Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie, bo już mam dość katowania swojego Mondeo MK3 z przyczepką o MW 1200kg i DMC takim samym, postanowiłem zmienić holownik, na Mitsubishi Pajero 2,8 TD które ostro będzie z naszą cepką przekraczać 3,5 t;) ale cenię sobie komfort i jak ma mi mondek palić 11/12 l ropy to tyle samo mi spali Pajero, a dziś rozmawiałem z panem z ITD i Viatoll to nie wychodzi wcale tak drogo, a E kat i tak się przyda więc szukam większego holownika.

Moje pytanie:

 

Czy są na forum użytkownicy własnie Pajero, lub Audi A8 4,2 quattro, którzy mogli by się wypowiedzieć co do jazdy i kosztów no i samych wrażeń?

 

Pozdrawiam,

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ja mam pytanie, postanowiłem zmienić holownik, na Mitsubishi Pajero 2,8 TD które ostro będzie z naszą cepką przekraczać 3,5 t;) ale cenię sobie komfort i jak ma mi mondek palić 11/12 l ropy to tyle samo mi spali Pajero, a dziś rozmawiałem z panem z ITD i Viatoll to nie wychodzi wcale tak drogo, a E kat i tak się przyda więc szukam większego holownika.

 

Czy są na forum użytkownicy własnie Pajero, lub Audi A8 4,2 quattro, którzy mogli by się wypowiedzieć co do jazdy i kosztów no i samych wrażeń?

 

Adam

 

to poniżej pisałem w innym temacie.

...na marginesie -mój kolega ma Pajero 3,2 w dizlu (7 osobowy)jakieś 3 lata, w zeszłym roku poleciało mu sprzęgło i zabólił prawie 7 tys/kpl. a w tym roku musiał kupić nowe opony 3,5tys w terenówkach trzeba zmieniać 4 sztuki a używki ciężko (albo wcale) dostać, spalanie od 10-11L wzwyż...jednym słowem droga eksploatacja trzeba...

 

moje wrażenia podczas jazdy; naprawdę wielkie auto, moc w terenie idzie jak czołg, duuuże poczucie bezpieczeństwa, wysoka pozycja siedzenia, nawet nie źle wykończone jak na terenówkę, dla mnie zaleta 7 -osobowe. minus! powyżej 90km/h słychać tylko opony i wiatr na oknach...

 

po za tym chwali sobie autko, nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie, bo już mam dość katowania swojego Mondeo MK3 z przyczepką o MW 1200kg i DMC takim samym, postanowiłem zmienić holownik, na Mitsubishi Pajero 2,8 TD które ostro będzie z naszą cepką przekraczać 3,5 t;) ale cenię sobie komfort i jak ma mi mondek palić 11/12 l ropy to tyle samo mi spali Pajero, a dziś rozmawiałem z panem z ITD i Viatoll to nie wychodzi wcale tak drogo, a E kat i tak się przyda więc szukam większego holownika.

Moje pytanie:

 

Czy są na forum użytkownicy własnie Pajero, lub Audi A8 4,2 quattro, którzy mogli by się wypowiedzieć co do jazdy i kosztów no i samych wrażeń?

 

Pozdrawiam,

 

Adam

 

Co prawda miałem mdo 1.8 16V, ale sąsiad ma pajero ww, którym miałem okazję holować. Zdecydowanie wolę mondeo. Pajero po prostu nie ma dynamiki. Budy prawie nie czuje, ale to wogóle nie jedzie. On przyśpiesza, ciągnie jak wół, dobrze się manewruje ale nadaje się do jazdy bardzo spokojnej. Wyprzedzanie potrafi zestresować...

A co do spalania mondeo Twojego 11-12l, to moja benzyna tyle nie piła mimo budy o tym samym dmc i rzeczywistej masie. Szukałbym przyczyny, że coś jest nie tak. Spalałem zestawem zazwyczaj 10 +/- 0,5l/100km i wcale nie jeżdżąc "emerycko".

Spalanie terenówki jakie ma sąsiad to oscyluje 11-13l w cyklu mieszanym (ok. 70% miasto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy miałem teraz możliwość właśnie trochę takim polatać z zestawem i takie wyszło spalanie. To że Mondek spalił mi podobnie wiem z kompa, bo dojazd do kempingu WAJK jadąc od Szczecina prawie 100km w jedną i w drugą, a do stanu technicznego mojego MK3 nie mam żadnych zastrzeżeń, bo auto stale serwisowane na bieżąco- mam dosłownie jobla na jego punkcie, bo bardzo go doinwestowałem i też mi go szkoda, bez budki lata super i mało pali.

Latając teraz Pajero 2,8 TD 125KM momentami nie czułem i zapominałem że mam ogon;)

Pomimo mojego wieku (27lat) nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy i cenię sobie komfort...a w Mondeo już przerabiałem różne opcje rozkładania ciężaru, czy zmianę zaczepu na ten ze stabilizatorem...i ciągle buja...i szkoda mi dwumasy która robiłem w zeszłym roku, a na to auta z montowaną taką kaszaną i ciągające cepki są narażone niestety i nikt mi nie powie, że można oszczędzić dwumas latając z cepką...niestety siedzę już w tym trochę i znam ludzi którzy w nowych IVECO zakładają sztywne koła żeby oszczędzić sobie komplikacji- mała cepka ok...ale z większymi to tylko kwestia czasu.

 

Stąd moje poszukiwania- potrzebuje woła do targania, sztywnego, mocnego....a na co dzień mam jeszcze drugie mniejsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mocny i tylko do targania to jednak Defender - to jest na ramie.

 

Defender jest dobry i trwały ale jeździć tym na co dzień to racze odpada, komfort jazdy jest strasznie niski

a poza tym są drogie. Discovery ma praktycznie ten sam napęd co Defender, no może reduktor jest inny

za to komfort jazdy jest o wiele lepszy, jak najbardziej nadaje się do jazdy na co dzień.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś nad jeziorem spotkałem niemców z Unimogiem karetką, przerobionym na kamper (3,5t).Unimog moze uciagnąć wagony kolejowe o łącznej masie 1000t

post-10026-0-04444200-1349506226_thumb.jpg

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że holownik to pikuś, zawsze najsłabszym elementem zestawu jest cepka.mnie się mazdy taki

 

Sama budka to ok 120000$, DMC 3500;)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.