Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno dam znać jak się sprawował, za jakieś 2/3 tyg, bo jadę zabezpieczyć do końca cepkę i bedę konserwował Pajero wieć w wolnej chwili zapniemy budkę i się przejedziemy. Moim zdaniem jedyna słuszna buda to 7 osobowa ;)

Miałem okazję już wyrywać auto z rowu...do którego musiałem wjechać- żona myślała że się wywalimy taki stromy zjazd był;).....a ja nawrotkę zrobiłem w szczerym polu...zaczepłem faceta....i wyjechałem tylko na tylnym napędzie z gościem na ogonie ;)

Super autko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Króciak ogółem sprawniejszy w terenie....Ja miałem wersję 7 osobową, to faktycznie była locha, ale jak już się zagrzebałem to był problem...Generalnie zastanawiam się nad Sportem, ale one nie miały skrzyni Super Select i blokady dyfra, a to mnie mierzi.

post-7469-0-37581800-1351932496_thumb.jpg

post-7469-0-13936300-1351932518_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się tak średnio podoba SPORT...miałem okazje takiego kupić, ale brak SS i blokady- choć nie mam zamiaru używać za szczególnie, ale się może przydać, motor 2,5 TD....jakoś nie przypadły mi do gustu...i powiem Ci szczerze że nawet wnętrze w moim bardziej mi odpowiada, ale może dlatego, że miałem wcześniej z nim styczność i jakoś tak się utrwaliło.

 

Ogólnie kolejny dzień eksploatacji za Nami+ kolejne litry ropy przepalone;)

 

Satysfakcja jednak ciągle pozostaje :):):)

 

Czysta terenówka....to nie terenówka lecimy dalej się taplać w błotku i piaskach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name='AdamJ' timestamp='1352038692' post='292804'

Czysta terenówka....to nie terenówka lecimy dalej się taplać w błotku i piaskach ;)

 

pomimo, że pajero to tylko zwykły suv :ee:

 

https://picasaweb.google.com/mariobros4x4/DDZ4x4#5229544434925098562

 

https://picasaweb.google.com/mariobros4x4/DDZ4x4#5229544496450198306

 

to te "lajtowe" jak się dzieje to nie ma czasu na robienie fotek :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomimo, że pajero to tylko zwykły suv :ee:

 

https://picasaweb.go...544434925098562

 

https://picasaweb.go...544496450198306

 

to te "lajtowe" jak się dzieje to nie ma czasu na robienie fotek :jump:

 

Ciekaw jestem jak w tym lajciku zachowała by si CRV-ka, którą również posiadasz :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CRV służy do innych szczytnych celów - jak ciąganie przyczepy na ten przykład :-] I nie należę do szerokiego grona ludzi, którzy kupują np taką CRV czy Ravkę i wydaje im sie, że mają terenówkę:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no kolego...bo nie rozumiem...jak można sklasyfikować Pajero jako SUV-a z zabawkami jakimi są np CRV, RAV-4,Freelander czy posiadana przez teścia VITARA....to są i mogą być SUVy którymi z doświadczenia bał bym się wjechać w większą kałużę bo to tylko trochę większe kombi z pseudo napędem na 4 koła (więcej z tym problemu niż to jest warte bo nawalone tam elektroniki i tyle, a półosie są tak trwałe że już dwie ukręcone widziałem ) ;)

 

Z seryjnie produkowanych au,t pojazdy typu Patrol, Dyskoteki, Pajero czy inne można śmiało klasyfikować jako auto terenowe.

 

 

A co do Twoich zdjęć to poważne taplanie się w błocie widzę że uskuteczniasz ;)

 

No my raczej spokojnie choć ostatnio fantazja trochę ponosiła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no kolego...bo nie rozumiem...jak można sklasyfikować Pajero jako SUV-a z zabawkami jakimi są np CRV, RAV-4,Freelander czy posiadana przez teścia VITARA....to są i mogą być SUVy którymi z doświadczenia bał bym się wjechać w większą kałużę bo to tylko trochę większe kombi z pseudo napędem na 4 koła (więcej z tym problemu niż to jest warte bo nawalone tam elektroniki i tyle, a półosie są tak trwałe że już dwie ukręcone widziałem ) ;)

 

Vitara SUVem? Uuuu się narażasz co poniektórym ;) Chyba, że najnowsza... :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te radosne trele o prawdziwych macho w najprawdziwszych terenówkach i cieszę się, że się cieszycie.

Wielu z nas nie wie, jakie zalety ma taka bryka, co niesłusznie może wzbudzać zawiść.

Jest takie miejsce na świecie, gdzie terenówka i zwykła pierdziawka wyciągane są w zgodzie ,na sznurku z opresji.

Zapraszam posiadaczy rasowych terenówek do Gacków .

Najprawdziwszą terenówką, co potrafi wyciągnąć z błota wszystkie rasowe i skundlone, z blokadą, reduktorem i całą półośką, nawet z założonymi łańcuchami - jest rasowy traktor Zetor, drutem powiązany.

Zdjęcie przedstawia jedyny sposób wyjazdu z Gacków, po lekkim deszczu - sam to ćwiczyłem ale mam z tego film, więc załączam zdjęcie poglądowe.

post-3287-0-09720800-1352262356_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitara SUVem? Uuuu się narażasz co poniektórym ;) Chyba, że najnowsza... :ok:

 

Nowa nowa...fajne wysokie kombi z napędem na cztery koła...Audi A6 All Road daje więcej frajdy z jazdy- jak się nie zepsuje ;):)

 

I nie mowa tu o rasowych terenówkach...zwłaszcza po przeróbkach i wzmacnianych drutem...tylko o autach fabrycznie produkowanych, które się spisują świetnie w każdym terenie...przeważnie każdym bo wiadomo wszystko w granicach zdrowego rozsądku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I nie mowa tu o rasowych terenówkach...zwłaszcza po przeróbkach i wzmacnianych drutem...tylko o autach fabrycznie produkowanych, które się spisują świetnie w każdym terenie...przeważnie każdym bo wiadomo wszystko w granicach zdrowego rozsądku :)

 

Ale z Pajero za bardzo nie szalej, bo mimo, że to prawdziwa terenówka, to stosunkowo delikatna ! Zauważ, że w ciężkich przeprawowych rajdach nie za bardzo daję radę. Natomiast na rajdy wyprawowe już tak, a jako holownik do kempingu tym bardziej :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogodzę Was może ciekawą propozycją "terenówki".

Ma 150 kM, 198 Nm momentu, silnik benzynowy wolnossący 2000 cm3, łańcuch rozrządu, REDUKTOR, stały napęd na wszystkie koła - niezależnie od rozwijanej prędkości, cywilne opony, może ciągnąć budę do 2 ton, czyli praktycznie żegnamy Viatolla .

Ma samopoziomujące się zawieszenie ale bez kompresora (nie wiem o co chodzi ale to działa "samo"), ksenony, spryskiwacze, klimę dwustrefową, beznadziejny komputer pokładowy, podgrzewane fotele, spory bagażnik z płasko składającą się tylną kanapą.

Ma kamerę cofania - podejrzewam że podjeżdżanie pod zaczep to będzie przyjemność.

Są w nim systemy stabilizacji toru jazdy ale żeby prawdziwie poszaleć to trzeba je wyłączyć.

W mieście pali bardziej 10 l, niż 9 l ale ma dopiero 14 tys. więc trudno prorokować.

Bardzo ciekawy jest ten reduktor, choć nie ma tak dużego przełożenia, jak np. w Navarze, to można go włączyć i wyłączyć podczas jazdy, nie powoduje też odłączenia ABS !

Właściwościami trakcyjnymi zapędza w kozi róg wszystko, co jeździ z jakimiś dołączanymi napędami, zwłaszcza w zimie .

Środek ciężkości ma obniżony, bo silnik to boxer jak to w Subaru Forester.

Co ciekawe w wersji z dieslem, nie ma reduktora więc palą sprzęgła.

Ruszanie spod świateł na włączonym reduktorze doprowadza do łez właścicieli innych wypasionych bryk, niestety z prędkością maksymalną chyba nie przekroczy się 180 km/h ale sprawa jest rozwojowa.

Może kiedyś pojadę tym na wyprawę, to zorientuję się ile pali z taką budą, jak moja.

W stosunku do np. Navary, to przód jest z papieru ale pewnie chodziło o pieszych albo muchy pod ochroną.

Podwozie można "opancerzyć" fabrycznymi blachami za jakieś 1200 zł. co uratuje skórę, jak trafimy na coś w trawie.

Podsumowując - jest to idealny, uniwersalny samochód rodziny, nawet na tylnej kanapie jest sporo miejsca na nogi, a jednocześnie jadowita terenówka na relatywnie tanich oponach cywilnych.

Porównanie z Hondą CRV nie daje jej żadnych szans.

Zdziwiło mnie, że cena wydawałoby się szpanerskiego Subaru, nie odstaje od pożal się Boże konkurencji.

Mam nadzieję, że Subaru wie, jak się wynagradza taką kryptoreklamę : to pisałem ja - AK !!!!

post-3287-0-19782400-1352291430_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa nowa...fajne wysokie kombi z napędem na cztery koła...Audi A6 All Road daje więcej frajdy z jazdy- jak się nie zepsuje ;):)

 

I nie mowa tu o rasowych terenówkach...zwłaszcza po przeróbkach i wzmacnianych drutem...tylko o autach fabrycznie produkowanych, które się spisują świetnie w każdym terenie...przeważnie każdym bo wiadomo wszystko w granicach zdrowego rozsądku :)

 

a czego brakuje ten nowej vitarze, w/s do np omawianego tu pajero ?

bo elektroniki to pchają już teraz wszyscy ... no może poza LR do defa, ale tym po czarnym to się raczej jeździć nie da

 

do poczytania jak kogoś interesuje

dscf7587.jpg

http://off-road.pl/11207/suzuki-grand-vitara-ebc-mocna-baza-2/

 

dokładnie takie same teksty czytałem o mojej vitarce jak ja kupowałem, że to plaszczak i nie nadaje się do offroad'u

a dziś nie ma imprezy bez vitary, do tego stopnia że zaczyna się problem z cześciami :(

a takie fajne kobiece autko było :-]

 

moim zdaniem, to tylko kwesta czasu jak GV IIgen pojawi się w terenie, oczywiście tym lżejszym, dziś jest po prostu za droga, nikt nie będzie katował auta za 50-60tyś

ale jak cena spadnie do 20... pojawią się osłony, zestawy do liftu itd

 

niestety dziś poza masą elektroniki standardem jest brak ramy, pewnie delikatniejszy układ napędowy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester...szczególnie I i II generacji to bardzo fajne propozycje, III już trochę odbiega wyglądem od poprzedników i mi (to tylko moje skromne zdanie), nie do końca odpowiada..Adam- do prawdziwej starej terenówki Forester zawsze w terenie będzie miał lekkie braki, po prostu nie jest do tego stworzony . Nie mniej jednak do ciągania przyczepy propozycja powiedziałbym bezbłędna.... I ten silnik w układzie boxera :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.