Skocz do zawartości

AKS 1300 - jak naprawić samodzielnie


jaw

Rekomendowane odpowiedzi

 

57 minut temu, golob napisał:

Nie wiesz czy muszę te gumki czymś przesmarować ?

Pamiętajmy, że gumy nie smarujemy nigdy zwykłym smarem ( chyba, że jest to odmiana olejoodporna ). Najlepsza będzie wazelina techniczna albo smar do elementów hamulców.

Ja bym posmarował odpowiednim specyfikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, golob napisał:

W sumie to nie ma :)

@witusTu widać gdzie które gumki/elementy idą:

ets_913991.jpg.de9991fbf8fc81c58d5bb24887492318.jpg

Wydaje mi się że nie trzeba, wymieniasz tą dużą pod pokrętłem, to tam masz ten mechanizm zapadkowy i tam trochę smaru na to można dać (przynajmniej ja daje u siebie).

super, dzięki!

2 godziny temu, BUMERANG napisał:

 

Pamiętajmy, że gumy nie smarujemy nigdy zwykłym smarem ( chyba, że jest to odmiana olejoodporna ). Najlepsza będzie wazelina techniczna albo smar do elementów hamulców.

Ja bym posmarował odpowiednim specyfikiem.

wazelinę powinienem mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36934a2466a473f5a51bc9a6f4d8e4b5.jpg

Kurcze przebrałem aks, poszło łatwo ale wypadły te 3 elementy, nie wiem skąd i jak je złożyć poprawnie. Szukam, może ktoś wie?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

e179dcf2e4e72db4ec5404696d10702b.jpg

To chyba te.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, witus napisał:

Kurcze przebrałem aks, poszło łatwo ale wypadły te 3 elementy, nie wiem skąd i jak je złożyć poprawnie. Szukam, może ktoś wie?

Tak jest, sprężynka i ten plastik z prawej strony wewnątrz "głównej główki" (nie wiem jak to żelastwo nazwać) a ta uszczelka z lewej strony (patrząc od przodu) i nakładasz to wszystko na zaczep a potem wkładasz okładziny.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, sprężynka i ten plastik z prawej strony wewnątrz "głównej główki" (nie wiem jak to żelastwo nazwać) a ta uszczelka z lewej strony (patrząc od przodu) i nakładasz to wszystko na zaczep a potem wkładasz okładziny.


Poszło, złożone. Niestety brakuje jednej zawleczki. Muszę zobaczyć czy można dokupić. Czy wymienić okładziny bo pewnie są w komplecie.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzy_ napisał:

Mam takie zabezpieczenie. Mogę Ci wysłać za zupełną darmochę, zostało mi po wymianie okładzin.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
 

Super, napiszę na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!! jestem po pełnym przeglądzie najazdu ALKO 1300,rozkręcenie,wyczyszczenie,wymieniłem amortyzator,odbojnik suwadła,poskręcałem zgodnie z wytycznymi z katalogu obsługi ALKO.

Najazd zachowuje się wspaniale,żadnego stuknięcia,szarpnięcia.

Poniżej załączniki serwisowe.

Alko.jpg

Workshop Manual AL-KO.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarek236 napisał:

jestem po pełnym przeglądzie najazdu ALKO 1300,

Czarek, nie Alko 1300, tylko urządzenie najazdowe (UN) Al-ko 150V. Stabilizator może być Al-ko AKS1300 :)

Przy okazji parę fotek łopatologicznie pokazujących gdzie idą poszczególne elementy z zestawu naprawczego AL-ko 246 340 z "gumkami" do stabilizatora AKS1300. Może komuś się przyda. Demontaż i montaż jest bardzo prosty, nie warto odkręcać całego zaczepu. Zdjęcia są robione przy składaniu. Rozkładanie zaczynamy od zdjęcia pierścieni z okładzin, dalej wyjęcie okładzin, dalej wykręcenie pokrętła lub wykręcenie rączki (a wcześniej wykręcenie śruby z rączki) i całość można zdjąć z zaczepu.

IMG_20190207_120956.thumb.jpg.70f823598a228db4c8cf0c438814f0b3.jpg

Rozebrany cały stabilizator i jego wszystkie elementy (oprócz samego zaczepu):

IMG_20190718_123201.thumb.jpg.368a284de6b47bea716d946c7df360b0.jpg

I zdjęcia gdzie wchodzą poszczególne elementy:

IMG_20190718_123331.thumb.jpg.91bc2225134f528006304ec1e0e40a5e.jpg

IMG_20190718_123418.thumb.jpg.10de298761a90d620e73c4b401ce594e.jpg

IMG_20190718_123642.thumb.jpg.530d89aee48f44df56aece3b4e82c565.jpg

IMG_20190718_123821.thumb.jpg.ebb13f7fa05a0192ac44894e363f68da.jpg

IMG_20190718_124758.thumb.jpg.7232883160facb689958a91a18d9f684.jpg

IMG_20190718_124813.thumb.jpg.9fb6fdeaf3cb87508f4f034978439052.jpg

IMG_20190718_125340.thumb.jpg.2f216018e96cdee8ae897f0dae9c7acf.jpg

IMG_20190718_124334.jpg

 

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2019 o 11:45, golob napisał:

IMG_20190718_123821.thumb.jpg.ebb13f7fa05a0192ac44894e363f68da.jpg

 

 

Ta gumka mi sparciała i pękła, następnie wypadła.
Pełni ona jakąś newralgiczną funkcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2019 o 10:48, Exen napisał:

Ta gumka mi sparciała i pękła, następnie wypadła.
Pełni ona jakąś newralgiczną funkcję?

Ona jest od spodu pokrętła czerwonego. W nim jest ten mechanizm zapadkowy, który słychać jak zakręcasz pokrętło. Pełni jakąś role ochronną, przy okazji można wymienić, ale nie jest to newralgiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie - prosba o pomoc

mam podobny problem jak opisany powyzej ale nie znalazlem na niego rozwiazania.  Probelm dotyczy AKSa 1300.

Pokretlo jest zblokowane i odkrecone przez co nie ma jak wyjac zawleczki (segera). Kiedy probuje na sile dokrecic przeskakuje - tak jakby bylo calkowicie wkrecone.

W zwiazku z powyzszym nie jestem w stanie zapiac AKSa. Problem zauwazylem na powrocie z wakacji w zeszlym roku. Przyczepa stala dluzszy czas w lesie i pewnie jakis dzieciak sie bawil albo jakis piach sie tam wdal. Na powrocie sie spieszylem i wrocilem z odpietym AKSem ale przed tym sezonem chcialbym to zrobic.

Z tego co tu widzialem kilka osob mialo podobny problem. Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.