Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też skusiłem się latem na duże autko - Seat Alhambra. Fakt, że przyczepkę ciągnie się elegancko ale do codziennej jazdy po mieście i lawirowania na parkingach to się jeszcze nie przekonałem

 

W takim razie napisz coś więcej , jak Ci się nim jeżdzi , jak spalanko, ... pytam , bo sam od pewnego czasu szukam, i ostatnio nawet za takimi "vanikami" też :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Poprzednio holowałem felicją 1,9 (ok. 60 km). Najgorsze oprócz przyspieszenia było poprzeczne bujanie zestawu. W ahhambrze ze względu na twardy tył jest bardzo spokojnie. Spalanie przy mojej spokojnej jeździe to około to 6-7 litrów (auto 10 lat). Z przyczepą nieco ponad 8. W stosunku do spalania skody to jest prawie to samo. Pomimo, ze silnik jest 110 km to jedzie się niewiele szybciej bo większą moc "pożera" większa masa ok. 1650 na pusto. Auto ma także duże DMC 2450 kg więc do 3,5 tony na przyczepę pozostaje niewiele. A ja o tym zapomniałem. Bardzo przyjemnie jedzie się w nocy bo siedzi się wysoko i auta z przeciwka tak nie oślepiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też skusiłem się latem na duże autko - Seat Alhambra. Fakt, że przyczepkę ciągnie się elegancko ale do codziennej jazdy po mieście i lawirowania na parkingach to się jeszcze nie przekonałem

 

fajne autko, mam przyjemność pojeździć czasem sharanem, z identycznym silnikiem (110KM)

ale właśnie ze względu na gabaryty i moje parkowanie w starym krk, wybrałem mniejszego kompakta

na trasy auto idealne, spalanie mam praktycznie podobne

rekord to ok 5L, przy bardzo spokojnej jeździe na trasie

max to dość dynamiczna jazda z ogonkiem - prawie 10L

szybka jazda na trasie i miasto - to ok 7L

 

niewiadki prawie nie czuć na haku :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy i koleżanki, a co powiecie nt. Fiata Multipli?? Ktoś z Was ciąga może takim autem przyczepę?

Akurat pytam o to auto bo miałem okazje się nim przejechać i o ile wygląd zewnętrzny to rzecz gustu o tyle po przejechaniu kilku km nie chciało mi się z niego wysiadać.

Spalanie silnik JDT tez ma całkiem przyzwoite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemo2.0td, no wg. testów z AutoŚwiat, multipla mniej pali, jest wygodniejsza i lepiej się ja prowadzi.

A że mam okazje dużo jeździć Zafirą to co do wygody prowadzenia to multipla bije o głowę Opla.

Chodzi mi tu bardziej o odczucia podczas ciągnięcia domku, czy moment obrotowy jest wystarczający, jak z awaryjnością?

Poza tym Vectra to trochę inne autko jak multipla i Zafira.

A co do wyglądu zewnętrznego to jak pisałem - subiektywne odczucia każdego z nas... mi się akurat podoba i nad tym nie dyskutuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moment obrotowy jest wystarczający, jak z awaryjnością?

 

Do silnika akurat chyba najmniej można się czepiać. 1.9 JTD to udane silniki praktycznie bez znaczenia na wariant mocy.

 

Zawieszenie masz pokrewne z fiatami bravo/brava/marea. Tu będzie dość tanio w naprawach. Najgorzej będzie z blacharką jak jest coś do zrobienia. Części mało i dość drogie. Praktycznie brak zamienników. Drogie reflektory, szybko matowieją i słabawo świecą (przed liftem).

 

Wg mnie to bardzo niedoceniane autko... pewnie za sprawą wyglądu. Funkcjonalność napewno wynagrodzi te "drobną" niedogodność :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zwrócić uwagę na spadek wartości, Multipli.

Czytając testy tego Fiata zwracana jest uwaga na słabą jakość, zbyt wąskie siedzenia (siłą rzeczy z przodu miejsca będzie mniej) i stosunkowo sporą usterkowość.

Co do samego wyglądu - o gustach się nie dyskutuje, ale auto po face-liftingu jest z zewnątrz o wiele ładniejsze. Niestety - środka nie poprawili, a szkoda.

 

Stef - pamiętaj, że w AŚ w jednym teście auto będzie się super prowadziło, w drugim beznadziejnie. Zależy co się porównuje. W porównaniu do Zafiry - uważam, ze Opel jest o wiele bardziej funkcjonalny (jeździłem kilka lat). Tańsze są części, łatwiej go sprzedać i łatwiej znaleźć ładny egzemplarz (większy wybór).

Oczywiście - silniki JTD są OK.

Co do Zafiry 2.0 DT - kolega jeździ, ale bez ogonka. Jest bardzo zadowolony (przesiadł się z Toyoty Corolli 1.4 - ostatnia generacja przed Aurisem).

Ja jeździłem (niestety) tylko 1.6 B+G. Przyczepy nie targałem :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Co do AŚ to gfizyk, masz rację, też tak patrzę że po głębszym wczytaniu się w te artykuły to widać kto sponsorował artykuł.

Co do Zafiry to sam jeżdżę nią w pracy i jak dla mnie to zupełnie mi nie pasuje to auto. Po prostu się w nim męczę.

Po kilku km multiplą byłem zachwycony ergonomią i wygodą - może po prostu potrzebuje czegoś innego niż zwolennicy Opla.

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A tak właściwie to co sądzicie o ZAFIRCE 2L w dieslu jako holowniczek ???

 

brat zafira ciagnal budke- silnik daje rade, ale zafira jako holownik raczej kiepsko wypada, przy 2-3 osobach i obciazeniu bagazami i przyczepą tyl prawie asfaltu dotyka:) zawieszenie jest miekkie i przy mocnym docisnieciu tylu przedna os raczej slabo czuje podloze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stef - a może SpaceStar? Albo pierwsza wersja Corolli Verso? Ma ten starszy silnik 2.0 d4d, jeszcze bez dwumasy.

Co do komfortu, to moje verso jest o niebo wygodniejsze niż Zafirka. Z powodu iż swego czasu sporo lat spędziłem na macie i czasem pobolewa mnie kręgosłup -po 200km Oplem potrafił mnie boleć.

Toyotką - jeszcze się nie zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wciaz mam dylemat co do wyboru auta na holownik...

 

coraz baczniej przygladam sie mercedesowi V-klasa...

 

maly van z ktorym nie bedzie problemu z parkowaniem na osiedlu, w przeciwienstwie do viano ma krotkie przelozenia skrzyni tak jak vito co ma niemale znaczenie jesli chcemy ciagnac przyczepe... paleta silnikow jest duza ale silnik 2.8 V6 wydaje sie byc odpowiedni :mikolaj:... w polaczeniu z automatem mamy wygode i moc pod masaka..

w wyposazeniu mamy nawet stolik i lodowke ... mozna to auto uzywac na codzien jako osobowe, i na wypady ... a ceny tez nie sa az takie wysokie :hehe:

 

no wg mnie duza zaleta - nivo... co przy obciazeniu przyczepa niweluje nam siadanie tylu auta, a jesli chodzi o wyciszenie... poezja - znacznie ciszej niz w sharanie, alhambrze, espace itd...

 

C10966492_3.jpg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 200km Oplem potrafił mnie boleć.

 

bóle kręgosłupa szybko zmusiły nas do wymiany foteli w obu autach... i to chyba najprostsze rozwiązanie :mikolaj:

 

W VB mam obecnie zamotnowany fotel Recaro Style... można dopasować praktycznie do każdego auta... a komfort i klasa sama w sobie :)

http://cgi.ebay.de/Recaro-Style-comfort-Orthopaediesitz-Fahrerseite-schwarz_W0QQitemZ150399490229QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item23048218b5

 

ogólnie w praktycznie każdym aucie można zmienić fotele albo na wersję z jakiegoś sportowego egzemplarza albo fotel dedykowany do tego modelu Recaro a w zasadzie fotel uniwersalny + konsola :)

 

z fotelami uniwersalnymi Recaro problem jest jedynie z bocznymi poduszkami powietrznymi ... chociaż najnowsze modele mają też boczne poduszki :pupa:

 

to tak w ramach podpowiedzi że problem niewygodnego siedzenia w praktycznie każdym aucie można rozwiązać :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Co do AŚ to gfizyk, masz rację, też tak patrzę że po głębszym wczytaniu się w te artykuły to widać kto sponsorował artykuł.

 

Wg mnie to nie jest zupełnie tak.

 

Uważam, że to kwestia redaktora, który testuje auto. Jednemu pasuje auto miękkie i wysoko to oceni, drugiemu twarde. Stąd są różne opinie o tym samym aucie w jednj gazecie.

 

Czytam już kooope lat te pismo i wyczuwam tendencje danych testerów. Jeden z uporem podciąga do VW, stawiając te auta za wzór, a inny do francuza czy japońca :mikolaj: I to chyba jest wspólne dla większości gazet.

 

Teksty sponsorowane są w premierach i prezentacjach modeli. Późniejsze porównania i testy, "maratony" potrafią odmienić wizerunek auta.

 

Proponuję zwrócić uwagę na spadek wartości, Multipli.

 

Ale również tanio kupujesz te auto :hehe: Więc masz młody rocznik za niską cenę. I wada i zaleta... z odsprzedażą może być gorzej, bo trzeba szukać "amatora" modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.