Skocz do zawartości

Budowa przyczepki biwakowej na bazie towarowej


ipy

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie od "żarówek" led odwiodła ich dookulność i to że ze wględu na małą baterię słoneczną (30W) staram się wykorzystać każdy wyprodukowany lumen. Niby światło kierunkowe to nie to samo, ale biorąc pod uwagę że jest to bardziej alternatywa dla czołówki niż dla żyrandola to wybrałem diody kierunkowe (dość szeroko świecące).

 

Pozdrawiam. Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do doboru żarówek LED, to wybór - ciepłe/ zimne, moim zdaniem, należy dopasować do miejsca użytkowania. Miałem u siebie całe oświetlenie na 12V, więc przeróbka instalacji, to żadne wyzwanie, tylko właśnie dobrać żarówki. I powiem tak - do oświetlenia bakisty - właśnie ze względu na wrażenie jaśniejszego świecenia - wziąłem zimne. Do oświetlenia wnętrza, zależy gdzie. Do stołu jadalnego - też zimne. Ale już do łazienki - mieszane. Były dwie żarówki, a ja byłem świadom, że ciepłe, jest jednak zbyt ciepłe. Więc do jednej oprawi wstawiłem zimne, do drugiej ciepłe. Wygląda może mało ciekawe, ale dla mnie już dało światło bardziej zbliżone do naturalnego niż typowe ciepłe. Trzeba sobie po prostu dopasować do własnych potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie wróciliśmy z pierwszej wyprawy z przyczepką. Byliśmy w Sulejowku, Wieliczce, polskich górach i na Słowacji.

 

Z uwagi na brak wykończonej kuchni stołowaliśmy się na MOP-ach i w barach przy stacjach benzynowych.

 

Przyczepka wzbudzała wielkie zainteresowanie i jednoznacznie przyjazne reakcje. Wiele osób oglądało ją, pytało o budowę, gratulowało.

 

Gabaryty okazały się bardzo trafione- spanie wygodne, siedzenie w wersji dziennej również, Zosia też nie narzekała na ciasnotę. Dzięki dobrej wentylacji upał na noclegach nie był zanadto dokuczliwy. Udało się nam wjechać w miejsca, gdzie sam samochód z obu stron szorował o krzaki i normalnej wielkości kempingówka by nie wjechała. Jazda z prędkościami 90-100 km/h idealna.

 

Generalne wrażenia- super!

post-16850-0-68537500-1439586531_thumb.jpg

post-16850-0-56814700-1439586540_thumb.jpg

post-16850-0-65265000-1439586575_thumb.jpg

post-16850-0-58391000-1439586584_thumb.jpg

post-16850-0-22311300-1439586598_thumb.jpg

post-16850-0-17200900-1439586608_thumb.jpg

post-16850-0-14856200-1439586617_thumb.jpg

post-16850-0-58276000-1439586628_thumb.jpg

post-16850-0-58753600-1439586640_thumb.jpg

post-16850-0-84995600-1439586646_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ipy a pamiętasz jak chciałeś się poddać? :-) Warto było pociągnąć ten projekt do końca. Sam widzisz, że musiałeś poeksperymentować aby się w końcu udało. Moje gratulacje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ipy a pamiętasz jak chciałeś się poddać? :-) Warto było pociągnąć ten projekt do końca. Sam widzisz, że musiałeś poeksperymentować aby się w końcu udało. Moje gratulacje :-)

Właśnie, praktycznie już siekiera wisiała nad projektem, a tu proszę jak fenix z popiołów  :]  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z wolnych chwil kontynuuję wykańczanie przyczepki.

 

Po raz pierwszy pomalowałem wnętrze modułu kuchennego. Mam już przygotowane otwory pod osprzęt.

 

Zawiesiłem w części dziennej uchyty na butelki (oryginalnie są to akcesoria prysznicowe) oraz półeczki na telefony (to z kolei mydelniczki). Jest także uchylany uchwyt na odstraszacz komarów, który bardzo sprawdził się w podróży, ale nie było dotąd wygodnego miejsca na jego powieszenie.

 

Wykonuję test szczelności zbiorników na brudną wodę- zalałem je i obserwuję. Póki co, na zewnątrz suchutko.

 

Zacząłem budowę modułu łazienkowego. Będzie to dodatkowy daszek mocowany jako przedłużenie dachu z tyłu przyczepy, na całą jej szerokość. Z daszku będą zwisały ściany boczne- na razie planuję wykonać je z parawanów prysznicowych.

 

Odnośnie struktury wewnętrznej przyczepki: główną część zajmuje łóżko/ kanapa, o wymiarach 200x125cm. W przedniej części, ponad łóżkiem, znajduje się pokoik dziecka. Jest on na całą szerokość przyczepki i ma wszystkie wymiary większe niż łóżeczko, z którego córka korzysta w domu.

 

Patrząc od strony drzwi, w pokoju dziennym widzimy niebiesko- brokatową ścianę. Za tą ścianą po prawej stronie znajduje się moduł kuchenny (dostępny z zewnątrz) oraz szafki na drobiazgi. W lewym zakątku niebieskiej ściany są wieszaki na kurtki.

post-16850-0-08310200-1439834722_thumb.jpg

post-16850-0-44313600-1439834729_thumb.jpg

post-16850-0-96845400-1439834737_thumb.jpg

post-16850-0-31455800-1439834749_thumb.jpg

post-16850-0-56722900-1439834756_thumb.jpg

post-16850-0-24207800-1439834770_thumb.jpg

post-16850-0-36395500-1439834776_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuchnia niemal gotowa. Ponad zlewem jest opuszczana półka na walizeczkę z kuchenką gazową. Na ściance obok kranu dystrybutory na mydło i płyn do mycia naczyń oraz pojemniki na torebki z herbatą. Poniżej półeczki na sztućce i przyprawy.

 

Wiem, że kolor szalony, ale na tle szarości taki ostry akcent wygląda świetnie.

 

Zbiornik na brudną wodę oblał (dosłownie) test. W 2 miejscach pojawiły się przecieki. Wobec tego kupiłem zbiorniki (kanistry) na wodę i kombinuję, jak je zamontować.

 

Budowa dachu nad segmentem łazienkowym rozpoczęta. Po zdjęciu, cały dach zmieści się pionowo w środku przyczepy, służąc jako oparcie do siedzenia w wersji dziennej.

post-16850-0-36176100-1439927934_thumb.jpg

post-16850-0-93029100-1439927949_thumb.jpg

post-16850-0-06370200-1439927956_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda z prędkościami 90-100 km/h idealna.

Generalne wrażenia- super!

 

Przyczepką lekką, bez hamulca? :look: :look: :look:

Sprawdziłeś w jej danych technicznych, jaka jest dla tej konstrukcji dopuszczalna prędkość maksymalna przy max załadunku (o przepisach nie wspominam, bo to oczywiste)? Nie myśl, że piszę to z jakimś złośliwym podtekstem :nono:

Przestrzegam przed takimi wyczynami w trosce o Was i innych użytkowników dróg.

Nie dlatego, że holownik nie da rady, bo pojedzie z nią pewnie i 160, tylko wkrótce pourywasz koła i trzeba będzie dużego szczęścia, aby nikomu na drodze nie stała się krzywda.

Moim zdaniem, to nie powinieneś przekraczać 70-tki, zwłaszcza, że przyczepka jest obciążona chyba do granic możliwości (a jeśli nie, to niewiele brakuje) i należy raczej do tych najtańszych konstrukcji, o czym sam pisałeś, więc nie można przeceniać wytrzymałości układu jezdnego.

IMHO

 

PS

Projektu oczywiście gratuluję, jak i samozaparcia, aby go zrealizować, mimo tylu przeciwności.

Mój podziw budzi czas realizacji poszczególnych etapów - widać, że bardzo chciałeś :bravo:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.