Skocz do zawartości

Olej silnikowy


Commander

Rekomendowane odpowiedzi

Ma być 5w30? A nie 5w20??? U mnie na korku i we wszystkich instrukcjach stoi że lać 5w20. Jednakże, tak jak napisałem wcześniej leje GM 5w30 i wszystko póki co gra.

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ma być 5w30? A nie 5w20??? U mnie na korku i we wszystkich instrukcjach stoi że lać 5w20. Jednakże, tak jak napisałem wcześniej leje GM 5w30 i wszystko póki co gra.

Pewnie masz rację, nie chciało mi się sprawdzać że to jakieś dziwadło 5W20 :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, nic Ci nie zrobię :P , no dobra Tobie zrobię: piwo postawię dla znajomości jak spotkam :) :).

Dopiero załapałem że Subaru było z ASB a o Nissanie pisałeś o oleju w skrzyni a nie w silniku.

 

Koledzy, nie mylmy specyfikacji oleju/klasy np. VW 500.1 z kladą lepkości np. 5W30 ( ta "5" okteśla lepkość oleju w niskiej temperaturze oraz "30" jego gęstość w temperaturze 100°C o ile dobrze pamiętam te 100°C).

Owszem, w pewnym stopniu klasa i specyfikacja są powiązane a nie zawsze.

Z pamięci to:

- 5W olej dla temp. do -10°C

- 10W olej dla temp. do - 15°C

- 15W dla temp. do -20°C

I tak dalej.

Natomiast ta "30", "40", itd ozacza że olej z wyższą liczbą pozostaje gęstrzy w temp. 100°C (wartości temp. jestem prawie ale nie do końca pewien). Ta wartość jest dla wszystkich taka sama i im wyższa tym gęstrzy.

W silnikach mocno obciążanych stosuje się oleje o wyższej wartości po "W" a pierwszą dobiera się do "klimatu użytkowania auta".

To tak w skrócie myślowym.

Aaaa ważne w dziejszym czasie ozaczenie 5W, 10W czy 15W nie ma już związku z podziałem oleju na syntetyki, półsyntetyki i mineralne jak to było za czasów "125p".

 

 

 

Edytowane przez strus251 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik tym musisz lać 5W20 bo Ci się MDS nie załączy, a na 4 garach na pewno spalanie spadłoby o te 15-20%.

Przy 5W30 teoretycznie i praktycznie nic się nie stanie, ale ciągle  pracuje 8 cylindrów. Szkoda moim zdaniem :hmm: .

Ja mam w instrukcji 5W30 i tak zostawiam, a kupiłem w końcu GM. Za 6 litrów zapłaciłem 107 zł :] .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na oleju 5w30 zatarłem silnik po 80 tyś/km w nowym samochodzie niemieckiej marki. ( oczywiście przeglądy zgodnie z zaleceniami, w tym przypadku 25 tyś ).

Jest to olej bardzo rzadki, lekko bieżny. Jego zaletą jest niższe spalanie paliwa, bo są mniejsze opory pracy...tego się dowiedziałem od kierownika serwisu analizując przyczyny awarii. Było to oczywiście jego prywatne zdanie..

W nowym kamerze gdzie producent również zaleca 5w30 natychmiast zmieniłem olej na 5w40.

 

Ale oczywiście o olejach jak i np. o oponach ile użytkowników, tyle zdań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simbus, stwierdzenie, że od oleju zatarł się silnik to tak jakbym stwierdził, że od oleju padło mi radio.

Strzelam, że mialeś VW TSI. Nie raz słyszałem o opiniach serwisu tej marki, że szukają bzdurnych wymówek chcąc zatuszować prawdziwy problem. Jeśli nie trafiłem to cóż...

 

Nie wierzę, by olej był tu sprawcą zatarcia. Prędzej jego rzadka wymiana, nie drożny filtr, problem z pompą... Przejście z 30 na 40 wątpienia by dało namacalne różnice.

 

Pro po filtrów. Pamiętajcie jakiej wielkości były filtry w latach 90 a teraz? Wg mnie to jest element, który powinno się skrupulatniej dobierać niż markę oleju. Powierzchnia filtrujące jest mniejsza, szybciej się zapycha. Warto dbać o dobrej jakości filtry. Z doświadczenia wiem, że tańsze potrafią twardniec i nawet pękać. Niekiedy zwyczajnie się rwały. Z ciekawości otworzcie po wymianie taki filtr. Można się zdziwic co w nich jest.

Dla paru zł nie warto pchać się w dziwne marki. Od pewnego czasu używamy tylko oryginalne Forda. Na nich niespodzianek jeszcze nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelam, że mialeś VW TSI. Nie raz słyszałem o opiniach serwisu tej marki, że szukają bzdurnych wymówek chcąc zatuszować prawdziwy problem. Jeśli nie trafiłem to cóż...

 

Nie wierzę, by olej był tu sprawcą zatarcia. Prędzej jego rzadka wymiana, nie drożny filtr, problem z pompą... 

 

Nie trafiłeś, było to BMW, silnik benzynowy 3.0 oznaczenia N53. 

Wymiany oleju co 25 tyś, olej Castrol..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.