Skocz do zawartości

Certyfikat gazowy-gdzie


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Diagnosta ma sprawdzić zdolność przyczepy do poruszania się po drogach. Butla gazowa i jej instalacja nie jest i nie powinna być używana podczas jazdy. Tak więc to, czy używamy instalacji gazowej na kempingu czy na dziko jest tylko i wyłącznie w naszej gestii. Przecież cześć przyczep może nie mieć butli jak i całej instalacji lub w ogóle nie używać gazu jak się podłącza pod 230V ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

9 minut temu, lbuster napisał:

Diagnosta ma sprawdzić zdolność przyczepy do poruszania się po drogach. Butla gazowa i jej instalacja nie jest i nie powinna być używana podczas jazdy. 

Jest i musi być używana podczas jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chris_66 napisał:

Z tym się nie zgodzę emoji3.png

 

6 minut temu, danielpoz napisał:

Jest i musi być używana podczas jazdy.

Jak sobie przystosujecie, to możecie. Ale standardowa przyczepa raczej nie i myślę, że mniej niż 10% przyczep jest przystosowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tu się nie ma o co kłócić! Tu wychodzą nasze czarne dziury czyli brak dostępu do przedmiotowej normy PN EN 1494. Ta norma opisuje zależności między projektantem, wykonawcą i diagnostą. Przypuszczam że ona nakłada wymaganie techniczne jaki układ i co powinien zawierać (z uwzględnieniem sposobu eksploatacji), jego identyfikację a tym samym informacje dla diagnosty co i w jaki sposób winno być sprawdzane. Tylko dzięki naszemu forum (na innych postach) możemy dowiedzieć się jakie modele urządzeń i w jakich warunkach możemy eksploatować. Pozostaje nam czekać aż komuś wpadnie w ręce w/w dokument i będzie chciał się z nami podzielić informacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lbuster napisał:

Diagnosta ma sprawdzić zdolność przyczepy do poruszania się po drogach. Butla gazowa i jej instalacja nie jest i nie powinna być używana podczas jazdy.

Mnie raczej chodziło o to że ma taką możliwość i teoretycznie się na tym zna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za tym, by można było, tak jak @hippis robi, zrobić sobie przegląd instalacji gazowej u diagnosty za dodatkową opłatą. Natomiast, czy to ma być obowiązkowe, to do tego już nie mam przekonania.

Bo o ile w samochodzie z LPG powinno się wymagać sprawnej instalacji do jazdy (nawet na benzynie), to już w przyczepie w czasie jazdy wyłączona instalacja nie wpływa na bezpieczeństwo.

Diagnosta ma dbać o bezpieczeństwo pojazdów na drodze a nie za wyposażenie naszych domków na kempingach.

Wcześniej już powinien sprawdzić stan zamocowania movera czy panelu na dachu - te elementy mają o wiele większy wpływ na bezpieczeństwo na drodze od wyłączonej instalacji gazowej. Bo jak do bagażnika samochodu włożymy sobie butlę gazową z przenośnym palnikiem to też mamy podlegać takiemu samemu przeglądowi jak auta z LPG?

IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, lbuster napisał:

Jestem za tym, by można było, tak jak @hippis robi, zrobić sobie przegląd instalacji gazowej u diagnosty za dodatkową opłatą. Natomiast, czy to ma być obowiązkowe, to do tego już nie mam przekonania.

Właśnie o to mi chodziło.  Podczas przeglądu było by to wygodne, bo jazda z budką w miasto czasem jest nieco problematyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że tu nie chodzi o bezpieczeństwo instalacji gazowej podczas jazdy bo w większości przypadków butla jest zakręcona i nie groźna. Chodzi o takie wypadki

https://www.rmf24.pl/fakty/news-dwoje-dzieci-zginelo-w-wybuchu-gazu-na-kempingu,nId,157098

Nie wiem jak często takie tragedie się dzieją w skali kraju czy kontynentu ale nawet jeden powinien wpłynąć na nasze nawyki i nauczyć nas że instalacja gazowa to potencjalne niebezpieczeństwo i to bez względu czy ktoś jeździ 40 letnim domkiem jak ja czy ma nówkę z salonu. W starej przyczepie dochodzi ewentualna korozja przewodów czy możliwe przetarcia ale w nowej mogą to być słabsze, nie koniecznie metalowe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 10:46, alpo napisał:

Witam

Czuje się wywołany do tablicy bo to moje naklejki w aukcji.

Jesteśmy w Polsce która jest w Uni Europejskiej i mamy normę G607 przełożoną na polski rynek.

Posiadamy uprawnienia do wykonywania przeglądów wydane przez SEP

Domniemanie nieważności takiego przeglądu w Niemczech jest daleko posuniętym oszczerstwem skierowanym pod naszym adresem.

Od wielu lat toczą się dyskusje na temat robić przegląd czy nie.

Bezpieczeństwo nasze i innych użytkowników  powinno być na pierwszym miejscu.

Przez wiele lat wykonywania przeglądów znalazłem i usunąłem wiele nieszczelności.

Ktoś kto ma naklejkę z przeglądu tak naprawdę nie wie czy ten przegląd był gdzieś wymagany czy nie bo obsługa widząc na aucie naklejkę o nic już nie pyta.

Rynek przeglądów jest ogromny miejsca dla wykonujących te przeglądy na pewno wystarczy i niepotrzebne jest oczernianie innej firmy tylko dlatego że coś co jest Niemieckie wg kogoś jest lepsze.

Darek Łuczak

Gdzie można wykonać badanie szczelności instalacji gazowej przyczepki?  Pisanie że sam sobie robię mnie nie przekonuje, kto robi takie badania/przeglądy i może wystawić certyfikat/naklejkę ? Celowość badania jest bezdyskusyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kiejstut napisał:

Gdzie można wykonać badanie szczelności instalacji gazowej przyczepki?  Pisanie że sam sobie robię mnie nie przekonuje, kto robi takie badania/przeglądy i może wystawić certyfikat/naklejkę ?

Pisałem już wcześniej, w Łodzi robi to Allcamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto robi takie badania/przeglądy i może wystawić certyfikat/naklejkę ? Celowość badania jest bezdyskusyjna.


Sens certyfikatu czy czegokolwiek jest bardzo dyskusyjny. Nie ma wymogu obowiązku czy czegokolwiek w tym temacie.
Wystarczy warsztat LPG do podstawowej kontroli.
Dla panikarzy -serwis kempingowy gdzie mają pompkę do nadmuchania ciśnienia do instalacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zakupić reduktor z manometrem i cały czas na kempingu , podczas wyjazdów można kontrolować szczelność instalacji na bieżąco . Myślę że to bardziej bezpieczne niż kontrola raz na jakiś czas ( chociaż i takiej nie neguję ) . W czasie jazdy może się coś obluzować i mimo że podczas kontroli gdzieś w serwisie wyszło wszystko ok to potem w praktyce różnie jest .  Tym bardziej ze taki reduktor to groszowe sprawy .
Tutaj sprzedawca na przykład informuje że w instrukcji jest jak przeprowadzić szczelność instalacji .
 https://allegro.pl/oferta/reduktor-cisnienia-gazu-244-propan-butan-manometr-7697830025 

Edytowane przez leszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, leszek napisał:

Wystarczy zakupić reduktor z manometrem i cały czas na kempingu , podczas wyjazdów można kontrolować szczelność instalacji na bieżąco

manometr masz po stronie wysokiego ciśnienia, czyli tak naprawdę kontrolujesz jakieś 5cm bieżących instalacji gazowej

do tego manometr z aukcji nie jest urządzeniem pomiarowym tylko bardzo zgrubnym wskaźnikiem ciśnienia - różnica ciśnienia między 10kg a 1kg gazu jest pomijalnie mała dla takiego wskaźnika, jak spada ciśnienie to gazu już prawie nie ma w butli

nie uwzględniłeś tego, że problemy ze szczelnością występują zazwyczaj po stronie niskiego ciśnienia (30-50 mBar) a to można sprawdzić albo pompując powietrze pompką z manometrem i obserwować spadek ciśnienia, albo testerem ALDE z bąbelkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, chris_66 napisał:

manometr masz po stronie wysokiego ciśnienia, czyli tak naprawdę kontrolujesz jakieś 5cm bieżących instalacji gazowej

Nie wiem trzeba by poczytać instrukcję . Mnie się wydaje ze po zakręceniu butli i zaznaczeniu ciśnienia na manometrze gdy spadnie ciśnienie niskie przy nieszczelności to spadnie też wysokie na manometrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.