Jump to content
jaw

AKS 1300 - jak naprawić samodzielnie

Recommended Posts

Commander

Brawo...cóż innego można by mu powiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Na przemian cepka lekka i buda ze stabilizatorem. Ściera i rozpuszczalnik, towot - i tak na przemian. Takie życie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Mi super się sprawdza spray do czyszczenia tarcz hamulcowych, szybciej i wygodniej jak rozpuszczalnikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Mi super się sprawdza spray do czyszczenia tarcz hamulcowych, szybciej i wygodniej jak rozpuszczalnikiem

Również chętnie z niego korzystam. Zawsze mam w nadmiarze. Jak nie do haka, to łańcuch w rowerze czyszczę :) Czyści i wysusza świetnie :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Na przemian cepka lekka i buda ze stabilizatorem. Ściera i rozpuszczalnik, towot - i tak na przemian. Takie życie :)

Ja odkąd mam stabilizator z towarówką jeżdżę tez na sucho. Na razie brak skutków ubocznych. Oczywiście zaczep wykąpałem wcześniej w sprayu do hamulców  :miga:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Na przemian cepka lekka i buda ze stabilizatorem. Ściera i rozpuszczalnik, towot - i tak na przemian. Takie życie :)

 

Niektórzy mają dwie kule i wymieniają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Tak czytam i czytam , doszedłem do wniosku że ja też powinienem wykąpać zaczep , lub wymienić okładziny bo , na bank wchłonęły jakąś część tawotu od poprzedniego właściciela. Choć sprawdzałem tzn wpiąłem sam hak w zaczep i za nic nie dało się nim ruszyć

Edited by sebka34 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
KlAn

Tak czytam i czytam , doszedłem do wniosku że ja też powinienem wykąpać zaczep , lub wymienić okładziny bo , na bank wchłonęły jakąś część tawotu od poprzedniego właściciela. Choć sprawdzałem tzn wpiąłem sam hak w zaczep i za nic nie dało się nim ruszyć

Możesz przetrzeć okładziny drobnoziarnistym papierem ściernym i przemyć sprayem do hamulców i sprawdż czy są odpowiednio ustawione do Twojej kuli

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Jak to czy są dobrze ustawione do mojej kuli. Myślałem że kula to kula zawsze okrągła.

Jak to sprawdzić.czy dobrze przylegają?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Jak to sprawdzić.czy dobrze przylegają?

Przecierasz okładziny drobnym papierem ściernym, zapinasz na kulę, kilka bocznych ruchów, odpinasz i wszystko widzisz. po za standardowym rozmiarem kuli są zdaje się jeszcze inne.

No i rozmiar "zużyty "  :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
KlAn

Jak to czy są dobrze ustawione do mojej kuli. Myślałem że kula to kula zawsze okrągła.

Jak to sprawdzić.czy dobrze przylegają?

Kula kuli nierówna, rdza intensywne uzytkowanie powodują, że kula sie zuzywa. Tak samo okładziny w zaczepie, nalezy sprawdzić w instrukcji Twojego zaczepu jak powinien byc wyregulowany, np. w AKS 3004 są to odpowiedniej grubości podkładki dystansowe  podkładane pod okładziny tak aby dociskały z odpowiednią siłą.  AKS 1300 chyba nie wymaga regulacji, tam nalezy dokręcic okladzinę z odpowiednią silą, a potem docisnąć dzwignię ale nie  jestem pewien, nie mam instrukcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Tak, w 1300 dokręcamy pokrętłem z grzechotką. Jak zacznie być słychać grzechotkę to znaczy, że okładziny zostały dociśnięte i wtedy zaciskamy zacisk

Share this post


Link to post
Share on other sites
KlAn

Ale jest tam łożysko oporowe na okładzinach, którego kondycję należy skontrolować szczególnie pod kątem korozji, ktora to może przekłamać siłę docisku.

 

Wbrew pozorom stabilizatory są dość wrażliwe na brak lub zły serwis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

 

 

Wbrew pozorom stabilizatory są dość wrażliwe na brak lub zły serwis.

 

Pamiętajcie, że zaczepach ze stabilizatorem elementy ruchome nie stykające się z kulą haka też należy przesmarować!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Przecierasz okładziny drobnym papierem ściernym, zapinasz na kulę, kilka bocznych ruchów, odpinasz i wszystko widzisz. po za standardowym rozmiarem kuli są zdaje się jeszcze inne.

No i rozmiar "zużyty "  :]

Jak wepne swój hak w zaczep i zacisnę stabilizator to nie jestem w stanie ruszyć hakiem

Tak mocno zaciska nie wiem czy to dobry objaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...