Skocz do zawartości

Nacisk na hak


Filip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dziś zwarzyłem wagą domową nacisk na hak i wyszło mi 69kg a trochę bliżej hamulca najazdowego aż 76kg!

Pierwszy pomiar był dokładnie na haku więc jest bardziej wiarygodny, ale trochę dużo.

Mam zamontowany na dyszlu rower tandem który waży ok. 30kg, do tego butla gazowa 11kg i akumulator 36ah.

Czy 69 kg to nie za dużo?

Mam stabilizator więc jedni mówią 60 - 75kg

Boję się że jak załaduje Corsę bagażami to strasznie mi siądzie.

Jak myślicie czy nie za duży mam nacisk na hak?

Może macie jakieś metody na zmiejszenie nacisku?

Czy nic nie robić?

Może aku dać na tył?

Czekam na porady

Pozdrawiam :( [/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam !

 

Tomii gdzieś pisał w poradach, żeby było ok. 65 kg,

ja tak zrobiłem i przyczepa jechała idealnie, a nie mam stabilizatora. W bagażniku miałem tak około 50-60 kg bagażu, na tylnych siedzeniach dzieci - razem ok.70 kg.

Specjalnie dociążałem tył przyczepy - krzesełka turystyczne, oraz baniak na wodę 15 litrów w łazience.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dociazanie tylu przyczepy powoduje spore bujanie (nawet dla wyrownania obciazenia). Lepiej jest zdjac ciazaru z przodu i sklanialbym sie do tego zeby rzeczy umieszczac na podlodze i jak najblizej osi.... Ale wiem ze nie zawsze sie tak da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porady :(

Zobaczę jeszcze co zrobić

Pewnie wywalę aku do przyczepy na oś.

Chyba ża dużą butlę 11kg na oś a małą na przód. Zawsze to mniejszy nacisk.

Pozdrawiam

:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Filipie, ja w dotychczasowej karierze karawaningowej nigdy nie sprawdzałem wagą nacisku na hak. Mam bardziej sprawdzoną i za razem prostą metodę: opuszczam koło manewrowe tak, oby zaczep obniżył się na wysokość kuli haka po czym próbuję unieść ręką, chwytając za uchwyt na haku, przyczepę. Jeśli uniąsę oki jeśli nie to przeładowałem :())) Jeśli chodzi o pakowanie przyczepy to ja zawsze staram się rozkładać wszystko co najcięższe w pobliżu osi, a czego nie zmieszczę raczej na przód niż na tył przyczepy. Wierz mi lepiej znosi się jazdę, gdy tylne koła samochodu, pod wpływem nacisku haka na nierównościach ocierają o nadkola, niż gdy cały tył samochodu podrywa Ci do góry - naprawdę głupie uczucie.

Powracając do Twego problemu spróbuj próbnie załadować przyczepę, choćby cegłami :]))) przejedź się za miasto i wtedy sam zobaczysz jakie obciążenie jest optymalne:))) Pozdrawiam Cię i forowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Wierz mi lepiej znosi się jazdę, gdy tylne koła samochodu, pod wpływem nacisku haka na nierównościach ocierają o nadkola, niż gdy cały tył samochodu podrywa Ci do góry - naprawdę głupie uczucie.

 

Nie no, tu juz lekko przesadziles. Nie wiem ile trzeba by naladowac do przyczepy na tyl zeby podrywalo kola samochodu. Jesli juz takby sie dzialo, to winne sa slabe amortyzatory... I co za pomysly zeby kola ocieraly o nadkola??? Przeciez wtedy mozna sobie uszkodzic zawieszenie.

 

Najwazniejszy jest zdrowy rozsadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prawa niczym bujac, ladunek ma byc rozmieszczony prawidlowo i tyle. A przy solidnie zaladowanym bagazniku zbyt duzy nacisk na hak moze powodowac chwilowa utrate nad sterownoscia a to juz jest dramat :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile trzeba by naladowac do przyczepy na tyl zeby podrywalo kola samochodu.

Wystarczy jak Ci się zmniejszy nacisk a co za tym idzie przyczepność. I nie musisz wcale za dużo naładować!!

Weź pod uwagę długość ramienia na którym działa siła. Zresztą 50 kg na haku przy stojącej przyczepie nie oznacza 50 kg na haku w czasie jazdy, bo do sił dochodzą momenty - i tym sposobem ze statyki przechodzimy do dynamiki :( .

 

Wg mnie najlepszym roziwązaniem jest ładowanie najcięższych rzeczy do bagażnika auta, bo czym lepszy stosunek masy auta do masy przyczepy tym lepiej się prowadzi taki zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozgorzał :-) Sam nie mierzyłem nigdy nacisku, ale mogę się wypowiedzieć jak ja pakuje samochód by dobrze się holowało przyczepe. Na dobrą sprawe przyczepy nie pakuję:-) W niej zostaje butla 11kg, aku nad osią, daszek obok butli w kufrze i pościel na łóżku. Całą reszte umieszczam w samochodzie. Na niewiadówce się przekonałem ciągając ją jeszcze peugeotem 205, że im mniej w przyczepie samochód lepiej sie prowadzi i pewniej. Takie mam odczucie do dziś.

Początkowo jak zaczynałem przygode z karawaningiem pakowałem wszystko do kempingu. I faktycznie tył peugeota dziwnie skakał jak był odciążony. I myśle, że napewno lepiej jest mocniej dociążyć hak niż przeładować tył samochodu.

Filip, jeśli będziesz podróżował we 2 to myśle, że nacisk 69kg na hak możesz pozostawić. Ja bym sobie głowy nie zawracał, chyba, że okaże się, że zestaw dziwnie się prowadzi. Samochodu nie przeciążysz bo tył samochodu w bagażach nie przekroczy dopuszczalnej ładowności raczej. Więc i resory nie powinny za mocno zejść w dół. Pokombinuj :] Powodzenia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to potrafię temat zapodać!!! :]:D

Wyjąłem akumulator z luku na butle, ale jak będzie trzeba to włoże go spowrotem. Do przyczepy nic nie wkładam tylko pościel...

Wszystko ładuje za przednie siedzenia. Jedziemy we dwie osoby więc załaduje tył przed tylną oś.Myślę że będzie dobrze.

Jak wyjąłem aku to nacisk na hak wynosi 50kg, bo zmierzyłem dokładnie.

Nie powinno być problemu

Pozdrawiam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładuje za przednie siedzenia. Jedziemy we dwie osoby więc załaduje tył przed tylną oś.

Nie wiem co znaczy "wszystko", ale wożenie różnych przedmiotów mogących "latać" nie należy do rzeczy bezpiecznych.

Może dasz radę coś upchnąć na osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takich przedmiotów które mogłyby latać.

Ciuszki, jedzonko, kosmetyki i sam nie wiem co jeszcze, mam spakowane w większe lub mniejsze torby lub plecaki, które następnie ładnie układam.

Nic mi się niepotrzebnie nie pelęta a jak najwięcej ładnie pakuje za przednie siedzenia czyli tam gdzie normalnie są nogi pasażerów siedzących z tyłu.

Przez to również zmniejszam choć trochę nacisk na tylną oś.

Pozdrawiam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.