Skocz do zawartości

Mover


koncewka

Rekomendowane odpowiedzi

Ir & Ed

Ze zdjęć widzę, że mamy podobne przyczepki z tym, że moja jest trochę starsza Wewn. układ mojej, to wejście bliżej przodu, podkowa na prawo, na lewo z tyłu francuskie łóżko.  Czy tolata w Waszej przyczepce jest po stronie wejścia? Jeżeli tak, to czy jest to wg Ciebie mankament biorąc pod uwagę to, że z tej strony rozkałada się przedsionek?

Były o tym dyskusje, ale chcę poznać Twoje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@bees  >  Czy toaleta w Waszej przyczepce jest po stronie wejścia?
                 Jeżeli tak, to czy jest to wg Ciebie mankament biorąc pod uwagę to,

                 że z tej strony rozkałada się przedsionek?
                 Były o tym dyskusje, ale chcę poznać Twoje zdanie
.

 

Tak mamy toaletę po stronie wejścia, zerknij na fotki.
Kilka pomocniczych obrazków :
< rzut lokalizacji wyposażenia

< wnętrze > 
Pozdrawiamy,
Ir & Ed
PS
Na lokalizację wyposażenia w przyczepie nie mamy wpływu.

< Akceptujemy to co mamy.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Marcin

Ciekawe jak to będzie pracowało. Daj znać. Ile waży Twoja przyczepka?

Jaki akumulator zamierzasz kupić i jak rozwiążesz sprawę ładowania?

 

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Brakuje mi doby na wszystko co chciałbym zrobić :)

Moja przyczepa ważyła netto 1000 kg, więc zakładam że z moverem i akumulatorem będzie jakieś 1050 kg. Do tego jak doliczę graty, które pakuję na wyjazd (przedsionek, meble turystyczne, woda w toalecie, rowery, koło zapasowe i inne klamoty) to pewnie ok 1150 kg mi wyjdzie.

Co do akumulatora to jeszcze nie wiem. Na razie wertuję forum i zgłębiam teorię zasilania. Najchętniej upchnąłbym akumulator w dedykowanym schowku na zewnątrz, ale nie wiem jaki mi się tam zmieści. Wg specyfikacji producenta, zalecanym akumulatorem jest 110 Ah, który na bank nie wejdzie. Rozumiem jednak, że to zalecenie uwzględnia również zasilanie innych odbiorników. Ja na razie jeżdżę tylko na kempingi oferujące zasilanie 230V, a więc mój akumulator będzie zasilał jedynie mover. Po każdym użyciu akumulator będzie doładowywany. I tu pojawia się kwestia wyboru ładowarki, której również nie sprecyzowałem, ale skorzystam z porad kolegów żeby nie wywarzać otwartych drzwi. Na pewno instalację zrobię w taki sposób, żeby ewentualne modyfikacje w przyszłości nie wymagały wymiany wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin_G  >  Ja na razie jeżdżę tylko na kempingi oferujące zasilanie 230V,

                         a więc mój akumulator będzie zasilał jedynie mover.  < mamy podobne potrzeby ...

Korzystamy z oświetlenia (wszystko LED) na parkingach tranzytowych.

Lokalizacja akumulatora w przyczepie post #148

 

                        Po każdym użyciu akumulator będzie doładowywany. < doładowanie po rozładowaniu  <12.2 V

                        I tu pojawia się kwestia wyboru ładowarki ...  < ładowanie zwykłym prostownikiem

 

Mamy taki > akumulator spisuje się bardzo dobrze.

Ostatnie ładowanie 08.10.2014 r. pomiar 21.04.2015 r. 12,48V

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystamy z oświetlenia (wszystko LED) na parkingach tranzytowych

 

U mnie ze względu na dzieci coś takiego jak parkingi tranzytowe nie istnieje.

Moje muszą spać, żeby jazda była spokojna. Startuję więc wieczorem, jadę przez noc i dojeżdżam nad ranem jak się pijawki budzą :D  Nie powiem, że jest to super komfortowe, ale obecnie tak planuję trasy. Za parę lat będzie można pomyśleć o dalszych wyjazdach z dzieleniem na etapy i jazdą w dzień, ale i tak wolę zajechać na camping po drodze, niż kimać gdzieś na stacji benzynowej. Dlatego akumulator jest dedykowany tylko dla movera. W praktyce nie miałem potrzeby przemieszczać przyczepy dalej niż na 10-15 m. Wiadomo, że wszystko przede mną, ale jak na razie zastosowanie widzę głównie w krótkim manewrowaniu, poziomowaniu i parkowaniu pod wiatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatora to jeszcze nie wiem. Na razie wertuję forum i zgłębiam teorię zasilania. Najchętniej upchnąłbym akumulator w dedykowanym schowku na zewnątrz, ale nie wiem jaki mi się tam zmieści.

 

Witam!

Piszesz, że masz dedykowany schowek dla accu (rozumiem, że hermetyczny od strony wnętrza przyczepy). Czy chcesz wykorzystać sam schowek, czy również przyłącze do instalacji przyczepy, jeśli takie tam jest?

Jeśli tylko schowek, a jest on szczelny, to możesz zastosować standardowy akumulator AGM, nawet choćby tylko taki, jak wskazany w linku (post #154)

Może być też o dużo mniejszej pojemności, aby zmieścił się do Twojego schowka.

Gdyby miała to być wspomniana firma, to lepszym wyborem byłby np. ZAP 857 50

http://katalog.zap.pl/product/show/857%2050

Pamiętaj jednak, że gdybyś musiał zamontować któryś z tych akumulatorów w przestrzeni mieszkalnej, to bez specjalnego przygotowania miejsca, żaden z nich się do tego nie nadaje!

Kwestia pojemności akumulatora i potrzeb, które opisałeś, czyli:

Ja na razie jeżdżę tylko na kempingi oferujące zasilanie 230V, a więc mój akumulator będzie zasilał jedynie mover.

Dlatego akumulator jest dedykowany tylko dla movera. W praktyce nie miałem potrzeby przemieszczać przyczepy dalej niż na 10-15 m.

 

W takim przypadku, spokojnie wystarczy akumulator o pojemności ok. 30 - 45 Ah

Oczywiście nie zaszkodzi pojemność większa, jeśli uznasz, że się przyda ;)

IMHO

I tu pojawia się kwestia wyboru ładowarki, której również nie sprecyzowałem, ale skorzystam z porad kolegów żeby nie wywarzać otwartych drzwi.

 

Spokojnie wystarczy automatyczna ładowarka typu "z Lidla" :smirk: , czyli procesorowa, z automatycznym trybem pracy dla accu Gel, Std, AGM i prądem na wyjściu w okolicy 3,5 do 4 A

Na All ... można kupić podobne, w cenie ok. 90 zł.

:hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Koledzy szukam movera do swojej budki i znalazłem taki - co myślicie   Reich EasyDriver Basic 1,8 manual ,mocą pasuje do wielkości budki ,jest w miarę płaski,ale  Reich-czy to jest dobre,proszę o opinie.To nowy model,nie ma go w ofercie PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Reich, to uznana firma w produkcji osprzętu dla karawaningu, a produkująca nie tylko napędy, ale np. baterie wody, pompki, wszelkiego rodzaju rurki i złączki wody, filtry, przyłącza elektryczne i gazowe, oraz całą masę innych różności karawaningowych.
Pierwsze napędy tej firmy, pojawiły się jeszcze w ubiegłym wieku, więc doświadczenie w tej dziedzinie, firma posiada z całą pewnością.
Model wskazany przez Ciebie, to wykonanie tzw. "basic", czyli wersja podstawowa. W zasadzie, poza kilkoma szczegółami, głównie natury wizualnej, użytkowo nie różni się od wcześniejszych wersji tego typu. Moim zdaniem, bardzo korzystnie wygląda design samego napędu, jak i pilota. Być może, idzie to również w parze z zabezpieczeniem antykorozyjnym, ponieważ na fotkach, powłoka malarska, ocynk i kształt profili nie budzą zastrzeżeń.
Zdecydowanie poprawiono same uchwyty mocujące napęd do ramy i choć różnią się one między poszczególnymi wersjami, to jednak nawet te najprostsze są zdecydowanie lepsze, niż ze starszych modeli.
Gdybym w chwili obecnej stał przed wyborem standardowego i niezbyt drogiego napędu, to jestem przekonany, że m.in. zwróciłbym się właśnie w stronę tego modelu.
Cena (ok. 3950 zł.) w tym przypadku jest jednak trochę wyższa, niż omawianych wcześniej "Enduro", co jest raczej uzasadnione.
IMHO
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc,już kupiłem w niemieckiej firmie .Zamówione w niedzielę doszło dzisiaj /w środę/ bez problemów.Koszt 3694 zł + 80zł .Wygląda bardzo dobrze ,nie wiem jak w moverach oferowanych u nas ale tu jest wszystko co jest potrzebne łącznie z peszelem ściągaczami uchwytami do mocowania przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Piszesz, że masz dedykowany schowek dla accu (rozumiem, że hermetyczny od strony wnętrza przyczepy). Czy chcesz wykorzystać sam schowek, czy również przyłącze do instalacji przyczepy, jeśli takie tam jest?

 

To jest schowek dostępny od zewnątrz przyczepy. Zawiera komorę na akumulator i oddzieloną komorę na przyłącze 230V.

 

post-14737-0-11722700-1432424844_thumb.jpg

 

Pomierzyłem na spokojnie wymiary i okazuje się, że niepotrzebnie się martwiłem. Komora ma s:34 cm, g:17 cm, w:21,5 cm, czyli wejdzie tam całkiem spory akumulator.

 

 

W takim przypadku, spokojnie wystarczy akumulator o pojemności ok. 30 - 45 Ah

Oczywiście nie zaszkodzi pojemność większa, jeśli uznasz, że się przyda ;)

 

Spokojnie wystarczy automatyczna ładowarka typu "z Lidla" :smirk:

 

Przymierzam się do żelowego, w takich właśnie pojemnościach. Być może ciut większy zastosuję, ale myślę nie więcej jak 55 Ah.

Ponieważ lubię automatyzację wszelkich procesów, zastosuję którąś z polecanych ładowarek z samoistnym startem ładowania CTEK lub Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny i pojemny schowek :ok:

W kwestii zakupu accu żelowego, to musisz sprawdzić, czy zasilacz/ładowarka posiada opcję ładowania "żelówek".

Nie wiem, z którego roku masz przyczepę, ale w starszych angielkach nie było takiej opcji, stąd powszechnie w nich montowane szczelne schowki na akumulatory (dla accu z płynnym elektrolitem).

Jeśli takiej opcji, nie masz, to tylko typ standardowy lub taki, o którym pisałem wcześniej.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa jest z 2003 roku. Niestety poprzedni właściciel dłubał coś w instalacji i nie posiadam oryginalnego zasilacza z funkcją ładowania, dlatego planuję kupić nowy. Aktualnie mam taki zasilacz na wyposażeniu: http://www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=RS-150.

 

Zanim to jednak wszystko zamontuję, muszę mieć pewność jak działa instalacja elektryczna w mojej przyczepie. Oryginalne przewody od akumulatora prowadzone są za szafki, do panelu na którym jest włącznik oznaczony jako "12V on/off". Do tego samego panelu prowadzone są przewody z wyjścia zasilacza. Z kolei spod szafek wyprowadzone są przewody do skrzynki z bezpiecznikami. Następnie znikają pod szafkami i podłogą...... Wszystkie odbiorniki 12-woltowe działają dopiero po załączeniu włącznika 12V w pozycję "on". Ale jak to jest połączone za szafkami? Jak mają się do siebie obwody zasilania z gniazda samochodowego, akumulatora przyczepy i zasilacza? - tego nie wiem. Ciężko jest dojść idąc po przewodach, bo musiałbym demontować szafki.

 

Napisałem do Bailey'a prośbę o schemat połączeń w tym modelu. Zobaczymy czy coś pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger 510/4. Mam do niego instrukcję uzytkowania, ale schemat w niej zawarty jest mało czytelny.

Jutro postaram się go wrzucić, może coś uradzimy.

Edytowane przez Marcin_G (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.