Skocz do zawartości

Jaki Samochód do holowania przyczepy campingowej?


maciek9190

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, mundek28 napisał:

Koledzy czy możecie rozwinąć temat eCVT w hybrydach bo to faktycznie cudowna przekładnia.Które hybrydy z tych spotykanych na naszym rynku je mają?

e-CVT to Lexus i Toyota 

15 godzin temu, do0h napisał:

outlander phev itp itd

Outlander chyba wogóle nie ma skrzyni  a innych marek z e-CVT nie znam. 

13 godzin temu, mundek28 napisał:

jakie sprzęgła są montowane w tych skrzyniach?/ hydrokinetyczne czy mokre wielotarczowe/

Tam nie ma sprzęgła 

Hybryda Toyota RAV4/Lexus Nx czy RX to niesamowita prostota konstrukcji:

Naped 4x4 bez wału 

Brak sprzęgła, dwumasy 

Brak osprzętu typu paski napędowe

16 godzin temu, mundek28 napisał:

eCVT w hybrydach bo to faktycznie cudowna przekładnia

Też tak sądzę i dkatego temat drążę :)

Jak na razie to najlepszy filmik jaki znalazłem :

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego filipert, film doskonale wyjaśnia zasadę działania tej skrzyni może z wyjątkiem obrazowego pokazania roli silniczka elektrycznego MG1 w zwiększaniu i zmniejszaniu prędkości obrotowej już na wyjściu ze skrzyni na koła.Co do pytania o sprzęgło to zasugerowałem się klasycznymi skrzyniami CVT ale przecież eCVT to zupełnie coś innego, Toyota naprawdę wprowadziła coś zupełnie nowego. Do ciągnięcia przyczep to najlepszy system przeniesienia napędu na dzień dzisiejszy.Tylko RAV 4 nie grzeszy urodą ale Lexus już jest sliczniutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W ogóle ciekawa sprawa z tym napędem hybrydowym Toyoty. Patrząc na taką RAv4 Hybrid w wersji 4x4 to AWD to polega na tym, że na tylnej osi jest zupełnie niezależny silniczek elektryczny o mocy bodajże 54 KM, który w razie W napędza tylną oś - nia ma zatem żadnego fizycznego połączenia obu napędów, są całkowicie niezależne, co może sugerować duże opóźnienie w działaniu, choć ponoć tryb "trail" ma to likwidaować, choć nie znam zasady jego działania (nie wiem, czy to nie jest też właśnie tryb do ciągnięcia cepki).

Co ciekawe - ten dodatkowy silniczek na tylnej osi ma pewną magiczną właściwość. Mianowicie za dołożenie 10 tys. zł do tej opcji dostajemy ponad dwukrotne zwiększenie masy przyczepy - z 800 kg w wersji FWD do 1650 w wersji AWD. Wygląda więc na to, że to 4x4 to ukłon nie w kierunku "ofrołdowców", a w kierunku karawaningowców...

Bardzo jestem ciekaw wrażeń praktycznych - czy ktoś z Was, Waszych znajomych ma, albo ma mieć taką RAV4 Hybrid AWD do holowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze ciekawe dla mnie - tzn. dla mojej cepki - RAV4 w wersji Hybrid i AWD sparowana na towcarze z moją cepką (DMC 1200, co PRAWIE pokrywa się z masą rzeczywistą gotowej do jazdy:-) ma w każdej kategorii 5 gwiazdek (poza 4 za nacisk na hak, gdzie zalecany pokrywa się z dopuszczalnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
22 minuty temu, szajba202 napisał:

Czy mazda 5 2005 r 2.0 benzyna mogę ciągnąć przyczepę.moze inaczej czy da radę ciągnąć przyczepę 

Nawet Fiat 126P może ciągnąć przyczepę... Nawet da radę...

 

11 minut temu, Commander napisał:

Tak . Homologacja pojazdu i przepisy na to pozwalają....

Jest jeden warunek - hak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mazda 5 2005 r 2.0 benzyna mogę ciągnąć przyczepę.moze inaczej czy da radę ciągnąć przyczepę 

Ja ciągałem Mazdą 6 GH ale 2.5 litra, przyczepa 1300. Było Ok, w górach dość ciężko, trzeba było trzymać na orbitach ale CRO, IT, Austrie objezdzilem. Moim zdaniem do 2.0 max przyczepa 1000kg.

Plusem Mazdy jest bezawaryjność, mam ja szósty rok i zero awarii.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, borek6 napisał:


Ja ciągałem Mazdą 6 GH ale 2.5 litra, przyczepa 1300. Było Ok, w górach dość ciężko, trzeba było trzymać na orbitach ale CRO, IT, Austrie objezdzilem. Moim zdaniem do 2.0 max przyczepa 1000kg.

Mam 2.0, 180 km, przyczepa 1700 kg i chodzi bez problemu. Alpy i Dolomity, nie mowiac o Chorwacji. Wczesniej 2.0 i 160 km- równiez dawalo rade. Ostatecznie, przy starcie pod gore, program Sport i wio...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 23.02.2018 o 11:14, maciek9190 napisał(a):

Witam,
Proszę o poradę za jakim samochodem się rozglądać aby pociągnąć przyczepę campingową o DMC 1200 (masa własna poniżej 1000 kg).

Przyczepa będzie ciągnięta raz w roku do Włoch w rejon Wenecji, także trzeba będzie autostradą przez Alpy przyjechać.

Ale pytam głównie o to czy takie samochody jak:
Chevrolet Cruze/ Opel Astra 1.4 Turbo (benzyna) 140 km (masa własna 1319 kg, DMC 1832, maks masa przyczepy z hamulcami 1200 kg),
Renault Laguna 2.0 benzyna 140 km (masa własna 1369 kg, DMC 1919, maks masa przyczepy z hamulcami 1300 kg),
i Tego typu podobne samochody dadzą radę realnie pociągnąć taką przyczepę.
(Bo na papierze wszystkie mogą o takiej masie przyczepę holować).

Na co dzień nie potrzebuję dużego samochodu typu SUV, Terenowy.
Także proszę o odpowiedź czy tego typu pojazdy jest sens kupować pod przyczepę, czy zdecydowanie nie i lepiej szukać czegoś większego.

Z góry dziękuję za poradę.

Zapytam jakiego wyboru dokonałeś i jakie wrażenia? Ja właśnie stoję przed podobnym dylematem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.