Skocz do zawartości

Odczepianie przyczepy i jej prawidłowe poziomowanie


radziu797

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, PolariS napisał:

Czyli jak, tak jak Maciej RnG?

A nie wiem jak podnosił, ale chyba niektóre systemy poziomujące tak działają żę przód z tyłem wyrównują na łapach na boki już niestety najazd na klina. Przynajmniej ten za którym kiedyś się rozglądałem, ale nie drążyłem tematu więc może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 minut temu, W210 napisał:

potrafi ładnie się poddać wciągajac auto 1500kg,

Bo na lawetę wciągasz kg i dajesz przeciążenia. Przyczepa daje na hak 50-120 kg więc w tym miejscu nie ma aż takich sił jak na lawecie. Potem jak zrobisz poziom rozkładasz podpory i masz budę podpartą w 7 punktach. Raczej 1500 kg po przyczepie kempingowej z przodu na tył się nie przemieszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PolariS napisał:

Bo na lawetę wciągasz kg i dajesz przeciążenia. Przyczepa daje na hak 50-120 kg więc w tym miejscu nie ma aż takich sił jak na lawecie. Potem jak zrobisz poziom rozkładasz podpory i masz budę podpartą w 7 punktach. Raczej 1500 kg po przyczepie kempingowej z przodu na tył się nie przemieszcza.

Nie rozumiesz, ale niech tak pozostanie bo nie chce mi się tłumaczyć.:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Voku napisał:

A nie wiem jak podnosił, ale chyba niektóre systemy poziomujące tak działają żę przód z tyłem wyrównują na łapach na boki już niestety najazd na klina. Przynajmniej ten za którym kiedyś się rozglądałem, ale nie drążyłem tematu więc może się mylę.

Znalazłem enduro poziomowanie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Trzeba tak manewrować przyczepą po całym kempingu, aż się ustawi poziomo. Ale tak naprawdę to nie powinniśmy używać słowa poziomowanie, ponieważ ziemia jest okrągła. 

Jeśli laweta ma kółko na zewnątrz ramy to wtedy nie powinniśmy używać słowa laweta, tylko platforma transportowa, bo ma ona wtedy całką inna funkcję.

I jeszcze się zastanawiam czy ilość śrub na które jest przykręcone kółko wpływa na jego nazewnictwo???

To się nam temat rozwija... Sorry, nie wytrzymałem...

W końcu ktoś przetłumaczył z polskiego na nasze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Voku napisał:

nie wiem jak podnosił, ale chyba niektóre systemy poziomujące tak działają żę przód z tyłem wyrównują na łapach na boki już niestety najazd na klina

Całą przyczepę poziomował podporami, a potem nagrał jak listwa pod sufitem odpada.

Są systemy które poziomująca całą przyczepę też na boki ale są to osobne systemy do tego przewidziane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, PolariS napisał:

Całą przyczepę poziomował podporami, a potem nagrał jak listwa pod sufitem odpada.

Są systemy które poziomująca całą przyczepę też na boki ale są to osobne systemy do tego przewidziane. 

Zobacz filmik wyżej. I nigdzie nie pisałem o poziomowaniu całej przyczepy na podporach tyko przód z tyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Voku napisał:

Zobacz filmik wyżej. I nigdzie nie pisałem o poziomowaniu całej przyczepy na podporach tyko przód z tyłem.

Chodziło, że RnG tak poziomował na podporach zamiast na osi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Voku napisał:

Zobacz filmik wyżej.

Dla przykładu system enduro auto steady as101 reklamowany przez naszych sprzedawców jako system poziomowanie przyczepy (bo jest relatywnie tani w porównaniu do tych systemów które to mogą robić) wyciąg z instrukcji obsługi: 

De eigenaar van de caravan is verantwoordelijk voor het juiste gebruik van het systeem. Bewaar deze gebruiksaanwijzing in uw caravan.

Podobnie jak standardowe podpory narożne, system autoSteady może być używany tylko do stabilizacji przyczepy kempingowej. System nie nadaje się do podnoszenia lub „poziomowania” przyczepy kempingowej.

To że jakiś majster zrobił coś na filmie i wrzucił coś do netu nie do końca musi oznaczać że jest to zrobione dobrze. Wardega przyczepił kostium pająka do psa i ludzie myśleli że wielki tarantula biega po Warszawie, Kiki demonstrował przeróbkę butli gazowej i mówił że tak będzie dobrze. Ostatnio w pracy widziałem jak inżynier miernikiem cęgowym mierzył ile prądu pobiera komputer z sieci zakładając je na przewód zasilający 1 fazowy (L N PE) wpięty do sieci. 

Może na tym filmie i jest faktycznie system 505FL może to robić ale nie znalazłem na stronie producenta instrukcji do tego systemu, nie wiadomo czy wymienia się podpory i wzmacnia podłogę czy tylko same śruby są wymieniane jak w as101. Producent coś wstydzi się tego sprzętu i nie chce za dużo ujawniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem, znalazłem instrukcje na holenderskiej wersji strony. Sam 505FL nie ma możliwości stabilizacji przyczepy, aby to było możliwe trzeba dodatkowo dokupić system AutoSteady. I teraz producent w instrukcji 505FL podaje że jak kupimy oba systemy to można sterować 1 pilotem i system 505FL ustawi przyczepę przód-tył łapami, ale za to już w instrukcji obsługi AutoSteady podaje że podpory do tego nie służą..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, W210 napisał:

Tylko nie zwrociłeś uwagi na jakie lawety patrzyleś z kółkiem  na jednej części ramy. Ot.... nie chce mi się pouczac mądrzejszych ode mnie więc tyle mialem do powiedzeniaa jeżdżę troszkę z "platformami" i co nie co widziałęm. Poziomujcie sobie przyczepę jak uważacie wszak to są wasze pieniądze:)  MOżesz wierzyć bądź nie ale  np. lawety  Humbaur typ.200 którą sam ciągam od kilku lat potrafi ładnie się poddać wciągajac auto 1500kg, a takich jest wiele:) Zresztą w lawetach w sumie to mało widziałem żeby kółko było fabrycznie z boku i raczej pewne że  sporo takich jeździ bo kółko boczne kosztuje 100zł a kółko centralne 900zl i zespół najazdowy ma tam właśnie odpowiednie śrby pod centralne. ALe ja się nie znam:)

Pooglądałem sobie właśnie lawety (nowe) w internetach i nie widzę żadnej zasady, a wręcz chyba nawet częściej jest odwrotnie jak piszesz, czyli kółko mocowane nie centralnie, tylko z boku.

Może powinienem przeglądać na jakichś zagranicznych stronach...?

Gdzieś wcześniej też pisałeś o dynamice podczas wciągania samochodu. To zakładam że masz jakąś "super fast" wciągarkę i wciąga samochód z prędkością 5m/s. Przy standardowym wciąganiu raczej mówił bym o siłach statycznych.

Kolejna sprawa to raczej wciągasz auto na zaczepionej lawecie, bo inaczej to może się okazać że nie laweta wciąga auto, tylko auto wciąga lawetę pod siebie. Więc jednak na początku zaczep próbuję się unieść w górę a dopiero pod koniec jest dociążony w dół, ale i tak to zaczep i hak bierze na siebie obciążenie. Nie rozumiem po co tutaj mieszać do tego kółko.

A w ogóle to wszystko jest poza tematem bo chodzi o poziomowanie przyczepy kempingowej a nie załadunek lawety. Nazewnictwo kółka tutaj niewiele zmieni. i cała dyskusja że podpory tylko się rozstawia jak już mamy poziom, a poziomuje najazdami pod koła oraz kółkiem przy zaczepie (podporowym, manewrowym, jezdnym lub nawet wszystkimi na raz). Sam do niedawna nie mogłem tego pojąć, ale tak się robi. A jak ktoś nie wierzy to może podnosić na podporach. Tak też się da... Pytanie tylko czego bardziej szkoda: kółka, czy konstrukcji przyczepy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

Pytanie tylko czego bardziej szkoda: kółka, czy konstrukcji przyczepy.

Na forum był już temat - przyczepa hobby podniesiona na podporach i pozostawiona, eksploatowana normalnie. Potem zdziwienie dlaczego zrobiła się dodatkowa wentylacja w narożniku.....

Kółko na lawecie może przenosić obciążenie gdy np. chcesz odpiąć załadowaną lawetę od holownika. Tak czy siak jak podczas takiej operacji gnie się koło czy ramę wykręca to ja już nie wnikam dalej jakie obciążenie jest na haku. Mój teść ostatnio wywalił oczy jak zobaczył że wagę ustawiam pod zaczepem i sprawdzam ile tam jest przed podłączeniem cepy do auta i mówi mi "po co te ceregiele, przecie to nie ma sensu" sam jeździ zestawami po 40t. Zmieniłby zdanie gdyby musiał 1 osiowy źle załadowany kemping ciągnąć. 

Tutaj temat:  

 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Pooglądałem sobie właśnie lawety (nowe) w internetach i nie widzę żadnej zasady, a wręcz chyba nawet częściej jest odwrotnie jak piszesz, czyli kółko mocowane nie centralnie, tylko z boku.

Może powinienem przeglądać na jakichś zagranicznych stronach...?

Gdzieś wcześniej też pisałeś o dynamice podczas wciągania samochodu. To zakładam że masz jakąś "super fast" wciągarkę i wciąga samochód z prędkością 5m/s. Przy standardowym wciąganiu raczej mówił bym o siłach statycznych.

Kolejna sprawa to raczej wciągasz auto na zaczepionej lawecie, bo inaczej to może się okazać że nie laweta wciąga auto, tylko auto wciąga lawetę pod siebie. Więc jednak na początku zaczep próbuję się unieść w górę a dopiero pod koniec jest dociążony w dół, ale i tak to zaczep i hak bierze na siebie obciążenie. Nie rozumiem po co tutaj mieszać do tego kółko.

A w ogóle to wszystko jest poza tematem bo chodzi o poziomowanie przyczepy kempingowej a nie załadunek lawety. Nazewnictwo kółka tutaj niewiele zmieni. i cała dyskusja że podpory tylko się rozstawia jak już mamy poziom, a poziomuje najazdami pod koła oraz kółkiem przy zaczepie (podporowym, manewrowym, jezdnym lub nawet wszystkimi na raz). Sam do niedawna nie mogłem tego pojąć, ale tak się robi. A jak ktoś nie wierzy to może podnosić na podporach. Tak też się da... Pytanie tylko czego bardziej szkoda: kółka, czy konstrukcji przyczepy.

 

 

Uruchomił się fizyk i astronom... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.