Skocz do zawartości

A może Hobby?


kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko, że oponki C musisz pompować wyższym ciśnieniem. Zobacz jakie masz max wytłoczone na boku opony. Stawiałbym, że powinieneś dociągnąć do 3,5-4atm.

 

kuba, zobacz czy u Ciebie też nie są przypadkowo w typie C. Możesz mieć na nadkolu naklejkę dla zwykłej opony, a ktoś podmienił już na typ C i trzeba je dopierdzieć mocniej...

 

I dodatkowo jeszcze sprostuję, to co prostowałem w innym wątku. GT Radial nie jest firmą indyjską ani indiańską ani jak tu ktoś wspomniał koreańską, tylko indonezyjską. I to taka średnia półka azjatycka, słabsze niż Hankooki czy Nexeny, ale lepsze niż cały gros opon chińskich typu LingLong, GoodRide itp. IMHO.

Opony pompujesz w zależności od obciążenia , a nie do max. wytrzymałości. Fizyka chłopie - ciśnienie odpowiada za możliwość obciążenia opon i nie ma nic wspólnego z typem. Ponadto opona o indeksie 91 ma nośność ok. 650 kg,  a przyczepa DMC 1000, więc z założenia producent przewidział 165/13 C pełny profil i ciśnienie 2,5. Po dopompowaniu nie obciążonej maksymalnie opony otrzymujesz balon na bieżniku. Przyczepa lżej sie prowadzi , ale tracimy opory boczne zapewniające stabilność w zakrętach. Na oko pompowanie opon to można w rolniczej zrobić. Tabela - im większa szerokość tym przy tym samym obciążeniu większe cisnienie i odwrotnie. Analogicznie sprawy się mają w poduszkach zawieszenia , poduszka ma pracować a nie być twarda jak kamień, opona również pracuje bocznym profilem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli jest opona C-wzmacniana a na nalepce na błotniku (najczęściej) w oryginale 2,5 to co ma jedno z drugim ???

Tylko tyle, że jeżeli standardowo założone były opony osobowe i tego tyczy naklejka, to zakładając opony C powinieneś skorygować ciśnienie i dać wyższe, zgodnie ze specyfikacją producenta, a jeżeli takowej nie posiadasz, to zgodnie ze specyfikacją na oponie.

 

PiotrMig, czy coś Ci to rozjaśni:

post-19568-0-01446200-1460137710_thumb.jpg

Fizyka, fizyką a opony swoje... ;)

 

Jarosław69, a jakby była naklejka dla C i założyłbyś zamiennik osobowy? Mogłoby się narobić! :bzik:

Edytowane przez ekAr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holownik kupiony.

Teraz trzeba założyć LPG, hak i można wrócić do przyczepki.

Muszę zdobyć "balkonik" do drzwi lodówki, bo zauważyłem że go... nie mam.

Poza tym, ostatnie deszcze pozytywnie zweryfikowały szczelność konstrukcji - jest sucho.

Dziś zdejmuję pokrowce poduszek do prania, jeden muszę lekko pocerować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu ciśnienia, opona dla max 650kg - ciśnienie max 450kPa ( dane z mojej oponki 155/13 C), masa własna mojej cepki ok.700 + lekki ładunek , co daje cirka 850kg,  na kółko 475kg. 650/450=1,44.

475/1,44=329 kPa. 

Myślę, że taki sposób liczenia ciśnienia zadowoli i oponkę i cepkę.

Na pusto 2, 8 do 3.0 Bara :skromny: , a na naklejce 2,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu ciśnienia, opona dla max 650kg - ciśnienie max 450kPa ( dane z mojej oponki 155/13 C), masa własna mojej cepki ok.700 + lekki ładunek , co daje cirka 850kg, na kółko 475kg. 650/450=1,44.

475/1,44=329 kPa.

Myślę, że taki sposób liczenia ciśnienia zadowoli i oponkę i cepkę.

Na pusto 2, 8 do 3.0 Bara :skromny: , a na naklejce 2,5

Z 850 na kółko wychodzi 425 a nie 475.

425:1.44= 295

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd posiadasz taką wiedzę, że masa i ciśnienie ma zależność liniową w całym zakresie? Czy np. sama opona nie przenosi żadnych obciążeń? Przecież tutaj sam zwróciłeś na to uwagę

 

 opona również pracuje bocznym profilem. 

 

Jak to jest z pozycjami 1 do 4 (mój post 62, pozycje liczymy w pionie) na naklejce i twierdzeniem

 

Tabela - im większa szerokość tym przy tym samym obciążeniu większe cisnienie i odwrotnie.  

 

oraz pozycjami 4 do 6 i opinią

 

Fizyka chłopie - ciśnienie odpowiada za możliwość obciążenia opon i nie ma nic wspólnego z typem.  

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.