Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

Najlżejsze względem swoich rozmiarów są chyba budki francuzkie: Gruau, Sterckeman, Caravelair (wszyskie te firmy są z jednej stajni). Popatrz co oferuje rynek wpisując te nazwy, może coś Ci przypadnie do gustu. 

Ja kiedyś miałem Sterckemana 4 osobowego, miał 4,2m długości , ważył 650kg, a Dmc miał 800, takie rzeczy możliwe tyko we Francuzkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie widzę danych akurat tego modelu, ale Burstner Belcanto 410 ma masę własną 960 kg, Burstner Amara 410 ma MW=1050 kg, zaś Burstner Flipper 400 ma MW=910 kg. Inne modele tego producenta o długości wnętrza około 4 m również mają masę własną rzędu 900-1000 kg.

Może akurat w oferowanym modelu owe 900 kg z ogłoszenia to DMC, ale ja stawiam na to, że jednak podana jest masa własna. A pytanie było, czy można znaleźć przyczepy 4-osobowe z DMC=900 kg. No i niestety odpowiedź jest taka, że można je znaleźć bardzo rzadko i to raczej wśród staroci i ew. angielek (które jak wiadomo nie każdemu pasują). Absolutnie nie ma co liczyć na jakiś sensowny wybór przy ograniczeniu DMC do 900 kg. Rodzinne przyczepy kontynantalne są po prostu cięższe.

 

Widzę, że kolega Inhalt to bardziej niewierny Tomasz, jak nie dotknie to nie uwierzy... Fajnie byłoby mieć monopol na rację, jednak życie jest bardziej złożone. Komuś nieobeznanemu gdybaniem możemy mącić w głowie. Mądrzę się bo mam identyczną przyczepę i dlatego uparcie twierdzę że się da. Marka Burstner robi raczej lżejsze przyczepy. 

Na potwierdzenie moich słów załączam foto tzw. tabliczki znamionowej.

post-12392-0-51388200-1386517592_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to na  jaki parametr  ja mam zwracać uwagę jeśli nie chce przekroczyć 3500kg ,na DMC czy ladownosc a może to to samo 

 

Należy zwracać uwagę na DMC przyczepy i dodać do DMC samochodu, Jeśli suma nie przekracza 3500 kg to nie płacisz viatoll. Ładowność nie ma nic do rzeczy, podobnie jak masa własna przyczepy ani rzeczywista masa w danej chwili.

 

 

 

Widzę, że kolega Inhalt to bardziej niewierny Tomasz, jak nie dotknie to nie uwierzy... Fajnie byłoby mieć monopol na rację, jednak życie jest bardziej złożone.

 

Owszem - jestem niewiernym Tomaszem i póki nie pomacam to nie wierzę. Ale czy to źle? Jakoś wielokrotnie widziałem nieścisłości na niekorzyść kupującego, a jakoś nigdy na jego korzyść.

Zobacz przykładowo ogłoszenie, na które zwróciłem uwagę na poprzedniej stronie tego wątku post #737. Najpierw sprzedajacy napisał, że DMC=850 kg przy rejestracji jako przyczepa lekka, a potem się wycofał z tego i edytował ogłoszenie. Nie wiemy jak jest naprawdę, ale kupująccy na pewno powinien zważyć budę przed zakupem, żeby się później nie zdziwić.

 

Nigdy i nigdzie nie twierdziłem, że mam monopol na rację. I nie mam. Co więcej, napisałem wyraźnie - wracajac do przyczepy Burstner - że w źródle do którego sięgnąłem nie ma oferowanego modelu. Sam zacytowałeś mój post więc widzisz, że nie próbuję tam wcisnąć prawdy objawionej. Ale porównanie do innych modeli tego samego producenta o tej samej bądź podobnej długości wskazuje, że masa własna (tych innych modeli) oscyluje właśnie w okolicy 900-1000 kg. Stąd napisałem "Może akurat w oferowanym modelu owe 900 kg z ogłoszenia to DMC, ale ja stawiam na to, że jednak podana jest masa własna". Widać po wstawionej tabliczce, że jest możliwe, iż to jest DMC.

Pytanie tylko co oznaczają liczby na Twojej tabliczce znamionowej? Czy tam wcale nie ma podanej masy własnej? Czy masa własna = DMC? Nie wiem, ale Ty na pewno wiesz.

 

Nie musimy się zgadzać, ale ja podtrzymuję swoje zdanie odnośnie pytania głównego, nad jakim deliberowaliśmy. Powtórzę więc "A pytanie było, czy można znaleźć przyczepy 4-osobowe z DMC=900 kg. No i niestety odpowiedź jest taka, że można je znaleźć bardzo rzadko.".

Pamiętam jak szukałem przyczepy. Nie było łatwe znalezienie sprawnej budy. Wiele osób w kąciku kupującego wałkuje kolejno podobny temat - jak kupić rozsądną przyczepę. Czasem szukają naprawdę długo. Jeśli do ogólnych kłopotów ze znalezieniem ładnej przyczepy 20-letniej (bo zwykle z powodów budżetowych o takich sztukach rozmawiamy) dołożymy DMC<=900 kg to właśnie będę stawiał na to, "że można je znaleźć bardzo rzadko".

 

Gdzie w moich postach widać "monopol na rację  :niewiem: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inhalt... przyjacielu... ja sobie zażartowałem z Tomaszem a ty elaboraty wysmarzyłeś... :swiety:

 

Mam gdzieś drugą tabliczkę... na niej widnieje: MW 780 kg - DMC 900 kg. (mało jak cholera).

 

Lubię bardzo żartowac i jednocześnie nie zabieram glosu kiedy nie jestem czegoś pewny (lub wyraźnie to zaznaczam).

 

Robisum jeśli DMC twojego auta czyli X  +  900 kg jest < lub = 3500 kg to omijasz Viatoll i nie musisz mieć B+E.

 

Pozdrawiam. Acha, a kto szuka ten znajdzie... ale nawet jakby prosił to mu nie dadzą. Musi zapłacić  :]  ...

 

PS. Była gdzieś nadbudówka do pikupa w ogłoszeniach... może to byłoby lepsze.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie tak z innej beczki ale nadmieniając do tematu 


 


Kolega ma zamiar wypozyczyc lawete i zaladowac na nia auto 


Czy takim zestawem moge ja jechac mam prawko  B bez E


holownik to 


F1-MAKSYMALNA MASA CALKOWITA -2600KG


G-MASA WLASNA -1690KG


F2-DMC-2600


O1-MAKSYMALNA  MASA CALKOWITA  PRZYCZEPY Z HAMULCEM- 1500KG


O2 --MAKSYMALNA  MASA CALKOWITA  PRZYCZEPY BEZ HAMULCA- 750KG


 


 


laweta z hamulcem wazy 600kg


Auto to Nissan Xtrail masa wlasna 1600kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ja jako kierowca nie moge a czy ktos majacy prawko C+E moze ?

 

Czy ten Holownik moze??

Kierowca który posiada C+E oraz B oczywiście może, ale ten holownik nie bardzo bo cięzko znależć laweta DMC1500kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dostalem ino odnosnie auta do przewiezienia 

Pozycja z dowodu rejestracyjnego F.2 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu) - 2050 kg

 

 takim razie nie damy rady tym holownikiem przetransportować  nissana majc nawet kierowce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.