Skocz do zawartości

Prośba w ocenie ogłoszenia - Hobby de luxe easy kMfe 2005


sauronet

Rekomendowane odpowiedzi

 

Słuszna uwaga, ale 20 KM to nie tak dużo, a w ciągnięciu przyczepy szczególnie przy wietrze czy pod górę na pewno pomoże :)

 

 Prawdopodobnie podjadę z nią na stację w celu sprawdzenia i bym mógł ją przy okazji zważyć w celu rozwiania wątpliwości :D

 

Spotkałem się  sytuacją gdzie tzw. "seria limitowana" z mocą nieco większą niż standart objawiła się zupełnie innym sprzęgłem niż typowe.

 

Przyczepę zważ przed zakupem. Dobrze byłoby na co najmniej dwóch różnych wagach ale sprzedający może tego nie wytrzymać.

Dokładność wag, jest taka sobie. Trafiłem na taką gdzie wynik ważenia różnił się o 50kg w zależności od tego czy przede mną był ważony samochód wjeżdżający z towarem  czy wyjeżdżający. Osobnym problemem jest " architektura" tych miejsc - dojazd, możliwość zawrócenia, wertepy, leżące wszędzie kamienie, węgiel, złom. Zanim pojedziesz z przyczepą obejrzyj to miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Spotkałem się  sytuacją gdzie tzw. "seria limitowana" z mocą nieco większą niż standart objawiła się zupełnie innym sprzęgłem niż typowe.

 

 

Parę lat temu szwagier w vw golf 4 1,9 tdi 131km zmienił samą mapę silnika u specjalisty na ok 160 km sprzęgło wytrzymało ok 15 tyś km a jak będzie takie sprzęgło wytrzyma przy zestawie z przyczepą trzeba się przekonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że z tą ładownością to całkiem bardzo mnie przestraszyliście. Będę miał na uwadze żeby przed długimi trasami odpowiedni dociążyć samochód. Na szczęście to kombi, więc sporo ciężkich rzeczy się zmieści do bagażnika... no i dzieci muszę trochę utuczyć :bevil:

 

 
 

Czyli rozumiem że ciągasz przyczepę której masa przekracza jej DMC?

Ciii... Ja tam nie wiem... :niewiem:  :] 

Ostatnie wakacje pojechałem z boxem i rowerami na dachu auta. Zawartość lodówki przewiozłem też w lodówce turystycznej zasilanej w bagażniku. W przyczepie były kołdry, daszek ... i ciuchy, a że jechałem w kierunku słońca to ciuchów stosunkowo mało :] - starałem sie odciążyć przyczepe.

 

Sądze że jeżeli twoja przyczepa ma DMC 1500 to spokojnie się mieści na pusto z tym wyposażeniem co masz dołożone. Ale jak zważysz to będziesz wiedzial dokładnie ile par majtek możesz wrzucić do przyczepy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że ona ma DMC 1400, a na pewno zawisną na niej 3 pełnowymiarowe rowery + 16-to calowy. Przedsionek będę mógł wrzucić do bagażnika. Ale i tak przeraża mnie problem z jej masą brutto a ładownością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przyczepa waży 1225 a masz DMC 1400 i dołożysz:

markizę - 25 kg

akumulator - 35 kg

mover - 40 kg

klimatyzator - 30 kg

 

to już masz 1355. Do tego dokładasz TV, antenę, garnki, talerze, krzesełka i stolik - 1400 masz bez wody, rzeczy itp.

 

Jak dołożysz rowery i resztę to 1500 wyjdzie - ja mam przedsionek jeszcze - 80 kg waży (zwykle go nie wożę). Problemem jest jak Cię zważą - np w Austrii - gdzie indziej nie spotkałem się z ważeniem przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale według informacji od sprzedawcy, masa własna tej przyczepy to 1040kg. Myślę że nie wyssał sobie tej informacji z palca... :hmm:

 

W każdym razie dzięki toa za podanie orientacyjnych wag :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem nieco podobny problem. Aby uniknąć via-tolla i zmieścić się w 3500 kg całego zestawu  musiałem się naszukać holownika jak zbój. Kupiłem w końcu Passata kombi B5 130 koni. Jak się domyślasz, Passat kombi jest większy od Twojego auta. Mimo tego aby  jazda była bezpieczniejsza postanowiłem z mojej przyczepy wyrzucić co się da, aby ją odchudzić. I tak wyrzuciłem roletki oddzielające pomieszczenia, butlę gazową zmieniłem z 11 kg na 6 kg, zmieniłem materace na łóżkach na cienkie i lekkie, zbiornik na wodę ograniczyłem do 25 litrów. Poza tym wszystkie ciężkie rzeczy wożę w bagażniku Passata oraz w dużym boksie na dachu (Passat ma relingi do 100 kg). Tam tez poszedł jeden rower. Czyli teoretycznie DMC mojej budka ma większe, ale w praktyce waży  mniej niż Twoja.

Przyczepka jest fajna, więc jak masz prawko E+B to zmieniała samochód na większy i cięższy, kupuj budkę i nie ryzykuj że cię gdzieś majtnie jak miniesz RiRa z bocznym wiatrem. Może teraz obrażę użytkowników Focusów, ale to mała popierdułka nie nadająca się do ciągania średnich i większych przyczep. Sąsiad ma Fokusy, jeździ nimi od lat (różne modele) i ja bym się bał nim ciągnąć moją odchudzoną budkę, gdzie jej DMC to1500kg, ale po odchudzeniu, pusta ważyła 1100 kg z kawałkiem.

Tu masz filmik co może się stać z zbyt lekkim holowniekiem w stosunku do ciągnionej masy: 

A tu jak wygląda mój zestaw podczas wakacyjnych wyjazdów:

 

post-2788-0-90658600-1437995361_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że ona ma DMC 1400, a na pewno zawisną na niej 3 pełnowymiarowe rowery + 16-to calowy. Przedsionek będę mógł wrzucić do bagażnika. Ale i tak przeraża mnie problem z jej masą brutto a ładownością.

 

to do wyliczanki kolegi dodaj jeszcze 3 x 15kg i 10 kg - tak uśredniając i powoli zbliżasz się do DMC, a zapomnij o zapakowaniu lodówki, garnków, sprzętów wodnych. Jest tam jeszcze butla z gazem (jakieś 24kg), koło zapasowe itd.

 

Ewentualnie zapakujesz a na wadze pojawi się później wynik 1500 a może i 1600kg.. u kolegów bywało i dmc przekroczone o 400kg... - a silnik w focusie dalej ten sam, tylko  jakoś słabiej jedzie ;]

 

Do mojego cmaxa własnie jedzie z hurtowni zestaw dwumasy ze sprzęgłem - zdążyłem zanim się rozsypało :) mechanik po otwarciu stwierdził "dramat" :) także ja jeszcze raz radzę sprawę kilogramów przemyśleć :)

 

 

Terenowiec -

Niestety muszę powiedzieć ze piszesz bez sensu. Sąsiad ma, posiada i jeździ  - dalej jest zadowolony. Ja nigdy nie jechałem focusem, natomiast mam cmaxa na tej samej podłodze, napędzie i generalnie to prawie to samo auto. Dał sobie radę z prawie 2 tonową towarówką dwu osowią, nawet cofałem takim zestawem 50m pod górę.

 

wiemy wszyscy z forum, ze to najlepszy holownik do przyczep 1500kg :) i stwierdzenie ze nie nadaje się do średnich przyczep jest niestety głupie. W życiu objechałem kilkadziesiąt samochodów i te fordy na prawdę dają rade - stabilność jest ok. Do przyczepy o wadze tak do 1300 jest wręcz idealny - tylko realnej masy, a nie na papierze.

 

 

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad ma, jeździ i nigdy nie ciąga przyczep. Focus jest mniejszy od Passata. Ja ciągnąc Passatem czuję, co się dziej kiedy dostanę boczny wiatr (łącznie przejechałem nim z budką około 6 tys km). Dlatego tym razem jadąc do Chorwacji wolałem męczyć się słabszą Previą 116 ps niż mocnym Passatem. Jazda była bez porównania bezpieczniejsza, choć wolniejsza na podjazdach. Wszyscy tu, bez wyjątku, zwracamy uwagę naszemu Koledze na element bezpieczeństwa. I tu Maarec nie możesz powiedzieć mi, że piszę bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale według informacji od sprzedawcy, masa własna tej przyczepy to 1040kg. Myślę że nie wyssał sobie tej informacji z palca... :hmm:

 

W każdym razie dzięki toa za podanie orientacyjnych wag :)

Pewnie ma tyle wpisane w dowodzie. Jak pisałem ja mam identyczną przyczepę - taki sam układ, właściwie to samo wyposażenie, rocznik 2006 - ja mam wagę 1170 w dowodzie.

Aktualnie ciągnę ją Kią Sportage 2,0 CRDI z napędem AWD i mimo, że mam cięższe auto niż fokus to z tą przyczepą muszę uważać cały czas.

Dlatego samą przyczepę Ci polecam - dla mnie idealny układ na 2+3 albo 2+2 - ale auto masz za lekkie - do 80 km/h będzie ok jak nie będzie wiatrów albo Tirów z przeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie wakacje pojechałem z boxem i rowerami na dachu auta. Zawartość lodówki przewiozłem też w lodówce turystycznej zasilanej w bagażniku. W przyczepie były kołdry, daszek ... i ciuchy, a że jechałem w kierunku słońca to ciuchów stosunkowo mało :] - starałem sie odciążyć przyczepe.

 Na dowód tak wygląda mój zapakowany zestaw...

Zestawik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że ona ma DMC 1400, a na pewno zawisną na niej 3 pełnowymiarowe rowery + 16-to calowy. Przedsionek będę mógł wrzucić do bagażnika. Ale i tak przeraża mnie problem z jej masą brutto a ładownością.

Nie zapominaj że samochód też ma swoje DMC, a z ładowności bagażnika powinienes odjąć wartość nacisku na dyszla na hak (w przybliżeniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się autem. Jak układ i wyposażenie budy Ci pasuje, a stan będzie w porządku, to ją bierz. Zmienisz auto, dorobisz sobie B+E i sprawa załatwiona. Uwierz na słowo że łatwiej jest kupić dobre auto niż dobrą przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.