szary11 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Na ile pompujecie koła kempingów? Ja w swojej utrzymuje ciśnienie na poziomie ok 3,5 bara. Mam opony wzmocnione.Wystarczająco, czy nieco mniej pompować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mercy Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Jakie masz dokładnie opony? Ja mam takie jak zaleca producent od osobówki 195/70R14 91T (producent zaleca 91J - czyli mam nieweilki zapas) i pompuje wg zaleceń 2,7bara, ale opony sa ugięte jakby nie wiadomo ile było zapakowane do przyczepy. Rozmawiałem z Andy'm, on pompuje 3bary, ale w zasadzie nie wiem ile moge napompowac do tych opon, żeby nie strzeliły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel67 Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 W moim hobby pod klapą przedniego bagażnika jest tabela ciśnień dla wszystkich rozmiarów opon występujących w tej przyczepie. Sprawdź czy u siebie też nie masz takiej naklejki. Pamiętam że dla opon 184 r14c to 3,5 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaimar Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Na tabliczce w przyczepie ma 2,5 bara ale przy takim ciśnieniu opny wyglądają jak bez powietrza (165x12, masa własna przyczepy 770 kg). Pompuje więc do 2,9 - 3 i jest lepiej. Ostatnio widziałem przyczepę holenderską chyba Cantara ok 5 m z tabliczką na błotniku 4,5 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomii Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Masa własna przyczepy 590 kg, rozmiar opon 155/80/r13. Koła nie obciążone (zdjęte) napompowane do 3,0 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Ja też ostatnio przed wyjazdem dopompowałem koła 165/13 do 3 bar i wygląda dobrze, a zaważona przyczepa miała 805 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek3 Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Moja przyczepka posiada koła o roz.165/13 też pompuje 3,0 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Witajcie, cieszę się że ktoś poruszył ten temat. Jako weterani karawaningu mieliście pewnie kiedyś niewiadówki. Czy pamiętacie jakie tam było wymagane ciśnienie? Przed ostatnim wyjazdem uzupełniłem powietrze do ok2,5 atm. ale tak miałem wrażenie jak by było go za mało. Dodam, że stosuję standardowe maluchowskie opony czyli bodajże 12r70/135 oczywiście Dębica:))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Ja do niewiadowki pompowalem po 2,8 do 3 nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek3 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Marcin powiem (napiszę)szczerze,że jak ciągałem Niewiadówkę to pompowałem na tzw."oko" ,myśle,że ok.3 barów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Dzieki, tak myślałem, że te moje 2,5 ta chyba za mało i jak się okazuje nie myliłem się. Pozdrawiam forowiczów i gości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mercy Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Sprawdziłem w swojej, w bagażniku rzeczywiście jest naklejona kartka z różnymi rozmiarami opon i ciśnieniami. Wszytskie maja 2,7bara, tylko jedna 184R14C6PR (nie wiem czy dobrze zapamiętałem symbol) ma 3,8 bara. Jednak ja mam napompowane 2,7 i wg mnie za bardzosą ugięte nawet gdy przyczepa jest pusta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary11 Opublikowano 6 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 A moje oponki mają takie oznaczenia: 165 R13C light truck 94/92N. A pompowałem je na 3,5 bara tak jak kiedyś koła w fordzie transicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robin Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 OPONY VancoCamper przystosowane są do zwiększonego ciśnienia, gwarantują stabilność jazdy i wytrzymują długie dystanse. Do tego zapewniają ciche toczenie i komfort podobny do tego z samochodów osobowych. Nowe opony dostępne w sprzedaży w trzech rozmiarach z indeksem nośności 8 lub 10 PR. Oznacza to możliwość ich stosowania w samochodach powstałych na bazie m.in. modeli Fiat Ducato i Ford Transit. Właściciele samochodów kempingowych muszą przestrzegać ograniczeń dotyczących maksymalnych nośności. Niezbędne wyposażenie lodówka, zbiornik na wodę czy butle z gazem ograniczają ilość dodatkowego bagażu i zapasów możliwych do zabrania. Szczególny nacisk dotyczy tylnej osi. Tam bowiem występuje największe obciążenie. Aby zwiększyć dopuszczalną nośność inżynierowie Continentala stworzyli opony o nośności do 1030 i 1250 kg, a w wypadku opon podwójnych od 975 do 1180 kg. Oznacza to, że przy zastosowaniu opon podwójnych samochód kempingowy z wyposażeniem może ważyć nawet 7,2 tony biorąc na pakę sporej wagi bagaż, rowery, kajak, a nawet skuter. A to ciekawe ! Pozdrawiam - Robin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaimar Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Oj Robin, coś mi tu reklamą pachnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.