Skocz do zawartości

Prośba w ocenie ogłoszenia - Hobby de luxe easy kMfe 2005


sauronet

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

to ile ma ten dyszel więcej niż 2 metry  :look:

Myślałem, że podajecie długość wnętrza  :look: , buda na zewnątrz ma 5,93 :lol2:  , a "cała" ma 7,15  :thank:  chociaż "przesadziłem" o 25mm

 

http://www.hobby-caravan.de/en/caravans/prestige/models/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że podajecie długość wnętrza  :look: , buda na zewnątrz ma 5,93 :lol2:  , a "cała" ma 7,15  :thank:  chociaż "przesadziłem" o 25mm

 

http://www.hobby-caravan.de/en/caravans/prestige/models/

Chyba się zapędziłeś kolego w tym momencie.... Przecież kolega sauronet podał linka do strony z parametrami/wymiarami przyczepy więc "jego" egzemplarz (z 2005 roku) ma inne wymiary niż przyczepy 10 lat młodsze. Z rozmiarów i układu łóżek wynika że może faktycznie mieć te 500 cm we wnętrzu. A najlepiej chyba zmierzyć długość przyczepy z zewnątrz od najdalej wysuniętego kawałka kedry z przodu do kedry z tyłu przyczepy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie tu: http://www.gocaravanning.com/caravan-specs/4744/Hobby-De%20Luxe%20Easy-500%20KMFe-2005.html

 

Ta przyczepa waży pusta 1220 -  w środku na 558 cm - to naprawdę kawał przyczepy. Jak pisałem wyżej mam dokładnie taką samą z 2006 roku z klimą, moverem, aku, markizą i wyposażeniem na pewno waży więcej niż 1400 kg. Jak doliczyć wodę w zbiorniku to może nawet 1500 będzie.

 

Ciągnąłem ją ceedem - przy wyjeżdzaniu za tirów całym zestawem rzucało na boki mocno. Nie twierdzę, że przyczepa jest zła - ja bym kupił taką jeszcze raz ale na to auto jest za ciężka - może ważyć więcej niż fokus z 1 pasażerem.


Drodzy,

 

Jeszcze raz ogromnie dziękuję za wszelkie pomocne uwagi - czuję że po zakupie będę stałym bywalcem tego forum :)

 

Jeżeli kupię tą przyczepkę (oczywiście główne warunki to stan ścian, zapach i szczelność), to plan jest taki:

  1. Ciągnę ją do domu 400 km i oceniam czy daje radę,
  2. Jeżeli będzie średnio lub ciężko to chipuję silnik do 135 KM i jadę gdzieś w Polskę na test,
  3. Jeżeli dalej będzie ciężko to zmienię holownik :)

Nie rozumiem tylko dlaczego "straszycie" mnie szerokością 250 cm, kiedy ona ma 230 cm (sprawdziłem ten sam model na 3 zagranicznych stronach, np. tutaj ). Spytałem też o wymiary właściciela, ale czekam na potwierdzenie. Długość przyczepy wg. podanego ogłoszenia to 500 cm, a z dyszlem 705 cm.

 

Generalnie nie jestem strachliwym kierowcą, więc myślę że dam sobie radę z tymi wymiarami.

 

Masz rację - ma 230 cm. Problemem nie jest moc Twojego silnika tylko to, że masz za małe i za lekkie auto - mimo stabilizatora nie będziesz mógł bezpiecznie się z nią poruszać.

Zrobisz jak zechcesz ale uwierz mi, że ta przyczepa z tym wyposażeniem waży więcej niż Twoje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zapędziłeś kolego w tym momencie.... Przecież kolega sauronet podał linka do strony z parametrami/wymiarami przyczepy więc "jego" egzemplarz (z 2005 roku) ma inne wymiary niż przyczepy 10 lat młodsze. Z rozmiarów i układu łóżek wynika że może faktycznie mieć te 500 cm we wnętrzu. A najlepiej chyba zmierzyć długość przyczepy z zewnątrz od najdalej wysuniętego kawałka kedry z przodu do kedry z tyłu przyczepy...

Chyba to Ty się zapędziłeś kolego  :]   TOM3653 pytal o moją przyczepę, a nie kolegi Sauronet, przecież cytuje jego pytanie. Polecam czytanie ze zrozumieniem  :hmm:  bo potem robi się przydługawy OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba to Ty się zapędziłeś kolego  :]   TOM3653 pytal o moją przyczepę, a nie kolegi Sauronet, przecież cytuje jego pytanie. Polecam czytanie ze zrozumieniem  :hmm:  bo potem robi się przydługawy OT.

A możesz mi powiedzieć jaki Ty masz holownik i czy przekraczasz 3,5T całego zestawu?

 

Wiecie może czy na stacjach diagnostycznych mają wagę? Prawdopodobnie podjadę z nią na stację w celu sprawdzenia i bym mógł ją przy okazji zważyć w celu rozwiania wątpliwości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli będzie średnio lub ciężko to chipuję silnik do 135 KM i jadę gdzieś w Polskę na test,

Pamiętaj że ten zabieg nie zmienia parametrów hamulców , zawieszenia, przegubów itp.

 

 

Wiecie może czy na stacjach diagnostycznych mają wagę? Prawdopodobnie podjadę z nią na stację w celu sprawdzenia i bym mógł ją przy okazji zważyć w celu rozwiania wątpliwości :D

Na stanowisku do badania amortyzatorów mierzą nacisk osi ale wg moich doświadczeń dokładność tego pomiaru jest marna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z wagą jest super - na stacjach ja nie spotkałem - bardziej na składach węgla albo na złomowiskach.

Myślę że na śląsku nie będzie problemu ze składem węgla ;)

 

 

Pamiętaj że ten zabieg nie zmienia parametrów hamulców , zawieszenia, przegubów itp.

Słuszna uwaga, ale 20 KM to nie tak dużo, a w ciągnięciu przyczepy szczególnie przy wietrze czy pod górę na pewno pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź najlepiej na wagę towarową - poszukaj w danej miejscowości skup złomu, sprzedaż węgla itd.

 

ale tu nie masz za wiele co kombinować - ta przyczepa przy danym wyposażeniu na pewno waży ponad 1300kg, jak ją dopakujesz przekroczysz 1500kg.

 

ja przy masie własnej potwierdzonej po zakupie (1120kg) i dodaniu wyposażenia podobnego jak tutaj - markiza kasetowa, klima dachowa, mover, akumulator, 3 rowery i jeszcze pewnie coś ciężkiego co jest w przyczepie na stałe i po zapakowaniu na wyjazd osiągnąłem wynik 1550kg a dodam ze ubrania i koła zapasowe i ściany od markizy i ciężary poszły do samochodu (na długie trasy Smax).  Szybkie przepakowanie i śmigam z przyczepą o masie 1500kg bo mam takie DMC, dla Cmaxa jest to maximum możliwości, jazda jest stosunkowo bezpieczna, ale tak jak koledzy mówią - jak zawieje zza Tira, bywa mniej bezpiecznie - jak przyjdzie moment, że będę na to nie przygotowany (roztargnienie, lub ktoś mnie zagada), może się źle skończyć, jazda takim zestawem to koncentracja na 200% przez 100% trasy.

 

odnośnie długości przyczepy - ani trochę bym się tym nie przejmował, bo 99,99% jazdy masz w końcu na wprost a metr długości nic nie zmienia.

 

do manewrowania masz mover, więc nie trzeba się stresować, że sie na campingu nie zmieścisz. Jeżeli przyczepa będzie ok, to kupuj i rozglądaj się za nowym holownikiem, przy masie 1400kg będzie większy wybór niż przy 1500kg, ale i ładowności masz 100kg mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi powiedzieć jaki Ty masz holownik i czy przekraczasz 3,5T całego zestawu?

 

Wiecie może czy na stacjach diagnostycznych mają wagę? Prawdopodobnie podjadę z nią na stację w celu sprawdzenia i bym mógł ją przy okazji zważyć w celu rozwiania wątpliwości :D

 

Tu raczej moja odpowiedź Ci nie pomoże. Holownik mam mocny A5Sportback  (około 265HP), choć również niezbyt ciężki (MW1500, DMC 2000).

Stosunek MW auta do DMC przyczepy to prawie 1 do 1 i muszę przyznać kolegom, że waga to istotniejszy parametr niż moc, bo czasami trochę to czuć na gorszych drogach i przy mijaniu TIRów na autostradzie, ale tragedii nie ma. 

Mieszczę się w 3.5T na styk.

Edytowane przez Hobbyuser (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi powiedzieć jaki Ty masz holownik i czy przekraczasz 3,5T całego zestawu?

 

Wiecie może czy na stacjach diagnostycznych mają wagę? Prawdopodobnie podjadę z nią na stację w celu sprawdzenia i bym mógł ją przy okazji zważyć w celu rozwiania wątpliwości :D

Mój holownik to honda frv 2.2 diesel 140 KM i 340 NM

Wg danych może ciągnąć przyczepę z DMC 1500 ale wtedy przekroczył bym 3,5 t dla zestawu. Dlatego mój tec ma DMC 1300. Poszukaj wątku "twoja przyczepa waży więcej niż myslisz" i tam pisałem że ja ważyłem na stacji diagnostycznej nacisk koła i wyszło mi ponad 1400 kg... z gratami w środku.

 

Jak na taką wagę to ciągnie się superancko cały zestaw.

Edytowane przez Miodzio
ort (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że z tą ładownością to całkiem bardzo mnie przestraszyliście. Będę miał na uwadze żeby przed długimi trasami odpowiedni dociążyć samochód. Na szczęście to kombi, więc sporo ciężkich rzeczy się zmieści do bagażnika... no i dzieci muszę trochę utuczyć :bevil:

 

 

Jak na taką wagę to ciągnie się superancko cały zestaw.

Czyli rozumiem że ciągasz przyczepę której masa przekracza jej DMC?

Edytowane przez sauronet (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.