Skocz do zawartości

Czy kupilibyście taka przyczepę ?


szablasty

Rekomendowane odpowiedzi

pokaż mi osobówkę w której może wygodnie podróżować 7 osób :look: , chyba, że masz na myśli busa :ee: to wtedy spakowanie się nie stanowi żadnego :yes: problemu

Na przykład VW Sharan. Mój jest z 2002 roku. Jest reż pare innych Vanów, które pozwalają jechać wygodnie 7 osobom. Oczywiście przy założeniu, że bagaże są w .... przyczepce. Bierz też pod uwagę, że nie napisałem 7 dorosłych osób. Ch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Na przykład VW Sharan. Mój jest z 2002 roku. Jest reż pare innych Vanów, które pozwalają jechać wygodnie 7 osobom. Oczywiście przy założeniu, że bagaże są w .... przyczepce. Bierz też pod uwagę, że nie napisałem 7 dorosłych osób. Ch

 

uważasz, że tam da się wsadzić wygodnie kupę dzieciaków w fotelikach ???? to widocznie masz inne pojęcie komfortu niż ja 

 

bo dla mnie to przedłużony T4/T5 to minimum miejsca dla hordy dzieciaków 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sopocie właśnie stoi taka rozkładana przyczepa. Dobrze się jej przyjrzałem i nadal jestem na nie :-)

 

Na żywo jest ona jeszcze mniejsza. Na pewno wąska i niska - wysokość drzwi jak w niektórych Eribach.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu byłem na największym węgierskim kempingu. 

Poprzednio tam byłem 4 lata temu. 

Zauważyłem jedną dużą zmianę sprzętową. Kilkanaście załóg na parcelach zamiast przyczep miało potężne namioty i gdzieś w narożniku stały niewielkie przyczepki towarowe. Głównie Holendrzy i Niemcy. Pogadaliśmy trochę i mówią że przyczepy kempingowej nie kupują (a patrząc na auta stać by ich było), bo jadą dwa razy w roku więc się nie opłaca. A w namiocie mają wszystko co ja w budzie. Kibel, lodówkę, kuchenkę, szafy, łóżka itp. Stoją sobie w nim wyciągnięci bo 2 metry wysokości mają, w przedsionku stół na 6 osób. Rozłożenie trwa tyle co przyczepy z przecionkiem, a koszt luksusowego szmaciaka, towarówki i wyposażenia to 15 tys a nie 80. Namiot nawet nad polskim morzem z raczej fatalną pogodą nie przecieknie. Zużycie paliwa ledwie wzrasta, bo przyczepa chowa się w obrysie auta, a i wiele nie waży. 

 

Czy w tym kierunku mogą pójść oszczędniejsi w Polsce?. Owszem za 15 tysięcy można mieć całkiem przyzwoitą "budkę" ale temat namiotowy nie jest głupi, tym bardziej że u nas z kosztem namiotu z wyposażeniem i dobrej towarówki moglibyśmy zejść poniżej 10 tys. za nowe.

 

Czy jest miejsce w Polsce na coś pośredniego w stylu zapodanym przez autora tematu albo w przyczepach namiotowych? Myślę że namiotówki mogą znaleźć amatorów, ale "składaki" nie. 

Biorąc pod uwagę że jakość by była wyższa niż "w tajdze kute" to nakłady na wdrożenie produkcji by były znaczne, a stopa zwrotu raczej mizerna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden aspekt, ważny dla tych którzy lubią biwakować w mniej dostępnych miejscach. Taką przyczepką namiotową czy składaną dojechać można w miejsca do których kempingiem się nie dojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważasz, że tam da się wsadzić wygodnie kupę dzieciaków w fotelikach ???? to widocznie masz inne pojęcie komfortu niż ja 

 

bo dla mnie to przedłużony T4/T5 to minimum miejsca dla hordy dzieciaków 

Owszem. Bez problemów w VW Sharan można zmieścić wygodnie nawet pięć fotelików/siedzisk. Co więcej - w wersji family są specjalnie fotele zintegrowane z fotelikami dziecięcymi. Mam takie dwa.

Dodam, że każdy Sharan ma niezależną regulację każdego fotela. Nie każde T4/T5 posiada oddzielne fotele. Najczęściej są to kanapy 3-osobowe, lub siedzisko szerokie plus 3 oddzielne oparcia. Pokaż mi więc, gdzie tam znajdziesz komfort.

Nie wiem jakie masz doświadczenie i z iloma dzieciakami podróżujesz. Ja napisałem, że bez problemów mieściłem się w Sharanie z budką. Nikt na komfort nie narzekał.... oprócz Ciebie :ee:

 

Maarec - S-Max jest super autem i bardzo mi się podoba. A jeszcze bardziej nowe Galaxy. Mają jednak małą wadę w stosunku do mojego staruszka. Mają fotele trzeciego rzędu chowane w podłogę (to akurat zaleta), ale po rozłożeniu - nie mogą być regulowane. W moim dziadku, mam regulację KAŻDEGO fotela wzdłuż plus regulacja oparcia. Tego w nowych vanach nie ma...

 

Nie wiem, do czego Chris chcesz mnie przekonać. Przyczepa namiotowa to nie jest przyczepa dla rodziny wielodzietnej. Napisałem, że jest fajnym rozwiązaniem jako przesiadka z namiotu, dla posiadacza słabych holowników - lub tak jak Mundek napisał - dojedzie tam, gdzie inna budka / kamper nie dojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 przyczepy kempingowej nie kupują (a patrząc na auta stać by ich było), bo jadą dwa razy w roku więc się nie opłaca. A w namiocie mają wszystko co ja w budzie

 

nie wszyscy jadą raz w roku na dwa tygodnie - przy takim założeniu to taniej wyjdzie wynajęcie przyczepy niż kupowanie bagażówki i szmaciaka do tego 

dobrze , że sa różne rozwiązania na rózne potrzeby 

 

Nie każde T4/T5 posiada oddzielne fotele. Najczęściej są to kanapy 3-osobowe, lub siedzisko szerokie plus 3 oddzielne oparcia. Pokaż mi więc, gdzie tam znajdziesz komfort.

Nie wiem jakie masz doświadczenie i z iloma dzieciakami podróżujesz. Ja napisałem, że bez problemów mieściłem się w Sharanie z budką. Nikt na komfort nie narzekał.... oprócz Ciebie :ee:

.

 

Nie wiem, do czego Chris chcesz mnie przekonać. Przyczepa namiotowa to nie jest przyczepa dla rodziny wielodzietnej. 

widocznie nie widziałeś T5 w wersji dla ludzi - bo kanapy na 2-3 osoby to brygadówki mają do wożenia roboli na budowy a nie wersje osobowe 

 

nie chcę cię do niczego przekonywać , każdy wybiera to co mu pasuje , jeden pije piwo i griluje, drugi lubi kupę dzieci , trzeci lubi podróżować stopem

 

tak samo nie będę cię przekonywał co to jest komfort - mam vectrę i uważam że średnio nadaje się na długą podróż w komforcie dla czterech osób , kombi jednak już idealnie do tego się nada bo ma więcej miejsca dla pasażerów z tyłu, oczywiście wiem , że we czwórkę można Pandą pojechać na koniec świata i nikomu nie będę tego bronił (sam maluchem dojechałem do Syrii i wróciłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ja miała taką przyczepę kupić i to nową, to musiałaby być strasznie tania - powiedzmy kilka tysięcy. I to byłaby  tylko uzupełnieniem do normalnej przyczepy. Brałbym ją na ryby, wyskok weekendowy z kumplem na rower czy wspinaczkę, albo coś w tym stylu. Z dzieciakami zupełnie odpada bo: muszę mieć wygodną toaletę, umywalkę, oświetlenie, kuchnię i spanie, z którego mogę skorzystać w ciągu 5 minut od zatrzymania się. Przekładanie czegokolwiek z auta do przyczepy podczas wyjazdów to coś, czego nie cierpię. Wolę spalić nawet 3 litry /100km więcej, niż mieć coś mniej wygodnego. 

Uważam, że zainteresowanie w Polsce podobnymi przyczepami jest i będzie bardzo niszowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris - pojazd o którym piszesz to Caravelle. Nie mylmy pojęć. Spróbuj w Vectrze zamontować komfortowo 3 foteliki z tyłu. Niezależnie czy w wersji 4-, 5- drzwiowej czy też w kombi. Proszę - nie porównuj ilości miejsca w Sharanie/Galaxy/Alhamrze - i Vectrze. Ilość miejsca i komfort są bez porównania inne. Ja w przypadku podróży w 4 osoby, wyrzucam środkowy fotel i przesuwam bliżej siebie dwa fotele skrajne. Luz, blues i rekreacja :-)

 

A wracając do wątku - poperam terenowca w całej rozciągłości. U mnie w Sharanie przez jakiś czas woziłem tylko mały stolik plus krzesełka, aby szybko sobie rozłożyć przy przyczepie, a na noc schować. Ewentualnie suchy prowiant i rzeczy podręczne, coby móc po nie sięgnąć bez zatrzymywania się.

Najpiękniejsze w przyczepie (klasycznej) i kamperze jest to, że przekładam rzeczy z szafy (domowej) do szafek i szafy (w budce/kamperze), a po powrocie z szafek - do pralki.

 

Ale - o gustach się nie dyskutuje. Ktoś kiedyś powiedział: "jeden woli blondynki, a drugi jak mu nogi śmierdzą" ;-)

 

pozdrawiam wszystkich wędrowców!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szablasty własnie po to założył ten temat zeby podyskutować o gustach ... :)

ps.

jest też w miarę świeży temat jednego z kolegów z forum który ma taką cepkę 

fajnie by było gdyby napisał co go do niej przekonało (pisał ze bardzo długo takiej szukał)


http://forum.karawaning.pl/topic/17617-esterel-caramatic/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris - pojazd o którym piszesz to Caravelle. Nie mylmy pojęć. Spróbuj w Vectrze zamontować komfortowo 3 foteliki z tyłu. Niezależnie czy w wersji 4-, 5- drzwiowej czy też w kombi. Proszę - nie porównuj ilości miejsca w Sharanie/Galaxy/Alhamrze - i Vectrze. Ilość miejsca i komfort są bez porównania inne. Ja w przypadku podróży w 4 osoby, wyrzucam środkowy fotel i przesuwam bliżej siebie dwa fotele skrajne. Luz, blues i rekreacja :-)

 

 

Caravele to nadal T5 czy T4 i jest to wygodny pojazd dla 7 dorosłych osób , mi się wygodnie tym jechało a mam 195cm 

 

nie porównuję VW i opla czy innych trojaczków, szkoda, że nie czytasz ze zrozumieniem  :oslabiony:

 

porównałem vectrę sedan do vectry kombi i komfort dla CZTERECH osób - sedan jest za maly a kombi jest wygodne 

 

nie mam zamiaru wstawiać nigdzie trzech fotelików - wyrosłem na szczęście z tego :fuck:  

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris - pisałeś o Vectrze i o wygodzie.

Co do T4/T5 - nie masz racji. Zwykły multuvan to T4/T5 - Transporter. Caravelle - to ... Caravelle. Podobnie jak różnica między Transitem a Tourneo. Niby nic, a jednak coś ;-P

Jak to mówią - każdemu według potrzeb. Ale temat dotyczy przyczepki. A ja kategorycznie stwierdzam, że dla rodziny przeciętnej 2+1 i więcej - taka namiotówka się nie sprawdzi :-) Ale są osoby, którym będzie odpowiadać. I w takich powinien Szablasty kierować swoją ofertę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.a ja mam poloneza ATU minusa rover i ESTEREL caramatic.nie zamienie tej przyczepy na zadna normalna stala.jezdzilem od zawsze z namiotem domkiem z legionowa.namiot sie rozpadl tak jak i fabryka.teraz sa tylko chinskie tandety.kupilem wiec przyczepe CAM-LET w dani.dalem uszyc nowy namiot.mialem ja 8 lat i tez bym jej nie sprzedal gdybym nie zobaczyl we francji esterel.szukalem 4 lata jej i w koncu kupilem.remontowalem rok czasu.i nie zamienie na nic innego.cam-let wystawilem na alegro i pojechala ze slaska do gdanska za 4400zl.byla pare godzio tylko wystawiona!!! Z esterel jestem zadowolony.moge porozmawiac 662 083 057 .do jutra jestem w kraju.pozdrawiam

Poprawka - CAMP-LET

p.s. za ESTEREL w dobrym w miare stanie trzeba dac okolo 4500 euro.rozmawiamy o wersji caramatic przejsciowce. przyczepy z ostatnich lat produkcji kosztuja okolo 6000euro. W angli wiekszosc tych przyczep sa zgnite ze wzgledu na klimat.najlepiej kupic we francji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.