Skocz do zawartości

automatyczne podnoszenie lap


bikers

Rekomendowane odpowiedzi

Film pokazuje opuszczenie podpór czy można ustawić cepkę?

Budka odrobinkę się unosi, to wystarczy dla jej stabilizacji.

.

Edit:

Witus, razem pisaliśmy :)

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Budka odrobinkę się unosi, to wystarczy dla jej stabilizacji.

 Właśnie rzecz w tym ,że ma się nie unosić. łapy mają tylko dotknąć ziemi (ew. przy miękkim podłożu trochę można je poprawić jak trochę wszystko siądzie) . Budka się na łapach podnosi średnio, za to narożniki budki (przekaszając konstrukcję) już niestety dużo lepiej;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a dodatkową zaletą wkrętarki jest sprzęgło ! nie wiem czy ją będę zabierał bo pewnie nie będzie mi się chciało wozić ładowarki do akumulatora ale w ogródku pewnie się przyda :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Właśnie rzecz w tym ,że ma się nie unosić. łapy mają tylko dotknąć ziemi

...

Wg mnie tak jak na filmie jest wystarczająco akurat. Narożniki też nie są z waty bo przecież ciężar nacisku  np. śpiących z tyłu ludzi też jakoś przenoszą.

Każdy ma swoje teorie na ten temat.

Ja stosowałem lekkie uniesienie, ale dosłownie lekkie.

.

Teraz inny pomysł:

Silnik od wycieraczki (z przekładnią ślimakową) + przekładnia łańcuchowa tak jak w rowerze tylko w wersji mikro oraz pstryczek guziczek przy każdej stopce :)

Zasilanie z instalacji lub aku pokładowego.

Fakt że 4 takie mechanizmy to większy ciężar, ale za to wkrętarka nie wala się po budzie.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik od wycieraczki (z przekładnią ślimakową) + przekładnia łańcuchowa tak jak w rowerze tylko w wersji mikro oraz pstryczek guziczek przy każdej stopce  :)

Zasilanie z instalacji lub aku pokładowego.

Fakt że 4 takie mechanizmy to większy ciężar, ale za to wkrętarka nie wala się po budzie.

 

Naprawiałem kampera co miał tak zrobione. Nie było żadnej przekładni, sam silniczek bezpośrednio był podłączony pod podporę. One mają w sobie przekładnię. Niestety nie odpalałem tego i nie wiem jak działa.

Ja ostatnio oglądałem lewarek elektryczny w Juli. Zastanawiam się czy tego nie zastosować. Dał bym po jednej sztuce przy osi, do tego jakiś żyro. Poziomowało by na boki, przód tył ręcznie by trzeba był kołem manewrowym. No i by nie wyeliminowało rozstawiania podpór :pupa:  Jedyne pocieszenie to że wtedy nie bawię się z klinami.

Można by tymi lewarkami wyeliminować łapy. Ja nawet o tym nie myślę. Cena i waga skutecznie mnie przekonuje do ręcznego kręcenia. Cztery lewarki to 1200zł + sterowanie i robota :czerwona:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynalazki istnieją, ktoś na ochotnika musi przetestować ! http://www.allcamp.pl/system-poziomowania-przyczepy-autosteady-p-1741.html

 

Speedy się chyba nie podejmie bo algorytm może wykorzystywać zbyt duże siły do 'poziomowania' ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post z 2008 :) chciałem wkrętarką opuszczać podpory, w poprzedniej przyczepie się nie dało. Dzisiaj niespodzianka, da się ...

 

Bo teraz masz Knausa a nie coś tam :hehe:

 

Witus , gdybyś jednak chciał z tą wkrętarką jezdzić na wakację i uzywać jej do tych celów to mam dla Ciebie kolejny gadzet .Przednie łapy budki przeważnie są głebiej zamocowane od  tych z tyłu i mozna było kupić dodatkowe przedłużki abyś nie musiał używać tak jak na filmie  długiego klucza w tej wkrętarce  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witus , gdybyś jednak chciał z tą wkrętarką jezdzić na wakację i uzywać jej do tych celów to mam dla Ciebie kolejny gadzet .Przednie łapy budki przeważnie są głebiej zamocowane od  tych z tyłu i mozna było kupić dodatkowe przedłużki abyś nie musiał używać tak jak na filmie  długiego klucza w tej wkrętarce  .

 

 

Klucz jeździ ze mną od 2008 :) w skrzynce, nie muszę go skracać :) ... koniec z automatami muszę się trochę poruszać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruch jest oczywiście "zdrowy" :yay: , ale to kręcenie korbą lub nawet wkrętarką przy mocno zgiętym kręgosłupie, to chyba już nie za bardzo :]

 

Wrócę jeszcze na moment do poziomowania.

Zapominamy często o jednym: głównym elementem nośnym dla całej przyczepy (łącznie z jej zawartością) jest podłoga. Fakt, że wspiera się na ramie, ale to podłoga stanowi główny element konstrukcyjny.
Jeśli nie jest przegnita lub w inny sposób osłabiona, to dobrze spełnia swoją rolę. Nawet gdy przyczepa waży 2000 kg., to gdyby nawet założyć, że unosimy koła, wypadnie tylko ok. 500 kg. na podporę.
Od razu zaznaczam: możliwe jest poziomowanie przyczep w taki sposób (przy pomocy elektrycznych podpór), ale tylko dostosowaną do tego.
Dodam też, ze opuszczanie podpór nie może być zbyt szybkie, ponieważ stracimy możliwość precyzyjnego ich oparcia, a zatem i poziomowania.
Do opisanej wcześniej konstrukcji, zamiast wyłączników krańcowych można z powodzeniem zastosować układy elektroniczne wyłączające napędy w chwili "przeciążenia".

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.