Jump to content
szary11

Ciśnienie w oponach

Recommended Posts

szary11

Na ile pompujecie koła kempingów? Ja w swojej utrzymuje ciśnienie na poziomie ok 3,5 bara. Mam opony wzmocnione.Wystarczająco, czy nieco mniej pompować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mercy

Jakie masz dokładnie opony?

Ja mam takie jak zaleca producent od osobówki 195/70R14 91T (producent zaleca 91J - czyli mam nieweilki zapas) i pompuje wg zaleceń 2,7bara, ale opony sa ugięte jakby nie wiadomo ile było zapakowane do przyczepy. Rozmawiałem z Andy'm, on pompuje 3bary, ale w zasadzie nie wiem ile moge napompowac do tych opon, żeby nie strzeliły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel67

W moim hobby pod klapą przedniego bagażnika jest tabela ciśnień dla wszystkich rozmiarów opon występujących w tej przyczepie. Sprawdź czy u siebie też nie masz takiej naklejki. Pamiętam że dla opon 184 r14c to 3,5 bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaimar

Na tabliczce w przyczepie ma 2,5 bara ale przy takim ciśnieniu opny wyglądają jak bez powietrza (165x12, masa własna przyczepy 770 kg). Pompuje więc do 2,9 - 3 i jest lepiej. Ostatnio widziałem przyczepę holenderską chyba Cantara ok 5 m z tabliczką na błotniku 4,5 bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Masa własna przyczepy 590 kg, rozmiar opon 155/80/r13. Koła nie obciążone (zdjęte) napompowane do 3,0 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej

Ja też ostatnio przed wyjazdem dopompowałem koła 165/13 do 3 bar i wygląda dobrze, a zaważona przyczepa miała 805 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Irek3

Moja przyczepka posiada koła o roz.165/13 też pompuje 3,0 bara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin

Witajcie, cieszę się że ktoś poruszył ten temat. Jako weterani karawaningu mieliście pewnie kiedyś niewiadówki. Czy pamiętacie jakie tam było wymagane ciśnienie? Przed ostatnim wyjazdem uzupełniłem powietrze do ok2,5 atm. ale tak miałem wrażenie jak by było go za mało. Dodam, że stosuję standardowe maluchowskie opony czyli bodajże 12r70/135 oczywiście Dębica:)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T

Ja do niewiadowki pompowalem po 2,8 do 3 nawet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Irek3

Marcin powiem (napiszę)szczerze,że jak ciągałem Niewiadówkę to pompowałem na tzw."oko" ,myśle,że ok.3 barów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin

Dzieki, tak myślałem, że te moje 2,5 ta chyba za mało i jak się okazuje nie myliłem się. Pozdrawiam forowiczów i gości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mercy

Sprawdziłem w swojej, w bagażniku rzeczywiście jest naklejona kartka z różnymi rozmiarami opon i ciśnieniami. Wszytskie maja 2,7bara, tylko jedna

184R14C6PR (nie wiem czy dobrze zapamiętałem symbol) ma 3,8 bara. Jednak ja mam napompowane 2,7 i wg mnie za bardzosą ugięte nawet gdy przyczepa jest pusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

A moje oponki mają takie oznaczenia: 165 R13C light truck 94/92N. A pompowałem je na 3,5 bara tak jak kiedyś koła w fordzie transicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robin

OPONY VancoCamper przystosowane są do zwiększonego ciśnienia, gwarantują stabilność jazdy i wytrzymują długie dystanse. Do tego zapewniają ciche toczenie i komfort podobny do tego z samochodów osobowych. Nowe opony dostępne w sprzedaży w trzech rozmiarach z indeksem nośności 8 lub 10 PR. Oznacza to możliwość ich stosowania w samochodach powstałych na bazie m.in. modeli Fiat Ducato i Ford Transit.

Właściciele samochodów kempingowych muszą przestrzegać ograniczeń dotyczących maksymalnych nośności. Niezbędne wyposażenie lodówka, zbiornik na wodę czy butle z gazem ograniczają ilość dodatkowego bagażu i zapasów możliwych do zabrania. Szczególny nacisk dotyczy tylnej osi. Tam bowiem występuje największe obciążenie. Aby zwiększyć dopuszczalną nośność inżynierowie Continentala stworzyli opony o nośności do 1030 i 1250 kg, a w wypadku opon podwójnych od 975 do 1180 kg. Oznacza to, że przy zastosowaniu opon podwójnych samochód kempingowy z wyposażeniem może ważyć nawet 7,2 tony biorąc na pakę sporej wagi bagaż, rowery, kajak, a nawet skuter.

 

A to ciekawe ! Pozdrawiam - Robin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaimar

Oj Robin, coś mi tu reklamą pachnie. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...