Skocz do zawartości

automatyczne podnoszenie lap


bikers

Rekomendowane odpowiedzi

Kristofer, piszesz "zamiast wyłączników krańcowych można z powodzeniem zastosować układy elektroniczne wyłączające napędy w chwili "przeciążenia"" , czy mógłbyś zalinkować taki układ ( w znośnej cenie). Ja znalazłem coś takiego

http://www.jadan.com.pl/katalog/pdf/przekazniki_kontrolne_-_przekaznik_kontroli_pradu.pdf

http://www.lovatoelectric.pl/katalog_pliki/Katalog_2012_2013/17.%20Przekazniki%20nadzorcze.pdf

tylko nie mam pojęcia czy o takie ustrojstwa chodzi dla 12V zresztą koszt takiego przekaźnika to 400zł

Podobnie jak Ty również uważam iż lepszym rozwiązaniem byłoby zamiast wyłącznika krańcowego wyłącznik przeciążeniowy. Umożliwiłoby to opuszczanie podpory tak długo aż płynący prąd osiągnąłby zakładaną wartość która w gruncie rzeczy jest funkcją siły "podnoszącej róg przyczepy" Podobnie wyłącznik przeciążeniowy mógłby wyłączać podnoszenie podpory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

w mojej LMC jest jakiś inny skok gwintu i trzeba dużo więcej zrobić obrotów do pełnego wysunięcia się nóżek niż np. u kolegi w Hobby

 

tylko wkrętarka i zrobiony klucz z prętem ok 80 cm

 

na ręczne kręcenie szkoda czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer, piszesz "zamiast wyłączników krańcowych można z powodzeniem zastosować układy elektroniczne wyłączające napędy w chwili "przeciążenia"" , czy mógłbyś zalinkować taki układ ( w znośnej cenie). Ja znalazłem coś takiego

http://www.jadan.com.pl/katalog/pdf/przekazniki_kontrolne_-_przekaznik_kontroli_pradu.pdf

http://www.lovatoelectric.pl/katalog_pliki/Katalog_2012_2013/17.%20Przekazniki%20nadzorcze.pdf

tylko nie mam pojęcia czy o takie ustrojstwa chodzi dla 12V zresztą koszt takiego przekaźnika to 400zł

Podobnie jak Ty również uważam iż lepszym rozwiązaniem byłoby zamiast wyłącznika krańcowego wyłącznik przeciążeniowy. Umożliwiłoby to opuszczanie podpory tak długo aż płynący prąd osiągnąłby zakładaną wartość która w gruncie rzeczy jest funkcją siły "podnoszącej róg przyczepy" Podobnie wyłącznik przeciążeniowy mógłby wyłączać podnoszenie podpory.

 

Nie znam jakichś gotowych przykładów, a te z linków nie wydają mi się odpowiednie dla 12 V silników.

Najlepszym wyjściem byłoby zaprojektowanie układu pod kątem własnych potrzeb oraz posiadanych urządzeń, silników i algorytmu zadań. Nie bez powodu gotowa centralka, która realizuje te funkcje, kosztuje ponad 2 tys. zł. :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer, piszesz "zamiast wyłączników krańcowych można z powodzeniem zastosować układy elektroniczne wyłączające napędy w chwili "przeciążenia"" , czy mógłbyś zalinkować taki układ ( w znośnej cenie). Ja znalazłem coś takiego

http://www.jadan.com.pl/katalog/pdf/przekazniki_kontrolne_-_przekaznik_kontroli_pradu.pdf

http://www.lovatoelectric.pl/katalog_pliki/Katalog_2012_2013/17.%20Przekazniki%20nadzorcze.pdf

tylko nie mam pojęcia czy o takie ustrojstwa chodzi dla 12V zresztą koszt takiego przekaźnika to 400zł

Podobnie jak Ty również uważam iż lepszym rozwiązaniem byłoby zamiast wyłącznika krańcowego wyłącznik przeciążeniowy. Umożliwiłoby to opuszczanie podpory tak długo aż płynący prąd osiągnąłby zakładaną wartość która w gruncie rzeczy jest funkcją siły "podnoszącej róg przyczepy" Podobnie wyłącznik przeciążeniowy mógłby wyłączać podnoszenie podpory.

Takie układy są w motoryzacji szeroko stosowane np. w eletrycznie wysuwanych antenach, w podośnikach szyb. Są lepsze od wyłączników krańcowych bo zareagują również na duży opór w środku zakresu działania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zamiast drogich układów trzeba będzie rzeźbić. Tak jak tutaj

http://124coupe.pl/forum/viewtopic.php?id=9363

kontaktron plus cewka z przewodu prądowego dla sterowania przekaźnikiem. Problem może być jedynie z takim doborem kształtu cewki aby układ rozłączać przy 20-30A.

post-1895-0-16078600-1397840970_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tania wkrętarko-wiertarka z akumulatorem jonowo-litowym ("pomarańczowy" Comparator, 18V, 1300mAh, Biedronka) plus odpowiednia "przedłużka". Niczego więcej nie potrzeba. Sprzęgło ustawiam na tyle, by nie podnosiło zanadto przyczepy. Siła tej wkrętarki jest tak duża, że przy wyłączonym sprzęgle podnosi przyczepę stanowczo za wysoko. Jedno naładowanie akumulatora wystarcza na cały sezon (8-12 "postawień" przyczepy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechęc do wysiłku fizycznego, brzuchy rosną, kręgosłupy wiotczeją. NFZ i lekarze zacierają ręce.

Zatem sięgamy po wynalazki, wkrętarki. Ale to trzeba kupić, tak jak i odpowiedni klucz. To paręnaście sześciopaków browaru :hmm:

A nie taniej będzie - tak myślę - złapać na kempingu frajera, który za browar pokręci korbą i będzie dumny, że pokazał żółtodziobowi co i jak :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.