Skocz do zawartości

Mover


koncewka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podstawowe różnice na pierwszy rzut oka to w starej wersji ENDURO (holenderski EM203) mała rolka napędowa dolegająca do opony. Enduro z Angli aktualnie jest produkowany z pilotami i elektroniką w kolorach czerwonych. Pilot jest płaski z przyciskami membranowymi. Elektronika jest tylko w wersji Quatro i jest stosowana również do napędów E-go. Elektronika może sterować jak w nazwie 4 silnikami, więc dla dwóch silników ma duży zapas mocy i co najważniejsze startuje z małą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Archisan, przedstawiłeś ciekawą propozycję. Tzn. cenowo jest atrakcyjna.

Kristofer, co myślisz o tym sprzęcie? Pytam Ciebie, bo znasz się na tym.... Moja przyczepka ma 1500 DMC, więc by się nadało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

właśnie też go wczoraj znalazłem.

http://www.obelink.pl/akcesoria-techniczne/napedy-osi/naped-osi-prestige.html

Jakie są plusy i minusy tego movera. Jakiej mocy musi być do tego bateria i ile może ważyć bo mocno walczę z DMC ;( ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalinkowany przez Was napęd jest w fajnej cenie ,jednak na samym końcu w specyfikacji produktu jest wyraznie napisane ,że:  W sklepie wystawiony jest model demonstracyjny  .

Czy taka cena będzie w styczniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalinkowany przez Was napęd jest w fajnej cenie ,jednak na samym końcu w specyfikacji produktu jest wyraznie napisane ,że:  W sklepie wystawiony jest model demonstracyjny  .

Czy taka cena będzie w styczniu ?

 

Marku, ja to rozumiem, że dopóki nie będzie napędu w magazynie, to jest wystawiony jeden demonstracyjnie w sklepie, aby ludziska bez przerwy mogli go "podziwiać". Informacja jest po to, aby nikt nie domagał się jego sprzedaży, a cena ma być w styczniu taka, jak podali :hmm:

Kristofer, co myślisz o tym sprzęcie? Pytam Ciebie, bo znasz się na tym.... Moja przyczepka ma 1500 DMC, więc by się nadało.

 

Co ja myślę :hmm:

Ważniejsze, co Ty o nim myślisz  :] 

Porównując ceny tego, co jest na rynku, to nie ulega wątpliwości, że jest to super oferta.

Napęd wygląda dobrze, jest malowany proszkowo, śruby są z "nierdzewki", posiada tzw. soft start i stop, rolki są odpowiednie i na całość jest gwarancja. Czego chcieć więcej przy takiej cenie ?  Napęd jest prawdopodobnie wolniejszy od sobie podobnych, nie widzę też  żadnej informacji na temat zastosowanej przekładni, ale nawet jeśli jest łańcuchowa, to mogło by to być przeszkodą przy zakupie napędu używanego, natomiast w nowym i za te pieniądze, te kwestie bym pominął.

Oczywiście nie można tego napędu porównywać z "najwyższą półką", ale chyba to jest dla każdego oczywiste.

 

Moim zdaniem, to doskonała propozycja i okazja do zakupu nowiutkiego napędu dla każdego, kto potrzebuje takiego urządzenia :ok:

Napęd parametrami nadaje się do większości naszych przyczep o DMC do 1800 kg.

 

Jakie są plusy i minusy tego movera. Jakiej mocy musi być do tego bateria i ile może ważyć bo mocno walczę z DMC ;( ?

 

Plusy i minusy już opisałem, natomiast akumulator, który zastosujesz, to już osobny temat.

Zależy od DMC Twojej przyczepy, przewidywanego sposobu korzystania z tego napędu, kwestii, czy accu będzie przeznaczony wyłącznie dla napędu oraz kwoty, jaką możesz na accu przeznaczyć.

Dopiero, gdy coś napiszesz o tych sprawach, to można będzie snuć dalsze rozważania.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusy i minusy już opisałem, natomiast akumulator, który zastosujesz, to już osobny temat.

Zależy od DMC Twojej przyczepy, przewidywanego sposobu korzystania z tego napędu, kwestii, czy accu będzie przeznaczony wyłącznie dla napędu oraz kwoty, jaką możesz na accu przeznaczyć.

Dopiero, gdy coś napiszesz o tych sprawach, to można będzie snuć dalsze rozważania.

IMHO

DMC 1250 ale tyle waży na pusto ;( z reguły napęd będzie używany gdy przyczepa będzie załadowana.

Napęd potrzebny aby wyjechać z podwórka 30m (niestety wyjazd trochę kręty i z górki) przejazd na kemping i zaparkowanie w nieznanych warunkach. Potem aku może się ładować. Powrót na podwórko niestety trochę pod górkę (taki mocniejszy spadek aby deszczówka spływała).

Z założenia ma być tylko dla napędu ale wiadomo jak to bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC 1250 ale tyle waży na pusto ;( z reguły napęd będzie używany gdy przyczepa będzie załadowana.

Napęd potrzebny aby wyjechać z podwórka 30m (niestety wyjazd trochę kręty i z górki) przejazd na kemping i zaparkowanie w nieznanych warunkach. Potem aku może się ładować. Powrót na podwórko niestety trochę pod górkę (taki mocniejszy spadek aby deszczówka spływała).

Z założenia ma być tylko dla napędu ale wiadomo jak to bywa.

 

Zakładając bezpieczny i racjonalny próg dla rozładowania accu oraz ok. 15 minutowy czas pracy przy bardzo wysokim obciążeniu, zbliżonym dla tu omawianego napędu do maksymalnego, spokojnie wystarczy akumulator o pojemności ok. 45 Ah (AGM).

Oczywiście jest to pojemność accu dla samego napędu, ewentualnie bardzo małych potrzeb w kwestii oświetlenia i pracy pompek wody oraz spłuczki. Gdyby dodatkowe potrzeby były jednak większe, to należy wybrać wyższą pojemność i accu w technologii GEL.

Akumulator o wspomnianej pojemności ok. 45 Ah będzie ważył do 14 kg. zarówno w wykonaniu AGM, jak i GEL, co daje łączną, dodatkową masę dla przyczepy 52 kg.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli całość wyjdzie jakieś 55kg. Kurcze chyba muszę jeszcze raz na wagę podjechać żeby zweryfikować czy mogę sobie na to pozwolić. Dzięki za szczegółowe info. Muszę się mocno zastanowić. To jest jedyna rzecz którą bardzo bym chciał mieć :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.