicy i wszystko robiłem na oko i żyję.

W takim przypadku można nalać do garnka lub patelni odrobinę wody ,którą stawiamy na blacie w kuchni i zabieramy się do ustawiania budy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się manewrować na miejsce z cepą na haku, ale zanim rozepniemy zestaw to pierwsze sprawdzenie (z grubsza). My mamy na dyszlu tę małą poziomicę do wstępnego ustawienia cepki. Nie mamy movera więc stąd staram się znaleźć poziom poprzeczny z cepą na haku, żeby ew. na klin najeżdżać autem,a nie wpychać.
Dopiero później ręczny i normalna poziomica w rękę i kołem manewrowym ustawiam poziom wzdłużny ( zakładając, że potwierdzi się poziom poprzeczny ).
Następnie wkrętarką rozkręcam podpory (dotyk do gleby + pełen obrót) w kolejności TL, TP, poprawka na TL, PL, PP, poprawka na PL.

Jest tez bardzo fajna aplikacja TrumaApp gdzie tez Ci powie jak poziomować, ale ja jakoś zawsze ufam konwencjonalnym metodom ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, radziu797 napisał:

A o jakim kolega klinie pisze? Bo ja mam tylko te pod koła żeby się cepka nie stoczyla

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

Chyba chodzi o najazd do poziomowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, radziu797 napisał:

A o jakim kolega klinie pisze? Bo ja mam tylko te pod koła żeby się cepka nie stoczyla

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

Specjalne kliny stopniowane pod koła do poziomowania poprzecznego. Mogą być też deseczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, byry007 napisał:

To jest klin .a147215c45e046376220fd1e5db8e38b.jpg

Dokładnie nazywa się to klin najazdowy, potocznie najazd, bo klin to to co wtykamy pod koło, aby nam przyczepa nie zjechała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnijcie sobie aplikacje na telefon, poziomice i po sprawie. Ja kładę na podłodze kiedy mam przyczepę na kole podporowym i reguluje góra/dół, nie mialem jeszcze okazji używać podkładów żeby poziomować cepe na boki bb3b09453ba2733d40894159ca8e3a45.jpg

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam poziomice brelok doczepioną do obu zestawów kluczy. Po odpieciu od auta kładę w progu i najpierw* najezdzam na klin jak jest potrzeba, później poziom kołem podporowym , teraz ręczny i podpory, zwolnienie movera i już. Koło podporowe zawsze mam na ziemi, uważam, że to zdrowo dla przedniej ściany.

 

* najpierw przeważnie idę do lodówki... Sprawdzić czy dobrze chodziła chmiel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KlAn napisał:

Specjalne kliny stopniowane pod koła do poziomowania poprzecznego. Mogą być też deseczki

Ja mam dyżurną saperkę i jak coś to lekko podkopuję koło, które wyżej stoi i wjeżdżam w dołek. Zaleta - nie trzeba praktycznie klina aby przyczepa się przetoczyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, old napisał:

Ja mam dyżurną saperkę i jak coś to lekko podkopuję koło, które wyżej stoi i wjeżdżam w dołek. Zaleta - nie trzeba praktycznie klina aby przyczepa się przetoczyła

Super pomysł rozkopywania pola... Już teraz wiem po czym były takie dziury na parceli na Węgrzech.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.