Skocz do zawartości

Nacisk na hak


Filip

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem ile trzeba by naladowac do przyczepy na tyl zeby podrywalo kola samochodu.

Wystarczy jak Ci się zmniejszy nacisk a co za tym idzie przyczepność. I nie musisz wcale za dużo naładować!!

Weź pod uwagę długość ramienia na którym działa siła. Zresztą 50 kg na haku przy stojącej przyczepie nie oznacza 50 kg na haku w czasie jazdy, bo do sił dochodzą momenty - i tym sposobem ze statyki przechodzimy do dynamiki :]

 

O widze ze kolega na fizyce spal... Dlugosc ramienia to nie wszystko, liczy sie jeszcze punkt podparcia, a ten akurat bedzie za blisko sily dzialajacej (tyl przyczepki i graty). Doliczmy jeszcze ciezar tylu samochodu (pi razy oko 500 kg) oraz reakcje amortyzatorow i wyjdzie na to ze aby podrzucalo tyl samochodu trzeba by zapakowac ze trzy tony do przyczepki. A to jak sie domyslamy nie przetrzyma sama przyczepka :D

 

OKI, nie filozofujmy... Przydaly by sie jakies wnioski:

 

1. Pakujemy rzeczy tak aby stosunek masy samochod/przyczepka byl jak najwiekszy

2. Nacisk na hak w okolicach 50 kg.

3. Rzeczy wprzyczepce jak najnizej i jak najblizej osi

 

Na koniec jak juz to spakujemy robimy wieeeeeeeeeeelki BIG SMILE i w droge :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wagę podkładasz pod zaczep na tej samej wysokości jak jest hak w samochodzie możesz trochę niżej bo auto będzie załadowane.

Pozdrawiam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"... I co za pomysly zeby kola ocieraly o nadkola??? Przeciez wtedy mozna sobie uszkodzic zawieszenie. "

 

Witaj Prusiak, cóż wyraziłem się może nieprecyzyjnie, ale chodziło mi o to, że zawsze jest lepiej mieć kilka kg więcej na haku niż za mało. Co do tego ocierania to rzecz jasna nie chodziło mi o ocieranie kół o metalowe części nadkoli, ale o plastikowe wkładki w nadkolach. Ze zdjęć jakie zamieściłeś na forum wnioskuję, że Twój holownik to Toyota Avensis (chyba, że się mylę?) ja jeżdzę fiatem punto. Różnica?? Wierz mi duża, a co napewno zauważyłeś, że tylne koła Punto II są lekko schowane w nadkolach i... prześwit pomiędzy kołem a wkładką plasikową w nadkolu zostaje niewielki. Wystarczy, że na tył posadzisz dwie dorosłe osoby a na wybojach koła potrafią ocierać o owe wkładki. Jadąc na wakacje te dwie osoby to bagaż w bagażniku + nacisk na hak i masz ten sam efekt - czasem ociera ale nie ma obawy zawieszenie się nie niszczy:) Ty w swoim aucie tego na pewno nie masz, stąd rozumię Twoje oburzenie. W poście opisałem swoje obserwacje nie biorąc pod uwagę tego, że każdy z nas jeździ czym innym. Jeśli coś jeszcze mam wyjaśnić to wal śmiało. Postaram się odpisać . Pogląd swój jednak podtrzymuję, szczególnie jeśli o fiata Punto chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat odpowiem z marszu.

Poprzedni moj samochod to toyota corolla z 98 roku w sedanie. Powiem ci szczerze ze tyl tych sedanow jest naprawde miekki. I dlatego staralem sie nie przeciazac za bardzo nacisku na hak... NIestety i tak po 2 sezonach 'dupa' siedziala tak nisko ze sprezyny kwalifikowaly sie do wymiany.....

 

Powiedzmy sobie szczerze... Trzeba zachowac ZDROWY ROZSADEK !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, zastanawiam sie i nie moge pojac jak zwazyc nacisk na hak... :] jak to sie robi?? :(

Mozna kupic taka wage http://www.movera.com/en/?navID=139&pID=1866&tpl=details&lang=2 lub skorzystac z wagi lazienkowej jak ja do tej pory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widze ze kolega na fizyce spal... Dlugosc ramienia to nie wszystko, liczy sie jeszcze punkt podparcia, a ten akurat bedzie za blisko sily dzialajacej (tyl przyczepki i graty). Doliczmy jeszcze ciezar tylu samochodu (pi razy oko 500 kg) oraz reakcje amortyzatorow i wyjdzie na to ze aby podrzucalo tyl samochodu trzeba by zapakowac ze trzy tony do przyczepki. A to jak sie domyslamy nie przetrzyma sama przyczepka :]

Chyba za bardzo podchodzisz do tego tematu emocjonalnie, albo odebrałeś mój post jako atak na Twoją osobę - nie było to moim zamiarem. Chciałem tylko uświadomić kogoś, kto jeszcze o tym nie wiedział, że jazda z za dużym dodatnim, zerowym jak i ujemnym naciskiem na hak nie należy do bezpiecznych. Ujemny jest zresztą prawnie zabroniony - z czego wynika że jest najgorszy i uwierz że nie chodzi o uniesienie czy podrzucanie tyłu auta, bo jak sam zauważyłeś jest to praktycznie niemożliwe.

Może i przespałem maszyny proste na fizyce w szkole podstawowej, ale później - na zajęciach z dynamiki - przeszedłem niezłą szkołę.

 

1. Pakujemy rzeczy tak aby stosunek masy samochod/przyczepka byl jak najwiekszy

2. Nacisk na hak w okolicach 50 kg.

3. Rzeczy wprzyczepce jak najnizej i jak najblizej osi

 

Na koniec jak juz to spakujemy robimy wieeeeeeeeeeelki BIG SMILE i w droge :(

Z tym się w pełni zgadzam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
zy ktoś korzystał z tego magicznego urządzenia, do którego link dał Marcin T?
Kolejny bajer dla kasiastych, nie możesz sprawdzić organoleptycznie? tzn spróbować podnieść dyszel myślę że różnicę między np 40 a 90kg wyczujesz i ręką. Ale jak kogoś stać to dlaczego nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zastanawiam się nad precyzyjnością takiego urządzenia
A co ty chcesz ważyć???? Toż to nie apteka dokładność nawet do 5kg wystarczy. Przecież jak graty do bagażnika wkładasz to ich nie ważysz czy nie przekroczysz ładowności :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zastanawiam się nad precyzyjnością takiego urządzenia
A co ty chcesz ważyć???? Toż to nie apteka dokładność nawet do 5kg wystarczy. Przecież jak graty do bagażnika wkładasz to ich nie ważysz czy nie przekroczysz ładowności :ok:

 

Jeśli dokładność tego urządzenia wynosiłaby 5kg to super.

Patrząc jednak optycznie na urządzenie mam obawy... stąd też pytanie do tych, którzy je posiadają:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.