Skocz do zawartości

Mover


koncewka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie !

 

Jestem nowym forumowiczem i z gory przepraszam za powielanie tematu - wiem ze byl on poruszany wielokrotnie. Jednak wertujac forum nie znalazlem precyzyjnej odpowiedzi na moje watpliwosci (o ile to w ogole mozliwe ;-)...

 

Kupilem niedawno wymarzona przyczepe (od lat jezdzilismy pod namiot - teraz bedzie wygodniej ;-)... Wydaje mi sie ze musze ja wyposazyc w mover. Kluczowa przyczyna jest to ze przyczepa stoi wzdluz naszego domu ale wjazd jest naprawde ciasny (miejscami prawie na cm...) wiec ustawienie jej jest sporym trudem. Po zakupie (przy pierwszym wjezdzie) zaangazowalem do pomocy wszystkich sasiadow ;-) mam jednak swiadomosc ze nie bedzie to standardem w przyszlosci. W zwiazku z tym padl pomysl zakupu movera.

 

Nie sa to niestety tanie zabawki. Tu pojawil sie dylemat. Na allegro najtansze dostepne modele (enduro - w wersji GB i NL) kosztuja ok 2.900. Z tego co wiem sa one jednak takze najslabsze. W naszym przypadku wyjazd z miejsca postojowego wiaze sie z podjazdem pod niewielkie wzniesienie (ok 35 cm na 1.5 m dlugosci). Przyczepa nie nalezy do najlzejszych - 1.400 DMC (realnie pewnie mniej). Na allegro sa tez drozsze i mocniejsze zestawy. Z informacji wyczytanych na forum wiem ze ponoc P1 jest bardzo mocny i posiada az 5 letnia gwarancje. Koszt jednak to juz 4.300.

 

Prosba o pomoc - czy warto kupowac drozszy model ? czy w mojej sytuacji slabsze dadza rade ? Jak wyglada relacja ceny do jakosci (czy warto doplacac?). Mam swiadomosc ze jest to zakup na lata i nie mam zamiaru sprzedawac przyczepki w ciagu najblizszych 7-9 lat. Czy warto zainwestowac wiec wiecej (czy ma to istotne znaczenie)?

 

z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam. Także przed zakupem miałem taki dylemat. Każdy chwali napęd któty posiada, nie spotkałem się ze złą opinią użytkownika swojego napędu :niewiem: . Ale po prześledzeniu forum i przeanalizowaniu wilelu za i przeciw wybrałem... P1 i jedynym według mnie minusem jest CENA, ale po pierwszym użyciu o tym się zapomina. Wspierasz naszgo rodzimego producenta do tego 5 lat gwarancji i dodatkowe opcje których żaden inny napęd nie posiada.

Ale to tylko moja subiektywna opinia.

Pozdrawiam

MagZyg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35,0 cm na półtora metra, to wcale nie jest "niewielkie wzniesienie". To już konkretny skos, więc niestety płacz i płać za potrzebną i wskazaną odpowiednią moc - P1. Przy takiej DMC na pewno wykorzystasz tę moc, a i na "pagórkowatych" campingach będzie jak znalazł.

Edytowane przez Port (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pankraccy  >  W naszym przypadku wyjazd z miejsca postojowego wiaze sie z podjazdem pod niewielkie     wzniesienie (ok 35 cm na 1.5 m dlugosci). Przyczepa nie nalezy do najlzejszych - 1.400 DMC

 

Mamy podobne wzniesienie oraz wjazd/wyjazd do/z garażu z przyczepą DMC=1300

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi...

 

rzeczywiscie bezpieczniej byloby pojsc w mocniejsze P1 - gdyby tylko cena byla nizsza ;-) ... (zgadzam sie ze wsparcie lokalnego rynku tez jest istotne..)

 

@ ired ? - jesli dobrze rozumiem przekladnia lancuchowa = Enduro 1 - czy tak ? Wnioskuję, że przy względnie podobnym wzniesieniu i wadze przyczepy Enduro daje rade - tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma  sensu przepłacać za P1 gdy możesz kupić za 2900, chyba, że te 1400 to dla Ciebie pestka. Uważam, że Enduro-2 spokojnie sobie poradzi z tym podjazdem. Sam używam movera i nigdy nie maiłem kłopotów z podjazdem. Jedno na marginesie, też jestem za wspieraniem rodzimego producenta, gdy ceny niewiele się różnią, ale ta różnica  dla mnie to przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ ired ? - jesli dobrze rozumiem przekladnia lancuchowa = Enduro 1 - czy tak ? Wnioskuję, że przy względnie podobnym wzniesieniu i wadze przyczepy Enduro daje rade - tak?

@pankraccy

Pełna nazwa Enduro 2 Model: EM 203   <  spełnia nasze wymagania

Nasza przyczepa przed garażem jedzie pod górę ~10m, w garażu ~1m poziom 0=zero,

potem znowu spadek na długości L=1,5m (zagłębienie na głębokość ~15cm).

 

Wyjazd = podjazd + poziom zero + zjazd (na zewnątrz garażu z góry)

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Tak wygląda przekładnia łańcuchowa.

 

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi...

rzeczywiscie bezpieczniej byloby pojsc w mocniejsze P1 - gdyby tylko cena byla nizsza ;-) ... (zgadzam sie ze wsparcie lokalnego rynku tez jest istotne..)

 

Witam!

Jeśli głównym kryterium wyboru są koszty, to podpisuję się w całej rozciągłości pod słowami Kolegi "ed" (post #126). :ok:

A czy ten napęd posiada tzw soft start?

 

Z instrukcji wynika, że nie posiada, ale sprzedawcy mają czasami różne "dziwne" wersje, więc najlepiej pytać bezpośrednio w miejscu planowanego zakupu. :hmm:

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Krzysztof i ired EM203 nie ma tej funkcji, ale klony takie jak np. Oberlinkowy Hypercamp Prestige (który posiadam), a który jest wykonany przez producenta Enduro - ma softstart i softstop ( ciekawostka: w dołączonych do movera papierach jest oznaczony jako EM203). Ma również na pilocie kontrolki: błędów, rozładowania akumulatora, czy przeciążenia - tak jak bardziej zaawansowane modele. Softstart to raczej funkcja centralki, a nie movera jako takiego. 

Edytowane przez Hobbyuser (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam enduro II czyli niby na zębatkach - ta wersja z pomarańczowym pilotem. Jeżeli dobrze pamiętam to miał on udźwig do 1800kg na 2 silnikach.

 

używam napęd w drugiej przyczepie, waga rzeczywista 1500-1550kg, podjazd z miejsca postoju to 80m pod górkę, samochód bez napędu na 4 koła nie miałby szans tam przyczepy wyciągnąć.  Jeżeli akumulator jest w porządku - nie ma problemów.

 

Wiele wyjazdów już za mną, wiele manewrów - a urządzenie nigdy nie zawiodło.

 

Ostatnio przyczepa miała okazję przejechać te 80m pod górkę, później transfer 5 km za samochodem (akumulator ledwo się doładował) i później ok 60m po rozkopanej działce (koleiny, dziury oraz teren totalnie miękki po glebogryzarce) - nie dość, że prądu nie brakło - a nawet zostało 12,6v na aku to jeszcze przejazd udany.

 

nie warto przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Krzysztof i ired EM203 nie ma tej funkcji, ale klony takie jak np. Oberlinkowy Hypercamp Prestige (który posiadam), a który jest wykonany przez producenta Enduro - ma softstart i softstop ( ciekawostka: w dołączonych do movera papierach jest oznaczony jako EM203). Ma również na pilocie kontrolki: błędów, rozładowania akumulatora, czy przeciążenia - tak jak bardziej zaawansowane modele. Softstart to raczej funkcja centralki, a nie movera jako takiego. 

 

Przymierzam się do zakupu movera i zastanawiam się czy softstart będzie niezbędny w opcjach tego urządzenia. Wiadomo że jednym z bardziej stresujących manewrów jest podjazd pod hak holownika. W trosce o zderzak w aucie jak to wygląda w praktyce bez softstartu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu movera i zastanawiam się czy softstart będzie niezbędny w opcjach tego urządzenia. Wiadomo że jednym z bardziej stresujących manewrów jest podjazd pod hak holownika. W trosce o zderzak w aucie jak to wygląda w praktyce bez softstartu ? 

ja mam Enduro 2 i jestem zadowolony DMC 1300 kg , a spady koło domu  przy parkingu spore z 10%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oberlinkowy Hypercamp Prestige (który posiadam), a który jest wykonany przez producenta Enduro - ma softstart i   softstop

 

Oj, czy jesteś pewien ;)

 

Przymierzam się do zakupu movera i zastanawiam się czy softstart będzie niezbędny w opcjach tego urządzenia. Wiadomo że jednym z bardziej stresujących manewrów jest podjazd pod hak holownika. W trosce o zderzak w aucie jak to wygląda w praktyce bez softstartu ? 

 

Tym absolutnie się nie przejmuj. Nie napiszę, że jest to niepotrzebne :skromny: , ale miałem kiedyś napęd bez tej funkcji i zupełnie mi to nie przeszkadzało. Manewrować można dosyć dokładnie - kwestia przyzwyczajenia się do obsługi pilota i reakcji silników na naciśnięte przyciski, ale to trwa tylko chwilę, aby się zorientować. Poza tym, zawsze przecież można 2 - 3 cm dociągnąć do haka ręcznie.  :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.