Skocz do zawartości

A może Hobby?


kuba

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie od hobbitek w wieku mojej babci niemalże: czy podłoga w Waszych bakistach jest na "styk" dookoła, czy macie prześwit między nią, a przednią ścianą przyczepy? Domyślam się, że jeżeli ma być ta szpara to tylko po to, aby dała możliwość na pracę ewentualną. Może się mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cod do oponek, założyłem węższe 155/80/13 c i one tak mają , ze wyglądają jak na kapciu, ale opona C pracuje i spokojne wytrzyma, a amortyzacja przez większy profil jest OK.

Tylko, że oponki C musisz pompować wyższym ciśnieniem. Zobacz jakie masz max wytłoczone na boku opony. Stawiałbym, że powinieneś dociągnąć do 3,5-4atm.

 

kuba, zobacz czy u Ciebie też nie są przypadkowo w typie C. Możesz mieć na nadkolu naklejkę dla zwykłej opony, a ktoś podmienił już na typ C i trzeba je dopierdzieć mocniej...

 

I dodatkowo jeszcze sprostuję, to co prostowałem w innym wątku. GT Radial nie jest firmą indyjską ani indiańską ani jak tu ktoś wspomniał koreańską, tylko indonezyjską. I to taka średnia półka azjatycka, słabsze niż Hankooki czy Nexeny, ale lepsze niż cały gros opon chińskich typu LingLong, GoodRide itp. IMHO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

 

korzystając z tego, że temat dotyczy hobby, zapytam: może ktoś z Was posiada DWIE szczęki PEITZ/BPW 230 x 40, nowe lub nawet zdemontowane, najlepiej ze sprężynkami. Są mi potrzebne dwie sztuki i chętnie odkupię. 

Edytowane przez cityflipper (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moje toto dzieło, dla żonki filmik coby widziała, że już jasno w czepce. Nakręcone po doposażeniu w ledy. Co do opon C, to totalne herezje piszecie. Ciśnienie nie ma nic wspólnego z oponami, a jedynie z wagą przyczepy i profilem opony. Opona pracuje powierzchnia boczną i ma amortyzować, a zbyt duże ciśnienie powoduje wybrzuszenie centralnej części bieżnika, a co za tym idzie , zmniejszenie powierzchni styku opony z nawierzchnią. Opony C wzmacniane są głównie na boku, celem wytrzymania mocniejszej pracy ścian opony. Innymi słowy mają być wybrzuszone lekko na bokach, a ciśnienie takie jak zaleca producent przyczepy.

 

U mnie szczeliny są jak najbardziej, a decha sucha i twarda.

Edytowane przez PiotrMig (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje toto dzieło, dla żonki filmik coby widziała, że już jasno w czepce. Nakręcone po doposażeniu w ledy. Co do opon C, to totalne herezje piszecie. Ciśnienie nie ma nic wspólnego z oponami, a jedynie z wagą przyczepy i profilem opony. Opona pracuje powierzchnia boczną i ma amortyzować, a zbyt duże ciśnienie powoduje wybrzuszenie centralnej części bieżnika, a co za tym idzie , zmniejszenie powierzchni styku opony z nawierzchnią. Opony C wzmacniane są głównie na boku, celem wytrzymania mocniejszej pracy ścian opony. Innymi słowy mają być wybrzuszone lekko na bokach, a ciśnienie takie jak zaleca producent przyczepy.

Poczytaj specyfikacje opon. Opony z C muszą mieć wyższe ciśnienie niż zwykłe. Zostały stworzone do przenoszenia większych obciążeń więc i muszą mieć inne ciśnienie. Zobacz jak np. jest w samochodach. Jedziesz solo, to sugerowane jest np. 2,1bar. Jedziesz z kompletem, bądź zamierzasz podróżować z dużymi prędkościami? Producent sugeruje ciśnienie 2,8. Mocniejszy docisk do jezdni i małe ciśnienie spowoduje  nierównomierne zużycie opon, o którym wspomniałeś.

 

Ciśnienie we wzmiacnianych oponach powinno się dobrać względem DMC przczepy a nośnością opony. Widełki pompowania znajdziesz w specyfikacji ogumienia i często na tabliczkach w przyczepie. 

 

Podsumowując - ciśnienie ma znaczenie. I w aucie i w przyczepie.

 

ekAr napisał w żarcie o tych 10bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

",,,,, a ciśnienie takie jak zaleca producent przyczepy."

 

Przepraszam ale to bzdura. Jeśli są to już kolejne opony to powinny być dobrane wg indeksu nośności opony do DMC przyczepy.

Jeśli już jest decyzja co będzie założone to na oponie jest napisane jak przysłowiowo krowie na rowie.

A producent nie wróżka - nie wie kto za 20-cia lat w Polsce jakie opony założy/zamieni.

 

Jeśli jest opona C-wzmacniana a na nalepce na błotniku (najczęściej) w oryginale 2,5 to co ma jedno z drugim ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.