Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, Hipis2020 napisał(a):

Całkiem być może. To są specjaliści od fotowolaiki i zabudowy kamperów i montaż tego movera to tak na naszą prośbę było. Zgodzili się ale jak widać nie do końca to jest jak być powinno. No zobaczymy co z tego wyniknie. 

Co ma wyniknąć? Zamontują niepoprawnie, na odwrót i tak Wam zostanie. Skoro przerasta ich montaż movera, który jest banalną czynnością to nawet nie chcę wiedzieć jak zamontują fotowoltaikę..

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 minut temu, jacek00 napisał(a):

Co ma wyniknąć? Zamontują niepoprawnie, na odwrót i tak Wam zostanie. Skoro przerasta ich montaż movera, który jest banalną czynnością to nawet nie chcę wiedzieć jak zamontują fotowoltaikę..

Ale tym zajmują się od ładnych paru lat i tu nie było nigdy problemów. W każdym razie nie słyszałam o takowych, bo wcześniej, oczywiście na ile to możliwe, sprawdziliśmy firmę i opinie o niej. Nie było do czego się przyczepić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w planach niebawem kupić fabrycznie nową Adrie 552PK. Sprzedawca w ramach jakiejś kampanii dodaje w prezencie mover Enduro premium. Niestety za montaż oraz za baterie do niego trzeba osobno dopłacić. Powiedzcie mi jest szansa abym to sam zamontował?. Jestem mechanikiem samochodowym w ASO Audi/VW, mam wieloletnie doświadczenie w doposażaniu Audi w dodatkowe oryginalne wyposażenie itp. Nie wiem jak to wygląda w campingach, trzeba pruć większość mebli w środku aby pociągnąć elektrykę pod ten mover? Jak to się ma do gwarancji fabrycznej jak bym sobie sam to zamontował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontujesz sam. Od spodu do ramy wg instrukcji, kable ciagniesz przez jedna dziure na wylot w podlodze i w srodku schludnie ukladasz calosc. Cala filozofia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Denmark napisał(a):

Mamy w planach niebawem kupić fabrycznie nową Adrie 552PK. Sprzedawca w ramach jakiejś kampanii dodaje w prezencie mover Enduro premium. Niestety za montaż oraz za baterie do niego trzeba osobno dopłacić. Powiedzcie mi jest szansa abym to sam zamontował?. Jestem mechanikiem samochodowym w ASO Audi/VW, mam wieloletnie doświadczenie w doposażaniu Audi w dodatkowe oryginalne wyposażenie itp. Nie wiem jak to wygląda w campingach, trzeba pruć większość mebli w środku aby pociągnąć elektrykę pod ten mover? Jak to się ma do gwarancji fabrycznej jak bym sobie sam to zamontował?

Poczytaj instrukcję, pooglądaj obrazki. Na pewno obejdzie się bez prucia mebli. Miejsce na akumulator możliwie blisko koła. Przewody do obu silników od sterownika muszą mieć tą samą długość. Ten kabel do bliższego akumulatorowi silnika ułożyć trzeba pod podłogą bez zwijania w pętlę. W razie wątpliwości pytaj.

 

6 godzin temu, Hipis2020 napisał(a):

Całkiem być może. To są specjaliści od fotowolaiki i zabudowy kamperów i montaż tego movera to tak na naszą prośbę było. Zgodzili się ale jak widać nie do końca to jest jak być powinno. No zobaczymy co z tego wyniknie. 

Daj sobie spokój z tymi partaczami, którzy obiecują Ci odwrotne działanie pilota. Takich trzeba unikać jak ognia. Wierz mi jeżeli masz choć trochę pojęcia o dokręcaniu śrub, umiesz czytać tekst techniczny ze zrozumieniem, rozumiesz co przedstawia rysunek montażowy w instrukcji to spokojnie dasz radę, a wrazie watpliwości pytaj tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ed napisał(a):

Poczytaj instrukcję, pooglądaj obrazki. Na pewno obejdzie się bez prucia mebli. Miejsce na akumulator możliwie blisko koła. Przewody do obu silników od sterownika muszą mieć tą samą długość. Ten kabel do bliższego akumulatorowi silnika ułożyć trzeba pod podłogą bez zwijania w pętlę. W razie wątpliwości pytaj.

 

 

Nigdy nie mialem doczynienia z przyczepami dlatego jestem zielony w temacie. Te mover`y mocowane sa do ramy na jakies klamry czy trzeba wiercic otwory?. Odnosnie akumulatora, przyczepy maja standardowo jakis sterownik do ladowania dodatkowych akumulatorow czy trzeba to dokupowac osobno? jezeli maja to jest to ladowanie po podpieciu przyczepy pod 230v czy podczas ciagniecia przyczepy rowniez moze byc ladowany akumulator z samochodu?. Wiem musi byc kabel z haka ktory po zaplonie bedzie np podawal napiecie na lodowke podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są specjalne klamry, z zasady pasujące np. do standardowych profili ram Al-ko, zaciskane na profilu ramy i tylko do co poniektórych typów ram, trzeba dołożyć adapter /gdy np. rama jest na niższym ceowniku, innym profilu/ albo gdy trzeba mover dodatkowo np. opuścić względem ramy. Nie wierci się nic w ramie.

Standardowo przez dziesiątki lat przyczepy nie miały "w podstawie" aku, była to albo dodatkowa opcja fabryczna, albo dodatkowa rozbudowa wykonywana przez dealera/serwis po zakupie przyczepy (podstawowe zasilanie wnętrza cepy - oświetlenia 12V i pompek wody/spłuczki realizowane było w standardzie tylko z aku holownika przez złącze "stałego plusa", czyli z gniazda haka).

Późniejsze, bardziej zaawansowane układy elektryczne (energobloki) przyczep zdarzało się że miały już na życzenie klienta wbudowane ładowarki działające po podpięciu pod 230V.

Ładowanie aku zwykle realizowało się "głupim" prostownikiem [aku kwasowo-ołowiowe z płynnym elektrolitem] / ładowarką z pamięcią ustawień [bardziej zaawansowane aku - AGM, żel, LiFePo4] na stałe wpiętymi w 230V i do aku (wraz z podłączeniem cepy do "słupka" rozpoczynało się ładowanie), albo poprzez układy ładująco-separujące (np. cyrix) z holownika (ładowanie podczas jazdy z gniazda haka). Obecnie dochodzą jeszcze regulatory ładowania z solarów. 

Tym samym kablem co lodówka szło ładowanie aku z samochodu, przez np. cyrixa, razem z lodówką (małą) można było ustawić te kilka (2-5) amperów ładowania, a bez pracujacej lodówki max. ~12-15 A. Ale musi być koniecznie zastosowany specjalny układ separujący, bo jeśli go nie będzie, rozruch samochodu może spowodować pociągnięcie prądu z aku przyczepy w kierunku samochodu i spalenie (oby tylko) instalacji, a w skarajnych przypadkach - całości (cepy, a jak zapłonie cepa to i holownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Adrii prawdopodobnie będzie fabryczne miejsce do podłączenia Aku. Wystarczy go włożyć i podłączyć klemy. To wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2024 o 13:26, ed napisał(a):

Przy montażu moovera z tyłu zamieniasz miejscami silnik prawy z lewym i zasilanie. Takiego montażu jeszcze nie widziałem (poza Twoim zdjęciem). W/g mnie tak nie może być. Nie życzę Ci chwalenia się. Montowałem dwa moovery w Hobby z tyłu i zawsze silnikami do góry. Producent nie przewiduje takiego montażu.

No i właśnie nie zamieniłem miejscami silników, bo skoro są odwrócone to według pilota jak daję do przodu to jadą do przodu lewo prawo itd. Sąsiad dobra dusza dorobił mi profesjonalne adaptery wg. wzoru od kolegów z forum i po przymiarce wyszło to samo (+-2 cm) od tego jak jest teraz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ed napisał(a):

Poczytaj instrukcję, pooglądaj obrazki. Na pewno obejdzie się bez prucia mebli. Miejsce na akumulator możliwie blisko koła. Przewody do obu silników od sterownika muszą mieć tą samą długość. Ten kabel do bliższego akumulatorowi silnika ułożyć trzeba pod podłogą bez zwijania w pętlę. W razie wątpliwości pytaj.

 

Daj sobie spokój z tymi partaczami, którzy obiecują Ci odwrotne działanie pilota. Takich trzeba unikać jak ognia. Wierz mi jeżeli masz choć trochę pojęcia o dokręcaniu śrub, umiesz czytać tekst techniczny ze zrozumieniem, rozumiesz co przedstawia rysunek montażowy w instrukcji to spokojnie dasz radę, a wrazie watpliwości pytaj tutaj

Dzięki za sugestie i chęć pomocy:thank:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2024 o 19:15, czyś napisał(a):

Standardowo przez dziesiątki lat przyczepy nie miały "w podstawie" aku, była to albo dodatkowa opcja fabryczna, albo dodatkowa rozbudowa wykonywana przez dealera/serwis po zakupie przyczepy

Witam, dzięki wielkie za pomoc. Przed zakupem przyczepy dokładnie się jeszcze postaram rozeznać jak to wygląda odnośnie do co do tego akumulatora. Wczoraj trochę poszperałem po internecie i udało mi się znaleźć jakieś instrukcje, w których są schematy elektryczne dla nowych Adri, akurat dla modelu grupy Altea na schematach nie widnieje żaden akumulator także wygląda na to jakby w standardzie go nie było w ogóle. Trochę dziwne, bo jeżeli standardowo w nowych przyczepach jest instalacja pod akumulator to w sumie powinny być zaznaczone na schematach te klemy, chociażby. Z tego, co widziałem to w seriach bogatszych, takich jak Alpina czy Adora jest zaznaczony akumulator na schematach elektrycznych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki wielkie za pomoc. Przed zakupem przyczepy dokładnie się jeszcze postaram rozeznać jak to wygląda odnośnie do co do tego akumulatora. Wczoraj trochę poszperałem po internecie i udało mi się znaleźć jakieś instrukcje, w których są schematy elektryczne dla nowych Adri, akurat dla modelu grupy Altea na schematach nie widnieje żaden akumulator także wygląda na to jakby w standardzie go nie było w ogóle. Trochę dziwne, bo jeżeli standardowo w nowych przyczepach jest instalacja pod akumulator to w sumie powinny być zaznaczone na schematach te klemy, chociażby. Z tego, co widziałem to w seriach bogatszych, takich jak Alpina czy Adora jest zaznaczony akumulator na schematach elektrycznych. 
W Adriach wyprowadzenie przewodów na akumulator, ładowarka, pojemnik na aku to dodatkowy pakiet za 299EUR. Szczerze mówiąc nie spotkałem jeszcze nowej Adrii bez tego pakietu...
Akumulator kupujesz od razu u dealer'a albo po prostu sam, wkładasz do skrzynki, podłączasz klemy i po temacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, piorun napisał(a):

W Adriach wyprowadzenie przewodów na akumulator, ładowarka, pojemnik na aku to dodatkowy pakiet za 299EUR. Szczerze mówiąc nie spotkałem jeszcze nowej Adrii bez tego pakietu...

 

W wielu modelach są one fabrycznie, bez dopłaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tę jak na dzisiejsze czasy oczywistość trzeba w kazdym przypadku wyjaśnić. Bo nadal często cennikowa "baza bazy" to bez aku, pakiety, albo tylko np. ładowarka z 230V "zaszyta" już w pokładowej elektronice (taniej producentowi wychodzi tłuc jedną wersję elektroniki, niż zamawiać z/bez obsługi aku) i dodatkowe "pakiety" traktowane jako oczywista opcja do zamówienia przyczep na plac przez (prawie) każdego dealera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.