Skocz do zawartości

Linka zabezpieczająca


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

W wątku dotyczącym prawa jazdy forumowicz pisze że na placu egzaminator polecił zakładanie petli na hak... Nic już z tego nie rozumiem :bzik:

 

Sory za OT ale krzy_ co znaczy oznaczenie 10V przy twoim holowniku :look:.

Okazuje się, że wystarczy czytać instrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wituś tylko nie zawsze się je ma. I to jest problem.

Przy hakach wypinanych, automatach masz oczko do którego wpinasz karabinczyk.

 

Przy stałych robisz pętelkę.

 

Właśnie jestem na spacerze i zamiast robić zdjecia oglądam haki. Takie wnioski na szybko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Przy hakach wypinanych, automatach masz oczko do którego wpinasz karabinczyk.

Przy stałych robisz pętelkę.

Właśnie jestem na spacerze i zamiast robić zdjecia oglądam haki. Takie wnioski na szybko ;)

 

Wituś, ale rób zdjęcia hakom. :]  Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest śmieszne do momentu kiedy nie mówiący w żadnym cywilizowanym języku policjant wlepia nam mandat w wysokości połowy średniej krajowej pokazując przy tym coś palcem co jest nie tak :oslabiony:

Tu o nasze bezpieczeństwo chodzi, a nie o policjanta. Nie wiem czy ich linki interesują, ja mam instrukcje w schowku i spięte zgodnie z instrukcją. Instrukcje do innych haków pewnie są do pobrania więc nie ma co gdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku dotyczącym prawa jazdy forumowicz pisze że na placu egzaminator polecił zakładanie petli na hak... Nic już z tego nie rozumiem   :bzik:

 

Sory za OT  ale krzy_ co znaczy oznaczenie 10V przy twoim holowniku :look:.

 

:) To samo co w innych autach np. 8V, 16V, 20V, 24V :) - liczba zaworów. Uprzedzając kolejne pytanie - 5 cylindrów :).

 

 

Przy hakach wypinanych, automatach masz oczko do którego wpinasz karabinczyk.

 

Przy stałych robisz pętelkę.

 

Właśnie jestem na spacerze i zamiast robić zdjecia oglądam haki. Takie wnioski na szybko  ;)

 

Nie do końca słuszne te wnioski - mam hak stały THULE - i mam oczko podobne do tego na zdjęciu dodanym Kristofera. W Vectrze B miałem hak wypinany BOSAL i też miałem oczko, tylko dospawane.

Edytowane przez krzy_ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) To samo co w innych autach np. 8V, 16V, 20V, 24V :) - liczba zaworów. Uprzedzając kolejne pytanie - 5 cylindrów :).

 

 

 

Nie do końca słuszne te wnioski - mam hak stały THULE - i mam oczko podobne do tego na zdjęciu dodanym Kristofera. W Vectrze B miałem hak wypinany BOSAL i też miałem oczko, tylko dospawane.

Sąsiad na campigu ma stały z oczkiem. Czyli robi pentelkę lub wpina karabińczyk, ma wybór, ja przy automacie już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wituś o bezpieczeństwie nawet nie próbuję dyskutować... Sprawdzam zaczep AKS 3 razy i blokuję go bolcem na czas jazdy (o tym też już było).

Hak mam nie od Thula tylko od rzemielśnika i jest on przykręcany. Myślę, że jak trafię na złośliwca to moje argumenty nie wystarczą, jeśli ta linka nie będzie akurat zawiązana w kokardkę obowiazującą w danym regionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wituś o bezpieczeństwie nawet nie próbuję dyskutować... Sprawdzam zaczep AKS 3 razy i blokuję go bolcem na czas jazdy (o tym też już było).

Hak mam nie od Thula tylko od rzemielśnika i jest on przykręcany. Myślę, że jak trafię na złośliwca to moje argumenty nie wystarczą, jeśli ta linka nie będzie akurat zawiązana w kokardkę obowiazującą w danym regionie.

Miej wiarę w ludzi, ja jeszcze nie trafiłem, a wjechałem pod prąd we Francji, grubo za szybko w Niemczech, sfotografowali mnie na Węgrzech na terenie zabudowanym. Zawsze była pomoc ze strony Policji, raz tylko mandat w CRO. Będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze hak wpinany ma oczko. W moim aucie- Mercedes E 124 kombi- hak wpinany, oryginalny, fabrycznie zamontowany... oczka nie ma.

Wiesz kto jest producentem haka ? Zerknąłeś do instrukcji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z tego co pamiętam to na poprzednich Langoszach naszemu forumowiczowi wypieła się przyczepa...

Może zauważy nasze rozważania i opisze co się dokładnie stało i co zadziałało, a co urwało...

 

Tym szczęśliwcem byłem ja i dlatego też napisałem na samym początku o tym prostowaniu się kółka. Po prostu widziałem to na własne oczy. Jechałem wtedy z prędkością ok 20 - 30, bo coś mi nie grało. Kristofer - nawet przy tej prędkości, nie masz szans na reakcję ;) Widzisz przyczepę już skręcającą ;)

 

Co do wypowiedzi w temacie zaczepów, mam wrażenie, że w niektórych momentach lubią co niektórzy się naindyczyć, niekoniecznie mając 100% racji. Jak widziałem wypowiedzi Kristofera, to widziałem w wielu miejscach tekst typu "To jest moja opinia i inni mogą się nie zgadzać". W innym miejscu opinię swoją popiera konkretnymi dokumentami. A więc na czymś się opiera, ktoś inny może opinię przyjąć, a może mieć własną. Dopóki jednak nie znajdzie konkretnego dokumentu - nie może stwierdzić, że Kristofer nie ma racji. Może stwierdzić, że ma inne zdanie, że wydaje mu się inaczej, ale nie, że JEST inaczej. I tłumaczenie się tutaj, że gliniarz w Azerbejdżańskim Kurduplowie Dolnym przyczepi się do czegoś i będzie pokazywał palcem nic nie zmienia! Wspomnijcie sobie temat konwencji wiedeńskiej i czeskiej i niemieckiej policji, które naszych krajan kroiły za brak wyposażenia zgodnego z ichnimi wymaganiami. Do tego powinna być amasada, bądź konsulat - telefon i prowadzimy rozmowę z ich udziałem. Ja na szczęście nie miałem tej przyjemności, ale znajomy mi w tym roku właśnie opowiadał, jak go gliniarz w jakowejś Bośni chciał naciągnąć, a on wyciągnął komórkę i poprosił o chwilę cierpliwości, bo on zadzwoni tylko do ambasady. Gliniarz mu natychmiast oddał papiery i życzył szerokiej drogi! A jak przyjdzie co do czego, to gliniarz będzie chciał się przyczepić - to się przyczepi.

 

Czy mamy linkę zapętlać, czy zaczepiać o specjalny występ? A ja bym proponował po prostu spojrzenie pod własne auto i sprawdzenie - mam miejsce do zaczepienia? Jeśli mam - nie robię pętli i zaczepiam o to miejsce. Sorki Kristofer, ale nawet, jeśli to miejsce jest odpowiednio wielkie do przeciągnięcia linki i zrobienia pętli - odradzam bezwarunkowo! Dlaczego? Bo takie miejsce ma stosunkowo ostre krawędzie, które dość szybko przetrą linkę. Jeśli miejsca do przelecenia linki nie ma - wtedy robimy, jak przedstawiły dokumenty przytoczone przez Kristofera - pętelka na haku, gdzie nie ma ostrych krawędzi i linka się nie przetrze.

 

A teraz zacytuję treść naniesioną na koszulce Fruzi z ostatnich Langoszy: "A rację mam JA!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.